Fredag

Inatt kräktes Alice en gång igen!? Och så ville hon ha en flaska välling direkt efter *tokunge*! Mysko magsjuka det där:-D

Jag och Peter åkte igår och tittade på ett radhus som ska hyras ut..... Det var stort och bra så men fruktansvärt dyr med elen och inte alls rätt ställe så det blir inget av det:-(

Vi väntar med spänning lite besked om ett hus (hemligt*S*) såå håll tummarna att det går vägen:-)

Jag och Linda skulle ha åkt iväg idag och lunchat men det fick bli frukost+fika hos oss istället eftersom Alice och Thor är hemma:-) Även Gitta och min mamma kom lite senare:-)

I helgen händer det inte något speciellt, inte vad vi har planerat i alla fall:-D Hoppas att det inte blir alltför kallt ute så vi kan gå ut och åka pulka med barnen:-)

                       ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Det var någon som här om dagen skrev till mig och undrade om jag får sova något?

Ja ni....sover ytterst sällan en hel natt i sträck! Det är alltid minst ett barn (oftast 2-3) som kommer under natten och väcker mig för att få välling el. nåt:-) I genomsnitt är jag nog uppe ca 4 gånger per natt skulle jag tro:-D
Men kroppen har vant sig vid det och jag är mera trött om jag har fått sova en hel natt;-)
Vi har alltid minst en unge i vår säng när vi vaknar på morgonen....Det är mest Alice och Oliver som kommer men även Victor är en duktig besökare:-) Blir det för trångt i vår säng så lägger jag mig till slut i soffan men de små kommer efter mig så efter några timmar är min plats i sängen ledig igen:-D


På måndag ska vi chatta med tittarna efter fam. Annorlunda! Det kommer att bli kul tycker jag:-D

Kommentarer
Postat av: Karin

Ska du studera nu under våren i väntan på nästa barn? Kram och lycka till!

2010-01-15 @ 15:15:23
Postat av: Mirka

Hej Karin! Jag har börjat arbeta men tänkte läsa klart 2 ämnen på kvällstid! Tyvärr så har jag inte kunnat prata med en studieledare ännu pga sjuka barn men ska ta tag i det på måndag:-)

2010-01-15 @ 16:04:14
Postat av: Marie

HEJ STORA HÄRLIGA FAMILJEN!

Tänkte bara fråga vad alla dina barn har haft för födelsevikt+längd? Har du gått över tiden ofta eller har dem fötts för tidigt? Har du rökt under alla graviditerna eller har du lycktas sluta?

Håller tummarna att allt går finemang även denna gång!

2010-01-15 @ 16:35:14
Postat av: Mirka

Hej Marie:-) Ja du, skäms att säga detta men har rökt alla mina graviditeter:-(

Kevin: född v.40+4 vikt: 3370g längd: 52cm

Linnéa: född v. 41+2 vikt: 3660g längd: 50cm

Jennifer: född v.39+0 vikt: 3285g längd: 48cm

Benny: född v.39+0 vikt: 3170g längd: 49cm

Selina: född v.39+5 vikt: 3675g längd: 49cm

Victor: född v.39+5 vikt: 3720g längd: 50cm

Alice: född v.38+2 vikt: 3035g längd: 49cm

Oliver: född v.38+2 vikt: 3190g längd: 50cm

Thor: född v. 39+5 vikt: 3850g längd: 53cm



Jennifer och Benny + Alice och Oliver är ju då tvillingar;-)

Har blivit igångsatt med alla barnen förrutom Kevin och Linnéa:-)

2010-01-15 @ 17:24:19
Postat av: Anneli

Tycker det är ganska coolt att dom säger att vi rökare så får vi viktmässigt mindre barn hahaha.

Du slår dom på snoken det är bevisat på dina barn att det är inte så.

Tycker det är så häftigt.

2010-01-15 @ 21:00:07
Postat av: Anneli

Glömde skriva Kram.

Nyfiken på vart det där huset kan vara???

Hoppas hoppas att det är närmare mig för saknaden är otrolig stor

Måste ta mig ner.

2010-01-15 @ 21:02:00
Postat av: Mia Fridh

Hej Mirka.

Kul att se er i familjen Annorlunda. Har suttit en stund och läst lite på din blogg. Kul att du väntar en liten till. Du berrättade ju att du ville ha en till. Längtar till¨Måndag igen när familjen annorlunda kommer.



Ha det så bra



Kram

2010-01-16 @ 17:04:04
Postat av: Marie

Hej igen! Tack för svaret på vikt/längdtabellen! Tvillingarna var ju "stora" för att vara två i magen+att dem föddes lite för tidigt. Har du fött alla vaginalt? Alla med huvudet före eller har det varit rumpa, arm, ben oxå?

2010-01-16 @ 17:29:23
Postat av: Linda 3-barnsmor

Är superimponerad av dig och sambon som har så många härliga barn (och fler på gång-grattis!)Undrar bara om ni har några knep som underlättar i vardagen? Typ dukar frukostbordet kvällen före, badar barnen på löpande band eller hur gör ni med alla vardagssysslor för att "spara" tid?

2010-01-16 @ 17:33:38
Postat av: joline ensamstående tvåbarnsmamma!

hej, jag har kikat in här lite då och då, och så såg jag er i familjen annorlunda.. haha det var ju lite kul att se =)

jag blev helt paff när din man handlade med alla barnen och att dem var så snälla.. jag kan knappt handla med mina två utan att dem röjer. fina barn ni har verkligen =)

2010-01-16 @ 21:29:52
URL: http://mamiij.blogg.se/
Postat av: Mirka

Marie: Jag har fött alla vaginalt:-) Alice som föddes sist av tvillingpar nr 2 kom med fötterna före men det gick bra det med:-D



Linda: Återkommer snart med lite tips som underlättar vår vardag;-)



Joline: Peter hade alla förutom yngsta sonen Thor med sig och det funkar hur bra som helst:-) Nu händer det ju inte så ofta att han tar med allihopa men är inte ovanligt att upp till 5 av barnen får följa med ibland:-D

2010-01-17 @ 18:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0