Äppelmuffins


     ÄPPELMUFFINS


125g    smör el. margarin
2dl       socker
2         ägg
1tsk     vaniljsocker
4,5dl    vetemjöl
2tsk     bakpulver
1,5dl    grädde el. mjölk
1-2      äpplen
0,5tsk  kanel
1msk   socker


Ställ veckade pappersformar på plåten.
Rör matfett och socker pösigt. Tillsätt ett ägg i taget under omrörning.
Blanda vaniljsocker, mjöl och bakpulver. Rör ner det i äggsmeten omväxlande
med vätskan. Häll smeten i formarna.
Skala äpplen och skär de i tunna klyftor. Stick ner de i smeten. Blanda ihop kanel och
socker och strö över det på muffinsen.
Grädda mitt i ugnen ca 15 min. 200 grader.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Mirka!

Jag har just börjat följt din blogg och har nu läst igenom nästan allt sen du började skriva. Och jag kan säga dig att jag var skeptisk till detta att ha så många barn men genom denna läsning har jag upptäckt motsatsen och att ni sköter era barn väldigt bra:)

Jag läste i ett av ditt gamla inlägg att du ibland får mörka fläckar eller dylikt på vissa kort. Och detta kan bero på att du har fått kondens eller fukt i kameran och speciellt i linsen. Detta kan du slippa om du lägger kameran i en plastpåse när du har haft den ute, detta om det är kallt eller fuktigt/regnigt ute.



Hoppas på mer intressant läsning:)

//Anna

2011-01-27 @ 10:11:37
Postat av: Sophie

Men guuuud vad gott det ser ut! Det ska jag ta och baka ikväll! Kram!

2011-01-27 @ 13:26:23
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Sophie

Stort tack för receptet, fy sjutton vad goda de vart!!! Har ätit så många så magen spricker snart ^^ kram

2011-01-27 @ 20:35:58
Postat av: Anna

Åh dom ser jättegoda ut! Hur många blir det av en sats?

2011-01-28 @ 08:34:04
Postat av: Mirka Norrström

Anna: Välkommen hit:-) Och tack;-)



Sophie: Härligt:-D



Anna: Jag fick ca. 20-25st:-)

2011-01-28 @ 09:49:57
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Fanny Sjögestam - 16 år och morsa

det ser gott ut! hoppas du bjuder ;)

2011-01-29 @ 01:04:19
URL: http://fannysjogestam.blogg.se/
Postat av: Lii ~Williams mamma~

Det där såg riktigt gott ut!

Dags att baka lite här hemma kanske :)



Ha en fin dag!

2011-01-31 @ 10:18:52
URL: http://lii76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0