Men snälla nån!

Jag blir lite fundersam nu..... Ska jag verkligen inte kunna skriva vad JAG vill i MIN blogg?
Måste jag ta hänsyn till vad ni som läser VILL läsa?
Vad är då poängen med att ha en blogg? Jag skriver faktiskt för MIN skull!  
Jag tycker verkligen att det är riktigt roligt att så många är intresserade av att läsa det jag skriver trots att det ofta är bara massa "strunt":-D
Men om jag nu ska skriva som vissa av er tycker...ja, då är det inte längre MIN blogg för då skriver jag inte längre efter mitt eget tycke:-(
Jag tar gärna emot förslag på tex saker som någon kanske vill att jag skriver lite extra om, det tycker jag är bara kul:-)
MEN kom för helskotta inte och tala om för mig vad som är okej/inte okej för mig att skriva om för DET tycker jag är lågt!

Tex:

Postat av: Jenny
Alltså visst, hon får skriva vad hon vill MEN hon vet att hon har många läsare och vill hon ändå inte dela med sig av den här saken så finns det INGEN anledning att skriva om det på bloggen. Klart läsarna blir frustrerade.Riktigt lågt av Mirka. Jag känner mig jättebesviken på dig! :( Man kommenterar och peppar dig och så skriver du sådana här inlägg, utan att dela med dig om resten.

Ni som blir besvikna/ledsna på mig, tycker jag är omogen mm för att jag skriver A men inte B ni måste förstå att jag skriver mest för MIN egen skull, för att lufta mina tankar mm.
Inte elakt menat alls men passar inte det er så behöver ni inte läsa här heller. Jag ändrar inte på mitt sätt att skriva pga er eller någon annan;-)

Och er övriga läsare, ni som kan stötta mig trots att ni inte vet exakt vad som har hänt - love you all!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej, jag har läst din blogg ett tag men aldrig kommit mig för att kommentera innan. Din nya design är jättefin och självklart har man bloggen för sin egen skull. Det är skönt att bara skriva av sig när något stör en och skriver man inte ut allt kan man tjäna på det i längden. :) Har en liten fråga, står Peter framför spegeln varje morgon och fixar sin frisyr? Hade vart kul att se han i morgon friss där håret oftast står åt alla håll och kanter. ;)

Hoppas ni får en bra helg! Hälsningar Nina

2010-09-24 @ 08:22:23
URL: http://ninafinaballerina.blogg.se/
Postat av: Petra

Men det känns som fenomenet att läsare ibland tror att man kan och vill skriva ALLT -



en blogg är ju personlig men INTE privat... det är ju två skilda saker...



Kram

2010-09-24 @ 08:23:56
URL: http://blog.willvin.se/
Postat av: Mirka

Nina: Tack:-) Peter står framför spegeln varje morgon och fixar sin frilla:-D En viktig procedur det där:-D



Petra: Alldeles sant! Kram

2010-09-24 @ 08:32:02
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Annica

Stå på dig Mirka:)

Självklart att man blir nyfiken när du skriver A men inte B, men det är ju som sagt DIN blogg och du skriver vad du vill. Fattar inte hur folk orkar reta upp sig på sånt, de har ju själva valt att läsa din blogg. Själv tycker jag det är kul att läsa om din glädje och dina bekymmer(inte kul egentligen, men, men du fattar=D)

Toppenbra blogg har du och nya designen är fin.

Kram på dig och din söta familj

2010-09-24 @ 08:34:47
Postat av: annkatrin

Helt klart rätt av dig. Stå på dig, Mirka. Din blogg mycket trevlig att läsa =) Jag tittar in ofta. Och passar den inte en del läsare, så kan dom hoppa vidare till en annan blogg.

Kram och ha en bra dag.

2010-09-24 @ 08:39:50
URL: http://finastebarnen.blogspot.com
Postat av: lovisa

jättefin design!

