Helgen, skolstart mm

I helgen har vi röjt igenom massa kartonger från källaren. Urtråkigt och tidskrävande att gå igenom massa saker som är mestadels bara skit....men skönt när det var klart:-)

Jag storstädade i småttingarnas rum i lördags, sorterade leksakerna mm och ca en timme efteråt såg det ut så här igen


Kul......not!

Efter en ny städrunda såg det ut som det skulle en lite längre stund:-D


På eftermiddagen tog jag ork till mig och friserade pojkarnas hår. De har så tjokt hår att det tar bra lång tid att klippa de med maskin.


Victor med ny frisyr:-) Måste dock klippa ner tuppkammen lite grann:-D


Oliver:-)


Thor klipptes för första gången, syns inte så bra här men han vägrade att ta bort telefonen från ansiktet:-)

I söndags hade jag tvättstugan från kl. 8 till ca. 14....
Annelie och Victoria kom på besök :-)

Idag har skolorna börjat! Det var upprop på skolgården kl.9 och därefter följde jag med Selina in till 6-års. Fyllde i några blanketter och sen kunde vi gå hem:-) Selina hade absolut inga problem med att bli lämnad redan på första dagen, hon var bara såå glad att äntligen få börja i "skolan":-D

Annelie kom på en fika helt utan barn:-) Peter åkte och klippte sig innan det var dags för honom att åka till sjukhuset för dropp-behandlingen:-)
Strax efter kl. 13 kom Linda med sina tjejer och Selina som hon hämtade från skolan, och även syrran och Denise kom i samma veva:-) Gittan kom strax efter så det var fullt hus hos oss:-D Vart eftersom gick gästerna och bara syrran blev kvar:-) 
Eftersom jag inte visste när Peter skulle komma hem fick syrran åka och köpa pizza till oss, jag bara orkade inte laga mat idag.
Jag är så igentäppt i näsan idag och huvudet känns som en stor betongklump:-( Näsan har fått en härlig klarröd färg och syns på långa vägar:-D


Nellie i sin söta dress från MysPlysch



Kan sitta själv:-D



Linnéa börjar bli stor och har börjat sminka sig lite grann:-D

Lite väl svart under ögonen tycker jag men enligt henne så ska det vara så, det är sk "twilight"-sminkning:-D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på er! Jag ville bara säga några ord. Första gången jag såg dig på tv så blev jag förälskad i eran familj. Vilken sammanhållning ni har och hur ni är mot varandra som fru och man! Min första tanke var att en sådan familj vill jag ha! Tyvärr kanske det inte blir så då jag har en sjukdom som hindrar mig. Men jag har ett underbart barn och kunde jag så skulle jag vilja ha många fler! Ni ska vara stolta över er själva att ni har kraft och ork att göra det ni gör! Det är en välsignelse att ha så underbara föräldrar som jag absolut tror att ni är! De som säger annat gör nog det pga svartsjuka! Ni är en stor familj, ett hus fullt av kärlek. Ni ska dessutom veta att ni är omtyckta av många! Det finns de som har ett el två barn och inte gör hälften så bra jobb som ni! Super tycker jag! Jag önskar er all lycka och massa kramar till er och barnen!

2010-08-23 @ 21:34:44
Postat av: Izabelle♥

Vilken gullig liten Nellie :D Så söt!!

Snygga killar i nya frisyr också ;) Nya skol/dagis frisyrer såklart!! :D



vad fin Linnea är där på bilden, fast jag tycker nog också att det är lite väl svart under, men hon är ju inte så stor än, 10 år?

Hon ska inte tänka på smink än, det blir bara dyrt, jag menar hon är ju bara barn ;D :D Haha



Kram på er!!

2010-08-23 @ 21:43:16
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

ne, Linnea ska nog hålla sig borta från smink, de sminkar sig inte sådär i Twilight och även om de hade gjort det passar hon INTE i det -.-'

2010-08-23 @ 22:21:06
Postat av: lena

haha=) föregående inlägg klart de sminkar sig så,,i tonåren gör man inte alltid som det "passar" sig i. Det hör till, lika mycket som den underbara kiss o bajs ålder så kommer man ur den period. Har kanske inga barn du som kommenterade!.. Ang "stöket" på rummet. Ett tips som jag gör då vi oxå e en stor familj. Jag har sytt en kanal runt ett lakan där jag trätt i snöre så man kan dra ihop den (som en gympapåse). Jag har alla lego där när de vill leka "drar" jag ut lakandet till full storlek o de får hälla sig där. Sen när de färdiglekt så drar jag i snörena o vipps så e legon i säcken..ha de bra =)

2010-08-23 @ 22:33:03
Postat av: Susanna

Åh, så fina pojkarna blev i håret!

Klart att Linnea ska prova att sminka sig, det är ju kul och man behöver ju öva tills man börjar använda smink på allvar.

Mina tjejer får använda smink utanför huset när dom är 13 år ;)

Annars får dom bara ha smink hemma men det tycker dom e helt ok ;))

Kram

2010-08-23 @ 23:36:43
Postat av: Susanna

Förrästen, rummet var ju inte stökigt ;-), det var ju "normalt",vill du se på stökigt, kom hem till oss , ha ha

2010-08-23 @ 23:38:37
Postat av: Anna i dalarna

Gud vad söt tjejen var i plychdressen:-)

2010-08-24 @ 07:00:28
Postat av: Annica

klart dom börjar exprimentera med smink och sånt i den åldern, tycker man ska låta dom göra det, så länge det inte blir för mycket. det hör ju till åldern. tycker hon e jätte fin =)

( min 7 åring håller på redan)



kram på dig Mirka

2010-08-24 @ 10:43:00
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Mira

Jag skulle aldrig låta min dotter se ut så där.. jag tkr att hon är alldeles för liten!

