rastlösa barn - botemedel

Barnen har som tidigare sagt varit väldigt rastlösa och klättrat på väggarna.....

Mitt botemedel:
Släppa iväg Kevin på bio med sina kompisar
Låta de andra släppa in kompisar och röja fritt på nedre våningen:-D
Det är Linnéa, Benny, Victor, Alice, Oliver och Thor + 4-5 kompisar och de leker inne en stund, springer ut o leker en stund och sen in igen:-D
Selina och hennes kompis är i småbarnens rum och lyssnar på musik och dansar:-)
Nellie sover och jag kan börja med maten i lugn och ro:-)


Det lär väl se ut som fan där nere sen och jag lär bli den som får städa efter allt stoj....men what the fuck....det är det värt just nu:-D:-D

Kommentarer
Postat av: jasminen

Hej hoppas allt är bra,ja låt barnen härja en stund det är det värt ibland att få städa efteråt.

Ha en forsatt trevlig dag.

2010-07-06 @ 19:02:27
URL: http://jasminen-jasminen.blogspot.com
Postat av: Monica

Hej! Att du orkar:))) jag beundrar ditt tålamod. Jag kan bli tokless på mina 2(3) har tre men en är en 5,5 månaders goängel gör inget mer än ler och skrattar. men 5,5 o 9 åringarna kan göra mig vansinnig spec, 5,5 åringen. Någon mer tjurskalle än han får man leta efter. Men man älskar dem ju ändå som tur är. Ha det gott

2010-07-06 @ 19:48:37
Postat av: Linnéa

Du är en riktig pärla, vet du det.

Jag tycker du gör ett otroligt bra jobb med alla barnen. Beundrar dig verkligen.

2010-07-06 @ 21:08:40
URL: http://linneav.bloggplatsen.se
Postat av: HonDärBakomSkärmen

Till er som svarade:



men hallå vakna upp, barn är bara ett samlarobjekt för dem =O



istället för att skaffa ett och njuta av det, sen skaffa ett till och njuta av det, skaffar "de här"

10 nästan på en gång - och ja, se hur det går :S

jag har inget personligt emot er, men nae .. suck

2010-07-06 @ 22:06:34
Postat av: Anonym

Hej!



jag är inget direkt fan av din familj, men jag gillar

din blogg och lilla Nellie är verkligen underbar.

jag tycker också synd om Wetterholms :'/



Lycka till :)

2010-07-06 @ 22:09:50
Postat av: Mirka Norrström

Tänkte först bete mig "moget" och låta kommentaren passera men helvete heller när någon dömer mig, på vilka grunder....INGA!



HonDärBakomSkärmen: Vem är du till att säga att barnen är ett samlarobjekt för oss?? Vem är du till att säga att man INTE kan njuta av barnen för att de är många och har kommit tätt??

Vad då...se hur det går??: När man har många barn så får de inte bli rastlösa och klättra på väggarna UTAN att man blir dömd av såna som dig eller??

Den dagen du har varit i mina skor, levt min verklighet och VET vad du talar om, den dagen kanske du kan lämna ett utlåtande OCH dessutom göra det utan att vara anonym!

2010-07-07 @ 00:07:39
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Jennie

HonDärBakomSkärmen:



Jag har bara två, varav en är bebis och den andra 5 år.



Under de åren vi bara hade 1:an så blev han också rastlös och klättrade på väggarna emellanåt. Trots att vi hade all tid i världen att njuta enbart med/av honom.



Faktum var att han önskade sig syskon för att alltid ha någon att leka med och aldrig behöva vara ensam. Behöver jag säga att han är världens stoltaste storebror?



Sug på den du! ;)

2010-07-07 @ 00:23:20
URL: http://www.123minsida.se/jennieforslund
Postat av: Gunilla

HonDärBakomSkärmen har inga barn märker man, så hennes kommentar kan vi ju borse ifrån. Fast jag förstår att du blir less på dessa anonyma idioter som bara är ute efter att provocera. Avsaknad av liv tror jag det kallas ;).

Tänkte bara tacka för idag! Jag beundrar ditt tålamod....verkligen! Och vems ungar är inte rastlösa ibland?

Kram!

