TACK :-D

Först och främst vill jag tacka så mycket för era grattisar, TUSEN TACK! Ni är bara för goa människor:-)

Nu har vi semester och njuter av värmen trots att det har varit riktigt varmt och kvavt:-)
Vi har dels varit hemma en del och då tagit fram vattenslangen eller så har ungarna haft vattenkrig med sina kompisar. Vi har haft besök nästan dagligen dels av min mamma och syster och även Annelie med sina barn och sin syster Lillemor:-)
Vi har även åkt till stranden i Rosersberg som är rätt litet och mysigt, perfekt för barnen:-) Då har Peter fått åka två vändor men det har gått det med:-D


Lite resultat av barnens pärlande förra veckan:-D


Selina i sin favorit klänning och Nellie:-)


Thor tar en paus i värmen:-D (så här solar mormor sig*S*)


Victor leker fotograf:-)


Selina ville mata Nellie även fast Nellie inte riktigt var med på noterna....:-)

Söndag kvällen gick åt att baka Pinocchio-tårtorna. Den första jag gjorde innehöll florsocker i sockerkakssmeten och den blev misslyckad:-( Marängen blev aldrig så där krispig och fin:-(
Och...skam den som ger sig! Började baka en till men hade tyvärr slut på florsocker så jag hittade en annan recept med strösocker i istället:-) Och den tårtan blev perfekt:-D Peter hade köpt massor med jordgubbar så det blev riktigt gott i tårtorna:-) Gjorde även en helt vanlig jordgubbstårta som jag piffade till lite med smält vitchoklad ringlad ovanpå jordgubbarna *smaskens*


Jordgubbstårtan...


och den lyckade pinocchio-tårtan:-D


Hade inte bjudit mer än mina närmaste och mamma och syrran kom först:-) Armas och min storebror med sin fam är i Finland och min lillebror jobbade så det blev "bara" de från familjen som kom.....fast oftast är det inte någon från familjen som kan komma så två stycken var helt okej:-D Av de fick jag blommor och ett presentkort på Lindex:-)
Sen kom min goa vän Anneli med sina barn, sin syster Lillemor och deras brorsdotter Hanna:-) Fick en jättefin hjärtformad "tavla" med text i av de:-)
När de gästerna hade gått gick vi in och tänkte börja med maten lite smått men då kom Ammie med sina 4 stora barn:-) Fick blommor av de och en ny älva till min samling:-)

Efter middagen packade vi ihop badgrejorna, tog fram gamla tvillingvagnen och lastade allt på den och så gick vi till det nya utomhusbadet som öppnades nära oss i lördags:-) Vi tog även med oss 2st grannbarn....

Vi har inte velat gå till badet tidigare då det har varit smockfullt med människor där på dagarna men nu chansade vi på att många har gått hem eftersom klockan var nästan 18 när vi kom dit och det var så också:-)
Vi hade stämt träff med Anneli och co där och de kom strax efter oss:-) Även Emmelie kom efter ett tag:-)
Det finns en småbarns-pool som är bara 30cm djup men där ville inte de minsta vara alls....utan de ville till den större poolen där alla andra barnen var och den poolen blir succesivt djupare och är som djupast 130cm djup.
Så det var fullt sjå med att hålla koll på de mindre barnen, speciellt Thor och Alice!
Så visst var det kul och väldigt fint och så MEN inget för oss med många småbarn direkt! Det är 10 gånger lättare att hålla reda på alla barnen på en vanlig strand än sånt här ställe med 4 olika pooler...
Men jag måste bara säga att jag är badkrukan nummer 1! Jag är svår som fan att få i vattnet och om jag mot förmodan ger badet ett försök så tar det låååång tid innan jag har doppat hela mig:-D
Och jag måste nu stolt få berätta att jag har badat!! Jag har lyckats doppa mig och det tog nog max 10 minuter tills jag var helt i vattnet! Helt otroligt liksom....har inte hänt på många år, kommer inte ens ihåg när jag badade ute sist:-D:-D


