Vi överlevde:-D

Så nu är det värsta avklarat....vi överlevde första avsnittet och vågar visa oss ute:-D

Det kändes skumt att se oss själva i tv men tycker att det var bra ihop-klippt så vi är nöjda:-)

Har fått massa underbara kommentarer och tackar jätte jätte mycket för de fina orden!!! De värmer mitt hjärta så tusen tack:-)

Har tack vare programmet fått kontakt med en släkting, min mammas kusin, som jag inte sett sen jag var liten flicka:-)
Igår kväll, strax efter programmet, ringde en helt okänd kvinna till oss! Hon kunde inte låta bli att ringa och tala om hur underbara de (hon och hennes man) tyckte vi verkare vara:-D Vi pratade si så där en kvart....väldigt trevligt:-)

Sen har det på fl srivits rätt mycket om vår trångboddhet mm!
Folk där hade lite åsikter om det och det är tråkigt men vad fasiken ska vi göra?? Gå till Sigtunahem och hota till oss en större lägenhet kanske?? Eller varför inte råna en bank för att kunna köpa ett hus??? Nä, jag vet....vi ger bort barnen!!
Vi gör så gott vi kan och vi har klarat av det bra hittills! Vi vet ju att det är trångt, vi lever ju för helsike här, men att bo trångt har inte varit en orsak för mig för att ta abort el. dyl!
Våra barn mår inte dåligt av att bo som vi gör, det är jag säker på! Och vi kommer att flytta så fort vi hittar nåt att hyra eller har sparat ihop tillräckligt stor startkapital:-)

Sen var det någon som hade skrivit att jag inte verkar veta hur barn blir till riktigt!!!
Jag lovar....jag vet väldans bra hur barn blir till....och att de kan bli till även om man har p-medel (p-piller, mini piller, hormonspiral mm)!!
Så enligt det inlägget verkade jag vara okunnig för att jag använde p-medel som jag trodde skulle fungera som ett skydd mot ev. graviditet men inte fungerade på mig?! Attans då....jag måste ju vara dum eller??

Nä, man ska inte bry sig om de dumma kommentarerna som är få jämfört med allt fint folk har skrivit:-)

Nä nu kräver barnen min uppmärksamhet så see you later:-)

Kommentarer
Postat av: sparkling

jag tycker era barn verkar ha det jättebra, synd att folk alltid ska dömma andra, säkerligen är dom bara avundsjuka eller olyckliga själva. tänk för i tiden då hade man inte stora lägenheter, så hur trångt ni bor är ju relativt =) finns viktigare saker i livet än yta!

2010-01-12 @ 18:46:05
URL: http://miss-sparkling.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag tycker ni verkar ha det jättebra. Trångt, visst, men det går ju att ha det organiserat ändå! Sen måste man ju inte sitta inne och uggla man kan ju vara ute och där är det gott om plats, en hel värld! och ni verkar ju gilla att vara ute. :-)

2010-01-12 @ 18:55:47
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Elin

Hej, jag brukar alltid säga finns det hjärterum så finns det stjärterum.. Bry er som sagt inte om alla dessa pretton =) Ni verkade helt underbara =)

2010-01-12 @ 19:13:10
URL: http://elinsegotripp.blogg.se/
Postat av: fd trångbodda mamman

Varit där också lite utrymme o flera barn o vet du vad ! Nu när barnen är vuxna pratar dom om hur kul det var hur mysigt vi hade det !! inte om hur många kvadrat men för vår skull som föräldrar kan det underlätta med utrymme av praktiska skäl inte känslomässiga Ni är en helt vanlig kärleksfull familj det har inte med antal barn eller kvadrat att göra

2010-01-12 @ 19:17:39
Postat av: tres

haha jag kan inte mer än att småskratta o le åt kommentarerna du skrivit här, det är ju sjukt att folk kan vara så korkade och hatiska och gnälliga på en okänd människa, internet är väl inte till för att sprida hat och få ut sin ilska och avundsjuka över andra oskyldiga människor. man skall ju ha kul och träffa människor och skratta o ge varann kärlek och allt annat sån löjlig predik skit låter det som men det är ju iofs sant :P ja dom som kläckt ur sig sånt kan ju inte ha alla chips i chips skålen, och fl förvånar mig inte alls, där finns det gott om sura bitterfitter som inte är sena med att hacka på alla andra utom dom själva,dom tycker dom själva är helt perfekta medans alla andra gör fel i livet och lever fel för dom valt att inte leva som dom gör..fl har blivit en riktigt rackaner på andra sida,tråkigt, för där vände jag mig till vettigt folk innan när jag hade frågor men ställer man frågor där nu så får man puckade hatiska kommentarer bara :P äsch sånt skall man egentligen inte bry sig om eller lägga energi på men som sagt vissa människor slutar aldrig förvåna en :P

jag tycker däremot det är toppen och jävligt strongt av dig att behålla dina barn och köra på din magkänsla och göra det som du och din man anser är rätt för er.. spela roll negerboll om ni bor i en sketen etta så länge barnen är lyckliga och ni med och ni älskar varann. och det är ju inte så som att ni skiter fullständigt i vart ni bor och bor ute med barnen under en gran utan det är ju faktiskt skit svårt att få en lägenhet eller hus. tycker folk kan hjälpa er istället med detta om dom stör sig så på att ni bor så trångt :)

