God middag mm

I lördags fyllde vår extra-"farmor" 75år!! GRATTIS ANNE-LISE!!
Vi firade henne ute på gården mitt på dagen så barnen fick också kalasa med henne:-)
Vi, Gitta m.fam och min mamma köpte ett jättefint guldhänge i form av en ängel åt henne och den blev uppskattad (Anne-Lise samlar på änglar*s*).



Vi skulle gå in runt 14 men jag upptäckte att mina nycklar var hemma och Peter hade åkt iväg:-( Ja, till slut fick jag då tag på honom och vi kom hem till kl.14.40:-)

Gjorde 2st nya tårtor åt Anne-Lise som skulle vara till fikat på kvällen med hennes barn och barnbarn.
Fixade middag åt barnen och gjorde mig klar för att möta upp Anne-Lise kl.17.30 då vi skulle åka och äta middag med hennes familj.

Vi var 14st som samlades på "Båthuset" i Sigtuna......En helt outstanding restaurang som ALLA borde besöka!!
Har nog aldrig ätit godare mat (handen på hjärtat) och vilken fin service då..... Nä, har ni vägarna förbi så boka (helst) bord där, värt varenda krona (rätt dyrt)!

Dit kommer jag och Peter åka flera gånger, garanterat:-)

Efter den superduper goda middagen åkte alla till "vår" lokal för tårta och kaffe och vi hade en jätte-trevlig kväll:-)

Igår packade vi kylväskorna och badväskorna och drog iväg till Fagervik och badstranden som vi besökt några gånger nu under sommaren:-) Ungarna plaskade och lekte i sanden och jag avancerade mig lite....gick i bikini för första gången sen - 01 ( oh my god ha ha haa). Nej, badade dock inte*s*

Vi hade en härlig dag som avslutades på Mc Donalds i Uppsala på vägen hem:-)


Kallt i vattnet


Peter bygger sandslott med barnen


Som Thor snabbt förstör....


Thor alldeles sandig:-D


Idag har vi varit ute med Gitta på förmiddagen....Ungarna börjar bli olidligt rastlösa och det ska bli roligt med dagis/skol-start:-) Själv ska jag till Komvux imorgon bitti för samtal mm och hoppas att vi kan hitta någon lösning på de första 1,5 veckorna då jag även ska skola in Thor på dagis......Kanske jag kan få hemmauppgifter el. nåt annars vet i fan...har ju ingen annan som kan hjälpa mig med inskolningen..... Äsch, det löser sig nog:-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter ju underbart!! Kram från mig i söder!!

(Trollmams från Fl)

2009-08-11 @ 10:39:45
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0