Trött

Jag skulle ha bloggat igår men hade fullt upp på dagen och somnade tidigt på kvällen.....utan att vakna efter en stund *halleluja*:-D
Jag rensade Selinas och Jennifers kläder....vilket tog tid, fattar inte hur mycket kläder dessa tjejer har....eller hade för jag kastade 3 papp-påsar med kläder och fick ihop en stor kasse med kläder som ska säljas eller nåt:-D
Efter det gick jag loss på alla bebiskläder. Sorterade de så jag fick ihop en kartong med strl. 68+74, en kartong med strl.62 och en kartong med strl.50/56:-) Så nu har jag bra koll på vad som finns och vad som behövs införskaffas:-)
Sen ringde min handläggare från fk*kors i taket*!! Hon har tagit tag i mina papper MEN mitt första läkarintyg saknas! Det intyget skulle arbetsgivaren ha skickat till de men hade inte gjort det *svordomar*
Jag tar alltid kopior på läkarintyg och sa att det var lugnt, jag skickar kopian till er:-)
Så började jag leta efter papprerna, rotade runt och letade och letade och HITTADE INTE DE:-(:-(
Efter drygt en timme ringde jag till jobbet för att kolla om de hade intyget kvar.....det hade de så bad de skicka in pappret pronto! Varför kan inte arbetsgivaren sköta såna saker??? Nu försenas allt ännu mera tack vare de:-( Surt!

Efter middagen gick vi ut med barnen en stund innan det var dags att göra kväll......när barnen hade lagt sig, såg vi på "Sveriges värsta bilförare". Oj oj, vad vi skrattade:-D Hur i helskotta har dessa människor fått sina körkort?
Sen somnade jag, var helt slut....

Idag har jag inte gjort så himla mycket, fikade med Gitta en stund på förmiddagen annars tog jag det bara lugnt. Är konstant trött just nu.
Min mamma kom på en snabbfika efter jobbet:-)
Efter middagen gick vi ut för att börja bygga om rabatterna på uteplatsen. Jennifer, Selina och Alice var inte såå sugna på att vara ute så de gick in efter en halvtimme. Peter hade två ihärdiga hjälpredor av Oliver och Thor:-) Pojkarna slet såå duktigt i över en timme:-) Jag tog massa foton på de men orkar inte ladda ner fotona just nu men de kommer;-)

Nu har vi bara slappat framför tv:n......kanske dags att lägga sig så man har lite ork med imorgondagen:-D

Fick en lapp i brevlådan idag om en klädbytardag i Rosersberg imorgon och på söndag! Skulle vara kul att åka dit och kolla men imorgon hinner vi inte då jag har tvättstuga på dagen just den tiden när loppiset har öppet så få se om vi kanske kan komma iväg på söndag:-) Det är ju väldigt dåligt med loppisar här runt knutarna tyvärr:-(

Måste bara visa ett foto som Emmelie hade hittat.....Det är från våran bröllop när vi står utanför kyrkan:-) Linnéa står framför oss;-) (jag är gravid i v.16 med Jennifer/Benny där)



Nä, nu går jag o lägger mig....natti natt;-)

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hejsan Mirka!



Tror du inte att du skulle behöva järn nu när du är så trött?

Även om värdet ser bra ut på pappret så kan man bli piggare med lite Niferex eller Blutsaft.

Kram

2010-04-10 @ 10:23:20
Postat av: Jenny

åhh herregud så himla fina ni är!! när gifte ni er? vet du om det blir någon mer säsong med familjen annorlunda??

Bamsekramar till er =)

2010-04-10 @ 10:29:26
URL: http://palmhall.blogg.se/
Postat av: Annica

gggrrr f-kassan e inte roliga att ha att göra med, hoppas det går snabbt nu.



vilken fin bild på er!!!!

ha en fin helg

2010-04-10 @ 11:23:54
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Mirka

Susanna: Jag äter järn redan:-)



Jenny: Tack:-) Vi gifte oss 16/3-02.Vet ingenting om en ny säsong tyvärr...



