Utslagen tand mm

Vi gick ut igår efter middagen och barnen cyklade runt som vanligt..... De större barnen cyklade mellan två gårdar och vi andra satt på vår gård där de mindre gungade och lekte.

Efter en stund kommer en flock med ungar skrikandes om att Victor blöder! Victore blöder i hela munnen!
Peter skyndar sig att möta Victor som kommer med en större pojke, blodet forsandes ur munnen:-(
Jag ger de papper och låter Peter ta den första titten....Tycker att det är så jäkla jobbigt när barnen skadar sig i munnen!
En tand borta! Skrapad haka och fin fläskläpp!

Victor var bra ledsen ett bra tag och jag led med honom:-( Tur att han hade hjälm på huvudet! Det är så många barn här på gården som cyklar utan hjälm och föräldrarna bryr sig inte alls tyvärr! Vi är alltid så noga med hjälmarna och försöker även prata med de andra barnen om det....

Ringde tandläkaren imorse och vi fick komma dit kl. 9.10:-) De försökte ta 2st foton men det var svårt att få Victor till att bita på mojengen som ska vara i munnen.... Inte så konstigt med hans fläskläpp mm så vi ska tillbaka om en vecka.





Nu är vi hemma igen och ska fixa och dona lite innan vi går ut en stund:-)

Just ja, när jag lämnade Selina på hennes avdelning så har de satt upp en hemsk lapp på dörren! 2st fall av löss!!
Är det något jag bävar för och hatar innerligt så är det löss och magsjuka *morr*
Inte för att jag tror att Selina har det, kollar tjejerna med jämna mellanrum, men ändå....!

Selina, Oliver och pyssel-Alice ville också bli fotade imorse:-)






Kommentarer
Postat av: Anneli

Stackars Viktor ge han en stor kram från mig.

2009-05-12 @ 19:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0