Shopping, news mm

I måndags var vi ute efter middagen ända fram till kl.20!

Vi har alltid varit noga med att inga cyklar tas fram först sopbilen har sopat upp all grus överallt!
Och i måndags kom sopbilen så ungarna var i extas nästan för nu skulle cyklarna fram:-D

Några hade sina cyklar i källaren så då passade vi på att lämna kartonger dit från lägenheten och det blev även en stor sortering i det kaos-aktiga källaren:-)
Linnéa, Jennifer och Benny fick sina cyklar och jag hittade 5 kartonger med skor som skulle tas hem för inspektion:-)
Konkade dessa kartonger fram o tillbaka medans Peter skällde på mig för att jag bar de:-D Men jag har så svårt att bara stå där bredvid o glo ju:-D
Till slut vart det så sent att de mindre fick lov att vänta med sina cyklar.....
Barnen tvättades och sen var det sängen direkt.

Just ja, min handläggare från FK ringde i måndags!! Eller jag ringde dit först på förmiddagen och bad henne höra av sig och hon ringde tillbaks vid.15.
Hur som haver så var allt klart och jag skulle få mina pengar 21/4:-)
Äntligen efter allt tjat och strul!!

Igår kom barnbidraget och då åkte jag och Anneli M till Eurostop....som vi brukar:-D
Jag hade Alice med mig då hon var så pass hostig fortfarande....
Vi mötte en väninna på bussen och väl framme vid Eurostop började vi med en fika tillsammans med Heidi (det var kul att se dig*S*).

Shoppandet blev lyckat som vanligt:-) Tänk så glad man blir när man gör fina fynd:-D

Detta hittade jag bla.

Regnset till Alice och Thor från Stadium á 120kr





Bikinisar till tjejerna från Stadium

Linnéa och Jennifer fick likadana 15kr per del


Selinas 15kr per del


Alices 20kr


Jumpaskor till Thor á 50kr


En vinterjacka till Alice till nästa vinter, Lindex 99kr


Söta byxor till bebisen, Lindex 39kr


En fleece-jacka till bebisen ingen rea dock:-D


Jag måste säga att jag bara älskar vår stadium sen den blev en outlet-butik:-) Alltid hittar man nått roligt där:-)

Jag var helt slut när jag kom hem.....ryggen värkte så in i norden och det hade nog med mitt envisa kartong-bärandets fel:-(

Paulina kom på besök lagom när barnen skulle hämtas så hon gjorde mig sällskap:-)

Barnen fick sin middag och Peter och Linnéa åkte och storhandlade. Jag gick ut en stund med barnen....

Jag trodde att Alice var på bättringsväg eftersom hostan har blivit något bättre men icke sa nicka....
Igår kväll/i natt har hon legat med hög feber stackaren:-(
Så idag, och resten av veckan, är både hon och Thor hemma med mig. Thor var på dagis igår men han hade varit jättegeggig i ögonen efter vilan igen:-( Jag tror inte att det handlar om ögoninfektion utan han är lite extra känslig när det blåser kalla vindar ute och det sätter sig i hans ögon:-( Han är helt gladdfri på dagarna....

Idag har jag och barnen tvättat och tvättat.....

Fick ett samtal från KS idag!!

De frågade vilken dag nästa vecka som skulle passa för mig att föda???

Jag slipper komma på bedömning (som jag fått göra tidigare) mm:-)

Så på tisdag 27/4 ska vi ringa in kl.8.00 och höra när vi ska åka och föda. Mest troligt får vi komma på förmiddagen men om de har mycket att göra så får vi vänta till eftermiddagen...
Men skit samma.....Såå skönt att ha en dag att se fram emot nu:-D

Nu får jag bara hoppas på att barnvaktsbiten löser sig också!
Syrran skulle passa barnen men hon är i Finland och kommer hit tidigast på onsdag.....
Emmelie opererar sina halsmandlar på måndag så hon kanske inte är i bra skick på tisdag-eftermiddagen.....
Mamma vet jag inte om hon orkar....kanske om Emmelie finns här som kan och vet hur vi gör med allt.

