Lite nytt i "torkan"*S*

Eller nytt och nytt.....såå mycket intressant har vi inte gjort de senaste dagarna....fast lite nya bilder har jag dock även fast jag oftast glömmer bort kameran (hjärnan som sagt var på semester*S*) :-D

Vi har bara varit hemmavid....Peter jobbar ju sin sista dag idag och då kan semestern börja på riktigt:-)
Ungarna springer ute och leker, när jag går ut så går de in och röjer ofta med ett antal kompisar i hasorna:-D
Här om dagen tog jag ut lite pärlplattor och pärlor och det har roat alla barnen inkl. kompisar i ett par dagar nu:-)


Det pärlas:-)

Min mamma och syrra har kommit varje dag för att sola på vår tomt och även Linda med sina tjejer är en flitig besökare:-)
Det ser lite roligt ut när mamma och syrran sitter i solen, hur bruna som helst dessa två soldyrkare och så sitter jag och Linda, två blekfisar, under partytältet:-D
Jag gillar värmen jättemycket.....ingen vintermänniska alls men jag klarar inte av att sitta och sola i långa stunder! Blir alltför rastlös:-D

Igår tog vi en promenad med Linda till dagis där hon skulle hämta Novas saker.


Jennifer kör Nova


Alice


Selina i sitt nya linne som hon fick av Jeanina:-)


Selinas lugg växer som ogräs så mamma klippte den igår:-)

Daniel kom och hälsade på oss igår!! Vi har inte sett killen på bra länge så alla blev ju jätteglada av att se honom:-)


Alice gosar med brorsan:-)

Han stannade även över natten:-)
Linnéa och Benny har sovit hos grannungarna.....


Nellie i sin superfina Katviq-body som hon fick av milk&milla när hon fortfarande låg i magen:-)




En liten fundering....och förklaring....

Det har ju kommit lite hmm...mindre trevliga kommentarer till mig nu på sistone. Senast jag fick såna kommentarer var när säsong 2 av fam. annorlunda gick på tv.
Dessa nya mindre trevliga kommentarer är nog resultatet av att vissa familjer inte kom med i säsong 3 tror jag bestämt:-(
Därför vill jag förklara ett och annat till de som inte verkar förstå hur det fungerar! Och ni ca. 99% av mina läsare som jag vet fattar detta....hoppa över bara för detta rör inte er;-)

Vi alla 3 familjer från säsong 2 fick en förfrågan om vi var intresserade av att eventuellt vara med i säsong 3!
Denna förfrågan fick även ca. 5-6 nya familjer.
Sedan gjordes det en presentation av alla familjerna till tv 4 som till slut beslutade vilka tre familjer de ville ha med i säsong 3!
Och de beslutade sig för vår familj och två nya familjer.
Att Tinas familj inte kom med var ju inte helt otippat eftersom de redan varit med i två säsonger....
Att Carolas familj inte kom med tycker jag var jättetråkigt! Jag hade mer än gärna sett de en avsnitt till (puss på dig gumman).
MEN huvudsaken är denna: Vi hade ingenting med tv 4:ans beslut att göra, vi kunde inte påverka de på något vis OCH även om vissa kanske hade hellre sett nån av de 2 andra gamla familjerna så är det inte vårat fel att de inte blev valda och det är då totalt onödigt att komma med dumma kommentarer om vår familj på grund av det!

Vi är människor med känslor vi med och många våra nära och kära , unga som äldre läser min blogg och det uppskattas inte nämnvärt mycket när jag blir kallad för tex. hora:-(
Så härefter, kommer det några liknande klåpord mot mig eller mina nära så kommer jag att anmäla de....bara så ni vet!