2010-08-24 @ 10:58:08
Postat av: Fia

DU är så duktig som både kan vara frisör och bagerska. Har du mer dolda talanger?

Längtar så in i bomben tills vi får se er på TV. Mina barn älskar oxå programmet. Veckans höjdpunkt!



Igår började mellankillen i förskoleklass och kom hem med en jättebunt med papper som vi skulle fylla i. Det tog mig 2 timmar... (Hade några avbrott!) Men hur brukar ni göra med alla dessa papper som kommer från skolan? Ni har ju andra barn som går där, kan man inte bara hänvisa tillderas papper, så får skolan skriva av? Mycket tidsödande!

2010-08-24 @ 11:51:20
Postat av: mette

Själv är jag "elaka mamman" å förbjuder tio åringen att sminka sej förutom vid speciella tillfällen ( typ disco eller dansuppvisning ) Jag skrämmer henne å säger att man för rynkor i förtid av smink ....

2010-08-24 @ 12:51:34
Postat av: Anna

hahaha,rynkor i förtid,den var bra!Jag undrar vart ni hittat twilightt-shirten,då jag sjölv har ett fan här hemma :-) Kramkram

2010-08-24 @ 12:53:12
Postat av: Johanna:)

Linnéa var väldigt snygg!

Aah, hur gör man en sån, jag är Twilight-fan:D

Sweeeeet Nellie som vanligt<3(Skulle bra gärna vilja kidnappa henne, men låter nog bli, du kanske skulle bli sur...)



Krya på dig förresten!

2010-08-24 @ 15:25:26
URL: http://tufsisblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Sophie

Jättefina bilder! Och vilken helt underbar dress!!!! MÅSTE HAAAAA! :) Får googla reda på en. :P Kan ju vara bra att ha menar jag. fniss ;) Kram

2010-08-24 @ 15:32:30
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Camilla

hej hej

vad fina barnen blev i håret,du klipper väldigt bra...

krya på dig o hoppas du blir frisk snart

mvh camilla

2010-08-24 @ 15:43:41
URL: http://minstorafamilj.bloggplatsen.se
Postat av: Mirka Norrström

Jag vill bara klargöra att Linnéa har nyligen börjat experimentera med smink och hon får göra det så länge det inte ser alltför djävligt ut men hon får ha på sig max mascara till skolan:-)

Har köpt 2st olika twilight-toppar till henne från Lindex, de är riktigt snygga;-)



Fia: Jag fyller snällt i alla dessa skol-papper och visst är det tidskrävande men men...:-)



2010-08-24 @ 17:06:05
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Sophie

Tack Mirka! Hehe hann beställa den sista brun/ljusblåa. :) Det var lite rea så jag gjorde ett fynd. Kan ju som sagt vara bra att ha. ^^ Kram!

2010-08-24 @ 17:27:09
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: annika wahlberg

Hejsan Mirka!



Kommer ni till Flen så ska du besöka vår antik och second hand butik.!! Vi ska precis starta den och det ska bli jättekul.

Har du saker du vill bli av med och bara tänker kasta så hämtar jag gärna dom ! jag behöver massor av kläder och leksaker ...ja allt möjligt.

Stor kram/annika

2010-08-24 @ 19:00:02
URL: http://prinsessanpetra.bloggplatsen.se
Postat av: Lova

MIRKA: får barnen välja kläder själva eller väljer du åt dem? :)

2010-08-24 @ 19:04:28
Postat av: Anonym

Annika W: Ooh, vad spännande:-) ska rensa kläder mm inom kort och ska absolut tänka på dig då;-)



Lova: Både och! Det är inte alltid jag har barnen med mig när jag shoppar kläder men jag vet vad de vill och inte vill använda och köper kläder därefter:-)

2010-08-24 @ 19:32:07
Postat av: Helene

Så fina boysen blev i håret! min lille grabb är ju bara ett halvår, men jag bara älskar Victors frisyr på pojkar :D



Kram

2010-08-24 @ 21:41:35
Postat av: Jennie

Shit vad gammal jag måste vara, för vad tusan är "twilight-smikning"?? ;D



Skönt att se att det är fler som har röra i barnrummet, känner mig inte så ensam då ;)

2010-08-24 @ 23:12:08
URL: http://www.lagomskadetvara.blogspot.com/
Postat av: Jasminen på landet

OJ vad Nellie växt,och vad fin grabbarna var i de frisyrerna.

2010-08-25 @ 08:28:07
URL: http://psskapelser.blogspot.com
Postat av: Sophie & Linn

Hejsan! Nu har du chansen att vinna ett presentkort på 200kr i valfri affär utav oss, Kolla bloggen för mer information!

2010-08-25 @ 13:10:18
URL: http://sophielinn.blogg.se/
Postat av: Anna

Det där med smink är inte lätt. Min 15-åring sminkar sig EXTREMT mycket men jag tänker så här: Är det inget värre än smink so what. Hon avskyr droger, alkohol och cigaretter vilket ju hade varit 100 ggr värre om hon testat....

2010-08-26 @ 15:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0