2010-09-24 @ 08:54:50
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Therese

Självklart skall man skriva det man själv vill men det är många som kommenterar sånt som dom egentligen inte har med att göra.

Skriv vad du vill, tycker och tänker för det är ju din blogg och kan inte vissa acceptera det då är det deras problem.

yo go girl =)

2010-09-24 @ 09:01:41
URL: http://elemra.blogg.se/
Postat av: Helena

tycker du skriver bra och intressant. självklart ska/vill man inte skriva om allt i sitt liv. tycker ändå du delar med dig av ganska mycket av erat liv ändå=)

2010-09-24 @ 09:14:05
URL: http://viggo2008.blogspot.com/
Postat av: Birgitta

A men inte B, vad då? Lägg inte näsan i blöt, och var inte så förbannat nyfikna! Om livet inte alltid är snällt, GE STÖD,och ge faan i att FROTTERA ER!

Kram Mirka, fortsätt att skriva, för DIG, inte för oss!

2010-09-24 @ 09:26:05
Postat av: Linda

Klart du ska skriva för din egen del, finns ingen anledning för folk att tro att du ska dela allt med dem. Man gör som man vill i sin egen blogg.

Jag har lärt mig det den tuffa vägen då jag skriver om min vardag med allt vad det innebär när man har en son med ADHD. Man orkar inte alltid skriva om bara det, fast en del tycks tycka det.



Jag gillar din blogg som den är.

kram Linda

2010-09-24 @ 09:34:16
URL: http://glittrandevardag.blogspot.com
Postat av: Siri

Jeg synes lavmålet her er Jenny. En blogg er privat og personlig og det finnes grader av hva man ønsker å publisere. For eksempel har jeg ikke noe bilde av mitt barn som han kan gjenkjennes på. Det er MITT valg. Har noen noe i mot det så er det deres problem, ikke mitt.

Og Mirka, du skriver det du vil, ikke hva andre vil. Vi snakker jo ikke her om at du har en oppdragsgiver har ansatt deg for å levere visse ting, men din egen blogg.

Fortsett som du vil og som er riktig for deg og så får Jenny finne seg en annen blogg å lese. I det minste oppføre seg!



Ps - man blir så klart nysgjerrig, men hva så - det er ikke ditt ansvar.

2010-09-24 @ 09:43:26
URL: http://sirishverdag.blogspot.com/
Postat av: Karin

Självklart får man skriva vad man vill på sin egen blogg - och utesluta det man inte vill dela med sig av. Det är ju som du skriver Mirka, man skriver för sin egen skull. Att sedan ha läsare är ju väldigt roligt! De som klagar på innehållet kan väl låta bli att läsa! Jag läser din blogg regelbundet, din nya design är jättefin och jag gillar den!



Gnällspikar och skitstövlar finns överallt! Tyvärr!

Kanske är de bara avundsjuka?



Ha en bra dag//Kram



Ps: Lycka till med hus-letandet!!

2010-09-24 @ 09:47:57
URL: http://bjorkabloggen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kan bara hålla med er andra en blogg är ens egen och man väljer själv vad man skriver där i.. Att vi sedan tycke om att läsa det du skriver är ju bara ett + för dig och oss.. Visst kan man bli lite fundersam när du skriver a men inte b men så är det ju i livet vi vet inte allt om alla!!

Ha en underbar helg Hanna

2010-09-24 @ 09:52:53
Postat av: lisa

du får skriva vad du vill men får man bara kommentera om man håller med dig?

2010-09-24 @ 09:55:11
Postat av: Jasminen på landet

Hej håller med dig har man en blogg så gör man som man vill i den och sen om man inte vill tala om allt så ska folk inte vara så förbannat nyfikna av sig.

Jag kommer fortsätta följa din trevliga blogg och läser det som står och begär inte mera tycker det är bra som den är.

Ha en trevlig forsatt dag och hälsa hela din härliga familj från Maria.