2010-07-07 @ 00:23:40
URL: http://familjenbrann.blogspot.com
Postat av: Ina

mirka..du får nog vänja dej med att folk går in på din blogg och blir irreterade.. jag tror att mkt beror på avundsjuka.. man kanske är 35+ och kämpar för att få Ett barn och sen sittter du där med 10 friska välmående barn..eller också är de unga och omogna.. strunta i dom. Kram.

2010-07-07 @ 09:57:00
Postat av: Bokhunger

Tävla och vinn om Disney nya dvdfilm - "Alice i Underlandet" Lottar ut 3 filmer på min blogg nu.

Postat av: HonDärBakomSkärmen

jag är 14år .. så nae jag har inga barn, men ungefär hela min släkt med vuxna, smarta personer håller med mig! tänk på det..



jag dömer inte dig för att dina ungar blir rastlösa, det blir alla någon gång, jag tycker bara synd om de ibland - för hur många gånger sätter du dig ner med

ett barn i taget och t.e.x läser en bok eller spelar

sällskapsspel??

jag vet inte, därför frågar jag..

2010-07-07 @ 11:13:00
Postat av: Mirka Norrström

HonDär...: Och din släkt med vuxna smarta personer har personlig erfarenhet av att ha många barn och inte hinna med de?? Har man ingen erfarenhet så ska man inte döma någon annan...tänk på det;-)



Jag läser bok åt de när de vill det och likaså spelar spel....



Tänk också på att jag är hemma tillgänglig hela tiden, hade jag haft 1-3 barn så hade jag jobbat heltid/skift och de hade fått långa dagar på dagis/fritids, kommit hem o ätit middag för att sen snart gå isäng....så jag hinner nog många gånger mera än många med få barn så snälla....tyck inte synd om de för det är det inte!

2010-07-07 @ 11:31:42
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Jenny&Ameli&Ottilia&Charlie

Hej!!



Satt just och fundera på vad man ska hitta på när dom blir så där rastlösa, som verkar hända allt oftare nu för tiden. Våra tjejer är 3 & 2 år. Dom leker bra ihop. Kanske kan funka att låta dom röja fritt i vardix.



Tack för en bra blogg, har läst den ett tag, men inte lämnat nåt avtryck förns nu!! // jenny

2010-07-07 @ 12:26:59
URL: http://jennythedriver.blogspot.com/
Postat av: Nina

Och jag som tycker det blir jobbigt när mina två barn blir rastlösa...ska aldrig mer klaga. :)



Hinner du få egentid någon gång ibland? Det är också viktigt även om man älskar sina barn över allt annat. :)

2010-07-07 @ 12:34:09
URL: http://www.nina247.com
Postat av: Susanna

Ha ha! Ska en 14-åring komma med kritik och ifrågasättande till en rutinerad mamma?!

Nä, skulle inte tro det, Mirka det kan du ju bara strunta i ♥

Klart att barnen blir rastlösa ibland, alla blir det, är ju inget att hänga upp sig på!

Barn har mycket "spring i benen" och så ska det ju vara ;) Må så gott!

2010-07-07 @ 12:56:51
Postat av: mee

Är nog en avundsjuk släkt den där 14åringen har. Du vet hon har så fel, Mirka. Antagligen är bara den där 14åringen ute efter bråk. Skit i henne bara.

/18åring utan barn. ;)

2010-07-07 @ 13:24:46
Postat av: Anette

Hej Mirka!

Tack för en fin blogg! Vad rikt socialt liv du verkar ha, det är jag avundsjuk på! Jag skulle också önska att folk kom över på kaffe så där bara...

Klart att alla barn är rastlösa ibland, mina med och själv är jag också rastlös av mig:). Speciellt nu när det är sommarlov och de är mer lediga. Något man måste stå ut med bara...



Roligt att höra att ni ska va me i nästa säsong också!

2010-07-07 @ 14:29:17
Postat av: sussu

Hej där jag bor i Finland är det vanligt att familjerna har 16 eller fler barn. Och de barnen säger att de skulle inte för något i världen byta ut nåt av sina syskon!!!!!

