Känslor

Det är lite berg och dalbana med alla känslor hit och dit just nu men vi reder oss och mår lite bättre för varje dag som går.
Jag är enormt tacksam för alla som har lämnat så fina, omtänksamma kommentarer, de värmer mer än ni kanske tror:-) Tusen tack, ni lyser upp min tillvaro lite extra:-)

Annars så har vi tagit det väldigt lugnt. Mina krafter är inte riktigt återställda ännu och blir lätt lite yr och trött. Knaprar på järntabletter så det borde bli bättre snart det med:-)

Hade lite besök av Gitta och Jake igår och fick fina blommor med:-)

Jag vann en tävling på Facebook igår - en läcker ny barnvagn, men det har jag ju ingen större nytta av just nu så jag mailade de och förklarade situationen så att vinsten kunde gå till en annan som är gravid och kommer att få full nytta av vagnen. De var urgulliga och vi kommer att få en tröstpris till Nellie ändå + en ny vagn senare om vi blir gravida igen:-)

Nu väntar vi besök av Annelie så bäst att jag startar bakandet;-)

Kramisar

Kommentarer
Postat av: Petra

Kram på Er =)

2010-12-30 @ 11:01:25
URL: http://bloggen.willvin.se/
Postat av: Emmelie

Älskar dig Mamma Mirka vet att de är tufft nu men vi klarar av de här tillsammans <3

2010-12-30 @ 11:05:34
URL: http://babyempa.blogspot.com/
Postat av: daniella

hej, är ny läsare på din blogg. ni verkar vara en så mysig familj =) och du verkar vara en otroligt stark, och trygg kvinna i dig själv. förstår att en sån händelse i livet är jobbigt, hur måna barn man än har, fick ofta höra när jag väntade tvillingar att det inte är så jobbit för mig om jag förlorar ett barn för jag har ju endån fortfarande ett barn i magen. men riktigt så är det ju inte.. man älskar alla sina barn lika mycket, hur många man än har.. tur och väl så klarade båda mina barn sig =)

Du klarar detta nog fint tror jag.

styrke kramar =)

2010-12-30 @ 11:16:28
URL: http://famforsberg.bloggplatsen.se
Postat av: Carina

Förstår att det är många tankar och känslor som far runt i dig/er just nu.

Och att du känner dig matt efter allt blod du förlorade är ju inte heller konstigt.

Samla alla krafter nu så går livet vidare. Och en liten ängel följer dig på vägen.

Fint både av dig och barnvagnsleverantören.

KRAM

2010-12-30 @ 11:20:20
URL: http://justmintoo.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Baka på Mirka! Å glöm inte att ta en kopp kaffe emellanåt!Det är de bästa styrkedroppar, som finns!

Ha det gott, sköt om dig! Kramar♥

2010-12-30 @ 11:22:21
Postat av: Jehnie

Strongt av dig att hantera detta så bra som du gör, du är en förebild för många andra runt omkring, även oss lite anonymare läsare. Jag önskar dig all lycka i framtiden och hoppas på det bästa för er alla!

2010-12-30 @ 12:01:59
Postat av: Sjubarnsmamma

Skickar de största kramarna som finns.

2010-12-30 @ 12:05:21
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: yvonne

Många kramar till dig,det är tufft när det inte alltid blir som man vill,förlorade själv min lilla "nian" i vecka 20 efter 8 barn som alltid vart problem fria grav.Det tog på mig hårt och att det var tufft att föda fram ett barn som ej vi fick ta hem.



Men fick en flicka till senare som är värd sin vikt i guld ,Så många kramar till er och extra till dig.

2010-12-30 @ 12:06:54
Postat av: 4U2

Som många skrivit: du verkar stark men en sådan sak som hände sitter väl ändå i dig och då är det bra att du skriver av dig!

Kram till dig och din underbara familj.

2010-12-30 @ 12:07:56
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: ea

vad bakade du?

2010-12-30 @ 12:21:35
Postat av: Maria

Hej! Missade ditt förrförra inlägg om missfallet, därav min okänsliga kommentar på ditt julinlägg. Ber så mycket om ursäkt. Sköt om dig själv nu, så ska du se att din kropp och själ hämtar sig. Kram!

