Helgen + lite bilder:-)

Varför är det oftast kallt och eländigt väder på helgerna?? Vi hade sett fram emot att vara ute i lördags när jag ändå hade tvättstuga....men det var såå tråkigt och kallt väder så ingen hade lust att gå ut:-(

Min mamma kom och hälsade på mitt på dagen och blev därmed även bjuden på en tidig middag:-D
Oliver och Alice somnade en stund medans mormor passade de när jag var i tvättstugan....

Oliver kan då somna hur och var som helst:-D


Alice la sig i soffan hon:-)


Linnéa och Victor leker:-D


Efter maten var jag bara tvungen till att baka dumlemuffins....hade hittat receptet dagen innan och tyckte att det lät så gott:-D
Och nog var det gott alltid:-D

Senare vid kl. 18.30 kom Paulina på besök med sonen Milton:-)

Har är ju hur söt som helst:-)


Ungarna var smått rastlösa och busiga och ville att jag skulle fota de hela tiden:-D


Linnéa muppar med Victor:-D


Victor skulle vara med i vartenda kort och tryckte sig framför Selina:-)


Buskillarna Victor och Oliver:-)


Alice ville också vara med:-)

Även söndagen började med kallt och mulet väder *blää*
Jag/vi fick i för sig mycket gjort hemma då tack vare vädret så nåt bra var det med det med:-D

Jag storstädade småbarnens rum, köket och vardagsrummet, vi flyttade en skohylla till kläkammaren och så fyllde jag den med vårskor så nu är det klart med:-) Peter höll på med sitt ditt o datt nere i undervåningen:-)

Min mamma och syrra med Denise och Jennifer (som sovit hos mormor) kom strax efter kl.14 och först fick barnen äta ugnspannkaka och sen fikade vi:-)

Senare på eftermiddagen började det bli finare väder så då gick vi ut med barnen en stund innan det var dags för lite kvällsmål:-)


Victor


Thor


Alice


Selina


Jennifer, Oliver och Linnéa i sandlådan


Kvällen avslutades med tv-tittande....:-) Hade bra ont i kroppen efter all städande.....


Lite bilder från påskhelgen mm:


Kevin hjälper till att fixa med buskarna runt uteplatsen:-)


Oliver krattar så duktigt:-)


Alice, Oliver och Thor har smygit iväg med chipsskålen:-)


I skogen vid dammen....Thor smälter in bra:-)


Ank-paret som verkar bo vid dammen:-)


Vårigt värre:-)


Barnen leker med pinnar mm



Peter, Oliver och Thor när de jobbade hårt i fredags:-)


Thor


Pojkarna jobbar hårt:-D



I morse var jag och beställde målning av köksväggen....det är tapet där nu och de ser för taskiga ut och vi vill inte ha tapeter där så då får det bli målat istället, lättare att hålla rent när barnen kladdar så fint jämt:-D
Det tar ca 2 månader innan det blir gjort och jag hoppas verkligen att vi hinner få målat innan semestertiderna...



Kommentarer
Postat av: Ann-Catrin

Hej! Dagens höjdpunkt är när du har gjort ett inlägg!! Alltid roligt att läsa och så fina kort.

2010-04-12 @ 14:21:31
Postat av: Eva

Hej ! Har börjat läsa din blogg,jätte roligt att följa dej/fam. Det är lätt läst och man blir intresserad av att läsa.Hälsningar / Eva

2010-04-12 @ 15:33:14
Postat av: Sara L

Hej Mirka!



Undrar en sak: Har ni alltså lägenheten på bottenvåningen? Är trädgården/uteplatsen bara er?

Jag fick för mig att ni höll på att fixa med buskar och grejs på en offentlig uteplats, tills jag kom på att "Aha - dem har ju en egen trädgård!"... =) Så nu måste du förklara om jag har rätt!



Härliga bilder du lagt upp förresten!

När är det bebisen ska komma? Jag har hört det förut men glömt bort det!



KRAMAR till hela familjen från Sara

2010-04-12 @ 16:58:22
Postat av: Helena

Tips på vackra parker i Stockholm? Ska till Hagaparken i maj, är den flera med servering i närheten? Hur går det med undersköterskeskolan, eller är du färdig?

2010-04-12 @ 17:20:19
URL: http://www.62hs.blogspot.com
Postat av: Susanna

Nu är jag såå nyfiken på vem av oss som föder först! (Inte för att det är en tävling) ;)

Jag är i v 37 å brukar föda mina barn i v 38-39.

Sedan några dagar tillbaka känns det som om bebisen är redo att göra entré men men....den som väntar på nåt gott! Kram och lycka till!

