Nu ÄR vintern här:-)

Nu har ju då snön och kylan kommit (som om inte ni hade märkt det *S*) och ungarna är överlyckliga:-D
Fast idag är det kallt som fasiken och jag bara måste hitta nya varma skor/stövlar åt mig och Kevin.... och det blir till att handla nya pulkor åt barnen:-)

Jag åkte iväg till Eurostop med grann-tanten Anne-Lise i tisdags då hon ville köpa julklappar till våra barn (hennes lotsas-barnbarn som hon säger). Det tog sin lilla tid men hon lyckades hitta något roligt åt allihopa:-)

På vägen hem plockade vi upp min syster o Denise så slapp de ta bussen hem till mig:-)
Annelie M kom på besök med lilla Sami:-)

På kvällen hade jag en sista mattelektion och fick tillbaka 2st prov som jag hade gjort veckan innan.....VG och G+ blev det och det blev jag nöjd över:-)
Ska fortsätta med matte på kvällstid i januari då jag inte hann bli klar helt och hållet men det blir nog max 2 månader:-)

Igår var en lugn dag..... Hade utvecklingssamtal med Victor och det gick bara fint:-)
Milja och Denise åt middag med oss, pannkakor till barnen först och sen när Peter kom hem gjorde vi egna klyftpotatisar med paprika,lök och champinjoner i ugnen, fläskfilé, sallad och egengjord räkröra till*supergott*.

Jag har utvecklingssamtal med Alice och Oliver på eftermiddagen.....
Ikväll har jag sista lektionen med samhällskunskap, får tillbaka sista provet och sen har vi utvärdering....
Hoppas att snöstormen lugnar ner sig till ikväll!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej,



Jag heter Sofia, är frilansjournalist och hittade din blogg av en slump.



Ditt val att skaffa en så stor familj intresserar mig, vilket jag tror att andra föräldrar också skulle uppskatta att läsa om.

Vad är den största glädjen i att ha många barn?

Hur får ni ihop vardagen?

Stora familjer är ovanligt i Sverige, dessutom är det långt ifrån alla som lyckas hålla ihop med samma man under alla år.



Jag undrar om du är öppen för att ställa upp på en intervju om ditt familjeliv och vardag. Tänkbara tidningar skulle kunna vara en familjetidning eller veckotidning, t.ex. Året Runt.



Ställer du upp garanterar jag att du får läsa texten och komma med synpunkter innan den publiceras.



Jag kan även skicka arbetsprover på sådant jag skrivit tidigare om du mejlar mig.



Ha en fortsatt bra dag!

Sofia

2009-12-17 @ 14:35:17
Postat av: Mirka

Hej Sofia! Den största glädjen i att ha många barn?? Hmm, allt med barn är ju ett glädje-ämne:-D Man får så otroligt mycket glädje och kärlek från barnen vilket överväger allt:-) Att få ihop vardagen handlar mest om prioriteringar! Jag har valt att vara med barnen så mycket det bara går (och ekonomin tillåter)istället för att skaffa "karriär":-)

Jag skulle kunna tänka mig att vara med på en intervju, ska ju redan medverka på tv snart (fam. Annorlunda)så varför inte:-) Tycker att många har så negativ inställning till de som väljer att få många barn och kan jag försöka att påverka vissa av de så är det ju bra:-) För vi är inte så olika en "vanlig" familj som vissa tror:-D

Du lämnade inget mail så maila mig istället: [email protected]

2009-12-17 @ 15:59:52
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0