Nu säger jag inte att ni inte får komma med era åsikter! Alla har rätt att komma med sina åsikter för de skiljer ju sig från person till person:-) Men, håll gärna allting på en respekterande nivå....Anta inte saker bara för att ni tex "känner en fam. med många barn som inte sköter sig" eller liknande för man kan inte dra alla genom samma kam... Jag tex känner familjer med 2-3 barn som inte fungerar alls men inte tror jag då automatiskt att alla familjer med lite barn har det så;-)
Fråga om det är nåt ni undrar över! Frågor är det bästa sättet att få veta saker från källan direkt:-)
Men framför allt....med respekt mot sin medmänniska kommer man långt, även om man inte alltid delar åsikter, värderingar mm


Nu väntar solen på mig....de flesta barnen har redan sprungit ut så bäst att jag sätter fart:-D
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Mira

Hej!

Jag är en flitig läsare av din blogg och tycker att ni verkar ha en riktig skön tillvaro trots 10 barn! Vilken prestation! Själv har jag fyra barn mellan 9 och 1 år och är så stolt så jag kan spricka! Funderar dagligen på om vi skall skaffa ett 5:e barn, men jag har tyvärr fått diverse fysiska stressymtom som gör att vi nog iallafall får fundera ett tag till och kanske vara nöjda! Känner att jag ofta blir stressad av alla måsten och känslan av att dygnet inte räcker till.....sömnbrist.... Hur gör du? Du verkar så lugn! Några tips?

Förstår att du kände att du var tvungen att förklara eftersom det faktiskt finns en hel del elaka människor därute. En del mår tydligen bra av att göra så, men jag tycker att det tyder på en svaghet och även ren och skär elakhet! Jag gillar din blogg och tycker att du faktiskt inspirerar! Kram

2010-07-09 @ 11:44:59
Postat av: sussan

trist när folk måste skriva elaka saker, jag va nästan 100 säker på att ni skulle komma med, du va gravid o hade inte fått nellie, är nog ganska självklart de vill följa er igen, det finns många familjer med många barn o de kan ju inte ta med alla.

Ha en härlig dag kram

2010-07-09 @ 11:54:17
Postat av: Sophie med 6 små

Men gud, skriver folk sånt? H-ordet alltså. Det ska du INTE acceptera. Jag har läst lite bland alla familjen annorlundas kommentarer nu & det verkar vara mååånga yngre i yngre tonåren som håller på bland kommentarerna, som är upprörda för vissa familjer inte kommer med osv. Fortsätter kommentarerna så anmäl! Det hade jag gjort utan att tveka. Spar även ip nr så känner du igen om det är en återkommande person.



Kram

2010-07-09 @ 12:03:16
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Madde

Hej!

Är JÄTTE glad att ni får vara med i nästa säsong och jag väntar med STOR spänning...

Sen blir jag lessen när jag läser ALLA som kritiserar...

Min Åsikt:

Gillar dom inte dig/din familj och vill hellre se om någon annan familj med då funderar jag och ruskar på huvuvdet;

VARFÖR LÄSER DE DIN BLOGG???

Är första gången jag komenterar men finns här bland läsarna dagligen...

Kollar dagligen med STOR spänning din blogg...

Ha nu en UNDERBAR fortsatt sommar....

Kram Madde

2010-07-09 @ 12:33:28
Postat av: Vardagsprincessan

Måste bara skriva att jag älskar din blogg, och sättet ni är på i er familj. Ni är verkligen förebilder för mig. Jag tycker man är barnslig om man skriver sådana kommentarer bara för ni kom med och inte "deras favoriter". Visst , jag hade gärna sett både familjen wetterholm igen och familjen från älvdalen och jag känner mig lite besviken att det inte blev en säsong till med dom också , men inte går jag och trackar er , det är ju inte erat fel , det fattar väl alla,..öh eller tydligen inte! Tycker absolut du gör rätt som inte tar emot vilka kommentarer som helst , det ska man inte behöva acceptera. Ni verkar ha en sådan härlig familj och jag hade gärna haft så många barn som ni om jag bara hade haft tålamodet för det :O). Jag tycker det är fullt upp med två barn,haha! Det ska bli roligt att få följa er en säsong till av familjen annorlunda. När sänds det , vet du det? Och till dom som gillar familjen wetterholm och familjen från älvdalen får väl läsa deras bloggar. Det gör jag och de är toppen :). Du är en toppenmamma Mirka och ni är en fin familj som inspirerar,så fortsätt bara vara du, blogga som vanligt. Många Kramar till er...