2010-04-12 @ 17:47:09
Postat av: sussie

Men oj vilken goding Oliver är då som bara somnar sådär. Det är det som är så härligt med barnen. Vilka fina bilder du lagt in i bloggen. Det var ändå en bra uteplats ni hade nu till lägenheten. Såg att även snön är borta hos er nu. Idag hade vi 15+ så man har gått ute i bara thirt idag och pullat i trädgården. Sen har man lite bry med alla valparna nu som vill komma ut. Det värsta är att dom e ju aldrig på samma håll inte. Ha en bra kväll.

kramiz

2010-04-12 @ 20:09:39
Postat av: Nellie

vilka fina bilder! jättesöt bild på lille Thor i skogen! :)

2010-04-12 @ 20:20:36
Postat av: Angelica

Haha så sött han somnade :) Han har den turen att han kan sova vart som helst då ju ;) hihi Härliga bilder!! :)

2010-04-12 @ 20:52:09
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!

Vilka härliga bilder på era barn.

Kram

2010-04-12 @ 21:18:03
Postat av: Mia Fridh

Hej Mirka



Det ser ut att var en mysig helg. Tråkigt att ni inte fick ha fint väder.

Vi hade också lite mulet väder under Lördagen. Men välldigt soligt väder under söndagen. Vilket var min födelsedag.

Önskar att jag kunnde skicka över det soliga vädret till er i Märsta. Gott låter det också med Dumlemuffins. Det skulle man kanske prova själv



Många Kramar till er alla i Märsta



2010-04-13 @ 08:03:42
URL: http://www.123minsida.se/miassida
Postat av: Mia Fridh

Hej Mirka



Ser att du har en recept sida. Skulle fråga om du kan skriva ner hur ni gjorde dumlemuffins. Låter gott



Kram

2010-04-13 @ 08:09:05
Postat av: Annica

vilka mysiga vår bilder!!!



ja den gossen kan verkligen somna hur som helst, hihihi så söt

2010-04-13 @ 09:00:39
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: jeanina

hej mirka !

hittade en grym blogg där hon gör en massa tårtor, dem ser hur coola som helst ut!



http://bakalitenkaka-tove.blogspot.com

2010-04-13 @ 12:05:43
URL: http://coocking.blogg.se/
Postat av: emma.

Jag har en tävling i min blogg, där vinnaren får välja bland annat mellan; förkläde till sitt barn, armband till sitt barn, barnkjol, barnjeans m.m .

Var med & tävla du oxå, det enda du behöver göra är att skriva varför just DU ska vinna! :)



Tävlingen avslutas torsdagen den 15april, klockan 12.00.

http://emmalinde.blogg.se/2010/april/tavling.html#trackback

2010-04-13 @ 13:34:17
URL: http://emmalinde.blogg.se/
Postat av: Carro

GRATIS !!! Samla poäng och byt mot presentkort. Bli medlem nu: http://gratis-fashion.se/inviter-ven.php?id=22460

2010-04-13 @ 15:44:15
Postat av: Mirka

Ann-Catrin och Eva: Vad roligt att höra:-)



Sara L: Vi har lägenheten på bottenvåningen (2 vånings lägenhet) och uteplatsen är "bara" våran:-)Den håller vi på med att fixa...

Har bf 5/5



Helena: Vi är typ aldrig i Stockholm så jag är den sämsta på att tipsa om olika ställen där:-D Hoppas att någon annan kanske kan tipsa dig;-) Jag läste in vissa basämnen i höstas, meningen var att börja med uska-utbilödningen till våren MEN eftersom jag blev gravid så ville jag inte börja en utbildning som jag skulle vara tvungen att ta paus ifrån efter ett par månader. Men kommer att börja med den senare istället:-)



Susanna: Du hinner nog få bebis före mig:-) Jag har aldrig fått före bf förutom vid igångsättningarna några dagar före bf:-D



Sussie: :-D Visst är det skönt att kunna vistas ute utan massor med tjocka kläder:-)



Nellie: Han smälter in fint där:-D



Mia Frid: Kommer med recepten;-)



Jeanina: Tack gumman:-D



2010-04-13 @ 16:31:46
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jopas sinä olet ahkerana ollut kuvaamassa:-D!



Ihanan näköisiä kuvia:-)



Må väl:-)

2010-04-13 @ 17:32:17
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!



När sluta era barn med napp,blöja,välling & sovamidda ?

2010-04-13 @ 18:04:25
Postat av: Mirka

Johanna: Yksi salaisuus....On Mieheni joka om ottanut ehkä puolet kuvista:-D:-D



Emma: Napp,blöja och sova middag runt 3-års åldern...Välling närmare 4 år. Tjejerna har alla varit tidigare är killarna, som nu tex. Alice har slutat med blöja men inte Oliver....

2010-04-13 @ 20:27:59
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Fia

Får du mycket hjälp av din mamma eller vänner med barnen? Hade jag bott närmare så hade kommit och hjälp dig med att underlätta vardagen lite... Tänk bara vad skönt om någon tog hand om tvätten...



Hur har du och Peter delat upp hushållsbestyren?

2010-04-13 @ 22:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0