Onsdag

Idag är vi med i vår lokala tidning om någon vill läsa:-)

http://www2.sigtunabygden.se/article/1,1826,MC=600-AV_ID=1018582,00.html?from=most_read


Jag har bara tagit det lugnt de senaste dagarna....igår åkte jag med Anne-Lise en snabbis till Eurostop för Linnéa, Jennifer och Benny behövde nya vantar. Köpte även en present till Jennifer och Bennys kompis som har kalas på lördag och så kunde jag inte låta bli att köpa några nedsatta leksaker till:-D

Idag har jag umgåtts med Anneli M hela förmiddagen och även Linda kikade förbi en kortare stund:-)
Längtar tills min syster kommer imorgon....har saknat henne enormt!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om.....så passar på att vila en stund i stället;-)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefin artikel om er i tidningen! Önskar er en fin dag!

2010-02-24 @ 14:24:05
Postat av: Marie med 3 barn

Är ni sjuka hela bunten? Lyssnade på Rix Morgonzoo i morse, ni skulle visst vara med där. Blev såklart superbesviken men skriver några rader istället.

Undrar om du har några bra, enkla, smaskiga recept på kakor/stor tårta? Vi har 3 kalas snart att se framemot. Jag älskar att baka men känner mig begränsad när barnens farmor har glutenallergi och deras moster har laktos. Vad bakar man så att alla kan äta? KRAM till dig, Mirka! Du är en jättefin mamma med fina barn och en FIN man!!!

2010-02-24 @ 15:27:15
Postat av: Eva

Hej



Är det verkligen möjligt att du använt spíral, ppiller och ändå blivit gravid. Fantastiskt. 10 gånger, jösses. Du måste ha lätt för att bli gravid. Men hade inte ni försökt i 7 månader nu sist?



2010-02-24 @ 16:36:10
Postat av: Mirka

Marie: Nä, vi är inte sjuka men Peters mage blir bra risig imellanåt när han har ätit för mycket skräpmat och stressat mycket och han vågade inte riskera att stå i köer inne i Stockholm med bilen full av ungar mm.Inte så kul om nöden kallar då:-D

Tråkigt då vi hade sett fram emot att träffa morgon zoo- folket...

Återkommer med lite recept när jag har bättre tid;-)



Eva: Jag har blivit gravid 2 gånger med minipiller, en gång med p-piller och en gång med hormonspiral(hade tappat den?).De andra gångerna var "slarv":-D Därför var det lite jobbigt när det dröjde 7 mån innan jag blev gravid denna gång;-)

2010-02-24 @ 16:58:15
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Lillmonster

Passa på att vila nu tycker jag. Misstänker att det är som hos mig - det går i ett mest hela tiden. Då får man passa på att ta det lilla lugna när tillfälle finns. :)



Kram Kram

2010-02-24 @ 17:28:49
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Cecilia

Kul att nu hittat en större lägenhet! :) Ni erkade ju ha det så himlan strångt i eran förra...Lite mera yta är det väll nu inte sant? :) Och lycka till med eran nya majPrinsessa också :) Ta det lungt och ha en trevlig vecka. Din familj är verkligen underbar (iaf verkar det så ;))

2010-02-24 @ 17:44:53
URL: http://cecciliaas.blogg.se/
Postat av: matilda

tänkte på det när jag såg det senaste avsnittet av fam. annorlunda, jag är verkligen imponerade av att ni har lärt alla barnen cykla!! det är ju ett projekt att lära sig så var de så duktiga!!

2010-02-24 @ 19:51:41
Postat av: Anonym

Mirka jag tycker du ska strunta i och svara på en massa inlägg från sk. förståsigpåare som inte har nog IQ att förstå att detta är enbart på tv, de känner inte er mm. Nonchalera det helt enkelt eller radera dem från din sida, så slutar du att få otrevliga inlägg..

2010-02-24 @ 20:23:13
Postat av: Ewa

Hejsan. Vilken bra artikel det var i tidningen.

Kram från Ewa

2010-02-24 @ 20:49:52
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Hej! Först; Grattis till nya lägenheten:)

Ni verkar vara en stor underbar familj som har det bra tillsammans. Jag har själv 2 barn o just nu vill jag inte ha fler fast att jag älskar barn. Så är väldigt imponerad av er, av att ni orkar allt med tvätt o städ o matlagning mm.

Älskar att se er i rutan o tycker det är tråkigt att det snart e slut!!

O du, bara ta o skit i alla dumma kommentarer du får det är ju ditt liv, det drabbar ju inte dem hur många barn du än får!

En stor kram till er!!

2010-02-24 @ 22:10:52
Postat av: Ann

Bra artikel. Mirka du bakar så fantastiskt fina tårtor rena konstverken. Har du aldrig funderat på att jobba som konditor? Hur gick det med undersköterske utbildningen du skulle börja på? vart det inget? Själv har jag längtat efter att kunna jobba men pga sjukdom kan jag tyvärr inte.



Man får inte tillhöra de glömska om man ska andvända p-piller. det räcker med ett glömt piller och mini piller är inte speciellt säkra alls.

2010-02-24 @ 22:36:18
Postat av: sussie

Håller med föregående talare. Man blev impad utav att se alla barn cykla. Det är inte alltid så lätt att lära dom göra det. Hoppas att ni kommit bra iordning i lägenheten nu. Hoppas även att det snart kommer lite bilder på den. Fint repotage i er lokaltidning.

2010-02-25 @ 10:36:53
Postat av: Maria

Hej!

Fin artikel i tidningen.

Måste också hålla med era barn va så duktiga på att cykla och alla barnen hade egen cykel.

Ni är så kreativa och hittar på saker med barna, det är det många som inte gör.

Tack för en bra blogg.

Kram Maria.

2010-02-25 @ 11:29:08
Postat av: Mia

Jag vill ge en elogt till Peter som verkar vara en superpappa. Om det stämmer på TV så tar han sig verkligen tid för barnen..... och dig.

Men när hinner ni sova? Eller har ni vant er vid att inte behöva så mycket sömn coh har disiplin vid läggdags så ni faktiskt får lite egentid?

2010-02-25 @ 12:49:24
Postat av: Sara L

Hej Mirka!



Vill bara uppmuntra dig att "fortsätta" blogga. Jag tycker det är så otroligt roligt när jag ser ett nytt inlägg. Er familj är en av de härligaste jag sett.



Fortsätt som du gör!!! Du verkar ha en underbar familj :D

2010-02-26 @ 11:29:08
Postat av: Mirka

Ann: Jag håller tårtandet på "hobby-nivå", fast visst vore det kul att jobba med det:-D

Ang. studierna så la jag de på hyllan tills bebisen har kommit mm. Ville inte börja med utbildningen då jag visste att jag hade fått avbruta innan terminslut...



Barnen älskar att cykla och har varit lätta o lära:-)



Ang. sömn så blir det nog inte så mycket av det men man är van att vakna minst 1-3 gånger/natt så det är nästan värre om man skulle någon gång få sova en hel natt i sträck:-D



Alla ni andra: Tusen taack för era fina ord:-)

2010-02-26 @ 14:31:37
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Hannes Lindgren

Hej, jag är15 år och ett stort fan av familjen annorlunda och tänkte höra, om det är ok för er. Om jag skulle kunna få hela er familjs autgrafer, du kan höra av dig till mig på e mail om detta, [email protected]

2010-03-06 @ 21:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0