En dag med lite äventyr:-)

Dagisbarnen (Selina,Victor,Alice,Oliver o Thor då)är lediga varje måndag o fredag.
Idag ville jag hitta på någonting med barnen och
frågade Renée om vi skulle gå/åka till Märsta centrum.

Strax efter 9 började vi promenera dit och var framme på
en halvtimme. Barnen var jätteduktiga på att gå:-)
Synd bara att det blåste så jäkla hårt....
Eftersom affärerna inte hade öppnat ännu så började vi med en fika:-D

Fikade på Brödboden, inte för att barnen var så intresserade
av fikat utan de lekte med en rosa bil som står där inne (sån där
man stoppar pengar i).

Efter fika/lekstunden gick vi först till ÖB och handlade lite strumpor
och tejp som jag behöver när jag packar Tradera-paket.

Sen gick vi till Carmen och jag köpte hårfärg till mig.
Hittade även jättefina frans-längder, cerise-rosa till tjejernas rum:-)

Annelie kom och mötte oss och tillsammans åkte vi buss hem.
Stannade till vid Ica och hämtade mitt paket
från Jotex. Hade beställt lite nya panelgardiner o stänger.

Gick hem till Renée då Jennifer, Benny och Eddvin var på väg
hem från skolan.
Fikade och bara umgicks ett tag till barnen började bli trötta
och det var dax att gå hem och vila.

En trevlig dag och barnen skötte sig bättre än förväntat:-)


Kommentarer
Postat av: Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Grattis till 2 tvillingpar! :) Roligt. Det visste jag inte att det kunde vara så att tvåäggs delar moderkaka. Men oftast så har dom ju varsin. Våra små har egen moderkaka :) Har tänkt lite på det där... måste ju betyda att jag ska trycka ut två :S?

2009-03-27 @ 13:45:57
URL: http://ellamarie.blogg.se/
Postat av: Mirka

Hej! Tvåäggs har var sin moderkaka fast det är rätt vanligt att de växer ihop;-)

Och ja, du kommer att få trycka ut 2 moderkakor:-D

Kanske bättre än att klämma ut en stooor, det var som att trycka ut en tredje bebis:-D:-D

2009-03-27 @ 13:51:22
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0