Ja ja, det löser sig nog.....

Nu stressa vidare....

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Vilka fynd du gjort.

Det är kul att handla när det inte kostar så mycket.

Tänk att om en vecka så har tjejen kommit. Försök att ta det lugnt nu det sista det behöver du. Kram Maria

2010-04-21 @ 15:04:00
Postat av: Tina

Hej! =)



Ska du bli igångsatt eftersom de frågar när du vill föda?



Hade bra.

Kram

2010-04-21 @ 15:30:19
Postat av: Joanne

Hej!

Du behöver inte svara om du inte vill, men jag blev nyfiken på varför du ska bli igångsatt? Vad spännande, det är ju bara knappt en vecka kvar!!

2010-04-21 @ 16:05:50
URL: http://www.gladliten.blogspot.com/
Postat av: Kim

Åå lyllos dig som har din dag så nära nu... :-) underbart ha de bra :-)

2010-04-21 @ 16:31:25
URL: http://frobec.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oj så spännande, alldeles snart är det ju bebisdags!

Har hittat hit till din blogg nu, följde med glädje er familj på TV4, så härligt att se! :-D

2010-04-21 @ 17:11:58
URL: http://drakmorsan.blogg.se/
Postat av: Ewa

Vilka fynd du gjort.

2010-04-21 @ 17:39:38
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se/
Postat av: Sara L

Hej Mirka!



Vad kul med ett bestämt datum nu!!! Härligt!



Har ni bestämt namn ännu? Jag vet att du skrev nåt om det, men det var inte bestämt helt än då tror jag. Är jättenyfiken! Har de andra barnen några förslag?



Vad kul att shoppa loss på Euorostop, det är du/barnen så HIMLA värda. Köper du något till dig själv någon gång Mirka? Du borde unna dig det någon gång emellanåt, du sliter och är världens gulligaste mamma till så många fina barn!



Kan vi få se en bild på din förhoppningsvis STORA mage nu? Vore skoj! =)



Kramar från Sara L

2010-04-21 @ 18:48:16
Postat av: Sara L

Ps. Selinas Bikini & bebisens byxor var HUR FINA SOM HELST! det andra är också fint såklart, men när det gäller dessa två plagg tycker jag du fick in en riktig fullträff! Ds.

2010-04-21 @ 18:49:36
Postat av: Helene

Undrar också om du ska bli igångsatt (och varför) Är själv gravid med fjärde barnet och ska prata med läkare om ev. igångsättning pga stort barn och jobbiga förlossningar tidigare. Vore kul om du kunde skriva lite om dina förlossningar!

2010-04-21 @ 19:09:19
Postat av: Jessica 2barnsmamma

Massa fina fynd.



men åhhhh snart bebis dags ju underbart

LYCKA TILL

stor kram Jessica

2010-04-21 @ 19:18:25
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Johannah M

Hej Mirka! Vilka fina fynd du gjort, vi har tyvärr ingen outlet butik där jag bor, men reor finns det ju! Så spännande, det är ju den 27:e alldeles snart..Haha, jag tycker att det är jättspännande att vänta på er lilla dotter (nästan som när man väntat på sina egna små)..

Bakade dumlemuffinsarna igår och både maken och barnen älskade dem, det ska jag göra fler ggr. Tack för receptet!

2010-04-21 @ 20:08:29
URL: http://johannah-hemmahososs.blogspot.com/
Postat av: Carola m 8

Bra, nu blev jag ju alldeles nervös ju:) Ska du få bebis på tisdag!!!! Åhhhh vad underbart!!! Vi kanske kommer på onsdag då;)

Nej då bara skojar, men nervör blev jag allt lite:)'

Kram på dig, och du.....Soffan och pralinerna...glöm inte det:)

2010-04-21 @ 21:33:48
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: Jenny

Finfin shopping,måste vara roligt att ha så många att köpa till:) Hoppas barnvakningen löser sig,vad skönt att ha så kort tid kvar av graviditen!

