Mvc mm

Igår hade jag besök hos barnmorskan igen:-) Denna gång togs inga prover förutom blodtryck som såg bara bra ut:-) Magen växer som den ska och lillan har fixerat sig!! Våra barn brukar inte fixera sig först möjligtvis precis runt bf men lilla ladyn ville väl skilja sig från mängden:-D Hon har även sjunkit ner jätte mycket....tänk om hon har börjat planera sin utfärd inom kort?! Nää, knappast det hi hi hii
Inte konstigt att det känns som att blygbenet håller på att sprängas och att man har en klot mellan bena:-D


Det var soligt väder igår men blåste rätt kallt ändå. Vi gick ut en stund efter middagen. Peter valde att ta bort trädet som stog på tomten så nu fast det lite efterarbete att göra. Dvs Peter med lite diverse hjälp av barnen jobbade och jag satt så fint på baken och tittade på:-D

Idag/nu har jag tvättstuga och passar på att tvätta alla bebiskläder *mysigt*
Linda har varit på fika/lunch och hjälpt mig med tvätten:-)
Ska baka en liten tårta till en enkel familjär firande för Thor....Han får vänta ett tag till det stora kalaset med vännerna:-)

Vi har nåt knas med Windows så kommer inte åt några bilder just nu men det ska åtgärdas inom kort;-)

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hejsan!

Men det är väl snart dags att lilla tjejen kommer ut va? Skulle du få igångsättning?

Känner nästan för att få det själv så jag vet vilken dag det är dags, blir galen av att vänta!

Kram ;)

2010-04-14 @ 19:06:29
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Grattis till Thor som fyller år idag.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Kram

2010-04-14 @ 20:47:42
Postat av: anna

Det är inte långt kvar nu! :-)

2010-04-15 @ 09:44:15
URL: http://liteta.blogspot.com
Postat av: Johannah Mikaelsson

Hej Mirka! Blev så glad när jag upptäckte att ni bloggar alla mammor från mitt favorittv-program. Ni inspirerar mig och gör ett otroligt jobb! Håller tummarna inför förlossningen=)

2010-04-15 @ 10:04:00
URL: http://johannah-hemmahososs.blogspot.com
Postat av: Aneta

Äntligen har jag hittat hit. Jag tyckte det var otroligt kul att följa er på TV, och nu kan jag läsa om er här. Underbart!



Måste bara säga att vilken underbar familj ni är. Man blir alldeles varm i kroppen av att se så mycket kärlek på en gång.



Hoppas att förlossningen går bra.



MVH,



Aneta :-)

2010-04-15 @ 11:47:10
URL: http://aneta.blogg.se/
Postat av: Pia

Härligt att allt var bra med bebisen.

Har du nåt flicknamn på G?

Jag har fått veta att jag väntar en pojke så jag kan tipsa om mina favorittjejnamn. Luna och Freja. :-)

Jag har inga namnförslag på pojknamn. Har funderat på Thor lite och är även inne på Sander lite.. men det är svårare med pojknamn än flicknamn tycker jag.



Kramar

2010-04-15 @ 18:31:11
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Grattis till Thor :-D

Jasså. Det blir en liten flicka. Vad roligt. Ja det hade det varit om det vart en pojke med ;-)

Ha en fin kväll.

Kram Lisa

2010-04-15 @ 19:27:35
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Mia

Tänkte fråga om du har varit på "klädparty?" (Lingon&Blåbär, Me&I, Rabdido m.fl.) Vad tyckte du isåfall om deras kläder (kvalitén?) Är det värt priset för dessa (enligt mig) dyra barnkläder?

2010-04-15 @ 23:29:45
Postat av: Mirka

Johannah och Aneta: Välkommen hit:-)



Pia: Vi har nog bestämt för ett namn men avslöjar inte det först hon är ute:-) Freya hade jag som förslag men det blir inte det:-D

Thor är ju fint hi hii och gillar även Sander:-) Joar är ett till pojknamn som jag tycker om;-)



Mia: Har inte varit på klädparty för jag tycker att de kläderna är för dyra:-( Men, jag älskar Me&I:s kläder och har köpt rätt mycket på Tradera....billigare så:-D Bra kvalite på de:-)

2010-04-15 @ 23:50:20
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0