Hej hej:-)

Har inte riktigt orkat skriva på 2 dagar....inte bara kännt för det..... Lagt energi på annat i stället;-)

Eftersom det har åter igen kommit massa fina kommentarer så väljer jag att tacka er allihopa här i stället:-)
Ni är bara för goa:-)

Idag har jag haft alltid lika trevligt besök av Anneli med lille Sami och en vän till henne Sara:-)
Jag passade på att baka en god äppelpaj åt oss och även Gitta med Alissa bjöds över för lite fika:-D

Så trevligt att bara umgås och ta det lugnt med goda vänner:-) Tack tjejer!

Hann även dammsuga och plocka lite innan barnen hämtades hem och sen var det full rulle:-D
Fick besök av vår lokaltidning som kom för en liten intervju vilket gick bara fint:-)

Idag fick barnen våfflor och jag o Peter åt upp igårdagens rester, spaghetti med köttfärssås.
Peter fick älgkött (stek och köttfärs) av en kompis igår så vi testade att göra lite biffar av färsen och gudans så goda de blev!

I morgon fyller vår blivande gudbarn Alissa 1år!! Jösses vad tiden har gått fort....känns inte som att det var såå länge sedan Gitta gick med sin enorma mage och bara längtade efter sin bebis:-D

Nästa vecka kommer min syster och Denise till Sverige igen! Det är verkligen efterlängtat...har saknat de så!

Nu ska jag göra mig klar för lite tv-tittande:-D


Kommentarer
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Låter som en full dag :-)

Ha en fin kväll!

2010-02-17 @ 20:58:37
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Johanna

Voi kun oli kiva kuulla sun puhuvan suomea:-) Vaikka mä nyt tiesin ja tajusin että olet Suomesta niin silti aina vähän vaikea tietää että osaako suomea vai onko kokonaan prioritoinut ruotsia ja unohtanut suomen kielen.



Ihana jakso kaiken puolin ja suosikkiperhe ootte kyllä ihan ylivoimaisesti:-)!



Lämpimät terveiset,



Johanna

2010-02-17 @ 21:05:22
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Sara

Lite frågor jag funderat på:

Vem brukar passa alla barnen när du ska till förlossningen och föda barn?

Vet ni vad den lilla ska heta?

Har du ammat alla dina barn/hur länge?

Har du varit med vid någon annans förlossning?

Vad skulle du helst göra om du fick en helt barnfri dag?

2010-02-17 @ 22:20:00
Postat av: Tessan

Undrar hur ni har det nu i den nya lägenheten? Trevligt område och trevliga grannar utan fördomar? Har ni nära till dagis/skola/affär m.m.

Undrar oxå om era barn är födda spridda över året eller har ni flera i samma månad? KRAM!

2010-02-17 @ 22:23:54
Postat av: Mirka

Johanna: Kiitos kovasti:-D Kyllä meikäläinen osaa suomea puhua vaikka en niin useesti sitä tee:-D



Sara: Den som passar barnen under förlossning är Emmelie, Peters äldsta dotter:-)

Vi har inte kommit på något namn ännu....förutom Jennifer som vill att bebisen ska heta Stella.

Har aldrig varit med på någon annans förlossning men skulle gärna vilja:-D

Skulle jag ha en hel dag fri för mig själv så skulle jag nog gärna gå på en heldagsridning (helst med islandshästar):-)

Skulle jag och Peter få en heldag för oss själva så skulle jag vilja hitta på nåt roligt (beroende på årstiden)på dagen och avsluta med en lugn middag nånstans:-)



Tessan: Vi börjar komma i ordning lite smått och trivs bra allihopa:-) Området är helt okej och de grannar vi har träffat hittills är jättetrevliga och välkomnande:-)Har inget negativt alls tt säga.

Har ungefär dubbelt så långt till dagis/skola, lokalaffären och vårdcentral/bvc men det är inte långt borta ändå:-D Tar ca. 15min att gå.

Barnen är födda: 970901,991022,2st 020828,040129,050530, 2st 061025, 080414....

2010-02-18 @ 09:59:10
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: V

Hej!! Jättekul å titta på er på måndagar!

Nu i vintertider så brukar ju bla magsjuka och

vattkoppor gå. Brukar ni klara er eller brukar alla bli sjuka? Så jobbigt när bara 1 barn är magsjukt så jag kan inte föreställa mej hur de skulle vara med 9 barn samtidigt. Hade era barn vattkoppor samtidigt eller några då och då?

Ha det gott

2010-02-18 @ 15:09:02
Postat av: Mirka

V: Magsjuka drabbas vi av ca 2-3 gånger om året....Inte kul:-( Men det positiva är att det har aldrig hänt att alla har fått det under samma period:-D Oftast är det 4-7st som får det och då avlöser de sjuka varandra, så fort en har blivit bättre så är det nästa som börjar spy.

Vattkoppor har gått i perioder. Kevin och Linnéa hade det när de var typ 2-3år. Jennifer och Benny fick det nästan samtidigt. Sen var det Alice, Oliver och Victor som hade det. Selina har inte haft det ännu?! Och inte Thor heller;-)

2010-02-18 @ 15:57:52
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: jeanina the one and only wennersten

heej!

hittade grymmaste hemsidan idag länkar den!



http://bilddagboken.se/p/campaign.html?campaignID=73&c=c3f74b01

2010-02-18 @ 20:43:37
URL: http://coocking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0