2010-09-24 @ 10:07:28
URL: http://psskapelser.blogspot.com
Postat av: Mirka

Tack för eran kommentarer....då är jag inte helt ute och cyklar:-)



Lisa: Först och främst - klart att jag får skriva vad JAG vill i min blogg! Och sen jag säger inte att man måste hålla med mig i allt, det har jag ALDRIG sagt MEN om man nu har andra åsikter mm så behöver man för det inte vara nedvärderande mot mig! Jag tycker som i det här fallet så kunde de som inte gillade mitt hemliga inlägg ha sagt det på ett bättre sätt än att kalla mig för omogen, att det är lågt, att man blir besviken mm Alltså hur kan en människa som inte känner MIG bli besviken på mig? Jag blev besviken på en i min närhet som jag kännt hela livet och trots min besvikelse och mitt behov av att skriva om den så ville jag inte på något vis skada den berörde eftersom jag bryr mig allt för mycket om h*n! Säger som jag alltid sagt.: Alla har rätt till sina egna åsikter men ska man nu säga något negativt till en annan så håll det då på en respektfull nivå:-)

2010-09-24 @ 10:58:22
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kan bara hålla med er andra en blogg är personlig och man väljer själv vad man vill skriva o dela med sig utav. sen är det ju bara ett + om andra vill läsa det man skriver.. Givetvis blir man ju nyfiken och fundersam när du väljer att bara skriva A men inte B men så är det ju i livet vi kan inte veta allt om alla:)

Så fortsätt skriva och dela med dig utav det du vill för vi kommer att fortsätta läsa om ditt underbara liv ändå.. kram Hanna 4 barnsmor

2010-09-24 @ 11:04:55
Postat av: Linnea

Hej Mirka! Jag tycker verkligen synd om dig att du ska behöva dras med personer som kritiserar din blogg! Det är din blogg och det är självklart du som väljer vad som ska skrivas och inte. Vem vill hänga ut hela sitt privatliv på Internet? Jag förstår inte hur folk tänker som kritiserar dig!



Jag tycker att din blogg är kanonbra, och jag tycker att det är jätteroligt att du delar med dig av din vardag med många barn! Fortstätt med och strunta i idioterna som kritiserar dig! Kramar!

2010-09-24 @ 11:13:45
Postat av: Jennie ♥

KLART du ska få skriva vad du vill!!

2010-09-24 @ 11:19:33
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tummen upp för dig Mirka.. Detta e din blogg å vi ska vara glada som får läsa den...

2010-09-24 @ 11:52:07
Postat av: Johanna mamma till 2 prinsessor

Klart att det är du själv som väljer vad du vill skriva om, vare sig det är mer hemlighetsfullt eller inte.

Ta inte åt dig av kritiken, det är dit dem vill komma..

2010-09-24 @ 11:56:40
URL: http://johannamadeit.blogg.se/
Postat av: Trillingmamman

Mirka, Mirka



Ja du... blir man någonsin förvånad över hur folk tycks ta sig den rätten att bestämma över vad andra ska säga eller göra.

Som offentlig person tydligen och när man är gravid ( jag har då alltid blivit påhoppad under graviditeten ).



Som de flesta ovanstående talare säger jag bara, det är DIN blogg, DU skriver vad du vill och känner för.



Jag vet inte heller vad det rör sig om men den respekten kan jag i alla fall ge dig att du får tala fritt utan att bli överöst med skitsnack. Och vill du inte berätta så är det fortfarande upp till dig. Bloggen fungerar som en ventilation mer eller mindre där det inte står skrivet i något avtal att man måste säga B.

Gör på ditt sätt för det är trots allt Mirkas sätt. Och det är därför du har dom läsarna du har som gillar att läsa det DU skriver. Bajskommentarer kan man vara utan, men tyvärr så dimper de ner ändå.



