Tiden räcker inte till alltid....

Det är full rulle så här nära in på julen och igår hann jag inte sitta vid datorn över huvud taget.....

I måndags var jag och barnen (förutom Kevin) på dagis lucia-firande som hölls utomhus *svinkallt*....
Det var mycket folk och som vanligt så skulle alla stå längst fram för att se sina barn och då skiter de ju i att det fanns många som inte fick en chans att få se sina barn:-( Samma visa varenda år, det finns såå många vuxna människor som har noll respekt för andra*morr* bara de får själva se nåt....det är viktigast!
Så, jag fick en liten glimt av Selina, Alice och Oliver när de kom ut i tåg.....Men själva sångstunden såg jag inte nåt av och hörde inget heller:-( Sen är jag inte sån som armbågar mig fram genom dessa idioter som står i vägen heller...... Synd bara för barnen vill ju se att mamma ser de!

Efteråt gick vi in på Selinas avdelning för en fika-stund. Man skulle ha med sig egen fika så jag hade köpt pepparkakor och bakat chokladmuffins + tog med saft åt barnen:-)

Selina, vår egen pepparkaks-gumma med Thor och Alice bakom:-)


Jennifer och Linnéa "busar" med fröken Sonja:-)


Resten av fotona blev inte så bra tyvärr:-(

Strax före kl.16 gick vi hem för att hinna få i oss lite middag innan lucia-firande på skolan....
Vi hann äta innan Peter kom hem, lite sent kl.17.20....
Starx efter kommer Oliver in till köket, ylandes! Han hade ramlat och slagit sig mot soffbordskanten:-(
Ett fint 1,5cm:s hack strax under ögat:-( Fick ner svulnaden med fryst bacon, upp till grannen Ammie för att lappa ihop såret och sen skynda sig gärnet till skolan*pjuh*

Oliver olycksdagen


Oliver morgonen efter, svullen och blå


Min mamma, syster, Denise och Emmelie följde med till skolan för att se Linnéas klass uppträda:-)
Det var mycket folk....lite respekt....men vi fick se mera än på dagis i alla fall;-)
De var sååå duktiga, hela klassen:-)

Vi valde att gå hem och fika istället för att trängas med massorna:-D

Nu får jag Linda-besök så återkommer:-D

Kommentarer
Postat av: jenny

Ett tips till små barn som ramlar runt och slår sig är att ha en vanlig fryspåse med vetemjöl i frysen. Den blir inte iskall och går att forma, runt en arm tex. Såg inget vidare ut och olyckan är ju framme så snabbt,,,

2009-12-16 @ 17:05:32
Postat av: Josannah

lilla fråga här, hur gör du med middag för många i familjen? Kan jag få några inspiration att hämta ifrån när jag har alla 6 ungar hemma hos mig om helgerna?

2009-12-16 @ 22:06:38
URL: http://nightday.blogg.se/
Postat av: Mirka

Jenny: Tusen tack för ett jättebra tips!Har gjort ordning en påse i frysen:-)



Josannah: Oj, det är svårt om du vill ha tips med maträtter....jag tampas med det problemet varje dag (hatar o laga mats)! Nåt som funkar bra och är lätt dock: Tacos, tacosgratäng (har 2st olika bra recept),soppa+pannkakor,Lasagne/lasagnette, kalops,korvstoganoff,pasta carbonara mm

Hojta till om du behöver recept;-)

2009-12-17 @ 09:30:30
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0