2010-01-12 @ 19:26:35
URL: http://lillamami.blogg.se/
Postat av: Bella

Kul att få se er i rutan. Fl-folket i ett nötskal skulle jag vilja säga :)

Är väl erat "problem" om ni tycker det är jobbigt ifall det är trångt. Men man kan ju göra mkt ute också, då håller man sig frisk. Kram

2010-01-12 @ 20:17:22
URL: http://grymmabella.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tycker du gör helt rätt i att strunta i de dumma kommentarerna! Ibland spelar det ju ändå inte nån roll hur många kvadrat man har för barnen vill ju ändå vara där vi är iallafall. Tre av våra (än så länge;) 4 barn har egna rum, men de är ju inte där ändå;)Som sagt, ni verkar ha det trångt men ändå organiserat! Ibland spelar det ingen roll hur man har det för på FL hittar alltid någon något att klaga på. Ta hand om er;)

2010-01-12 @ 21:11:44
Postat av: gitta

ha ha ha folk e roliga me sina obehövda kommentarer på andras liv mmm jag tror att barnen skulle va som lyckligast om ni hitta ett hus som bestod till 90% av kök då de e där alla e iaf o umgås o spelar spel,leker o busar hi hi ;) sovrum va ska man me de till :P

2010-01-12 @ 21:32:30
URL: http://gitts.blogg.se/
Postat av: Love Oliwers mamma <3

Gud va mysigt med så många barn men hur orkar du ?:) Får du sova nått?:) Eller är barna så pass stora nu ?:)

Kram Love

2010-01-12 @ 22:46:21
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: diana

Jag blev oxå gravid med nr 4a nu trost ppiller.När jag äntligen skaffar P-medel så blev jag det ändå haha..Men jag ser det som meningen=))

2010-01-13 @ 00:06:10
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: Sophie

Bry dig inte om Fl, finns då folk till allt där. ang att bo trångt har vi också gjort det tidigare under en period då vi väntade på större lägenhet. Det är inte hela världen. Nu har vi äntligen fått tag i en större med 7 rum och jag är otroligt tacksam över det för stora lägenheter växer verkligen inte på träd. Men inte sjutton led vi när vi hade en liten lägenhet. Allt blir vad man gör det till. Kram

2010-01-13 @ 09:40:42
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Ingrid Hyttsten

Hej!

Vågat av dig att ställa upp och göra TV!! Grattis till alla nya barnen efter sista twinsen!! Har tänkt slänga iväg ett sms till dig sååå länge. Ska ta och göra det nu när jag fick anledning.

Kram!

2010-01-13 @ 09:59:42
Postat av: Mirka

Tack för er fina kommentarer, jag vet att man ska strunta i vad som skrivs på fl men efter mitt lite arga inlägg där så har jag fått fint respons tillbaka och en fin ursäkt vilket var ju bra:-)



Gitta: Ja helt sant...köket är nästan "the place" ha ha haa



Ingdid: Vad kul att du hörde av dig!!! Maila så snackar vi vidare där;-)

2010-01-13 @ 10:40:31
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Karin

Man slutar aldrig att förvånas... Jag fick för en tid sedan en seriös fråga utav en väninna (som studerar till socionom) om det "går" att bo med ett barn i en 3:a? (dom planerar att skaffa barn) Jag trodde att hon skämtade först. Varför skulle det INTE gå? Det var inte så många år sen som det var vanligt att man bodde med flera barn i bara något rumm eller två med kök, utedass, kallvatten mm och det gick ju bra. Era barn verkar vara lugna och fina, beundrar er verkligen. Lycka till!

2010-01-13 @ 12:29:33
Postat av: Malin

inte ska du bry dig om folk tycker att ni bor trångt!! min mans farfar.. de var 12 barn plus 2 vuxna då.. i en tvåa!;) man bodde ju så förr.. =)

och de överlevde allihop!;)



ville bara tillägga att vi har samma bf datum: 2maj!:) tyckte det var lite roligt!!



älskade förra säsongen med familjen annorlunda och kommer sitta spikad även denna säsongen, kul att få följa er!:)



mvh malin

2010-01-13 @ 16:06:01
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: anonym...

Varför syntes inte Emmelie i tv, blev inte hon också filmad?? de kanske du inte vet föresten men man kan ju fråga.. ni verkar ha en underbar familj i övrigt.. :D

2010-01-16 @ 20:13:02
Postat av: Mirka

Anonym: Vi vet inte alls hur all inspelnings-material har klippts.....

Emmelie var med kanske 3 max 4 gånger när det filmades och om hon kommer att synas i tv återstå att se;-)

2010-01-17 @ 14:10:45
Postat av: angelica

haha så korkade kommenterar du fått! Folk kan nog inte göra annat än att klaga på andra :) och spela roll att ni bor trångt? Bara ni får plats så ;)

2010-03-01 @ 12:40:23
URL: http://http:icaibloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0