Bak, shopping, kalas mm

Linnéa var rastlös i torsdags och ville göra chokladbollar.....
Och det brukar bli....rätt stökigt när hon håller på:-D


Hon öppnar alla skåpsluckor....


Knådar ihop....


Resultatet....Går det att äta tro??:-D:-D (hon ville inte rulla de i nåt)

Efter middagen var vi ute och Anneli med barnen och Linda med barnen kom på fika:-) Senare kom även Monika med sina tjejer...


Pojkarna är nyfikna på myrstråket de hittat


Jordgubbar på G:-)


Thor hjälper pappa att vattna lite:-)

Senare vattnade Thor lite väl mycket på allt och alla hi hi hii



Igår lämnade jag dagisbarnen och sen tog vi (jag, Nellie, Kevin och hans kompis Ara, Linnéa, Jennifer, Benny) bussen till Märsta station där vi måste byta buss mot Eurostop. Den bussen går bara en gång i halvtimmen och vi kom till station en kvart för tidigt för att garantera oss en plats i bussen. Eftersom det var barnbidragsdag så åker ju då många mammor med barnvagn och ibland får inte alla plats i bussen....
Jag gör den här trippen varje månad och har aldrig varit med om att Swedbuss sätter in en liten buss sån här dag....först igår:-( Två tjejer med barnvagn var redan vid busshållsplatsen när vi kom men jag kände ingen större oro för det, det får ju plats med 3st vagnar i en buss, tänkte jag:-)
Och till slut kommer bussen. Den minsta jävla bussen med plats för 2 vagnar!! Satan så sur jag blev.....nu måste vi vänta ytterligare en halvtimme för nästa buss *morr*!
Går därifrån muttrandes och säger till barnen att vi kan ju lika väl gå , hinner ju nästan fram till Eurostop innan nästa buss kommer. Och så börjar vi promenera och hinner gå en bra bit tills vi stannar för att vänta på nästa buss och hoppas på att vi får plats med vagnen i den bussen. Och det fick vi tack o lov för annars hade jag nog åkt hem istället:-)
Anneli med sina barn väntade tålamodigt på oss vid lekplatsen inne på Eurostop:-)

Jag köpte en fin Hannah Montana-top och strumpor till Jennifer, en Twilight-top och rosett-diadem till Linnéa och en t-shirt till Benny...grejer som de fick välja själv (oftast handlar jag när de inte är med).
Kevin, Victor och Oliver fick nya gympaskor, hoppas att de håller lite längre och har sparat kvittot för säkerhets skull:-) Nellie fick 4st bodiesar:-)
Selina slutar ju på dagis för gått så köpte presenter till hennes 4 fröknar som hon har haft alla sina år på dagis:-)
Ungarna fick välja lunch-plats så det blev ju givetvis donken...vad annars:-D
Hem och lämna grejerna och iväg till dagis. Väl framme på dagis började kolsvarta moln komma fram på himlen! Shit, nu fick jag bråttom! Vi halvt sprang hela vägen hem medans de mörka molnen närmade sig allt för fort...
Hann knappt innanför dörren när himlen öppnade sig och det började hagla så in i norden:-D
Helt underbart tyckte både jag och ungarna:-)


Så här såg det ut när hagel blev till regn:-)
Vid vår ytterdörr...


Och baksidan


Idag har vi först slötittat lite på bröllopsförberedelserna...innan vi åkte till Mikaela för att fira henne på sin födelsedag:-)

GRATTIS MIKAELA PÅ DIN 17-ÅRSDAG!!!

Vädret höll i sig och vi åt grillat, ungarna fick bada, glodde på bröllopet, fikade mm En kanonbra dag hos Mikaela med andra ord:-D


Jennifer, Selina ch Alice redo för att åka till storesyrran:-)


Oliver, Benny och Victor likaså:-)


Mikaela<3


Barnen gör sig badklara...


Men det är kaaalt!! Ca. 16-17 grader i poolen*brr*....Linnéa kämpar med att doppa sig:-D
För bada skall de:-D


Äntligen...Linnéa och Benny i vattnet:-)


Alice och Thor gungar:-D


Hoppa studsmatta var kul:-)

En riktigt bra dag i trevligt sällskap:-) Tack Anette och Kurt;-)

Trodde att vi skulle missa själva bröllopet men såg när de sa JA till varandra och när de nygifta åkte runt i Stockholm:-) Mest intresserad var jag av att få se Victorias klänning faktiskt:-) och även de andras fina klänningar;-)

Men egentligen......Deras fina bröllop var ju nästan som vår....nästan...

