Barnvakt mm

Morgonen började som vanligt med Daniels bråkande:-(
Efter att jag lämnat Selina,Victor och Oliver på dagis,
gick jag och hämtade min systerdotter Denise från min mamma.
Hon ska vara hos oss hela dagen eftersom mamma jobbar och min
syster kommer från Finland på lördag.
Renée kom över med sin dotter Bella:-) Hon hade med sig en mandarin cheesecake
som var nog det godaste cheesecaken jag ätit!

Kl.10.30 kom Paulina (Daniels halvsyster från mors sida)hem till oss.
Hon om någon vet hur deras mamma är och hon är djupt oroad över Daniels beslut
att flytta till deras mamma!!
Fick veta rätt mycket saker som har hänt när Daniel har varit där hos sin mamma
och det var inga possitiva saker må jag säga:-(
Alltså Daniels mamma kan ingenting om adhd vilket Daniel har!
Hon vet ingenting om hur det är att leva med ett barn med adhd och det vi har försökt
berätta för henne tror hon tydligen inte på!!
Daniel är medicinerad pga sin diagnos, för att hans vardagar ska fungera bättre.
Både vi och hans skola märker skillnad på honom om han
har glömt ta sin medicin.
Enligt Daniels mamma behöver inte Daniel sin medicin hos henne!!
Enligt Daniels mamma behöver inte Daniel regler för han är så gammal nu!!
Alla med adhd-barn VET att bestämda regler är a och o för de barnen!!
Hon ser sig själv så duktig när det gäller Daniel!
Att hon i verklighet inte vet någonting alls är mycket närmare sanning!
Nu ska jag berätta lite om denna människa!
*Hon har 4 barn:
 Barn nr 1 har inte bott hos henne sedan hon var ca. 1,5år utan har bott hos sin mormor!
*Barn nr 2 (Daniel) har inte bott hos henne sedan han var knappt 2 år och knappt haft någon umgänge alls
  med henne tills för ca 1 år sedan!
*Barn nr 3 blev omhändertagen när hon var ca.7-8 månader gammal och har bott hela sitt liv hos en underbar
 fosterfamilj!
*Barn nr 4 som hon har med sin nuvarande man är det första barnet som bor med henne!

När barn nr 3 blev omhändertagen så hade psykologerna konstaterat att hon (mamman) saknar moderskänslorna totalt!
Det barnet har även konstaterade alkoholskador!
Mamman har druckit alkohol under alla sina graviditeter och då i upprepade gånger!
Hon själv påstår något helt annat men otaliga människor har suttit med henne när hon har druckit så hon ljuger
bara för sig själv!
Hon är gravid nu och även hennes äldsta dotter är gravid och hon (mamman) ville en gång att de två skulle dela
på en starkcider fast båda var gravida!! Givetvis så gjorde inte hennes dotter det!

Hennes man dricker varje helg och blir agressiv i fyllan. De har stora bråk dagligen!
Vi dricker aldrig, max en öl på sommaren när vi grillar. Barnen har sett sin far full en gång!
Hennes yngsta son hade förkyldningsastma och de fick pengar från sos för att ta ut hans mediciner. Men istället för
att hämta medicinerna så köpte de öl för pengarna!!
Idag har den sonen astma pga det!!
Är det en mogen människa???

Usch jag blir sååå ledsen över allt och inget kan vi göra:-(

Nu ska jag iväg med Alice till vårdcentralen...igen:-)

Kommentarer
Postat av: Jenyn

Hemskt att läsa om denna människa!! Måste vara jobbigt att känna sig så maktlös! Hoppas att denna soppa får ett lyckligt slut i alla fall..

2009-03-19 @ 14:02:45
Postat av: Studerande

Jag studerar till advokat (inte valt inrikting ännu) men i mitt slutarbete har jag valt att granska bloggar och vad folk egentligen säger om varandra på nätet. Jag hoppas du förstår vilken prekär situation du faktiskt sätter dig själv i när du väljer att publicera andras levnads-situation på nätet. Internet är ingen privat dagbok - och särskilt bloggar kan läsas av alla med internetuppkoppling. Jag vill bara göra dig uppmärksam på att du kan ställas till svars för saker du påstår - och kan du inte bevisa dessa så kan du ställas till svars inför lagen. Min omedelbara tanke är att som tiobarns(!)mamma torde ditt fat redan vara fyllt. Jag har följt din blogg med ett visst intresse, men jag har på senare tid uppmärksammat vissa saker du uppenbarligen är upprörd över men borde tänka över innan du publicerar. Här kommer ett utdrag ur brottsbalken:



Brottsbalken, kapitel 5



1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.



2 § Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år.



Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i

vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.



3 § Den som smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, dömes,

om gärningen ej är belagd med straff enligt 1 eller 2 §, för förolämpning till böter.



Jag ber dig bara tänka på vad du skriver. Bloggvärlden står inför ett elände där vi snart stämmer varandra såsom i USA. Och den som bloggar är den som får betala.

2009-04-04 @ 15:35:06
Postat av: Mirka

Tack för din "varning"! Nu anger ju inte jag denna människa med namn.....och allt jag har skrivit om denna människa är sant och kan styrkas så jag känner mig rätt lugn i detta fall MEN ska absolut tänka mig för lite mera noggrant i fortsättningen;-)

Undrar bara lite över en sak.....

Vad menar du med att mitt fat torde vara redan fyllt?

2009-04-04 @ 18:36:37
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda Johansson

jag förstår inte denna varnig

jsg bloggar själv och så länge man inte namnger någon så får man väl skriva vad man känner och tycker. jag förstår fullt ut din oro för vad som kommer hända med honom när han flyttar till sin mor. stå på dig och fortsätt skriv från hjärtat.

2010-02-23 @ 12:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0