Åter ang surrogat

Läser i aftonbladet.se idag om surrogatmödrar  http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5070463.ab och tycker verkligen att detta bör tas upp i regeringen och bli tillåtet även här i Sverige!

När sperma och äggdonationer är legalt så bör även surrogatmödrarskap vara det!
Kan förstå att inte alla barnlösa vill adoptera barn och när det finns möjligheter till att kunna få egna biologiska barn så varför
inte göra det legalt som i så många andra länder.....?

Jag skulle absolut kunna ställa upp med min livmoder för någon som inte kan bära ett eget barn av någon anledning,
ser inget konstigt med det.....så länge det inte är mina ägg:-)

Men allt ska givetvis ske inom rimliga gränser....tycker inte att tex kvinnor närmare 50 kanske ska kunna bli mammor med hjälp
av surro....

Tyvärr så är jag nu för gammal för att donera mina ägg (blir ju 37) annars hade jag gjort det åtminstone.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0