Tvättdag

Först och absolut främst så vill jag säga GRATTIS ALISSA 1 ÅR IDAG!!! Vår älskade guddotter börjar bli stor tjej:-)

Lämnade barnen som vanligt och gick upp till affären efteråt.
Det börjar bli tungt att gå nu....Känner av på sidan av magen direkt om jg går lite för fort vilket resulterar i att jag går verkligen i snigelfart just nu:-D
Sen hem och plocka ihop all tvätt som barnen (läs gärna Linnéa, Jennifer)har förmåga av att kasta runt överallt.
Gitta och Alissa kom precis innan jag skulle gå net till tvättstugan med mina korgar:-)
Sprang fram o tillbaka till tvättstugan och fikade med Gitts mellan tvätten:-D

Hämtade barnen kl.15 och han knappt hem när min mamma kom förbi:-)
Oliver och Alice var jätte trötta (de har börjat med en mindre rolig ovana, att vakna redan kl.6 på morgonen) och slocknade snabbt i soffan..
Eftersom älgfärs-biffarna vi testade göra igår var såå goda så blev det mera av det till middag idag:-)

Peter var helt slut idag och tvärslocknade i soffan efter maten och där sover han än:-D
Själv har jag till slut fått de lite större barnen i säng och bara njuter av tystnaden:-) Är trött som fan och kommer nog att somna i soffan jag med:-D

Imorgon ska jag, Gitta och Anneli åka till Eurostop och shoppa lite....Måste hitta en bra present till Alissa ju;-)

Just ja!! Idag är vi i v.29+0 *wihii*.....vad tiden går fort:-) Måste nog börja kolla vad som behövs skaffas till lillan innan det blir för stressigt:-D
Spjälsäng har vi och det mesta (tror jag, har dålig koll) i klädesväg.....resten behövs nog införskaffas....vagn,babysitter,babyskydd mm mm tur att det är rätt roligt "besvär":-D

Nu hör jag soffan ropa så natti natti;-)







Kommentarer
Postat av: Mia

Har ni plats för egen tvättmaskin i lägenheten? Skulle nog underlätta en heeel del! Hur gör ni med alla strumpor förresten? Det är väl omöjligt att hålla koll på allas strumpor i tvätten? Har barnen strumpor, kläder, underkläder tillsammans? Dem flesta har väl samma storlek eftersom dem är så tätt.

2010-02-18 @ 23:25:24
Postat av: Linda 3-barnsmor

Snart vill vi se lite magkort och hur lyan ser ut! Ha det bra!

2010-02-18 @ 23:26:47
Postat av: Mirka

Mia: Jag har en tvättstapel som vi ska koppla in snart:-) När det gäller strumpor så köper vi strumpor med olika figurer på till barnen, då är det lättare att hålla koll på de:-)Ingen delar underkläder...



Linda: Bilder kommer så fort vår riktig dator är på plats och rensad från alla virus den råkade ut för precis vid flytten;-)

2010-02-19 @ 07:39:22
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anette

Hej Mirka,

har lite frågor: får barnen ärva mycket kläder av varandra eller har du rum att spara kläder? Jag har bara 3 barn och brukar spara äldsta pojkens kläder åt den mindre och det blir ju en hel del som tar myyyycket rum:). Men man spar ju pengar. Hur är det med övrig "utrustning" som vagn, sitter och matstol, säljer du bort dem i efterhand?



Sen en annan sak: har barnen några fritidsaktiviteter ännu och om de har det, så åker de till dem själva eller måste ni ge dem skjuts? Det blir väl en del skjutsas med så många barn kan jag förstå! Dessutom är det ju ganska dyrt att ha olika aktiviteter, t.ex. idrott och ridning el.dyl. kostar ju en del.



Du är en inspiration tycker jag och det är roligt att läsa om din vardag! Tycker jag börjar orka bättre med:).

2010-02-19 @ 09:49:18
Postat av: Maria

Hej!

Längtar tills nästa avsnitt så jag får se er igen. Ni är en så härlig familj. Fina barn. Ha det gott. Kram Maria.

2010-02-19 @ 10:19:25
Postat av: Johanna

Lämpimät onnittelut pienelle Alissalle:-)! Ja ihan ruotsiksi, jotta pienokainen ymmärtää:-)!



Voikaahan hyvin ja toivottavasti pian löydät kaikki tarvitsemanne tavarat vatsassa yhä elävälle pienokaiselle:-D <3

2010-02-19 @ 13:36:40
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Ann

Ni gör ett kanon bra jobb med era barn! Bryr er inte om de illvilliga personerna som tydligen har som sitt intresse att förpesta för andra.

Själv har jag 4 barn mellan 18-10år Och har även varit utsatt för syrliga komentarer. Det har varit tufft många ggr men ett av barnen är född med ett mycket svårt hjärtfel samt utvecklingstörning som följd av syrebrist. Vi har långa perioder bott på sjukhus med allihop när de var små. Trots en svår situation vi haft då även jag blivit sjuk fungerar barnen bra är stabila social. De har lärt sej en massa på vägen som curlade barn inte lär sej,, att aldrig ta saker för givet ta hänsyn ta hand om varandra, hjälpas åt. Det är ju så man vill att de ska utvecklas.

2010-02-19 @ 14:46:30
Postat av: isabelle

kan du inte fotta magen? :P

2010-02-19 @ 15:59:54
Postat av: Petra

Hejsan

Bry dig inte om vad andra skriver om dig & din familj..

