Vilken värme:-)

Såå härligt med denna värme som har kommit och ser ut att stanna över helgen:-)
Vi har inte gjort så himla mycket....sitter på uteplatsen mestadels:-)

I onsdags kom regnet och åskan precis när jag gick för att hämta barnen....så typiskt:-D
Jag själv hade inget emot lite åskväder men Alice var bra rädd för åskan och ville inte lämna dagiset då hon tjatade om att vi skulle dö! Nån på dagis som lyckats skrämma henne:-(

Det regnade inte så värst länge så vi behövde inte vara inne på dagis och vänta mer än ca.5 min:-) Åskans mullrande hördes dock flera gånger på vägen hem och Selina tyckte att "Djävulen var dum, det var han som gjorde så det åskade och blixtrade!"..."gud var snäll för han ger sol!" Jag undrade vem det är som säger det om gud och djävulen och hon sa att det var en fröken på dagis! Om det nu stämmer så tycker jag INTE att fröknarna ska säga sånt till små barn! Det finns väl många bättre sätt att förklara var åskan kommer ifrån, det har väl inte nåt med gud el. djävulen att göra heller ! Lite surt:-(

Igår var jag hemma hela dagen och gjorde inte så mycket:-D Linda, mamma och syrran kom på en snabbvisit innan jag hämtade barnen:-)
Satt ute efter middagen och mamma kom med Denise och Anneli med sina barn:-)

Har inte fotat så mycket de senaste dagarna så tar lite bilder som Peter fotat och nyligen laddat ner;-)


Kolla hur Oliver har lyckats somna här då:-D


Kräk-Fia:-D


Vår lilla jordgubbsland:-)


Sicken fin gubbe:-D Och god var den med;-)


Vår lilla plätt:-)


Nellie:-)

Som sagt var så är det varmt idag:-) Och vi har varit ute hela dagen, jag hade tvättstuga med....
Linda med sina tjejer, mamma och syrran med Denise har hållt oss sällskap:-)
Värmen tar ju ut sin rätta och barnen blev trötta och irriterade till slut så vi gick in för en liten siesta när tvätten blev klar:-)


Victor däckade i vår säng:-D


Oliver somnade i sängen framför Kevin:-)


Och Thor och Jennifer somnade de med:-D

Jag har fått tid övers för lite städ mm:-)

Nu väntar vi på att Peter ska komma hem med lite mat till oss..... 

Kommentarer
Postat av: Fia

Vilken trevlig liten täppa ni har! Har ni trevliga grannar ovanför (såg både svensk och finsk flagga!) Hoppas dem inte slänger ner fimpar och annat skräp från balkogen ner till er.

Jag fattar inte att dina barn kan sova var som helst. Dem är verkliga för roliga... Fönsterbräda till kudde var nåt nytt! Somnar dem på kvällarna sen när dem sover så mycket på dagen?

2010-07-02 @ 16:38:14
Postat av: sussie

Dom där barnen är då för härliga. Det vilar inga ledsamheter på dom inte. Somnar där vi står kvittar bara vi får en liten power nap. Ja det är ju så det ska vara. Tur ni har en sån härlig uteplast. Det är guldvärt. Ha en underbar helg. Och hoppas på fler trevliga inlägg.

2010-07-02 @ 17:17:17
Postat av: Trillingmamman

Härliga kort.. gud vad jag flinade åt fönsterbänksovplatsen. Snacka om första parkett ;-). Tager det som är ledigt typ... Men barnen är ju för härliga i deras trötta tillstånd också. Vet när Gabriel var liten så satt han i matstolen som han hade klättrat upp i själv och väntade på maten. Och somnade som en stock med ansiktet uppåt och vidöppen mun.. såg så himla komiskt ut HA HA HA.



Och inget fel med att vara på uteplatsen heller.. ni har ju det mesta där ;-). Och i den här värmen dessutom... puh.

Vi var på stranden hela dagen. Vila blev det inte så mycket av med sex barn på rymmen HA HA HA. Jag blev som ett grillspett på grillen när jag sprang fram och tillbaka från stranden, vattnet och filten. Såg andra mammor som bara glodde och trodde man inte var riktigt frisk.... Fast vi är ju så vana att folk blänger ändå.

Snygg solbränna fick jag ;-)...



I morgon väntas en lika varm och go dag för våran del. Hoppas ni också får det!!



Kram Eva

2010-07-02 @ 18:50:07
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Hej! Vilken härlig familj ni verkar ha, alltid full fart på ungarna när de inte sover då förståss. =) Hur lyckas du få dem att sova så bra?? Själv har jag en pojk på snart nio månader som nu är inne i en fas där han vaknar ibland 10 ggr per natt. Huvva säger jag bara. Han har väl aldrig sovit super men det här tar nog priset.



Tack för en trevlig blogg!

2010-07-02 @ 20:41:11
Postat av: Anonym

oj vad Nellie har växt, ammar du ännu

2010-07-02 @ 21:57:21
Postat av: Karin

Nu tror jag jag vet varför du var så glad! Jättekul!

Ha en skön helg i värmen! Kram

2010-07-02 @ 22:51:05
URL: http://bjorkabloggen.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Fia:Balkongen med flaggorna är våran balkong:-) Och grannen ovanför oss har inte kastat ut nåt ännu i alla fall:-) Vi har trevliga grannar här:-) Barnen brukar somna bra på kvällarna ändå...oftast i alla fall:-D



Sussie: Ha en trevlig helg du med:-)



Eva: Kan tänka mig hur det såg ut när du sprang runt efter barnen och magen i vädret hi hi hii



Malin: Barnen har nog ärvt min sov-förmåga:-D Jag kan sova när och var som helst när jag är trött:-D



Anonym: Har slutat att amma helt...



Karin: Kanske har du rätt:-D

2010-07-03 @ 08:29:36
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mamma till 10

Va den lilla växer....så söt tjej !!!

2010-07-03 @ 11:39:08
URL: http://www.metrobloggen.se/Mamma1
Postat av: Matilde

hejj! vad kul att ni blir med i säsong 3! har följt fam. annorlunda till punkt och pricka i både säsong 1 och 2, och måste säga att jag aldrig sett en familj som har haft så fin kontakt och verkligen gett allt för barnen, som ni!! så fint att se! , och grattis till nyaste tllskotet! , supersöt:)

2010-07-04 @ 14:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0