2010-04-21 @ 21:46:41
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Gus så spännande, nu är det nääära tills nya bebisen kommer :-)

2010-04-21 @ 21:57:12
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Susanna

Åååh, det är ju helt underbart, nu vet du vilken dag du får din efterlängtade bebis!!!Lycka till!!!

Jag får gå här i total ovisshet när min busunge tänker anlända!

Jättefina kläder du fick tag i oxå! Jag får nog en pojk så det blir inga gulliga volanger här inte ;)

2010-04-21 @ 23:07:06
Postat av: sargit

Men vad roligt!

Skrattade dock lite gott åt hur du beskrev om att ni fått ett datum nu ;)

Måste nog ta en tur upp till eurostop om det nu finns några fynd kvar vill säga.

Har inte så mycket tid till att hinna dit numera då jag jobbar så mycket.

Sköt om dig.

kram

2010-04-21 @ 23:07:29
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com
Postat av: Mirka

Maria: Ja, det känns nästan overkligt:-) Ska försöka ta det lite lugnare;-)



Tina och Joanne: Jag blir igångsatt pga att förlossningarna går väldigt fort och så att vi kan få en chans till att fixa med allt det praktiska...barnvakt mm.



Kim: Tack:-)



Johanna: Kul att du har hittat hit:-)



Ewa: Ja, ibland har man tur:-D



Sara L: Jag köpte strumpor åt mig:-D:-D Ibland köper jag nåt till mig med men just nu känns det lite meningslöst:-) Bild på magen kommer imorgon;-)

Namnet är bestämt och alla är eniga om det med:-) Men avslöjar det inte först hon är född;-)



Helene: Mina förlossningar är väldigt lätta och framförallt snabba. Tror inte att jag skulle hinna till förlossningen om det startade av sig själv, möjligtvis om jag åkte själv direkt men vi skulle aldrig hinna få hem en barnvakt....



Jessica: Tack:-)



Johannah: Hi hii, du får tänka på mig extra mycket på tisdag:-D Kul att ni gillade muffinsen:-)



Carola: Ja, visst blev man nervös:-D Tisdag är ju...SNART:-D Så nu bara måste vi ses snart sen så du får lite nya baby-basiller:-D Ska försöka komma ihåg soffan o pralinerna;-)



Jenny: Har lyckats lösa barnvaktsbiten så nu kan man åka in i lugnans ro sen:-)



BeckaHBitch: :-):-)

2010-04-21 @ 23:08:23
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mirka

Susanna: Din bebis kommer nog snart med, kanske lyckas du pricka in samma dag:-D



Sargit: Nog fanns det rätt mycket fynd när jag var där...mera åt pojkar dock:-) Regnkläder fanns det massor och åter massor av, svarta, blåa, gröna, rosa och gula...

2010-04-21 @ 23:12:41
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Heidi

Kul att se dig oxå! Lycka till på tisdag!!

2010-04-22 @ 10:21:53
Postat av: Emma

jag måste bara säga att dumlemuffuinsen var supergoda.

Jag har också BF på tisdag 27,e men det kommer nog ingen bebis den dagen. Det måste vara skönt att veta vilken dag eran kommer, så allt löser sig med barnvakt och så :)

Ni är en härlig familj :)

2010-04-23 @ 10:20:09
Postat av: anna 2 barns mamma

Önska att vi oxå hade stadium outlet...skulle behöva regnset å även skal jacka å skalbyxor till min tjej....såååå dyrt på ordinarie priser...eller ja de bli ju dyrare...



2010-04-25 @ 13:24:48
Postat av: Carina

Hej!

Hittade in på din blogg i veckan och nu har jag läst igenom alla inlägg från början till nu.

Blir så imponerad av hur ni får ihop logistiken med sjuka barn, utvecklingssamtal, mat o tvätt.



Vad spännande med en ny bebis. Hoppas allt ska gå bra. Får jag gissa att det blir en Maja?! Fast just ja, det är ju fortfande april. Men Maja är fint ändå.



Jag kommer med glädje att fortsätta följa din blogg.

Lycka till med förlossning, familj och kärleken!

2010-04-25 @ 21:26:53
URL: http://justmintoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0