2010-12-30 @ 12:22:30
Postat av: Camilla,30 år & blivande 8 barnsmamma.

Förstår att det är jobbigt.kram..

har tackolov inte behövt gå genom nått sånt ,men önskar ingen detta..

man får sörja ,även om man har många barn sen innan.



såg längre ner att någon undrade om tinas sida..

jag hade oxå problem att komma in där ett tag tills jag gick in på gamla adressen..

då står det en ny adress där..



här är den



www.loppi.se/tiobarnsmamma



Gott nytt år till er alla o hoppas nästa år ger många härligheter...

2010-12-30 @ 12:36:02
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Marianne

Tycker det är strongt att du orkar blogga under det här omständigheterna. Tycker du ska ta det det lugnt och vila och samla krafter du har förlorat mycket blod och då är det ju fullt naturligt att man blir trött o yr. Ta hand om dig hoppas att 2011 blir ett bra år för dig och din underbara familj. Gott Nytt År och många kramar från ett snöigt Gotland....

2010-12-30 @ 13:13:23
Postat av: Carro

vet precis hur det är med dessa känslor som åker runt och man som är en berg och dalbana. Jag hade tre missfall inom ett halv år trodde aldrig jag skulle reda ut det men tillslut blev jag gravid med min tredje och då gick allt vägen. Tänker på dig och skicka en massa styrke kramar till dig! <3

2010-12-30 @ 13:42:14
Postat av: Åsa

Tycker så synd om Dig/Er, jag förstår det är jobbigt och tungt kram Åsa

2010-12-30 @ 13:51:44
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skickar en STOR varm KRAM & önskar er ett Gott Nytt 2011 med ny energi!!!

2010-12-30 @ 14:26:05
Postat av: annkatrin

Nu har jag läst ikapp. Beklagar verkligen att det gick fel.

Kramiz på er! Gott slut och gott nytt år.

2010-12-30 @ 14:40:09
URL: http://flerbarnslivet.blogspot.com
Postat av: c

Kämpa på, Mirka. Men tillåt också dig själv att vara ledsen. Livet är verkligen orättvist ibland och då har man all rätt i världen att vara ledsen. Kram!

2010-12-30 @ 14:52:38
Postat av: Janeth

Det viktigaste är ju Mirka, att man låter känslorna svalla.

Att man tar sig tid att vara ledsen och må skrutt.

Jag hoppas och tror, att när allt har fått sin tid, så kommer allt bli bra.

Även om man aldrig glömmer.

Dom små som man aldrig fick lära "känna" finns ju alltid med i våra hjärtan.



Massor av kramar till er.

2010-12-30 @ 15:12:22
URL: http://flerbarnsnettan.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Nej, vad jobbigt, har varit så förvirrad på sistone att jag inte hunnit med att läsa. Vad tråkigt för er, hoppas det känns bättre snart.



Ses som sagt gärna, även innan vagnen. :) KRAM!

2010-12-30 @ 15:16:19
URL: http://www.maersta.se
Postat av: Helén Johansson

Skickar en styrkekram till dig!!

Har inte varit så aktiv vid datorn på sistone och såg nu att du fått missfall.

Sköt om er hela familjen och ett Gott nytt år!

Ta hand om dig själv nu och våga sörj och vara ledsen över det barn du inte fick träffa. Allting har en mening och vissa kallas hem tidigt!

<3

2010-12-30 @ 15:40:39
Postat av: Anonym

Osmart, du kunde ju tagit vagnen på en gång ju! Ska du bli gravid igen? :)

2010-12-30 @ 16:55:26
Postat av: Mirka Norrström

Anonym: Nu är det så att jag anser att ärligheten kommer man längst med, även ang. vagnsvinsten;-) Jag känner tjejen som vann vagnen istället för mig och är superglad för hennes skull istället! OM vi blir gravida igen så kommer jag ändå att få en ny vagn så i så fall går jag ju inte lottlös ändå och det är beviset på att min ärlighet vann;-)

2010-12-30 @ 17:02:42
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jag tycker du gjorde rätt angående vagnen, man kommer alltid längst ärlighet. Beklagar verkligen missfallet.



Många styrkekramar!

2010-12-30 @ 19:03:11
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Evelina

Så trist att det inte blev som ni önskade. Beklagar verkligen det som hände.



