Dagens fundering!

Vi tar en lite lättsammare fundering idag:-D


Varför vaknar alla småbarn så tidigt på morgonen???

Alla som har barn vet ju att barn gillar inte att sova!
Det ska bråkas om att få de i säng på kvällen och de är uppe
med tuppen på morgonen!

Sen hux flux, när de blir äldre så vill de inte göra annat än sova!
Och då sover de alldeles för länge....

Kan man inte lära småbarn om att det är faktiskt
skönt att sova till åtminstone kl. 8 på en
lördag-söndag morgon?

Våra barn är morgonpigga och oavsätt hur sent de har
lagt sig så nog fasiken är de uppe absolut senast kl.7.....varje morgon!
Skulle personligen gärna vilja få mina barn
att förstå hur skönt det är att sova längre när man inte måste gå upp tidigt:-D



Kommentarer
Postat av: Alma

Det är väl olika? När jag fyllde fem år och familjen kom och sjöng för mig klockan nio på morgonen vaknade jag inte förens dom hade sjungit sången sju gånger... ;)

2011-02-07 @ 17:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0