Ny vecka, nya utmaningar:-)

Helgen har gått i lugnens tecken.....har gjort typ....inget:-)
Gitta hälsade på en sväng i lördags och Jennifer och Linnéa sov över hos kompisar....
Peter kom hem med fina blommor till lilla mig, tack älskling:-)




Igår tog jag en liten uppfriskande promenad till affären med barnen....skönt med frisk luft:-)
Jag bakade en jättegod jordgubbspaj och sirapskakor till efterrätt:-)
Emmelie och min mamma kom på besök lagom till efterrätten:-D

Thor har fått en ny fixidé! Han klär av sig allting förutom blöjan (om vi har tur)så fort han bara kan, det tycker han är jättekul:-D
Sen har Thor, Oliver och Victor börjat släpa in alla barnens täcken i Thors säng och så sitter de där i och leker:-D

Thor och Oliver i täck-högen;-)



Victor älskar att spela bilspel på WII:-D


Thor älskar att titta på Ice Age 3 med dinosaurierna och den filmen går ett antal gånger per dag:-)
När han vill se filmen så pekar han mot rummet eller tv:n och ryter *mrrr* , det betyder dinosaurier:-D:-D

På fredag fyller Selina 6år så jag ska under veckan börja förbereda lite inför det, baka mm:-)

Ikväll är det dags för avsnitt 3 av Fam. Annorlunda, barnen ser fram emot det jätte mycket :-) Och vi med:-D

Nu ska jag fixa lite här hemma:-)

Kommentarer
Postat av: Vendela

Ser också fram emot kvällens avsnitt :-))

2010-01-25 @ 11:55:33
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Sofia med 3 barn

Älskar oxå att baka! Om du hinner så får du gärna lägga ut bilder/recept på det du bakar. Har snart 3 barnkalas framför mig... Och sedan släktkalas i 3 omgångar. Gjorde dina godismuffins i helgen. SUPERGODA!

2010-01-25 @ 12:09:39
Postat av: Magdalena

ser också fram emot att få se dig och din familj på tv i kväll. Jag har bara två barn (älsta 2½ och minsta 4½ månad)och tycker att du och din man gör ett fantastiskt jobb med alla era guldklimpar. Jag är själv ensambarn och har alltid velat ha många barn. Men just nu känns det helt tillräckligt med två, men när man ser hur lyckliga du och din man är och vilken kärlek som finns i ert hem så blir jag allt lite sugen på en trea. Ser fram emot att få "träffa" er varje måndag!

2010-01-25 @ 12:35:52
Postat av: Linda

Ser en skymt av Tiger på väggen i barnens rum. Har ni målat på frihand eller är det ett stort klistermärke? Älskar Nalle Phu & hans vänner...

2010-01-25 @ 13:32:17
Postat av: Marie med 3 barn

Hej Mirka! Springer mellan disken i köket, tvätten som ska hängas, pannkakorna som gräddas (evighetsgöra!) Samt byter blöjor, hjälper barn som ropar och sen behöver jag visst oxå kissa Men inte nu, hinner ej... Kom att tänka på er som har så många barn och du lixom mig bara har två armar och två ben. HUR gör du för att allt ska rulla på? Lägger du upp dagen med att starta en maskin tvätt el. förbereder maten kvällen innan eller har du städhjälp m.m. Skulle gärna vilka veta och få lite hjälp att få vardagen att funka bättre. Du är min förebild, Mirka! Många kramar...

2010-01-25 @ 14:20:55
Postat av: Belinda

Vilka otroligt fina tårtor du kan baka, imponerande. Kanske du ska bli konditor?? :)

Sen att du hittar tiden till det med så många barn är imponerande det med :)

2010-01-25 @ 15:28:58
Postat av: Moa

Ni verkar va en härlig familj!