2010-07-09 @ 12:45:00
URL: http://www.vardagsprincessan.blogspot.com
Postat av: Jenny B

Hejsan..



Super kul att ni ska vara med igen, jag har själv 5 barn och 4 bonusar, visst är de underbart med ungar :D och vi ska skaffa en till så fort våran minsting ( nu 4 månader) har blivit lite större.. Få oxå alltid massa kommentarer varför jag har så många barn, då brukar jag svara .. varför inte??

Blir oxå trött av alla spydiga kommentarer mina barn får höra... Men men vissa folk är väl mest bara avundsjuka :D

Hoppas ni får en underbar sommar...

2010-07-09 @ 12:48:06
Postat av: caroline

Jag tycker det ska bli jättekul att se er igen! De som skriver såna där omogna saker är...ja, omogna helt enkelt ;) Man ska hålla samtalen på en vuxen nivå, eller så blir det inget samtal alls tycker jag!

2010-07-09 @ 12:50:01
URL: http://carrofliin.blogg.se/
Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Hej! Jag vill bara önska dig en fortsatt trevlig dag! :) Kramar

2010-07-09 @ 13:06:45
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: Maria

Att folk bara orkar vara spydiga och otrevliga?! Varför läsa din blogg eller se på programmet om det är så mycket som är "fel"!!!



Jag har tidigare skrivit att jag älskar Fam Annorlunda och jag tycker er familj är hur mysig som helst. Tycker att Carolas familj också hade varit värdiga att vara med i programmet men det hade varit konstigt att ha med 2 av de gamla familjerna och bara en ny. Precis som du skriver så har familjen i Älvdalen varit med två ggr och nu vet man mer hur de har det. Helmysig familj det med men där kändes det mer bra att de inte är med mer.



Jag ser fram emot en ny säsong av familjen annorlunda och vill absolut se mer av er.



Kram från en sexbarnsmamma (som kan tänka sig fler barn)

2010-07-09 @ 13:07:38
URL: http://sexbarnsfamiljen.blogspot.com/
Postat av: Pia

tråkigt att vissa skriver hemska saker. Jag blir så arg. Människor tror de är skydde bakom skärmen och tror de kan häva ur sig det ena och det andra.

Förstår att det sårar.

Här har du någon som läser din blogg ofta och älskar att se er vardag. Tycker du verkar vara en underbar mamma och er familj verkar vara fylld av kärlek. Stor kram till er och jag ser fram emot att följa er på tv igen.

2010-07-09 @ 13:07:49
Postat av: Moa

Varför ska folk sända taskiga kommentarer ? Man tjänar ju inget på det liksom. Ha det bra! / Moa 13 år

2010-07-09 @ 15:37:22
URL: http://loveari.blogg.se/
Postat av: Johanna:)

Jag hoppades ju kanske på Wetterholms pyttelite mer än vad jag hoppades på er,men jag tycker nog att de gjorde rätt i att välja er,bland annat för att alla som såg på programmet kanske inte läser din blogg,och då blir nyfikna på Nellie...Men så gillade jag ju er otroligt mycket också!



Ah..SUUPERFIN var hon ju,Nellie i sin body.

Selinas linne var också jättefint.

Nej fy vad taskigt att de kallar dig så!!!

2010-07-09 @ 16:35:28
Postat av: Åsa

Bra att du säger ifrån! Helt rätt! Tycker bara att det är så patetiskt att det ska behövas... Finns ingen ursäkt för att man skriver massa skit och kallar folk för så fula ord när man inte känner personerna i fråga! Ni är en underbar familj, inte alla barn som får växa upp på ett bra sätt, och det har ju inget med mängden barn att göra... Ta hand om er!