Jag var med om samma i somras och åt järntabletter, jag drack också blutsaft. Riktigt äckligt tyckte jag men det funkade för det tog inte så långtid innan jag var på benen igen. Någon tyckte det skulle smaka som en grogg utan sprit men NJA men det kan vara värt att testa!



Gott nytt år!

2010-12-30 @ 19:17:39
URL: http://prommis.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Beklagar missfallet. :( trist för er tycker jag. Ni är en sån himla härlig familj tycker jag. Jag har tyckt det sen jac såg er på tv första gången. :) Sköt om dig och resten av familjen. Kramar från Maria L i Sthlm

2010-12-30 @ 19:46:12
Postat av: paola

Men vad är det som händer min fina vän!?

såg det nu när jag ska skriva några fina nyårsord till Er. Nej, vad ledsmamt, jag kom helt av mig.

Om jag bara kunde få krama dig:-)

Jag ska läsa mera nu och att få ett missfall tar på ens krafter och det tar tid att bli sitt rätta jag igen. Hoppas att du finner kraften utifrån din fina familj och blir stark snart igen.

Ha ett bra nyår vännen. ta hand om er nu.

Kramar från oss

2010-12-30 @ 20:49:28
URL: http://www.paola.bloggplatsen.se
Postat av: Hayley

Skickar en värmande kram..

Missfall är något som ingen borde få behöva gå igenom. Och ja, usch vad trött man blir av det. Krya på dig nu.. Kram!

2010-12-30 @ 20:54:34
URL: http://hayleys.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej!

Tycker det är härligt med ärliga människor.

Skickar många styrkekramar till hela härliga familjen.

Kram Åsa. W

2010-12-30 @ 20:55:08
URL: http://Bonkk
Postat av: Anonym

Gott nytt år

2010-12-30 @ 21:28:32
Postat av: Leah

OM du blir gravid igen? Varför skulle du inte kunna bli det?

2010-12-30 @ 21:35:55
Postat av: Karin

Hej!

Vill skänka dig all styrka, vet vad du går igenom, vi förlorade våran 3 i v. 18. Väntar nu en ny trea eller fyra. Så vill ni så tror jag ni snart har en 11. Lycka till!!!!

2010-12-30 @ 23:07:31
URL: http://ungmammakarin.blogg.se/
Postat av: c

Tycker det är omtänksamt av Mirka som låter någon annan få vagnen nu när läget har blivit som det är. Och jag skulle nog gjort detsamma.

2010-12-30 @ 23:47:12
Postat av: Sofia

Det var snällt att låta vagnen gå till någon annan. Hoppas ni får ett Gott Nytt År, i den mån det går.

2010-12-31 @ 02:04:49
Postat av: Trillingmamman

Goa Mirka!



Finns inga tröstande ord. Skickar den varmaste kramen från Skövde och hela vår familj. Ser fram mot att träffa er snart igen.



Tycker du gjorde så rätt i att låta ärligheten komma i första hand. Finns ingen anledning att "ljuga" för att sno åt sig en vinst. Man vinner inget på det.



Vill önska er alla Norrströms ett riktigt GOTT NYTT ÅR!



Kramar från HELA klanen Str

2010-12-31 @ 09:55:03
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: GBP

Gud så generöst av dig att ge vinsten vidare. Ni kanske kan komma att behöva en vagn senare, man vet ju inte:-)



Stora kramar till er och jag önskar er ett nytt vackert år med kärlek, skratt, glada miner och VÄRME.



http://healthaboveall.blogg.se - bloggar om livet efter en magsäcksoperation

2010-12-31 @ 11:17:30
URL: http://healthabovell.blogg.se/
Postat av: Katja

Vet hur jobbigt det känns! Har varit med om det två gånger. Som tur är så har vi en go och glad pojk som gör att man orkar vidare!!

Stor kram

2010-12-31 @ 12:38:40
Postat av: Sussie

Åh Mirka vad är det jag läser. Mina varmaste tankar till er! Många kramar!

2010-12-31 @ 13:17:36
Postat av: 4U2

En varm önskan om ett GOTT NYTT ÅR!

2010-12-31 @ 14:24:57
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: maysan

Du är stark

2010-12-31 @ 15:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0