Gillar det du skriver för det är DU. Ingen kopia, inget skämt utan helt enkelt Mirkas liv, tankar och händelser.



Kramar Eva

2010-09-24 @ 12:34:48
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Linda Glaas

Skit i alla idioter. Bara nyfikna människor som vill gotta sig. Jag tycker din blogg är jätte kul att läsa. Skulle själv vilja ha fler barn men då jag är snittad 4 ggr så går det tyvärr inte. Men jag har ju iallafall 6 så det anses ju av många som många barn:)

Hoppas i allafall att det som tynger dig snart är över/ Linda

2010-09-24 @ 13:04:12
Postat av: Tove

Jag har följt din blogg bra länge men är tyvärr urusel på att kommentera :-(

Självklart får du skriva precis vad du vill i din blogg och det bloggen ska ju vara en ventil där man kan skriva av sig precis vad man SJÄLV vill.

Jag vet att det sårar men försök att låta det rinna av dig och njut istället av att läsa alla våra positiva kommentarer istället :_)

Jag tycker ni är en fantastiskt-fin familj med alla era barn.

Jag hoppas innerligt ni hittar ert drömhus snart!



Massa kramar

Tove

2010-09-24 @ 13:33:56
URL: http://masserandemamma.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Jag gillar din blogg för att du skriver så ärligt.

Kram

2010-09-24 @ 14:19:13
Postat av: Sophie med 6 barn tätt

Vilken löjlig kommentar.. Lät som en ung tonåring skulle skrivit det. Det kan vara skönt att skriva av sig i sin blogg utan att behöva nämna allt och utan att nämna namn osv.. För att ventilera sig! Passar det inte folk får dom väl ge sjutton i att läsa. Kram

2010-09-24 @ 15:15:26
URL: http://Flerbarnsmamma.se
Postat av: KB

Hej har just hittat in på din blogg, vilket gjorde mig glad eftersom jag har stt ER på tv, och tycker det är kul och se hur det går för Er även nu. Kram fffran lilla mig.

2010-09-24 @ 15:30:15
Postat av: Anonym

Jag tycker din blogg är grym men jag skulle vilja se lite mer bilder på barnen:) tex när Kevin fyllde år var det några som fråga om du kunde lägga upp lite bilder på "bebiskevin" :) det kanske du kan göra. och lägga upp mer bilder på de äldre barnen och hur dom såg ut som bebisar:) OCH en till sak kan du inte fråga peter om han skulle vilja gästblogga ett inlägg här i bloggen :)b vardagen ur hans syn osv :))



puss och ta han om er!! :)<3

2010-09-24 @ 15:37:02
Postat av: sussie

Helt klart jag håller på dig Mirka. Dom som inte kan ta det du skriver har inte här och göra. Säger det igen du e en stark person me tanke på all skit du får av alla som tycker du gör fel på ett eller annat sätt. Hoppas att du och din underbara familj får en underbar helg. Och att allt bara e fint med Peter. Kram på dig.

2010-09-24 @ 16:15:01
Postat av: Camilla,blivande 8 barnsmamma.

klart du ska skriva det du vill..

jösses vilka människor det finns...



jag gillar din blogg iallafall vare sig om du bara skriver en mening eller en hel sida utan nån egentlig handling..

det är lika kul att läsa endå..fniss

det är upp till dig vad du vill skriva och ingen annans..



ha en bra fredagskväll..

2010-09-24 @ 17:48:58
URL: http://minstorafamilj.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Hej Mirka!



Klart du ska skriva det du vill. Bloggandet är något man gör för egen skull och inte andras.



Jag kikar i din blogg dagligen och tycker det är kul att läsa om er familj. Men lika kul är det att läsa det du vill dela med dig av dina tankar. Vill du inte dela allt så dela det du vill.



Stå på dig!

2010-09-24 @ 18:50:15
URL: http://sexbarnsfamiljen.blogspot.com/
Postat av: whatthefuckdotcom/Janna

Asså jösses! Nu blir jag riktigt förbannad!



