Slut på helgen

Så var påsken över och vardagen har satt in igen.....
Vi har haft en bra påskhelg utan massa måsten men ändå fått rätt mycket gjort:-)

I söndags gick vi ut på förmiddagen, det var fint väder men kyligare än dagarna innan. Gitta kom och
tog en fika innan hon skulle iväg och jobba:-)



Även vår gamla goa granne Björn kom förbi och sa hej och fick sig en kopp kaffe han med:-D



Ungarna sprang runt och lekte och trots att det var kallare så gjorde de allt för att slippa ha på sig sina jackor..."Solen skiner ju" sa de:-D



När vi gick in somnade Thor utan några som helst problem och Alice och Oliver var otåliga i väntan på att de skulle på sin kompis Nicolles kalas kl. 15:-) Och när man måste vänta på nåt roligt så är ju 2 timmar en lååång tid:-D
Till slut satt Alice sig på vagnens fotstöd och.....somnade!*S*

Lilla plutten:-D

Till slut blev kl. 15 i alla fall och jag gick iväg med Alice och Oliver till lokalen bredvid vårt hus där kalaset var.
Det var några st dagis-kompisar där men också många helt okända människor så Oliver fick kalla fötter och ville promt hem. Alice stannade kvar utan problem så gick jag hem med Oliver och passade på att laga mat åt oss.
Hämtade Alice kl.17 och då var Oliver mycket modigare så vi blev kvar där en stund och åt lite tårta och godis:-D

Thor ville gärna gå ut igen så vi trotsade det kyliga seneftermiddags-vädret och gick ut en stund. Tjejerna ville ha picknik ute så de tog med sig lite kakor och saft och godis:-D
Även födelsedagsbarnet Nicolle "smet" från sin kalas och kom och lekte med tjejerna (och killarna med*S*)



Vi gick in igen strax efter kl.18 och min mamma ringde för att kolla om hon fick hälsa på en stund:-)
Jag hade 6-7 flyttkartonger med kläder o skor att gå igenom och passade på att göra det i mammas sällskap:-D
Jag fattar inte hur många kartonger med kläder/skor Peter lyckas hitta egentligen?? Det finns säkert ännu mera i vår extra förråd:-D

När jag var klar med kartongerna, gick luften ur mig helt! Jag blev riktigt dödstrött....kommer inte ens ihåg när jag kände mig såå in i helvete trött sist!
"sparkade" ut morsan (nä då, hon gick rätt självmant hi hii) och vi gjorde barnen klara för sängen....sen däckade jag i soffan stönandes o stånkandes:-) Sov som en stock!

Igår var det sämre väder igen och det även snöade lite grann.
Hade tvättstugan hela dagen i stort sett, från kl.9 till ca. 15! Tvättade först vår normala tvätt och därefter alla vårjackor mm. Tungt som fan men nu är det klart:-)
Gittas son Sebastian fyllde 8år och hade kalas så jag gick dit med alla barnen förrutom Kevin som var ute och "chillade"med polarna*S* och Alice, Oliver och Thor som stannade hemma med pappa och vilade:-)

Sebastian öppnar presenter


I väntan på att få äta tårta


Linnéa med Alissa


Jag passade på att fota min och Johannas magar....lite kul att se vilken skillnad det är! Johanna har bf 4/5 en dag före mig men hon är ju såå liten. Vissa får ju knappt någon mage ju när de är gravida och kan ge fasiken på att hon har sina vanliga jeans på sig när hon knallar hem från bb sen:-D:-D

Johanna i v.35+4


Jag i v.35+3


Vi stannade inte på kalaset så värst länge då jag hade lite kläder kvar att hämta från tvättstugan och middag skulle lagas mm.

Gjorde klart maten, potatismos med kokt korv men vi alla fastnade i filmen "Pearl Harbour"...scenerna där japanerna bombade pearl harbour så det dröjde lite innan vi till slut satt oss vid bordet:-D

Kvällen gick åt att sortera och hänga upp alla dessa vårkläder mm Hann även rensa bland Alices och Olivers kläder:-)
Hittade också mera regnkläder så nu behöver vi bara införskaffa galonisar till Oliver:-)
Har bara Alices pop windstopper som jag inte lyckats hitta:-( Hoppas att den kommer fram....

