Måste bara....

Få visa en sak! Jag har bakverken i ugnen och passade på att läsa runt vissa bloggar.
Ibland läser jag Katrin Zytomierskas blogg som så många andra gör. Jag har hittills inte riktigt vetat vad jag ska tycka om henne....ibland tycker jag inte alls om saker hon gör och skriver om och ibland verkar hon helt vettig liksom. Här om dagen tyckte jag väldigt illa om henne. Hon hade fått en dum kommentar och hängde ut den människan i sin blogg. Grejen var bara det att hade hon besvärat sig en kort stund med att dubbelkolla saken så hade hon snabbt upptäckt att det var inte den tjejen som var skyldig utan någon hade "lånat" tjejens blogg-adress och namn:-( Nu regnade det de mest vedervärdigaste kommentarerna över denna stackars tjej innan Katrin till slut kollade upp saken och tog bort hela inlägget (eller så var det Finest.se som gjorde det)! Tjejen fick därefter en lam ursäkt..... Hur som haver, nu har Katrin dragit igång med något riktigt stort! Hon samlar ihop pengar,leksaker,mat, ja allt som kan tänkas för att skänka till de fattiga familjerna i Sverige som inte har råd att köpa ett enda julklapp till sitt/sina barn eller inte har råd att köpa julmat mm!
Gå gärna in och läs: http://www.finest.se/katrin All hjälp är bättre än ingen hjälp alls:-)

Kommentarer
Postat av: Jenny,Småland

Du gör ju precis samma sak. Om någon skriver en dum kommentar på din blogg så hänger du ju ut den personen/personerna på din blogg. Ordet surfitta har du använt i ett inlägg kommer jag ihåg.

Nu har ju inte du gjort samma sak som Katrin,hängt ut en person vars blogg och namn hade "lånats". Men du hänger ut folk som gett dumma kommentarer.

2010-12-03 @ 14:27:55
Postat av: Mirka Norrström

Jenny: NEJ, inte alls samma sak! Hur skulle jag kunna hänga ut en människa som skrivit anonymt till mig???Omöjligt eller hur! Jag har bara citerat vissa kommentarer jag fått, alltså det de redan själva skrivit öppet ut i min blogg, och därefter kommenterat de! Det Katrin gjorde var att hon la ut både namn och bild på tjejen och det utan att ha kollat upp vissa saker. Så nej, jag anser att du har fel i detta;-)

Att jag sen har kallat nån surfitta, ja och? Om någon skriver en dum kommentar som kan tolkas som kränkande mm till mig och det utan att våga stå för det dvs var anonym så tycker jag fortfarande att bli kallad för surfitta är rätt snällt....

2010-12-03 @ 14:37:17
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men frågan är ju om man kan lita på Katrin vad gäller detta att hon ska skänka pengar och saker till fattiga... Hon har ju lurats ganska rejält förr. Minns ni när hon la ut ett telefonnummer på ngt som skulle säljas?! Det visade sig sedan vara numret till där man kunde rösta på hennes dansnummer i det där vansinnigt dåliga dansprogrammet i höstas... Hon fick massa fuskröster!!!

Nej, jag litar inte på henne alls.



Vad gäller dina uttalande om surfitta mm så är det så otroligt lååååååg nivå så det är pinsamt. VEM använder ett sådant ord egentligen?!

Jag tycker inte du ska sjunka så lågt att du ens kommenterar de tykna inlägg som vissa envisas med att skriva. De är ju bara ute efter uppmärksamhet och när du kommenterar deras fula inlägg är det ju precis vad de får.



Fin blogg du har och det är roligt att du uppdaterar så ofta! Jag tittar in varje dag.

