Helgen...

Eftersom barnen går upp med tuppen, även på helgerna så var Peter ute på vår uteplats redan runt 9 på morgonen:-) En efter en ville även barnen gå ut så vi var ute hela förmiddagen och barnen lekte i snön mm:-)
Kom in igen runt 12 och åt en lättare lunch, vaniljyoghurt med bananskivor och russin.

Jennifer och Benny åkte iväg till barnens jungel när det var kalas för en kompis till de:-) Linnéa följde med en kompis till badhuset och Kevin var hos en kompis.
Senare tog min syster med sig Selina till barnens jungel för lite lek:-)
Så igår var vi ovanligt få vid middagsbord.....Bara jag o Peter och Benny, Alice, Oliver, Victor och Thor:-D
Jennifer skulle äta och sova hos en kompis och det samma med Linnéa. Kevin var kvar hos sin kompis och Selina var då med min syrra:-)

På kvällen hade jag tvättstuga igen så där hade man ju att göra:-D

Idag skulle vi åka iväg och hälsa på en speciell familj som vi haft kontakt med via nätet en längre stund men aldrig sett IRL.....men tyvärr så har deras barn börjat bli krassliga så vi fick skjuta lite på det:-(
Tråkigt tråkigt men vissa saker går ju inte att planera in riktigt.....Vi gör ett nytt försök nästa helg:-)

Peter har varit och fixat i gamla lägenheten hela dagen och jag har haft besök av Gitta med barnen:-)
Ungarna var ute en stund o lekte men det är bra blött ute nu så de ville in rätt fort:-) Eller så var det chokladmuffinsen som jag bakade som var orsaken:-D

Idag testar jag att laga till en älgstek och min mamma och syster ska komma på middag:-) Hoppas att det blir lyckat:-D

Några stycken har bett om lite smarta ekonomiska tips ang mat mm....
Nu vet inte jag om jag har några bra tips att komma med då vi inte snålar på när det gäller mat:-D
Jag tycker att jag är väldigt oekonomisk just när det gäller mat och glömmer ofta bort att ta vara på överbliven mat mm *skäms*
Vi storhandlar ett par gånger i månaden och köper mycket storpack. Vi skulle säkert kunna spara in mycket på vår matkonto men vi är rätt petiga på många varumärken mm.
Vad som gäller kläder så handlar jag det mesta på rea. Jag bara älskar att rea-fynda:-D Ett tag så köpte (och sålde) jag rätt mycket på Tradera men det har blivit sämre där tycker jag så det var rätt länge sen nu....

Men ekonomin går runt bra och vi har ett sparkonto där vi sparar in en rätt bra slant varje månad....till kommande husköpet:-) Vi hade tänkt att öka rejält på vårt månads-sparande men i och med flytten så ökade vår hyra med ca. 2500kr/mån så  blev det inte riktigt så ..... men men....nu har vi ju inte lika bråttom med flytten heller så det går jämt ut:-D

Nu är det blöjbyte mm så thats it for now:-D

Kommentarer
Postat av: ann

Roligt att barnen kan vara hos kompisar i bland.

Jag frågade mest för att det är roligt att se hur andra gör med pengar mat mm. Jag är rätt ekonomisk vi har haft lite pengar jämt att leva på. Vår hushållskassa per/mån är ca 5000kr för 5- 6 personer, då är hygienartiklar annat som hör hushållet till.

2010-02-28 @ 17:41:16
Postat av: Linda

Hej hej:)

Ser familjen annorlunda varje måndag:) Missar inte ett program hahha..

Har ett otroligt stort hjärta för barn och bebisar.:)

Har tyvärr inga egna barn än, men jobber på en speciall förskola ocvh just nu på en avd. för dövao ch hörselskadade barn då jag kan teckenspråk och är även exrta reusrs/assistent i hemma miljö varannan lördag åt två tvillingpojkar med autism som är 7.. Mycket roligt och givande:)

Vill tillbringa så mycket av min tid som möjligt tillsammsn med barn:) Men än finns det mycket tid dom jag kan fylla med barntid, hihi:)



Måste vara härligt att ha så många barn:) alltid ha barn omkring sig, härligt:)

Vad har du jobbat med tidigare när du inte vart med mammaledig??



Hur lång tid är det vkar tills lillbebis kommer?? :)



Ha en bra söndagskväll!

Ta hand om dig och familjen! Kramar

2010-02-28 @ 20:01:27
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Susanna

Jag har ett litet tips som KAN löna sig, lite iaf.

För er som inte redan vet om det alltså ;)

Det finns en sida som heter Babycenter:http://se.babycenter.com/

Om man registrerar sig så KAN man vinna 1 års förbrukning av Natusan våtservetter. Jag vann och även om jag inte använder våt servetter varje dag utan tvättar barnet med torra servetter som jag bara blöter med vatten. Men dom är bra att ha när man ska iväg någonstans eller till oss vuxna oxå för den delen =)

2010-02-28 @ 20:32:52
Postat av: Petra

Fortsätt att vara den du är tycker ni är en underbar familj som har lyckats jättebra med era barn lugna , harmoniska & glada. Har själv alltid velat ha många barn men i & med att jag är snittad med alla tre stora barnen (16,13 & 12) sa dom att det var bara tre snitt man fick göra men nu har dom ändrat sig så då var vi snabba med en liten sladdis som kommer nu om 15 dagar ska bli så himla kul. Hoppas att de ändrar så vi kan skaffa flera om vi vill känns så defenetivt nu att aldrig få denna känsla igen. Sköt om er ni är kanon!!! Hela familjen sitter bänkad i kväll kl. 20 det är helig tid. (spelar ävenin alla program lilltjejen vill gärna kolla på det flera gånger i veckan. kramiz

