Rastlöst....

Finns det någonting roligare än rastlösa barn?? JAPP, DET GÖR DET! Skulle nog kunna nämna 100 tals olika saker som känns roligare:-D
Just nu spelar det ingen roll vad man hittar på och gör med de små huliganerna....de klättrar uppåt väggarna ändå!
De vill se en film och jag fixar den filmen....de tittar på det i max 2 minuter och vill sedan byta film....och så håller vi på tills vi bytt film många gånger.
De klär ut sig.....men det slutar i massa bråk om kläderna.
De går i skåpen och kylskåpet i köket i jakt efter nåt att stoppa i munnen....trots att de nyligen ätit lunch!
De röjer i lekrummet......städar upp .... och röjer igen!
Det tjatas om att få spela på datan....men slutar bara i bråk.
Jag tjatar om att gå ut......nej, det vill de absolut inte.
Det tjatas om nåt att äta igen.
Och så fortsätter det......

Hur har ni det idag:-D

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jodå, tack. Här är det ganska bra. Barnen börjar komma hem från skolan och vi ska klä julgranen tillsammans snart.

Det är vitt och fint ute och julstämningen börjar kännas.

Under min säng står ett stoooort paket som INTE är en julklapp. Det kom med posten tidigare idag och innehåller de dockor mina flickor beställt från USA. Eftersom affären i fråga inte skickar till Sverige har min amerikanska väninna varit snäll och hjälpt till med skickandet. Mina flickor har själv betalt dessa dockor med ihopsparade pengar.

GISSA om flickorna kommer bli glada när jag tar fram paketet i eftermiddag. IHHHH!!! SÅÅÅÅ kul!!!



Ps. TACK för tipset om att chocolate chips ÄNTLIGEN finns att köpa i Sverige! Nu slipper amerikanska väninnan att skicka sådana från USA mer.

2010-12-06 @ 13:55:57
Postat av: Åsa

Du.. jag ser att din klocka går fel här på hemsidan! Sommartid... hihihi!!

2010-12-06 @ 13:56:51
Postat av: linda

Min ena älskling kräcktes lite imorse så det var ju inte så roligt, men han börjar piggna till nu så man kan kanske ut och dra dem lite på snowracern senare idag. Frisk luft är ju aldrig fel, synd att dina inte vill ut idag

2010-12-06 @ 14:01:41
Postat av: Lotta

Hmm kanske nåt smittsamt här är det ungefär lika,ville ha drömmar fick 2 åt en ville se på Rapunzel(Barbie) tittade ungefär 1minut,ville se barnkanalen,nä vill bygga koja i stället och sen helst en macka med stark korv och nu barnkanalen igen och för tillfället travas det runt och undrara vad jag gör SUCK ;D...



Kram

Lotta

2010-12-06 @ 14:26:20
Postat av: Jaana

Samma sak här, Har varit inne nu i en vecka då ungskruttarna är sjuka, men måste dem vara så himla pigga ändå?? bråkar, skriker, spelar tittar på tv leker bråkar nån har bajsat o mat skall dem ha hela tiden o sugna på nått gott är dem oxå.. livet är ju så nice (ogillar vintern) pga bassiluskan :) Styrkekramar till dig... /jaana

2010-12-06 @ 14:32:06
Postat av: Hanna mamma till 4

Ja jag känner igen det där.. Vi hade en sådan dag igår.. Det enda som hjälpte var att tvinga på dem kläderna o följa med dem ut till backen så de fick springa av sig lite energi.

Men det är jobbigt när det väl börjat för då vet man att det kommer att hålla på tills de går o lägger sig om inget oväntat händer:)

Hoppas du kommer på nåt skoj så ni slipper en tråkig dag

Lycka till!!

2010-12-06 @ 14:40:44
Postat av: Lilith

Jo då det är ungefär det samma hos mig. Tjafs och bråk mest hela tiden

2010-12-06 @ 14:53:59
URL: http://www.lilithsliv.blogspot.com
Postat av: Smulan

Åh det där känner jag igen! Fast just idag roar de sig glatt ute =)

Postat av: hm

ja de blir ju så när man aldrig slutar producera barn så att de tillslut går på varandra..

väx upp och inse att det räcker med barn nu, stackars nellie är inte ens ett år och hon har redan ett syskon till påväg -.- ?

2010-12-06 @ 16:09:09
Postat av: Linda h

jag har med haft en sisådär rolig dag, min lillskrutta är febrig o har en kraftig förkylning o en ögoninflammation :( stora barnen har med kommit hem men de sa bara hej i dörren o sprang ut i snön (vet ju aldrig hur länge den stannar här nere ;) )



till hm: varför e du här o läser om du tycker så behåll dina jä..a åsikter för dig själv!!!!



mirka, bry dig inte om såna idioter, säkert bara avundsjuka, tråkigt meed såna typer!!