2010-12-03 @ 15:25:09
Postat av: Mirka Norrström

Åsa: Jag litar faktiskt på Katrin i detta:-)

Tur att vi alla är olika och blir upprörda på olika vis:-D Jag vet att jag borde inte kommentera dumheterna men har svårt ibland med att bara rycka på axlarna och tänka "Ooh kära nån" - thats not me;-)Lågt eller inte lågt....som sagt - tur att vi är olika:-D

2010-12-03 @ 15:36:09
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: tres

enligt mig så tycker jag inte man kan säga att man hänger ut folk på internet, för gör man det inte här så gör man ju det senare sen irl till folk man känner och skvallrar,de är lika illa tycker jag och alla gör det tyvärr.

jag skrattade gott åt det inlägget men jag antog direkt att det var fel person,för folk är aldrig så modiga att dom vågar säga att ett barn är fult och sen stå för det med rktigt namn. men sedan så kom det ju fram vem det var och katrin mycket riktigt skrev om fel tjej från början på bloggen men bad sedan om ursäkt till samma tjej sen efteråt när hon fått äkta fakta och la då ut den riktiga tjejen som kommenterat i annans namn, fega folk finns det!

har man en blogg och skriver ut namn och bilder osv, så tycker jag att man får räkna med både positiva och negativa delar.

det katrin gör nu är helt underbart!! fler som har mycket pengar och makt och kunskap till att starta sådana här saker borde det!

jag har själv tipsat om en del jag vet om som har svårt att få in pengar till jul och andra månader med men jul är ännu svårare för dom med pengar!

och ja man kan lita på henne,iom att folk har skänkt pengar och leksaker och stora företag och transport kommer medverka så kommer hon inte blåsas, hon har ju aldrig lurats förut om sådana här saker. man märker hon verkligen är intresserad och brinner för det, sedan att hon har lurats eller skojats eller vad man kan kalla det att ringa och rösta på henne när hon var med på teven var ju ingen big deal,ringer man betal nummer utan att googla på numret innan så får man ju lite skylla på sin egen dumhet tycker jag :P

2010-12-03 @ 16:12:59
URL: http://lillamami.blogg.se/
Postat av: KB

Tänk om alla Vore SOM DU....



kram från lilla mig

2010-12-03 @ 16:15:25
Postat av: My

...och det är samma Katrin som vid årets politiska val flera ggr sa att alla fattiga är lata för ingen behöver gå fattig om den vill jobba. suck! Hon skriver nog mest om det som gynnar hennes image för stunden..tyvärr.

2010-12-03 @ 17:57:15
Postat av: Carro Andersson

Hej!!

Du har en toppenfin blogg och en underbar familj att vara stolt över. Beundrar verkligen dig och ditt tålamod med alla =)

Läser oxå Katrins blogg och man kan ju lugnt säga att hennes blogg berör.. ibland på ett positivt sätt och ibland blir man helt förundrad över hur hon resonerar.



Har bara ett påpekande om din blogglayout =)

Vi har ju ändrat till vintertid men inte din blogg =))

Tack för en toppenblogg och lycka till med alla och allt.

Kram

2010-12-03 @ 18:29:30
Postat av: Linda

jag har faktiskt aldtig varit inne i Katrins blogg.... måste jag börja kika i ju!

2010-12-03 @ 18:57:53
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: tilly

Nej tack..jag skulle aldrig gå in på hennes blogg!

2010-12-03 @ 19:09:26
Postat av: Mom of three boys

Ja , tur att vi är olika. Jag GILLAR dig supermycke fast jag inte känner dig mer än det jag läser här. Du verkar vara ärlig o härlig.



Kram!

Ha en UNDERBAR helg med dina nära o kära! ♥

2010-12-03 @ 19:54:06
Postat av: Stina

Jag har precis som du lite svårt för henne men ändå läser jag hennes blogg och gillar den, men det är inte därför jag kommenterar här nu... Vi har precis fått vårt andra barn och "tvåbarnschocken" kom lite som ett brev på posten vilket jag inte räknat med. Har jag förstått det rätt men väntar ni ert 11:e barn??? Hur som haver som är ni helt fenomenala allihopa som fixar allting. Kan inte förstå hur du får tid över till att blogga och baka bla :S. Snälla ge mig lite tips på vad som kan förenkla vardagen här hemma!!! ; ) Kramar Stina

2010-12-03 @ 23:43:13
Postat av: monica

Ja jag litar inte ett dyft på den människan..Hon har ett enormt ego o älskar sig själv..Vet många lögner hon avlagt så nja de skänker ja inget till...Mvh Monica

2010-12-04 @ 10:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0