Pladder

Hade matte igår kväll och var duktig och gjorde klart 2st prov:-) Det kändes bra:-)
Blev dock fruktansvärt matt och alldeles yr i huvudet mot slutet av lektionen:-( När jag gick hemåt så kändes det som att vara full (ni vet så där när man fått i sig för mycket och allt bara snurrar), ingen rolig känsla direkt:-(
Det fortsatte att snurra runt tills jag somnade i soffan....
Jag måste ta mig i kragen och bli duktigare med mina järntabletter, glömmer bort de var och varannan dag *fy på mig*!

Thor hade  en rätt seg start på dagis i höstas.....Tog lång tid innan han slutade att gråta vid lämning mm.
Men nu äntligen visar han tydligt att han känner sig hemma där och är trygg med fröknarna:-)
Nu gråter han inte så fort han ser mig vid hämtning utan kommer och kramar mig och kan sen gå och leka igen:-)
Imorse gick han bara rakt in på avdelningen (har fått bära in honom tidigare) och började leka.....jag fick ropa hejdå efter honom och då vände Thor på sig och bara visade bilen han höll i för att sen fortsätta att leka:-)
Det känns skönt att han äntligen visar att han är trygg även på dagis:-)

Måste också få skryta lite grann;-)
När jag kom hem igår kväll hade Peter fixat och donat med olika aparater. Kopplat in en tv-spel till Benny och Kevin, hittat vår tv-box (som vi betalar för varje månad men inte haft framme på typ 2år*S*)och försökte koppla in den mm.
Kommer hem och får höra att "vi har ingen nät mummel mummel jäkla bredband"..."kan du se om sladden sitter i ordentligt?"..... Boxen funkar inte heller mera mummel .... Kollar sladden (kontakten lite trasig och jag lyckas oftast bäst med att få i sladden rätt) och även om sladden sitter som den ska så funkar inget!
Äsch, skit samma....vi tar det imorgon!

Gudarna ska veta att jag och elektronik går inte hand i hand, har noll kunskap om sånt:-D
Medans maken kan det mesta inom elektronik och massa annat:-)
Men till saken igen..... Imorse tänkte jag ta itu med dessa sladdar och försöka fixa så åtminstone internet funkar!
Kom då på en sak som maken garanterat glömt hi hii, under våran säng ligger en net gear-låda och tänkte att det är nog bäst att kolla att allt sitter i som det ska! Efter massa bök så har jag flyttat undan några kartonger under sängen och lyckats på nåt vis få plats under sängen så jag kunde komma åt lådan och da daa, vad ser jag??
kontakten till lådan har hoppat ur(hur det nu har gått då ingen kommer åt där, hmm):-D:-D Stoppar i kontakten, och testar (när jag efter typ 5min lyckas ta mig ut under sängen*pust*) nätet och visst....det fungerar trall la laa:-D:-D Duktiga mig:-)

Jag har även börjat känna lite småsparkar i magen:-) Brukar inte känna nåt först efter v.20 men nu känner jag sparkarna tydligt, jättekul:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0