Dessa sk medmänniskor, som skriver att de "bryr sig om dig" och "kommenterar och peppar dig"... men hugger dig i ryggen när du inte vill säga både A och B är mediek*ta patetiska människor som behöver läsa om andras misslyckanden för att få känna sig stora och betydelsefulla och de blir inte nöjda förens du avslöjar vad du gör varenda sekund av ditt liv ända in i sovrummet, gärna i detalj.



Dessa konstiga typer har fått för sig att "de känner dig", "de är dina vänner" och tar därför illa upp när du inte vill berätta för dom vad som tynger dig... men det är dags för ett wake up call! De känner inte dig personligen och har ingen rätt att kräva någonting av dig.



Jag har bara en sak att säga om dom: De är snokare. Ingenting annat! De inbillar sig att de är dina "vänner" som "stöttar" men det enda dom vill är att snoka i ditt liv.



Nu såg de ett "svagt inlägg" och högg direkt. De är "besvikna" på dig bara för att DE inte får känna sig betydelsefulla genom att "trösta dig".



Det är DIN blogg och du behöver aldrig skriva B, passar det inte så finns det ett litet rött kryss uppe till höger som de kan trycka på!



Låt aldrig sådana här bekräftelsepundare under huden, de är inte värd din tid.



Kramarimassor!

2010-09-24 @ 19:40:44
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Hej Mirka!! Jag har följt din blogg sedan ni var med i Tv:n. Jag tycker du har en fantastisk blogg och en underbar familj. Du delar med dig av ert privatliv, långt mer än vi läsare kan förvänta oss, eller vi ska inte förvänta oss, utan vara glada över att du delar med dig! Stå på dig Mirka, det är din blogg och den är fantastisk, jag kikar in på den minst en gång varje dag! Sköt om dig och din familj! Kram från en främling

2010-09-24 @ 21:02:55
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Jag läser din blogg ofta. Inspireras av det du skriver. Imponeras av att ni lyckas samla hela barnaskaran. Dock så kommenterar jag inte så ofta. Det är många andra som gör det o det är roligt att läsa kommentarerna ibland. Man får en helt annan bild då.



Ingen bestämmer iaf vad du ska skriva om i din egen blogg. Tror någon det så är de ute och cyklar.



Kram

2010-09-24 @ 22:28:19
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Jenny

SKITSNACK! Löjligt att säga att man bloggar för sin egen skull. Varför skriver man i sådana fall på internet där ALLA kan läsa och inte i en dagbok????? Du vill att folk ska läsa. Dessutom har du varit med på tv och därmed blivit offentlig. Det valde ni själva. Och så skriver du "om man nu har andra åsikter mm så behöver man för det inte vara nedvärderande mot mig!" Vem har varit nedvärderande? Du klarar verkligen inte att få kritik. Påstå inget annat.

Har man gett sig in i leken får man leken tåla! PUNKT!

2010-09-24 @ 23:19:49
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Jag tänkte som du Jenny, men ingen bestämmer väl ändå vad man ska skriva i sin egen blogg?



Jag har oxå en blogg som jag skriver för min egen skull, men vill andra läsa om mina tankar o funderingar samt om mitt vardagsliv så får de gärna göra det.Men det är ändå för min egen skull som jag skriver. Jag tror Mirka tänker detsamma. Jag vet inte, men jag tror det iaf. Det är så jag har uppfattat henne iaf.



Hon är offentlig person pga att hon varit med i tv, men det gör henne inte mindre värd som egen person för det.