Lägg inte din energi på att ens läsa om ditten & datten.

Ni är bara så GULD värda..

ha en trevlig helg

massor av kramar Petra

2010-02-19 @ 23:01:37
Postat av: Ewa

God morgon, kikar in och ser hur din dag varit



Hälsn Ewa

2010-02-20 @ 08:21:29
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se/
Postat av: Ann

Har lite frågor... Hur känns det att bli så uppmärksammad iom Tv programmet familjen annolunda?

Jag tycker ni är modiga som vågar bjuda på er själva visa hur vardagen ser ut med många barn. Men jag förstår att det följer med en baksida av det med.

Planerar ni vardagen mycket noga för att få den att fungera? har ni tex scheman för olka saker som ska utföras tex handling städning ja allting? Hur stor matkostnad har ni per månad?

2010-02-20 @ 11:55:53
Postat av: madde

skulle va skoj och se nya lägenheten på kort och på magen som många andra skriver =) ha de bäst...

2010-02-20 @ 12:37:05
URL: http://minmilton.blogspot.com
Postat av: Mirka

Ann: Vi var lite oroliga ang. hur det skulle bli med uppmärksamheten innan vi ställde upp o vara med i fam.annorlunda. Men klart övervägande har det varit massa positivt och det känns ju jättebra:-) Jag kan bli lite glatt generad om någon okännd kommer fram och berömmer....är ju inte riktigt van vid det:-D Det mesta negativa som har varit är kommentarer från folk som inte riktigt tänker längre än näsan räcker och har konstiga förutfattade meningar.... Förhoppningsvis så har man fått några att tänka lite djupare på vissa saker;-)

Vi har ingen "schema" som vi följer utan det mesta går nu mera på ren rutin:-D

Storhandlingarna sker först vid barnbidrag och sen 1-3 gånger till vid behov. Matkostnaderna ligger på ca.16-18tusen/mån!

2010-02-20 @ 16:30:37
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej Mirka,

tycker ni verkar vara en underbar familj, ni är så duktiga! Jag bara älskar programmet och längtar till måndag. Tycker det är intressant att läsa din blogg! :)

Ha det bra!

2010-02-20 @ 19:45:41
Postat av: Stina

Hej hej! Har nys hittat till din blogg. Läste i ett tidigare inlägg att ni nyss flyttat och nyfiken som jag är frågar jag hur stort ni bor nu?



Ha det Bra!

2010-02-20 @ 22:38:35
URL: http://parkerarsnett.blogg.se/
Postat av: öh?

så du menar att folk inte tänker längre än näsan räcker för att de tycker olika mot dig? tagga ner lite och bli inte upplåst, du är ingen stjärna för att du är med i ett tv-program! ni som beundrar mirka och de andra mammorna för den delen, why?! skaffa barn är väl ingen konst, men sen ska man ha ekonomi och ork och kärlek till att ta hand om dem också!!!!!!

2010-02-21 @ 20:43:22
Postat av: Sandra E

Tycker så mycket om er familj när jag ser er var måndag kl 20! Ni verkar vara så lugna och harmoniska och helt underbara! Tack för att ni förgyller min lite grå vardag! Har en liten tävling på min blogg för att fira lite =) Kika gärna in och var med! Kram!

2010-02-21 @ 22:13:31
URL: http://hackmorasandra.blogspot.com
Postat av: Mirka

Öh: Tagga ner själv är du bussig!! Ingen har på något vis trott sig vara en stjärna som du så fint skriver!Sen har ingen påstått att det skulle vara en konst att kunna "avla" barn heller! När jag skriver om att vissa borde tänka längre än näsan räcker mm så menar jag tex de som tror att vi med många barn skaffar dessa barn för att få mycket barnbidrag, att barnen måste gå i slitna ärvda kläder mm mm! Det finns många liknande exempel på folks trångsynthet!

VI HAR EKONOMI,ORK OCH KÄRLEK så det räcker för ALLA VÅRA BARN!

2010-02-21 @ 22:20:02
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Ann

Mirka bry dej inte om dessa sorgligt socialt obegåvade människor.

2010-02-22 @ 21:57:31
Postat av: Edith och Julia

Kul att ni var med i familjenannorlunda,hoppas att ni är med nästa säsong.

2010-04-06 @ 15:01:11
Postat av: [email protected]

Bor i Norge, och har bara 2 barn. Vi ska till Stockholm i maj och bo på Stallmästargården, som ligger i Hagaparken. Första helgen utan barn på evigheter ska vara lyx. Har du fler förslag på fina parker i Stockholm? Outlets affärer?

2010-04-11 @ 06:26:05
URL: http://www.62hs.blogspot.com
Postat av: Josefine

Hej!

Vet du om det kommer någon mer säsong av Familjen Annorlunda? :)

J-A-G Ä-L-S-K-A-R D-E-T P-R-O-G-R-A-M-M-E-T !!!

2010-05-20 @ 16:30:14
Postat av: Sofie

Hej mirka!Jag beundrar dig verkligen och jag tycker det är fantastiskt att ni har så många barn men ändå har tid och ork till dina barn och ger dom så mycket kärlek och tid och jag tycker du verkar va en toppen mamma och dina barn ska vara glada att dom har dig<3

2010-06-02 @ 13:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0