Familjen annorlunda= Favvoprogramet :)

// Moa 12 år

2010-01-25 @ 18:54:48
Postat av: Mirka

Sofia med 3 barn: Okej, ska bli duktig och lämna ut lite flera goda recept, lovar:-)



Magdalena: Tack för dina fina ord:-)



Linda: Vi använde en sån där apparat...over head, tror jag de kallas för...för att kunna rita av konturerna på Tigern (har även Nasse och Puh)på väggen därefter målade man bara:-)



Marie med 3 barn: Jag har ingen speciell struktur över hur jag sköter alla sysslor...det sker per automatik nu mera:-D Men det där med att kissa, det glömmer jag allt som oftast....kommer alltid nåt "viktigare" i vägen ha ha haa. Jag förbereder inte maten kvällen innan. På veckorna lagar jag nog ofta lite enklare mat som inte är så tidskrävande (förutom när det blir pannkakor dåS) och på helgerna lägger vi mera tid på matlagningen:-)

Tycker att jag startar och avslutar dagen med ett lass tvätt:-D Ingen städhjälp utan man städar typ konstant mer el. mindre:-D Dammsuger minst 2 gånger/dag sen plockar man här o där hela tiden:-D

Jag tror att vanan bara har kommit med tiden och man gör saker utan att tänka.



Belinda: Tack:-) Jag älskar att göra tårtor men tyvärr så har jag så dåligt med tid/ork för det nu för tiden...det är så tidskrävande! Eftersom det är oftast så mycket pillergöra med all dekorationer så sitter jag uppe sent på kvällarna/nätterna...



Moa: Tack snälla du:-)

2010-01-25 @ 19:37:00
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Sophie

Åhh vilket härligt program då man fick se när du kom ut med testet... fick tårar i ögonen, underbart! :-) Kramkram

2010-01-25 @ 20:13:56
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Therese

Vad underbara ni är!

Beundransvärd energi och massor med kärlek!

2010-01-25 @ 20:36:29
Postat av: josephine

Hejsan! Sitter och tittar på ert program nu med tre kalas på en gång :) Jag blev väldigt nyfiken på hur du gjorde blommorna på ena tårtan? Min mormor fyller och år jag vill ge henne en fin tårta med blommor på :)

Kramar Josephine

2010-01-25 @ 20:40:20
URL: http://mammaslillasessa.blogg.se/
Postat av: Felicia

Härligt avsnitt! Jag blir grymt imponerad när jag såg dina tårtor. Tänk om jag kunde göra så fina tårtor... Jag älskar att baka men är tyvärr inte så värst duktig på det här med dekorationer.



Fick gåshud när du kom ut från toaletten med testet i handen, minns själv hur det var :)

2010-01-25 @ 21:13:52
URL: http://tullfriatankar.blogg.se/
Postat av: gitta

Kom på mig själv me att sitta o småle när du kom ut me testet hi hi e så kul o se på tv fasten man visste om de redan ;)Ser dig varje dag men sitter ändå limmad vid tvn måndagar kl åtta ha ha ha vilken nörd ja e hi hi får börja filma er själv så kan ja köra min egen fam annorlunda med bara fam norrström här hemma för barnen :P

2010-01-25 @ 21:27:36
URL: http://gitts.blogg.se/
Postat av: Ewe

Vilken härlig familj ni verkar vara! Sitter klistrad varje måndagskväll. Impad över dina tårtor, duktig du är! :D Så underbart när du kom ut med testet, härligt, längtar tills jag själv får ett till barn. :) Kramar

2010-01-25 @ 21:55:05
URL: http://ewemamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har suttit o kollat kvällens avsnitt o bara njuter! Ni är ju helt underbara!! =) Blev djupt imponerad när du fixade tårtorna. Ha, skulle jag aldrig fixa o då har jag 2 barn. O så mysigt att se far o son köra gocart var oslagbart o att först se hans reaktion när han fick det i present. Vilka fina ungar!!! Krya på dej o lycka till.

2010-01-25 @ 22:10:54
Postat av: Sara

"Familjen Annorlunda" är underbart! Tack för att ni sprider glädje & säkerligen inspirerar många föräldrar. Jättefin blogg har du också. Jag beundrar eran styrka/ Kram Sara

2010-01-25 @ 22:22:42
Postat av: Anna

Hej Mirka m familj!



Jag har lite funderingar:

Är du beroende av att vara gravid och ha småbarn runt dig?



känns det inte rätt orättvist ibland mot dina barn att du har så många och inte har lika mycket tid till dem var och en som du skulle ha om du hade färre?



Vad jobbar du med när du inte är gravid/Mammaledig?



och hur många barn vill du ha till?



hur går det med bostadssökandet? måste va extremt jobbigt att bo så många i en 4a, speciellt när ungarna blir äldre och behöver mer privatliv.



hadebra!

2010-01-26 @ 09:53:53
Postat av: Fanny Johannesson

Va blev det för kön på erant Barn ? Kram Fanny

2010-01-27 @ 16:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0