2010-09-24 @ 23:36:01
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Mirka

Lisa: Du har ht rätt i det du tror:-)



Jenny: Att jag har varit med i tv, vad har det med saken att göra? Jag bloggade faktiskt före det också! Jag är samma människa som jag var innan tv:n och jag tål mycket ska du veta MEN inte när vissa människor SOM INTE KÄNNER MIG säger åt mig vad som är rätt/fel av mig att skriva MIN blogg! Bara för att jag blivit lite "känd" betyder inte att jag måste tåla vilket skit som helst.Jag är ingen rövslickare och biter ifrån om jag tycker att det behövs! Uppenbarligen så gillar du inte min blogg och då kan inte jag förstå varför du ens besvärar dig till att läsa här....Ha ett bra liv;-)

2010-09-25 @ 00:12:58
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Lena

Du får skriva precis som du vill på DIN blogg! Jag måste erkänna att du gjorde mig nyfiken med ditt inlägg men det gjorde bara din blogg mer intressant. Stå på dig! Jag beundrar dig!

2010-09-25 @ 11:23:28
Postat av: malin

Hej Mirka!

Det är din blogg och du skriver precis vad du vill och det gör du väldit bra tycker jag.

En blogg skriver man för sin egen skull.

Vill någon läsa så gör dom det, passar det inte så är det upp till dem.

Fortsätt med din fina blogg om din helt underbara familj Mirka!

2010-09-25 @ 23:29:54
URL: http://pillris.blogg.se/
Postat av: Jessica Ringdahl

Alla som har barn vet om vad begränsat med tid man har. Vad har man inte om man har 10 barn? Tänk vad mycket andra trevliga saker vi hade kunnat få läsa om inte Mirka hade tvingats att använda sin begränsade "dator/blogg-tid" med att sitta och försvara sig om vad hon skriver och inte skriver. Alla är en egen människa och alla väljer själv vad man vill skriva eller inte skriva i sin blogg. Oavsett om man är känd eller inte. Fortsätt så Mirka. Ventilera det du vill och skriv det du vill skriva och använd dig av din rättighet att inte skriva det du vill hålla för dig själv. Passar det inte för de som tycker något annat så kan de ju hålla det för sig själv och de är ju ingen som tvinger dem att titta in och läsa.

Kramar till dig och hela din familj :)

Önskar Jessica Ringdahl

2010-09-26 @ 16:09:49
Postat av: Anna

Visst blir man nyfiken och undrar vad som hänt men samtidigt har du ett privatliv som du ska vara rädd om. Ibland måste man bara få ventilera lite men inte precis allt. Tycker du gör helt rätt!!! Kram på dig och hoppas du mår bättre.

2010-09-26 @ 18:06:48
Postat av: Sara

Okej det här var ett tag sen den här diskussionen var aktuell, men jag läste det inte förrän nu och blev ganska upprörd när jag läste Jennys kommentar här ovan... Speciellt dessa meningar:



"SKITSNACK! Löjligt att säga att man bloggar för sin egen skull. Varför skriver man i sådana fall på internet där ALLA kan läsa och inte i en dagbok????? Du vill att folk ska läsa."



För det första, vad har detta med Mirkas lite privata inlägg att göra?

I dagboken kanske Mirka skriver om hela händelsen som hon inte delade med sig av på bloggen. Medan hon cencurerar lite på bloggen just för att många människor läser! Och det är ju inget fel med det?! Om man vill, och är medveten om att folk läser ens blogg så måste man ju anpassa innehållet efter det.

Naturligtvis skriver hon för sin egen skull, men det behöver inte betyda att hon inte vill att vi ska läsa.



Och jag tror att Mirka var fullt medveten om hur nyfikna vi skulle bli efter hennes inlägg. Och om hon då väljer att inte tala om exakt vad som hänt, då är det vårat problem. Vi kan ju inte bli arga för att hon skrivit något som vi blev nyfikna över? Det är bara idiotiskt.



Ville bara få det sagt.

Tack för en fin blogg Mirka! Låt ingen försöka bestämma vad du ska och inte ska skriva i din egna blogg! Tack och hej, kramar från SARA

2010-09-30 @ 11:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0