Thor i Rosersberg-stranden


Victor och Selina


Selina, Jennifer och Benny:-)


Peter med Oliver




Alice och Oliver sitter på packningen på väg mot utomhusbadet:-)


Thor rider på pappa


Selina och Emmelie


Benny, Thor, Peter, Linnéa och Victor


Emmelie:-D


Thor och Selina


Thor:-)

Igår gjorde jag min syntest och sen åkte vi förbi körskolan och betalade handledarkursen vi ska gå och köpte en bok och studiehäfte:-) Längtar tills vi har körtillståndet mm så jag kan börja med övningskörningen:-)
Mikaela hälsade på och hjälpte Kevin att passa barnen medans vi var borta den lilla stunden:-)
Mamma och syrran kom och tog en fika och en tjej Jessica med sin mamma, man och dotter från Sigtuna kom förbi med 2 kartonger kläder till Alice och så småningom Nellie! Tusen tusen tack Jessica:-) Hoppas att ni kommer på en fika nästa vecka;-)

Idag var det rätt grått och molnigt hela förmiddagen men det känndes helt okej då jag hade tvättstugan:-D
Till mitt på dagen sprack det upp och blev soligt och fint igen och Linnéa och Benny följde med till badet med sina kompisar och deras pappa:-) Jag och resten av barnen förrutom Kevin gick till våra gamla hemtrakter för att fika med Ammie:-) Peter kom dit han med lite i efterkälken:-D Satt ute och fikade och hade det bara skönt ....tills magen började ge lite väl mycket hunger-tecken:-D
Peter åkte och inhandlade det som saknades för att göra tacos till middag *gott*


Kommentarer
Postat av: Maria

Förstår dig till fullo detta med att bada med småbarn. man har fullt upp att ha koll på alla och att åka till område med bassänger är inget kul. Sedan är jag som du...badkruka...så jag badar aldrig. fast man blir rätt blöt ändå när man står där med fötterna i vattnet och ska kolla barnen! ;-)



Jag har inte badat ute alls i år...sist jag gjorde det var på Cypern 1998. På en vecka badade jag tre ggr! s Men varför bada ute när det finns dusch och badkar? Där kan man få 40 grader i vattnet dessutom så man slipper frysa! ;-)

2010-07-15 @ 00:32:18
URL: http://www.sexbarnsfamiljen.blogspot.com/
Postat av: Carina

Förstår att Selina gillar den klänningen. Den är jättefin. Särskilt nu till hennes blonda hår och solbränna. Nellie matchar ju också i sin röda.



Pinnochiotårta kanvara lite knepigt. Hade en som vi bakade för så där 20 år sen. Den kallade min dåvarande sambo för "Björn Afzeliustårta" för den ville gå i "Tusen bitar".

Numera använder jag receptet som finns i "7 sorters kakor" och tycker att det funkar bra.



Ha det skönt i sommaren och njut av semestern.

2010-07-15 @ 05:49:30
URL: http://justmintoo.blogg.se/
Postat av: Mia Fridh

Hej Mirka

Grattis i efterhand på din dag

Vilka fina tårtor du har bakat. Vilka härliga bilder när ni var och badade



Kramar från Mia

2010-07-15 @ 08:26:22
Postat av: muminmamman

Läste på en av dina kommentarer att Pinnochiotårtan kallades Björn Afzelius tårta. Helt underbart namn <3 Så ska jag börjaq kalla den oxå tack för tipset....

2010-07-15 @ 09:10:09
Postat av: Anonym

2010-07-15 @ 09:10:45
Postat av: sargit

Vi har inte orkat ta oss till det nya badet än, just för att det verkar vara så mycket folk där. Men planen är att försöka gå dit idag efter barnens middagslur.