2010-12-06 @ 16:28:07
Postat av: Elina

Hej, vet du om Fia-tatuerare (hon som du har länkat på sidan) har någon mailadress eller hur man kan få kontakt med henne? =)

Jättefin blogg altså! ska prova baka den där kakan som du har recept på på engelska, den verkar jättegood =)

2010-12-06 @ 16:31:36
URL: http://elinatjohansson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Be barnen springa 1 varv runt huset och den som kommer först får en present! :D haha.

2010-12-06 @ 16:46:37
Postat av: Hanna mamma till 4

Ähhh hm du har nog missat något det har inte med mängden barn att göra alla barn blir uttråkade någon gång om du så har ett eller tio så spelar det ingen roll..Chansen att de hittar något annat att göra är ju större om man har fler syskon så rastlösheten botas nog fortare..

2010-12-06 @ 17:13:44
Postat av: Becca

Samma lika här med mina småttingar.

2010-12-06 @ 18:13:21
Postat av: Erika

Är hemma med min bebis och bär. Då han nyss vart sjuk i en månad och får inte vara bland folk på ett bra tag till så han får friskna på sig. Hur gör ni med julklappar till så många? Har 3 st och har torka på vad man ska hitta på.

2010-12-06 @ 18:22:48
Postat av: Annele- 2 barns mamma

Kan inte vara lätt när man har fler att försöka sysselsätta, jag som ofta har problem med bara två ;-) Massa creds till dig!!!

2010-12-06 @ 18:56:53
URL: http://mammaannele.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

hm: Att du ids vara kvar och läsa min blogg!! När jag ser tillbaka på din ip-adress så ser jag ju att du gnällt på mig förr! Har du nåt att säga så visa lite stake då fy fan och sluta vara anonym......för just nu är du bara patetisk.....

2010-12-06 @ 19:05:35
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: norre

Har precis samma här

Kan man få receptet på macarons? dom såg så goa ut

2010-12-06 @ 21:37:09
Postat av: Ellen

http://www.blocket.se/stockholm/Hus_med_fint_lage_i_gardsbild_31080149.htm?ca=11&w=1

Skulle väl passa er tyckte jag!

2010-12-06 @ 22:40:43
Postat av: Ingela

Ja såna dar vill stänga in sig i garderoben hehe men som tur är så är inte alla dar så:-)



Och till dig hm hmm hmm eller vem du är hm??

Lämna denna blogg ifred tror vi är fler än bara Mirka själv som blir less..Negodiler kan stänga in sig och sura hemma själv...Eller vill du vara kvar så va man el kvinna nog att stå för din åsikt!

Hur kommer det sig att vi med fler barn än 3 st så fort vi öppna käften att det är mycket i livet osv så ska man få höra antingen ja så blir det om man skaffar flera, tänk på det innan du skafar flera barn??kommentarer som sådana blir man less då man vet dem som har bara 2 barn kan lessna men då behöver inte dem höra kommentarer....!

Nu har jag sagt mitt..Mirka ni gör det bra och valet är erat och Oj vilken välsignelse att du ens kan få så många barn:-)

2010-12-06 @ 23:00:17
Postat av: Annica

ooo en sån dag, hihi dom e inte roliga!

hoppas i dag blir bättre!

kram

2010-12-07 @ 08:32:28
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Trillingmamman

Mirka!



Barn är så ibland oavsett antalet :-). Dessa dagar kan ju vara mindre roliga. Nu har ju jag små barn men jag kommer att komma dit. Min stora tjej kan ju vara så där roligt rastlös mellan varven. Och vi ska inte tala om min söta gulliga tvååring ;-)... Nej inte den, men den.. och sen den. Vill inte, vill, vill ibland och vill hela tiden.

Och jag ser att du har fått ett gulligt inlägg från en beundrare igen....



hm: Tror du att i din vildaste fantasi att de som bara har ett eller två barn INTE har rastlösa barn någon gång??!! Snacka om att leva i en skyddad verkstad eller nåt...



ALLA barn blir rastlösa någon gång ibland. Och de måste få vara det också. Vad är det som är så farligt med det??? Eller är det bättre tycker du att curla dem hela tiden och sysselsätta dem upp till tandknölarna.. springa så fort de piper till? Om du använder någon av dina hjärnceller till att räkna ut effekten av det i stället...



Ja stackars barn som velar lite om en film, leksaker, lekar eller annat som de vill göra. Gud förbjude enligt dig! Och de som har så många barn så är det genast synd om barnen som råkar vara rastlösa ibland ( för i din lilla värld är det bara dessa barn som blir det ). Hur korkad får man vara egentligen?