Annica: Tack:-)

2010-04-10 @ 11:43:47
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!Nästa loppis är den 24/4,är även den sista för tillfället åtminstone.

2010-04-10 @ 11:50:58
Postat av: Mirka

Menar du i Rosersberg??

2010-04-10 @ 11:53:44
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förlåt...menar i Uppsala-Fyrispark.Man bör helst inte ha barn med sig dit,för det är såååå trångt o mycket folk.

2010-04-10 @ 12:21:41
Postat av: Ingrid

Kikar in och läser. :)

Kul med bröllopsfoto! Vad fina ni var! Och vad liten mage du hade. :)

Har också grävt fram lite gamla kort för att fylla Hannes babybok. Rätt kul att kika på.

2010-04-10 @ 14:54:17
Postat av: susie jensen

Hej igen mirka..

Har nu suttit o lästa din gamla blogg o försökt följa daniel..Blir bara så jäkla förbannad när jag läser om hans mamma..Har själv en 8 åring med adhd..o vet hur oerhört viktigt det är att stötta, finnas o att medicinera..

Hoppas verkligen att det kommer att gå bra för honom..Barn med adhd är inte dumma i huvudet som vissa tycks tro, utan faktiskt människor dom oxå, ofta med ett stort hjärta som bara menar väl..

Dessa barn behöver ha extra mkt uppbackning o stöttning för att klara sig genom livet..hoppas att hon kommer på det snart..

Jättefint bröllopskort..verkligen..sänder massor med styrketankar o kramar till er..<3

kram susie 5

2010-04-10 @ 15:17:21
Postat av: Angelica

Vilken fint fotografi!

2010-04-10 @ 17:27:38
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Vilket fint kort på er.

Kram

2010-04-10 @ 20:27:33
Postat av: Mirka

Ingrid: Jag var "liten" då i v.16...annat vart det senare i den graviditeten:-D:-D



Susie Jensen: Det jag har skrivit om D var en bråkdel...vill inte skriva för mycket så här öppet, men lovar det finns massa mer tyvärr:-( Tyvärr så lär inte mamman komma på bättre tankar heller:-( Hoppas verkligen att han själv kommer till bättre instinkter för som du säger....innerst inne är han en go kille!



Angelica och Maria: Tack:-)

2010-04-10 @ 22:26:09
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh, så fina ni är!! :)

2010-04-10 @ 22:50:06
URL: http://miaspearls.blogspot.com
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Vad fina ni var/är!



Trött är jag med. Kan det vara att man har mycket om dagarna? Det är grått ute med så jag skyller på det ;-)



Ha en fin dag! Kram på dig!

2010-04-11 @ 11:00:25
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Maxi

fin bild

2010-04-12 @ 07:58:52
URL: http://undercovermaxan.blogg.se/
Postat av: Marie Kylén

Hej hej kära du!!

Vad har du för st på tjejkläder du ev kan sälja???

Min tjej är uppe i 116 122 typ..

kram marie göteborg..

2010-04-12 @ 12:43:08
URL: http://babymyz.blogspot.com
Postat av: Mirka

Marie Kylén: Jag har rätt mycket byxor (mest jeans) i de storleken....

2010-04-12 @ 13:08:22
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: kim

KOm och tänka på en helt orelevant löjlig sak. men ja hade nån grej med både svensk och finsk text på. Så när det står överst på svenska och finska under. Vilket språk läser du på?

2010-04-12 @ 13:56:29
Postat av: Susanna

Hejsan!

Har du körkort?

Har inte jag tyvärr, ska försöka ta det i sommar tillsammans med min äldsta dotter ( 19 år) och då får vi turas om att passa bebisen som jag ska föda vilken dag som helst nu!!! Kram

2010-04-12 @ 14:02:08
Postat av: Mirka

Kim: Nu för tiden så läser jag den svenska texten:-)



Susanna: Har inget körkort men ska börja ta det efter att bebisen är född:-)

2010-04-12 @ 16:08:47
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Carro

GRATIS !!! Samla poäng och byt mot presentkort. Bli medlem nu: http://gratis-fashion.se/inviter-ven.php?id=22460

2010-04-13 @ 15:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0