Är själv också en riktig badkruka, har itne doppat mig helt än bara vadat ut till midjan vid steninge badet ;-)

Men någon gång ska väl vara den första :-)

Trevlig helg (då jag åker iväg en vecka from imorn, utan familjen, hur jag nu ska överleva det...)

Kram

2010-07-15 @ 10:31:42
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: linn

hejhej, grattis i efterskott:D

gud vad tårterna ser goda ut:D

2010-07-15 @ 12:47:28
Postat av: Jessica

Varsågod, det var så lite :) Vi kommer gärna på en fika nästa vecka :)

2010-07-15 @ 16:56:49
Postat av: Hannes Lindgren

Ni ser ut att ha haft det trevligt i vattnet! =)



Körkortet kommer gå bra, det har jag på känn. Lycka till med körkortet.



Kram Hannes från Göteborg



PS. Din familj är fantastisk DS.

2010-07-15 @ 17:07:25
Postat av: Maja

Grattis på födelsedagen :)

2010-07-15 @ 22:04:02
Postat av: Annica

sååå goda tårtorna ser ut!



jag e oxå badkruka nr 1, barnen tjatar på mig jämt, men jag tycker det e sååå kallt att doppa sig =)



ni ser ut att ha haft en underbar dag på stranden!

kram

2010-07-15 @ 23:51:47
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Susanna

I min kokbok så kallas pinocchiotårtan för kalastårta men lika god är den för det ;)

Lycka till med körkortet!

Åh så avis jag blir på utomhuspoolerna, ser underbart ut!

2010-07-16 @ 11:05:14
Postat av: Nina

Vilken energi du har! :)

2010-07-17 @ 12:04:31
URL: http://www.nina247.com
Postat av: bitte

Hej skulle du vilja rösta på min snygga sko i Nellys designa din sko tävling.

Skulle bli väldigt väldigt glad.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=anVSxMNG49hGJyuBNFQvjmqwnpKXz04OnPeYbpdUl9btwJu8O9qv#shoeGallery



Ps kan självklart rösta om du har ett eget bidrag.

kram Bitte

2010-07-18 @ 10:40:39
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Josefin

hej, jag funderade på din header, där har du ju bilder på alla dina barn och sen är de en tomm ruta.

Ska du inte sätta in en bild på nellie när hon nu är född? :)



KRAM

2010-07-18 @ 13:40:10
Postat av: Anonym

Jättefin blogg. Fina bilder och fina barn

Postat av: Malin

Vad glad jag är att jag har hittat den här bloggen! Gillade verkligen er i Familjen Annorlunda.

Och grattis i efterskott! :)

2010-07-19 @ 21:26:20
URL: http://hellmom.blogg.se/
Postat av: Åsa Norrort

Vilken underbar bild på Nelli och Selina :) Det ser väldigt mysigt ut på det där badet.. Och jag säger som alla andra tårtorna ser underbara ut. Och supergrattis i efterskott :)

2010-07-20 @ 12:03:07
Postat av: Marley.

Ehmm..Mirka?? har det hänt ngt eller?

2010-07-20 @ 22:31:43
Postat av: Fanny

Skulle va lite kul ifall ni åkte till fam. wetterholm under inspelningen av familjen annorlunda... ;) elr

?

2010-07-20 @ 23:08:59
Postat av: Nicole, Mamma till prinsen Vincent!

Vilka härlig bilder!!!

Hamna in här av en ren slump, Och sen såg jag att det var ni ifrån fam annorlunda:-)

Satt som klistrad av alla avsnitt, är lite förtjust i hur det är att ha så många barn!

Beundrar ert arrengemang, glöd, och energi!

En sak jag undrar är hur hinner du/ni med att tanka kraft? Måste vara fullrulle 24h nästan;-)

Du ser ju så pigg och snygg ut!

Ha det gott och grattis i efterskott!

Kram ifrån oss!

2010-07-21 @ 00:36:16
URL: http://niconic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0