Söndagafton

Förlåt om jag är tjatig men detta regnande är så deprimerande! Man blir alldeles rastlös i själen av att vara instängd:-(
Hade en trevlig stund hos Gitta där hennes bror Thomas demonstrerade grejer från GNLD international (med hälsoprodukter och rengöringsmedel +hudvård). Jag var rätt skeptisk innan demot men måste faktiskt erkänna att det var väldigt intressant och även om jag inte köpte nåt just nu så kommer jag att läsa mera om vissa varor för framtida beställning:-)

Peter hade under tiden varit ute i regnet och grillat med kidsen:-D Många grannar tycker nog att han är helt kokko i huvet men "det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder" :-D

Förra sommare hade vi + 2 grannfamiljer bestämt oss för att grilla på min födelsedag. Den dagen började molnigt för att utvecklas till det värsta åskvädret för året! Vi väntade tålamodigt på att åskvädret skulle dra vidare så att vi kunde börja grilla.....För grilla det skulle vi banne oss:-D När solen tittade fram trodde vi att det var fritt fram och började ta fram grillarna mm bara för att det inom några minuter började regna igen! Åskvädret återvände! Fram med partytältet snabbt som attan och så fortsatte vi grilla i ösregnet och åskan! Det blixtrade här och där.... När alla satt och åt hördes det helt plötsligt det värsta smällen jag varit med om! Strax efter luktade det bränt överallt! Det bara dånade i öronen på alla och barnen blev livrädda! Blixten slog ned i ett träd ca. 30 meter ifrån oss! Trädet som var jättestort klövs av! Shit vilken upplevelse det var! Inte alla som grillar ute mitt i ett stort åskväder tror jag (ja, vi är galna) :-D Men sen kom solen och det blev kanonväder resten av dagen:-)

Nu kommer min mor och syster som ska färga mina ögonbryn;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0