2010-07-09 @ 17:12:49
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Tyvärr så finns det människor som tror sig veta så mycket. Trots att de inte gör det. Ska bli roligt o se er ännu en gång i familjen annorlunda. Vi blev tillfrågade men vi tackade nej. Sambon ville inte och inte min dotter heller.



Ha en fin kväll. Kram på dig!

2010-07-09 @ 17:20:14
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Cecilia

tycker det ska bli kul att se mer av er. Och lära känna er nya familjemedlem.. =)

Men tycker som många andra här att det är bra att du säger ifrån. Man ska inte ta vad för skit som helst.

Kram på er och trevlig sommar

2010-07-09 @ 17:20:50
URL: http://cilaotomas.blogg.se/
Postat av: Anonym

ooops, hittade din blogg av en ren slump, kul - skall med glädje följa den.



Medaljens baksida som du fått äran att skönja antar jag - Alla människor är ju INTE "goda" till sin natur, OCH "avundsjuka" verkar vara mer regel än undantag.

Men, stå på dig och ta inte skit från nån som du kanske inte ens vet vem det är...



Hoppas att ni får en BRA sommar!

=)

2010-07-09 @ 18:31:59
URL: http://mandamus.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Mirka....



Nu gör vi bra TV :-D



Och slår sönder alla fördomar!!!



Många kramar från barbamamman i Motala ;)

2010-07-09 @ 18:57:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/madeleine
Postat av: ★ Katta- Mamma till Isabelle o Melvin ★

Det blir jätte skoj att följa er igen!=)



Skit i alla elaka , de tar bara onödig energi.

Ni har många mer som tycker om er tänk på det =)

2010-07-09 @ 20:24:04
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: Caroline

Mirka, du skrev "Jag tex känner familjer med 2-3 barn som inte fungerar alls men inte tror jag då automatiskt att alla familjer med lite barn har det så;-)"



Måste bara få fnissa lite åt dig och MED dig för att du tycker att familjer med 2-3 barn är familjer med LITE barn. :-D

För mig är en 3-barnsfamilj rätt stor. Vi har 1 gemensamt barn, jag har en bonusson och så har vi hund. För oss känns det alldeles tillräckligt och vi är skittrötta på kvällarna... Hahahaha! Hur ni orkar är ett unikum? Fantastiskt att ni lyckas så fint! Kram på er!

2010-07-09 @ 21:49:17
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Älskar din blogg kollar flera gånger varje dag om du skrivit nåt nytt! Du är så ärlig i det du skriver och du är verkligen en supermamma och det är väl det som vissa inte tål att du klarar av allt och är duktig med barnen och hemmet.

Stå på dig stor kram från Maria

2010-07-09 @ 22:08:30
Postat av: sussie

Oj oj vad jag beundrar dig. Jag har försvarat er i Carolas blogg. Jag tycker det e så nedrans fel och komma med lumpna kommentarer om någon man ej käner utan drar en slutsats över vad man ser i korta frekvenser under 1 timmes program. Har sagt det innan. Mirka håll på dig och sätt ner foten. Älskar läsa din blogg och kolla in bilderna. Fortsätt att va lika konsekvent. Ha en underbar helg. Kram

2010-07-09 @ 22:10:57
Postat av: Ulrika

Hejsan Goa familjen!

Hoppas att ni mår bra i värmen!! Ser verkligen framemot att se er familj i familjen annorlunda igen ska bli kul!! Tycker om att få inspiration och tips om råd mm om saker och ting då vi oxå är en stor familj.Just nu håller jag på att fixa och dona för bättre förvaring här hemma. De tre sko skåpen i plast från Ikea är en toppen förvaring till allt möjligt. Tänkte blogga och visa bilder ifrån Torekällberget nån dag så du får se hur Torekällberget ser ut. Efter den 20 Juli planerar vi in ett Tomtits besök hihih i fall ni kanske har planer på att dra dit. Skönt att din man har semester snart. Min man har oxå semester nu och har haft det ett tag sen ska han jobba i två v för att sen va ledig i 5 v till. Underbart! Må så gott!