* Vi gifte oss också i en fin kyrka.....något mindre kanske men dock en kyrka
*Vi hade också massa gäster där...kanske inte lika många men det var gäster där
*Jag hade också en vit fin klänning med släp....något kortare släp kanske men det var faktiskt en liten släp på min klänning också
*De hade folk som sjöng i kyrkan... min syrra sjöng för oss
*De åkte runt stan med häst....vi hade inte råd med häst o vagn men vi åkte bil först genom Märsta och sen lite genom Väsby och det är ju nästan samma sak (och jag vinkade säkert till någon också)
*De åt fin middag med gästerna....Vi åt också med våra gäster fast vi åt lunch...men vi åt

:-D:-D:-D Skämt och sido:-D

Grattis Victoria och Daniel på deras bröllopsdag!!

Önskar de all lycka i världen och massor av barn:-)


Kommentarer
Postat av: sparkling

kan du inte skriva ett inlägg om erat bröllop? :)

2010-06-20 @ 03:13:02
URL: http://miss-sparkling.blogspot.com
Postat av: Trillingmamman

Så härligt att läsa allt det du skrev. Att du ens har tålamod för bussen ( en medalj till dig ). Vi kommer tyvärr inte ens på så det är lika med uteslutet för våran del. Mammor, barnbidrag och shopping verkar vara densamma som att slänga ut en kycklingvinge till ett tusentals pirayor ;-). Bara där hade jag stannat hemma HA HA HA.



Så skön jämförelse med bröllopet, skrattade gott. Hästkrafter som häsrkrafter. Mat som mat. Klänning som klänning L.... Humor. Men givetvis all lycka till både kronprinssessan och er ;-). Själv står jag snart där med.. med ett ännu mindre bröllop än er ( men det är så vi vill ha det ). Hästkrafter lär det finnas gott om också, visserligen inga som betar gräs och bajsar. Äta måste vi göra ändå ( romantikern har talat ). Klänning.. ja.. vad kan en höggravid tänkas komma i förutom 6-mannatält avdelningen ( finns säkert i vitt med )... ;-).



Hoppas ni mår bra allihopa i det fina vädret. Önskar er en supersöndag. Idag så åker vi in till stan i stället. Fanns inte på världskartan att jag själv skulle kunna ta de små igår ensam. Hade jag inte varit höggravid så hade jag inte bangat men hua vad jag har vuxit den senaste veckorna. Och i takt med det så blir bäckenet lösare. Snart kan man hitta delarna utanför kroppen. Men men.. det är bara fyra veckor kvar på tisdag... sen är det klart. Arbetet som väntar är en fis i rymden jämfört med att vara höggravid HO HO HO.



Sköt om så gott ni alla!



Massor med kramar från mig och La familja

2010-06-20 @ 08:21:50
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Izabelle

Din blogg äger Mirka!!

2010-06-20 @ 12:10:26
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Jasminen

Vad kul det låter allt du berättar du får gärna lägga ut bilder från ert bröllop vore kul och se.

2010-06-20 @ 15:39:12
URL: http://jasminen-jasminen.blogspot.com
Postat av: Svea.

Massor av barn blir det nog inte.. jag gissar på två stycken!

2010-06-21 @ 13:12:31
Postat av: Frågvisa Sara

Så roligt med långt inlägg och en massa bilder! Du har så fina barn (och Peter oxå!) Är Mikaela och hans andra stora dotter helsyskon?

Nu kanske någon blir sur, men... Är Mikaela gravid??? Eller är det bara klänningen som ser ut som en "mammaklänning?"

2010-06-21 @ 21:50:08
Postat av: Mirka Norrström

Sparkling: Ska försöka skriva om det så småningom:-)



Eva: Har skrivit hos dig i stället;-)



Izabelle: Tack vännen:-)



Jasminen: Ska hitta foton från bröllopet bara först:-)



Svea: Det tror jag med:-D



Frågvisa Sara: Först ett tack:-) Mikaela och Emmelie är inte helsyskon!

Och Mikaela är inte gravid...så det måste vara klänningen:-D

2010-06-21 @ 23:06:06
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0