2010-03-01 @ 04:24:19
URL: http://bjorkhallasbusarna.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jag har också vunnit en årsförbrukning av våtservetter där. :D Fast 1 år räcker dom inte, inte när man har många barn. ;) Men jätterolig vinst, för sånt går åt här hemma iaf! Kram

2010-03-01 @ 08:17:09
URL: http://www.flerbarnsmamma.se
Postat av: linnea

hej hej!

jag ser familjen annurlunda varje måndag.. jag glömmer inte heller något avsnitt :D

.. det är jätte bra program :D

2010-03-01 @ 18:37:12
Postat av: Monika

Ni är så härliga i er familj. Det är så skönt att se vilket tålamod ni har med barnen och bry dig inte om dumma kommentarer. Ni verkar ha ett rikare liv än många andra har.

2010-03-01 @ 23:06:22
Postat av: Helene

Hej Mirkka, jag tycker att du verkar vara en jättemysig mamma med ett stort mått av tålamod.

Du och din man verkar ta hand om varandra väl.



Är själv mamma till (bara) 2 tonåringar, tycker att det är jobbigt, fast man älskar sina barn förståss. Skulle gärna velat haft fler men min man ville inte, det är en sorg för mej.



Ta väl hand om dej, kram Helene

2010-03-01 @ 23:49:53
Postat av: Susanne B.

Kanske en lite personlig fråga, men ni verkar vara ganska öppna med att prata sex!?

Undrar ungefär hur ofta ni har sex när du är gravid/ inte är gravid?

Jag känner mig helt onormal, för efter 3 barn är jag inte sugen alls. Det är min man som får ta inititativ till sex om det ska bli nåt. Men jag ligger mest och tänker på vad jag ska göra imorgon, om det är något jag glömt att packa ner i barnens väskor m.m. Är du alltid sådär sugen och "het på gröten?"

2010-03-01 @ 23:50:27
Postat av: Rebecca

Hur många kilo som mest har du gått upp under graviditeten? Vem låg i magen? Hur gör du för att komma i form efter förlossningen igen? Själv dras jag med min "degiga mage" trots att det är 2 år sedan 3:dje barnet föddes.

Undrar även om du hinner med dina knipövningar som barnmorskorna tjatar om?

2010-03-01 @ 23:59:34
Postat av: Annica

Hej hej!

Jag måste bara lämna en kommentar till dig.

Jag kan förstå att det inte är så lätt att strunta i de som skriver nå trist. Men skit i de. Jag tycker att ni är helt galet underbara. Att ni har fått,och får, en sån stor familj att gå runt. Och att ni uppenbarligen verkar gilla varandra. Det är en bedrift i sig. :-)

Jag återkommer nog.



2010-03-02 @ 01:27:36
URL: http://annican.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hej Mika.

Varför är inte alla barn med i familjen, ni har ju 13barn om Peter har barn sedan innan borde de räknas in i familjen. kram

2010-03-02 @ 07:45:08
Postat av: Mirka

Anna: Alla Peters äldsta barn blev filmade de med MEN vi har ingen aning om varför de inte har visats och vi tycker själva att det är jätte-tråkigt:-( I nästa avsnitt ska de visa när vi åkte och badade och då var Emmelie med oss och då tycker jag verkligen att hon borde synas i rutan....

2010-03-02 @ 08:22:32
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mirka

Linda: Vilket givande arbete du har:-)

Jag har mest arbetat inom hotell men min senaste och nuvarande anställning är på Arlnda inom flygplansstäd. Inte så givande direkt men det är ett jobb med bra betalt;-)

Bebisen är beräknad till 5/5 men kommer att sättas igång ett par dagar tidigare:-)



Susanna: Tack för tipset:-)



Petra: Tack:-) Själv är jaag såå glad att jag sluppit snitt



Monika: Du har rätt, ska inte bry mig om det dumma!



Helene: Tack:-)



Susanne B: Lusten går upp och ner, när jag inte är gravid så kan det ibland bli 1-2 gånger/mån och ibland 5-6 gånger/mån....Som gravid är det mer obefintligt tyvärr:-( Jag blir trött och lusten försvinner helt:-(



Svarar mera snart måste iväg nu;-)

2010-03-02 @ 10:58:10
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: annica

härligt avsnitt i går.

Vill gärna ha ett sjätte barn snart men jag har gjort en gastric bypas för några veckor sen så jag måste nog vänta ett tag till.

kram

2010-03-02 @ 11:26:18
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Mirka

Rebecca: Jag brukar gå upp massor under graviditeternaS Men så frossar jag som aldrig annars då också:-D

Kevin: 30kg

Linnéa: 25kg

Jennifer/Benny: 35kg (de är födda i aug och den sommaren var varm till tusan så hela jag var som en vandrande vattentunnaS)

Selina:20-25kg

Victor: 25kg

Alice/Oliver: 16kg (hade 10kg kvar efter Victor)

Thor: 20kg



Efter tvillingarna har jag tappat kilona på 2-3veckor! 2 veckor efter Alice/Oliver föddes hade jag gått ner 26kg!! Snacka om snabb-bantning:-D



Med de andra har det tagit ca. 6mån att få tillbaka normalvikten:-)

Men nog är magen degig allt...speciellt efter tvillingarna då magen blev extremt stor:-) Tränar inte mer än när jag springer efter barnen:-D

Knipövningar??? Glömmer alltid bort de ha ha haa



Annica: Tack, ska skita i besservisserna;-) Återkom gärna:-)



2010-03-02 @ 16:56:30
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0