Jag har en ljusblå skaljacka i strl. 80 och en ljusblå windstopper i strl.86 som ska säljas...kommer att lägga ut de på Tradera imorgon så ifall någon är intresserad så hör av er innan;-)
Skaljackan är i jättefint skick, inga fläckar el. skador:-)


Windstoppern är en lite äldre modell men knappt använd och i jättefint skick:-)



Idag har Jennifer gått till sin kompis Wilma och ska sova över där:-) Wilmas mamma Gunilla har idag varit och lämnat citykorgen som vi köpt av henne så nu är vagnen komplett:-) Tack Gunilla;-)

Gitta har fikat och slappat med mig innan hon skulle jobba.....

Kommentarer
Postat av: Johanna

hej! har följt din blogg ett bra tag nu, sen familjen annorlunda startade, men har aldrig skrivit nåt. har varit på väg flera gången men aldrig blivit av.. :)

ni är en helt underbar familj och älskade att se er på tv, så härligt! :D



är intresserade av jackan, vad vill du ha för den? :)



Häls Johanna

2010-04-06 @ 15:24:49
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Helena

Undrar vad du skulle göra om du var ensam en hel dag? Har du någon egentid?

Var ligger fjärilhuset i Stockholm? Du är duktig som bloggar och lägger ut bilder. Har bakat after eightkakan som blev jättegod.

2010-04-06 @ 15:26:49
URL: http://www.helena1.net
Postat av: Petra

Jag är intresserad av skaljackan:) vad ska du ha för den? Kontakta mig gärna på mailen.

Jag bor också i märsta :)



Vänligen Petra

2010-04-06 @ 15:32:19
URL: http://petraplutt.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej :)

Hur många barn har johanna,vad heter dom & hur många år är dom ? :)



Tack för svar :)



Kram Emma

2010-04-06 @ 15:47:43
Postat av: sandra

hej.. jag undrar om du inte har nån pop jacka för tjej som är till salu? en rosa eller röd eller nått?? om dte blir nån sån till salu så säg gärna till:D i st 92 eller större.. mvh//Sandra

2010-04-06 @ 18:21:11
URL: http://lovetindra.bloggplatsen.se
Postat av: Mia Fridh

Hej Mirka.

Kul att läsa om hur påskhelgen har varit för er.

Det syns att din mage har blivit större. Roligt att du och din vän får barn nästan samtidigt.



Tycker själv också det är välldigt spännande och ser fram i mot att föllja din blogg



Kramar till dig och hela familjen

2010-04-06 @ 19:28:30
Postat av: sargit

hahaa... du har redan intressenter till kläderna ser jag. Men om du mot förmodan inte får dem sålda så tänk på oss :-) Är med andra ord också intresserad.

Hare gott!

Kram

2010-04-06 @ 19:35:05
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Mirka

Helena: Oj, jag vet inte....skulle nog inte gilla att hitta på nåt att göra för mig själv men gärna med Peter eller en väninna:-D Skulle mer än gärna gå på en dagsridning. Skulle även kunna tänka mig att sitta hos en tatuerare och pinas i några timmar för att få min drömtatuering...tyvärr har jag inte sparat ihop de pengarna, det är dyrt nöje:-D

Nä men jag är rätt nöjd som det är faktiskt:-) En fika el. lunch med någon trevlig vän räcker gott;-)

Egentid har jag ibland el. sällan rättare sagt men det är mitt eget val.

Fjärilshuset ligger i Hagaparken nära norrtull i Stockholm:-)



Emma: Johanna är en väninna till min väninna Gitta;-) Hon har en son Anton som fyller 8 år iår (lika gammal som Jennifer/Benny). Även hon ska få en flicka:-)



Sandra: Jag har en röd skaljacka i strl. 92 (el. möjligvis 98?) men har inte lyckats lokalisera vart den är ännu:-D Hur som helst, när den hittas så ska den säljas....återkommer då;-)



Mia Frid: Kramar tillbaks:-)



Ang. pop-jackan så återkommer jag;-)

2010-04-06 @ 21:00:30
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Mirka.

Vad fin mage du fått.

Härliga bilder på barnen.

Det är så kul att läsa din blogg.

Ha de bra. Kram Maria

2010-04-06 @ 21:24:23
Postat av: Tina

Hej!



