Kista C, grillning mm

I lördags var det riktigt pissväder:-(  Gitta kom till oss på förmiddagen och vi satt igång med att slinga hennes hår.... Det tog sin härliga tid att dra igenom slingorna när man använder hättan men resultatet blev riktigt bra faktiskt:-)

Gjorde klart barnens middag lagom till när Emmelie kom vid kl.16 och sen åkte jag och Peter iväg mot Kista centrum....
Jag har varit i denna enorma shoppingcentrum en gång tidigare när Victor var liten och det besöket var kort..... Vi gick runt lite för att hitta nåt bra matställe, bestämde oss till slut för nån steak house. Åt biff med klyftpotatis - potatisen var god, lika med såsen men köttet var typ "bara" senor! Jag blev mätt i alla fall, Peter blev det inte:-D

Gick runt lite i olika affärer och blev bara mer och mer stressad av alla flockar av människor som blöjde fram som ånglokar! Handlade 2 linnen åt Emmelie och en ny maskara åt mig på H&M. När vi stog i kön till kassan där (vi stog som nr 2 ) så tog det lite tid för 1:n i kassan..... Efter en stund kom  en ny kund som ställde sig bakom oss i kön....efter max 1 min ryter hon bakom oss - Se till o bli klar nångång för helvete!! Vi tittade på varann och fattade noll! Så tänder 1:n till och ber 3:n hålla käften! Så kallar de varann för mindre trevliga saker mm en stund tills en anställd kommer snabbt och öppnar en annan kassa så 3:n kan betala sitt! Där i mellan står vi som 2st fånar och fattar knappt vad det var som hände:-D Shit, är det så här en vanlig helg...hur fan ska folk bete sig där när det är typ mellandags rea el nåt?? Äsch, vill nog inte veta:-D
Jag valde till slut att strunta i bion, blev alldeles för stressad av Kista c! Valde att åka därifrån och stannade till på Coop Forum i Rotebro i stället:-) Hittade nya jumpaskor åt Linnéa och ett par skit tuffa Spiderman-skor åt Oliver som älskar Spiderman:-) Tyvärr så kunde han inte få i sina fötter i dojorna som var väldigt smala så får väl spara de åt Thor eller sälja på Tradera eller nåt.... Benny fick en ny jacka som han till och med ville använda:-)
Kom hem "redan" kl. 19.40! Ungarna var uppe i varv och det blev svårt att få de att komma i ro! Thor somnade först närmare 22....

Igår var jag ute med barnen och Gitta och Lotta:-) På eftermiddagen grillade vi och senare kom Annelie M med sina barn och Vickan:-) Hade precis hunnit börja fika när det började regna, skyndade oss under taket och barnen lekte i regnet och håppade i vattenpölarna:-D Thor tyckte det var skitkul att krypa runt i det blöta:-D
Väl hemma var det bara att kasta ungarna i badet och kläderna i tvättmaskinen:-)

Barnen somnade lagom till när X-men började så det fick jag titta på ifred:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0