Kram från Ulrika

2010-07-09 @ 22:41:25
URL: http://sevenboysarmy.blogspot.com
Postat av: Carola m 8

Jag kan bara hålla med dig i allt du skriver, det är ju inte ert "fel" att vi inte är med!! Herregud, tror folk på allvar att vi får bestämma själva;)?

Jag är besviken, och deppig över att inte få vara med om allt det roliga igen, men jag är ju samtidigt JÄTTEGLAD ATT NI ÄR MED!!

Om det är nåns "fel" att vi inte är med så är det vårt eget, vi är alldeles för ickeannorlunda;)

Ha det kanoners i värmen, vi ses förhoppningsvis snart!!! Kramar Carola

2010-07-09 @ 23:23:29
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

Tycker det är så onödigt att folk äns tänker på att kommentera? Tycker eran familj är super. :)

2010-07-10 @ 10:49:38
Postat av: Johanna

Folk tror sig alltid veta bäst. Sverige är dessutom landet som gav avundsjuka ett ansikte. Det är inte bra att vara känd i Sverige. Annat är det i tex USA

2010-07-10 @ 10:54:02
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Nina Hansson

Hej! Så roligt att ni ska vara med igen! Bry er inte om alla dumma komentarer! Ha det bra i sommarvärmen! kram Nina

2010-07-10 @ 11:13:29
URL: http://ninnissfamiljeliv.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Jag har aldrig fattat varför folk ska hålla på och tjafsa och skriva en massa strunt! Man väljer ju själv vad man läser och vad man ser på i tv! Hoppas verkligen att du inte får fler dumma kommentarer. Jag tillhör också fanklubben av programmet Familjen Annorlunda och jag är jätteglad att det blir en fortsättning. Vem som sen är med spelar väl inte så stor roll. Alla familjer har ju sin charm. :) Men klart att jag är glad för er skull!



Jag är själv finlandssvensk så jag gillar ditt härliga svenska uttal. :) Och ni har en jättefin familj! Vi har bara fyra underbara barn och fler lär det inte bli pga en bångstyrig fru i familjen. ;-)



Hälsningar från Muminlandet av en som väntar på säsong 3!

2010-07-10 @ 13:00:17
URL: http://heffaklumpeliv.blogspot.com
Postat av: Jennie

Åh vad jag önskade att vi också hade en sådan där härlig uteplats som ni har! Blir inte alls samma instängda "lägenhets-känsla" då.



Men är så länge får vi väl nöja oss med balkongen på andra våningen ;)

2010-07-10 @ 20:06:02
URL: http://www.123minsida.se/jennieforslund
Postat av: Tina

Alla familjer har varit lika bra. Tycker bara det är roligt att kolla hur ni och andra familjer har det med många barn. Jag älskar barn och längtar till jag får egna.



2010-07-10 @ 22:16:00
Postat av: annika wahlberg

Det ska bli underbart att se er igen i rutan...mitt topp favoritprogram...

Ni är underbara! Glad sommar på er!



Stor kram/annika wahlberg/4 barn

2010-07-11 @ 09:21:49
Postat av: Jessica

Skit roligt att ni är med såklart....

Heja heja...



När börjar programmet att spelas in?



2010-07-11 @ 09:45:07
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Mia

Klart att ni ska vara med igen! :)

Folk som kommenterar elakt och använder kränkande ord borde skämmas! Det är antagligen osäkra och avundsjuka människor.

Stå på dig och var den underbara människa du är. All lycka till er! Kramar

2010-07-11 @ 10:00:11
URL: http://miamo.blogg.se/
Postat av: Katie

Det är förfärligt hur någon kan skriva så om er! och speciellt TILL er och dig Mirka :'-( att kalla någong hora är ju förfärligt!!!