Vad heter du på tradera?



ha de bra

2010-04-06 @ 21:56:59
Postat av: Erica

Hej Mirka!

Först måste jag säga att du är helt fantastisk! Och du har så fina barn! Och nu till det jag ville fråga, Kan man titta på alla avsnitt av familjen annorlunda någonstans? Jag hittar inte nåt på tv4 play. Ta hand om dig!



Kram!

2010-04-06 @ 22:00:25
Postat av: Ulrika

Hejsan



Vilken härlig påsk helg ni har haft. Och vilken fin bebis mage du har. Inte lång tid kvar nu! Brukar du gå över tiden eller har du fått tidigare med dom andra barnen? I vilken graviditets vecka är dina barn födda? Själv gick jag över 1 v med mitt första barn, med mitt andra barn blev jag igångsatt på beräknad förlossnings dag. Samma med tredje pgr av immunisering. Och med fjärde, femte,sjätte och sjunde så blev jag igångsatt i v 38 pgr av stora barn ( De väger 5 kg vid beräknad förlossnings dag )och immunisering. Jag saknar min bebis mage redan fniss hihihhi ( Frej är 1 mån nu) Vill gärna ha fler barn . hihihihi Sååå söööt Alice är såå gulligt hihhi somnar på vagnens fotstöd. Känner igen det där hihihi Våra barn kan oxå typ somna precis var som helst. Lät kul med tvättstuga ( ler och känner igen mig), skönt att ha hunnit tvätta vinter kläder m.m . Skönt när det är klart. Jag har mitt kvar, suck! hihih Önskar dig och familjen en härlig och underbar vecka! Kram från Ulrika med familj!

2010-04-06 @ 22:21:55
URL: http://www.ullahuligan.blogspot.com
Postat av: Aina Karlsen

Hej hej!



Följer din blogg:-) Tycker det är så roligt att läsa om allt som händer.

Förstår att du är beräknad den 5 maj:-) En jättebra dag att vara född:-)

Fin mage du har där ja. Min mage hade precis börjat försvinna när jag fick reda på att jag var gravid igen:-) Min lille prins blev 5 månader igår och ska bli storebror i november:-) Så det kommer vara knappt 13 månader mellan dem.

2010-04-06 @ 22:43:05
URL: http://akk76.blogspot.com/
Postat av: Ebbanilsson

Hej.

Jag har kört igång med en frågestund på min blogg nu. & självklart skulle det vara gulligt om du ställde en eller några frågor :)

Tack i förhand /ebba



Svara inte på denna kommentaren, utan skriv stället en fråga direkt på frågestunden

2010-04-06 @ 22:49:51
URL: http://ebbaviktorianilsson.blogg.se/
Postat av: Ebbanilsson

Hej.

Jag har kört igång med en frågestund på min blogg nu. & självklart skulle det vara gulligt om du ställde en eller några frågor :)

Tack i förhand /ebba



Svara inte på denna kommentaren, utan skriv stället en fråga direkt på frågestunden

2010-04-06 @ 22:49:54
URL: http://ebbaviktorianilsson.blogg.se/
Postat av: Annica

vilken fin gravidmage du har!!

2010-04-06 @ 23:10:18
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Mirka

Tina: jag heter twinma på Tradera



Erica: Ingen aning faktiskt tyvärr, kanske går det att tanka hem el nåt??



Ulrika: Jag har också blivit igångsatt de 5 senaste gångerna pga snabba förlossningar. Annars skulle jag garanterat gå över tiden:-D

Vore jättekul att ses nångång;-)



Aina: grattis till en nu bebis i magen:-) 13 mån...tätt men oj så kul barnen får ihop senare:-D



Annica: Tack:-)

2010-04-07 @ 13:48:07
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Sara L

Hej Mirka! Jag har varit bortrest ett tag, men är nu tillbaka och har läst alla inlägg jag missat. Det är alltid lika kul att läsa :)



Vill fråga: De blå jackorna - kan inte "lill-bebisen" ha dem sen? :D



Ha en fin dag!



Kram från Sara

2010-04-07 @ 17:21:08
Postat av: Mirka

Sara: Eftersom vi vet att det blir en tjej så väljer jag att köpa nytt till henne sen när det är dags för det:-)

2010-04-07 @ 22:54:59
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0