Skolavslutning

Vaknade kl.6.19.......och då har min väckarklocka (mobilen) ringt i 19 minuter!!! Var helt groggy och huvudvärk hade jag...Kändes som om jag hade varit på världens suparpary igår:-(  Höll på med dessa (förbaskade) studenttårtor till kl.01... Gjorde även en jordgubbstårta till barnen och en kladdkaka som Kevin skulle ha med sig till skolan. Slet som ett djur och därav morgonens "baksmälla".

Kl. 8.40 möttes vi upp med Anne-Lise och Gittan & co för att tillsammans traska vidare till skolan.....
Det var samling på skolgården kl. 9 och det var lite diverse uppträdanden och rektorns urtråkiga, alldeles för långa tal.
Efter en timme var det äntligen slut och vi samlade ihop barnen för hemfärden:-)

Peter stannade ute med alla medans jag gick upp för att göra kaffe och saft för fikat.....

Vi hade en jättetrevlig fika-stund med många grannar och mycket gott att äta (3st tårtor, morotskakor och div. småkakor).
Även min syster med sin dotter Denise kom :-)
Peter var tvungen att åka och jobba kl.13 och tog med sig Kevin.
Systeryster följde med mig hem efter fikat och vi fick umgås lite på tu man hand (+9 barn) :-D Lyckades även hinna göra resten av rosorna och bladen till imorgondagens bröllopstårta:-)
Nu har barnen fått korv med bröd och vi går ut igen...... Runt kl.18 kommer de som ska ha studenttårtorna (bilder kommer, orkar inte tömma kameran nu) och kl.19 ska jag passa Gittas barn en kort stund.....

Hade hoppats på att Daniel skulle komma och säga hej och fika med oss idag men han har inte hört av sig fast jag messade till honom igår:-( :-( 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0