2010-07-07 @ 17:39:42
Postat av: HonDärBakomSkärmen

Mirka: ja, du nu när jag tänker på det, i min släkt har vi högst 4 barn per ''hushåll'' ..

förlåt, det kanske äe helt annorlunda med din familj!



jag har sett en katastrofal 10-barnsfamilj och antog

kanske lite att alla är så :/

förmodligen konstigt att jag ändrar mig såhär, men det

var nog jag som behövde tänka till (:

2010-07-07 @ 18:57:17
Postat av: sussie

Ha ha Mirka man kan bara skratta när man läser. Rastlösa barn ja det har vi väl alla. Men vad spelar det för roll. Du e ju en bra mamma som låter dom ha en massa kompisar hemma trotts ni redan är 10 barn. Man kan ibland bara bli less på alla sjuka komentarer som kommer från folk. Jag har bara halva din styrka men hade gärna haft fler. Önskar verkligen det hade gått. Men jag är glad och tacksam för dom 5 jag har, och jag har med alltid en öppen dörr för andras barn. Barn är livet så än en gån lägg inte ner energi på folk som bara måste komma med negativa saker. Man blir bara så trött på det. Hoppas snart på ett nytt roligt inlägg här. Kram

2010-07-07 @ 19:29:25
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Tack för en superbra blogg!

Kram Maria

2010-07-07 @ 20:29:18
Postat av: Ingrid

Inne o kikar igen. :)

Jösses säger jag bara! Jag förstår faktiskt inte heller hur du orkar... jag får nästan andnöd när jag läser och tänker 4-5 kompisar... s



Här var det också rastlöst idag men vi våldgästade istället. :D



(länkade hit från min blogg oxå, hoppas det gick bra...)

2010-07-07 @ 21:50:45
URL: http://lagomtnormativt.blogspot.com
Postat av: Marlene

Hej Mirka!

Tänkte bara säga att jag gillar din blogg!

Kram Marlene

2010-07-07 @ 21:53:28
Postat av: Sophie med 6 små

Om Hondärbakom...Kan inte annat än att skratta när en liten 14 åring kommer in med spydiga kommentarer & tror hon vet något... kom tillbaka när du har fått lite erfarenhet utav LIVET gumman lilla! s



bakomflötet passar lite bättre än bakomskärmen. ;)



Kram Mirka! Du/ni gör ett TOPPENJOBB!

2010-07-08 @ 12:19:49
Postat av: Sophie

"Jag har sett en katastrofal 10 barnsfamilj & antog att alla är så"



Jag har sett enormt många familjer med 1, 2, 3 eller 4 som vart katastrof. Är alla så bara för det? Knappast. Snacka om att dra alla över samma kam. Dessutom, Mirka som är hemmamamma har ALL tid på dygnet till sina barn. Till skillnad mot andra som sätter ungarna på dagis redan vid 1 och 2 års ålder och återgår till arbetet... deras barn har tur om de hinner träffa mamman några timmar per dygn. Ínnan dagislämning och innan nattning... Tänk på den.

2010-07-08 @ 12:24:56
Postat av: Charlotte

Röja måste ju alla barn få göra. Visst är det skönt när de kan göra det på en egen våning? Jag tycker definitivt att det är värt det att städa efteråt.



Har följt din blogg ett tag men kommenterar för första gången nu (eller kommenterade jag kanske och grattade till lilltjejen? tänkte göra det men jag har också en rätt nyfödd och min hjärna funkar inte alltid så toppen då.

2010-07-08 @ 23:48:47
URL: http://ansgarssyskon.blogg.se/
Postat av: Ullis

Hej.Jag är i alla fall impad av din familj. Ni verkar alltid hitta på något med alla barnen alla ser hela och rena ut och ni måste väl ha pli på ungarna eftersom ni får så mkt besök hela tiden. Själv så skulle jag inte gå hem till någon som hade en massa bråkiga ouppfostrade ungar. Så håll huvudet högt Mirka för ni har och gör ett jättebra jobb med era barn. Kram Ullis

2010-07-09 @ 11:40:33
Postat av: Linda

Vad patetiskt. Ja det tycker jag om er VUXNA som nu hackar på bakomskärmen. Hon är bara 14 och ni är väl äldre eller... svårt att tro om den som skrev att tjejen borde byta till bakomflötet. Tragiskt.

Även jag har svårt att fatta hur man hinner med 10 barn, alla som ska ha egentid. Men jag tycker att de är jättebra föräldrar och har riktigt fina barn.

Kul atrt ni ska vara med i nästa omgång av familjen annorlunda!!!

2010-07-09 @ 17:42:58
Postat av: mee

Man kan ju också fråga sig varför Hondärbakomskärmen ger sig på just Mirka. Finns fler stor familjer.

2010-07-12 @ 20:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0