Sänder dig en massa kramar, Katie <3

2010-07-11 @ 10:14:19
URL: http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se
Postat av: Nathalie

Det är så onödigt när folk måste skriva elaka kommentarer och de är ju inte erat fel att tv4 valde bort andra familjer. För min del är jag glad att jag kommer få se er i rutan igen! :) ni har en helt underbar familj.

Ta hand om er nu och ha det bra i värmen! ¨

Kramar :)

2010-07-11 @ 13:20:14
Postat av: Natalia

vilken härlig och spännande blogg! :)

2010-07-11 @ 19:43:31
URL: http://tali.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej Mirka!

Följer din blogg och gjort de länge nu..

SKIT kul att ni ska vara med i programmet igen, men de kommer inte sändas i tv förrän våren 2011 då eller? Vill kolla NU :)

Kram

2010-07-11 @ 20:52:21
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tänk om alla idioter kunde hålla tyst istället för att fara och kommentera överallt :-/ Kram

2010-07-11 @ 20:59:36
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Malin

Vad roligt att det kommer en till säsong av familjen annorlunda och att ni får vara med! :)

2010-07-11 @ 21:33:56
URL: http://mamahime.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej Mirka!

Hoppar in här och kan bara bekräfta det du skrev, angående att vi inte kunde påverka själva.

Vi står över denna säsong, men kommer ev att synas i rutan igen, och då kanske i nåt helt annat än familjen Annorlunda.



Ska bli skoj att få följa er i rutan igen och även Madde + den andra nya familjen.



Lycka till !



kram

2010-07-12 @ 01:37:57
URL: http://www.loppi.se/tiobarnsmamma
Postat av: Åsa Norrort

Mycket bra sagt Mirka! :D

2010-07-14 @ 08:15:16
Postat av: marina

hej! trillade över din blogg av en slump och kan nu inte sluta läsa , såå bra.

ser framemot nya avsnitt av fam.annorlunda. ha en underbar sommar.

2010-07-14 @ 11:01:14
Postat av: Hannes Lindgren

Tycker du ska anmäla dem otrevliga kommentarerna du fått direkt, inget du ska acceptera.



Jag tycker det är jättekul att du och din fina familj blir med nästa säsong, längtar jättemycket tills dess, när börjar ni filma?



Kram Hannes i Göteborg.

2010-07-14 @ 21:16:10
Postat av: ..

Tina, Det är inte så att ni "står över" den här säsongen frivilligt utan ni är inte intressanta längre, tv4 ville INTE ha med er.

Varför kan du inte bara säga som det är?



Mirka, Grattis på 29årsdagen(:

2010-07-14 @ 22:45:31
Postat av: anna

Har inte varit här på ett tag. Men vad jättejätteroligt att höra att ni är med en säsong till! Jag hade också gärna sett mer av Carolas familj men roligt att åtminstone återse en gammal bekant! :-)



Kram

2010-07-16 @ 11:25:31
URL: http://liteta.blogspot.com
Postat av: lena

ja, kul att ses igen =),,,japp spelar ingen roll hur många barn man har om man fixar det eller ej. Och finns de som inte klarar sin familjeroll och det är sorgligt för de. Absolut ingetman skall gotta sig i...Mamma föds man inte till utan den rollen" tar man sig,,,kul att ses igen. Jag är själv dubbel mormor på 7månader o 3 månader ochså har jag sjubarn fem hemavarande,,,fullt upp

2010-07-18 @ 19:29:55
Postat av: Rosanna

fattar inte hur man kan skriva nåt sånt :( vad kul att ni blir med igen :) Kul att se lilla Nellie på tv också :D:D



jag gillar er familj..



Kram från en västeråstjej som väntar en liten..

2010-07-20 @ 12:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0