Semestertider, sexlingar mm

Eftersom vi har semester nu så lär jag inte hinna blogga riktigt lika ofta men det har nog alla överseende med:-D
Synd bara att vädret verkar förbli ostadigt denna vecka:-(  Men men, desto mera tid får vi då åt renoveringen här hemma (måste ju se possitivt på allt*s*).....


Måste bara skriva om en tråd jag fastnat för på familjeliv!
Det handlar om en kvinna som har haft svårt att bli gravid och hon har genomgått en hormonbehandling. Tyvärr så blev hon överstimulerad utan att läkaren upptäckte det vilket resulterade i att hon i v.9 fick reda på att hon var gravid med sexlingar!!! Nu står hon inför ett svårt beslut: Ska hon chansa och behålla alla 6 trots de enorma riskerna det medför både henne och bebisarna eller ska hon genomgå en fosterreducering (läkarna kommer att starkt rekomendera det)vilket också kan resultera i att hon förlorar allihopa??
Hon är ensamstående med en son på 3 år dessutom!
Jag kan bara föreställa mig om hur denna kvinna mår just nu och lider med henne som står inför ett så här svårt val:-(
Men hon verkar vara en förnuftig människa och känns att hon är väldigt stark med och jag tror att hon kommer att klara sig igenom detta hur hon än väljer att göra i slutändan:-) Önskar henne all lycka i framtiden hur hon än gör!

Hur skulle ni göra?? Handen på hjärtat, tänk igenom situationen noga......?

Jag har funderat mycket på denna kvinna hela helgen och även funderat på hur jag skulle göra....
Att föda allihopa innebär i bästa fall att de ändå föds alldeles för tidigt...Har man tur så tar man sig förbi v.30! Lång tid på neo väntar bebisarna oavsätt och det finns inga garantier på att alla överlever......
Men det finns ju ändå andra som fött sexlingar och det har gått bra med alla barnen:-)
Att välja och ta bort några av fostren och behålla 2-3st är ju ett alternativ.....Men riskerna för missfall ökar kraftigt och man kanske förlorar allihopa:-(
Oerhört svårt val! Men jag tror att jag skulle behålla allihopa faktiskt! Jag vet att min kropp klarar av graviditeter väldigt bra och har gått tiden ut med alla barnen - även twinsen. Det gör att jag tror att min kropp skulle orka bära barnen relativt länge. Tror inte att jag skulle våga/vilja välja bort några stycken. Men det är något himla stort beslut att ta och man vet nog aldrig hur man verkligen skulle göra när man inte är i den situationen.....

Kommentarer
Postat av: Ville

Ja det skulle nog vara ett svårt val....men jag tror nog att jag skulle välja att ta bort några....just för att jag har en tre-åring hemma som behöver sin mamma väldigt mycket också....men svårt skulle det vara.../Bettan

2009-07-06 @ 19:11:23
URL: http://www.metrobloggen.se/Ville
Postat av: Sophie

Jag och Johan pratade om det idag faktiskt. Om Johan skuller vänta 6:lingar (skratt) så skulle han ta bort några. Om JAG väntade 6:lingar skulle jag absolut behålla. Visst skulle det bli ett otroligt jobb och man skulle behöva hjälp från nära och kära! Men jag är personligen, för min del emot abort så länge barnen kan få ett värdigt liv.

2009-07-07 @ 22:18:29
URL: http://flerbarnsmamma.wordpress.com
Postat av: emelie

hej har du verkligen tio barn det e rätt så mycket kan du lägga utt en bild där den där flickan med hello kitty klänningen (mörk rosa) utan byxor bara hon och klänningen på för byxorna förstöde lite hoppas du kan det så fort du bara går in och kollar kommentarer

2010-12-29 @ 23:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0