Har du provat att sticka in huvudet på dagis någon gång? Där velar ganska många barn, eller??... Och gissa hur många som säger stackars barn där!? Eller hur dum fröknarna är som har stora barngrupper att ta hand om. Nej de får en eloge minsann....



.. och som vanligt så får vi flerbarnsmammor försvara oss mot rikspuckon som du!



Ja man kan ju undra vad det är för person som sitter bakom och skriver sånt skit. Anonym, feg och ryggradslös amöba som inte vågar stå för sina åsikter riktigt. Gömmer sig bakom en dataskärm och hoppar på en person som han/hon tror sig veta/känna.. himla strongt gjort! Dina föräldrar måste vara stolt över din prestation här i livet.



Glöm inte att varje inlägg som du gör går att spåra, så du är inte så himla anonym som du tror.

2010-12-07 @ 08:44:15
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Mia Fridh

Hej Mirka

med mig är det bar i dag i går var jag hos Tandläkaren

vilket var nervöst men det gick jätte bra

Skönt Läser lite på din blogg och ser att barnen är lite oroliga. jag vet inte eller vad man gör i såna tillfällen

Hoppas att det blev bättre i dag

Vilken söt klänning Nellie har på kortet tycker jag



Många kramar till er alla



Mia

2010-12-07 @ 09:25:18
Postat av: Mirka Norrström

Ingela och Eva: Tack, håller med er i allt ni skriver:-)



Mia Fridh: Usch för tandläkaren...ett ont måste ibland:-)Skönt att det gick bra:-)

2010-12-07 @ 09:58:43
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anneli

Till hm du måste ha ett jobbigt liv som sitter och klankar ner på Mirka du har ingen aning va du pratar om så håll din mun.

Du sitter frivilligt och läser det är ingen som tvingar dig att gå in på denna sida så sluta läs om du bara har lögner att skriva.

Hela familjen Norrström är underbara harmoniska Mirka har kännt familjen i 15-20 år.

Blir så irriterad och ledsen när man ser er dumma kommentarer om Mirka m fam.

2010-12-07 @ 10:41:42
Postat av: Mirka Norrström

Anneli: Tack gumman, love you too:-)

2010-12-07 @ 10:48:12
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Sophie

Den där Hm verkar må fruktansvärt dåligt, tänk att en människa som stör sig så på dig Mirka, inte kan låta bli att gå in här och gnälla och klaga. Det är ju bara för skrattretande, tänk att den personen lägger sin tid på dig fast den påstår sig att inte tycka om ditt liv. Ja vi får hoppas att h*n inte har någon egen familj iaf, för då lär den bli åtsidosatt med tanke på hur mkt tid h*n lägger på att bara gnälla på andra. Kanske h*n har ett så tragiskt liv att den känner ett behov utav att klanka ned på andra, för att själv känna att h*n mår lite lite bättre efteråt, för att h*n hoppas på att det finns någon som tar åt sig och mår lite dåligt utav h*ns kommentarer? Fruktansvärt tragiskt. Som sagt, hoppas denna Hm inte har en egen familj. Kanske är det som är problemet, h*n kanske önskar sig en, men inte kan få en (vem vill ha en sådan negativ människa?) så den är avundsjuk för du har både en man och många fina barn!

Kram Mirka, du är toppen, låt aldrig någon få dig att tro annat!

2010-12-07 @ 12:04:43
Postat av: Johanna

Kommentaren av "Hm" är bara feg. Någon ynkling som vågar sitta bakom skärmen och uttala sig om något denne förmodligen INTE har en susning om.



Till HM: Gå och säg det där till Mirka på stan istället om du råkar se henne. För det vågar du väl?



Ptyh!



2010-12-07 @ 13:25:33
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Jag (:

nej jag har ingen familj för jag är 14år :p

därför tycker inte jag att du ska bry dig om mig, för om du gör det så är det mkt roligare att kommentera jue! om du/ni slutar svara mig slutar jag kommentera!



och Mirka, jag vet att du kan se min ip-adress och att du vet var jag bor, men liksom det spelar ju inte så stor roll xd du kan ju inte komma hit och typ slå mig eller nått (;



jag skriver ju bara vad jag tycker :)

don´t blame me

2010-12-07 @ 17:43:36
Postat av: Hannes Lindgren

Jag visste inte att man kunde bli rastlös när man alltid har någon att vara med :D



Stå på dig Mirka och bry dig inte om de som skriver otrevliga kommentarer, du är mycket bättre än de och det vet du.

2010-12-12 @ 01:26:52
Postat av: Till hm från petra

Det är inget synd om barna, barn älskar oftast att få syskon. De lär sig så mycket av varann. De har alltid en kompis till hands. O alla barn blir rastlösa ibland oavsett antal.. Jag har bara 3, o jag skulle lätt kunna ha fler. Mirka:du har en jättefin familj och en härlig blogg.

2010-12-13 @ 22:06:12
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0