Måste förklara mig lite mera....

Jag har fått lite kommentaren angående det jag skrev om Victoria Silvstedt....

bla:

Hej! Kan ju undra vad Viktoria har gjort dej för illa ? Kasta skit på andra och deras kroppar tycker jag är väldigt lågt av dej.


Undrar bara om det har gått er helt förbi att människor faktiskt kan se ut på olika sätt. Tjocka och smala...alla förtjänar att bli mötta med respekt.


Gjorde nyss ett inlägg igen ang. Mirkas kom. till Victoraia S. Vet inte om det "trycktes" bort el. vad som hände? Tar det därför igen. Har det fullkomligt undgått er att människor faktiskt ser olika ut? Både "tjocka" och "pinnsmala". Det har i detta fall inget med "ideal" att göra utan bara att människor ska respekteras för den dom är , och inte för hur dom ser ut!


Jag gör ingen skillnad på människor som är grundad på deras utseende i det stora hela! Jag har själv varit både pinnsmal (50kg 169cm lång) och bra mullig så jag är den sista som ska dra såna skillnader.

Men i vissa fall så reagerar även jag! Då menar jag just såna som tex Victoria.
Här har vi en kvinna som i början av sin karriär var snygg och såg naturlig ut. Genom åren har hon förändrats enormt och fixat vissa synbara detaljer på sin kropp, troligtvis för att det säljer bättre over there. Även hennes bimbo-status har vuxit genom åren...även det troligtvis för att det säljer!
Så gott som alla uppträdanden hon har gjort har hon själv fått sig att se ut som en pinsam bimbo. Jag har försökt att klura ut ifall om hon verkligen är en äkta bimbo eller om hon är så jäkla smart att allt är bara ett spel...för att det säljer?? Det är ju inte mycket smart eller klokt som kommer ur munnen på henne liksom;-)
DETTA är bilden som Victoria själv ger om sig och det offentligt!
Jag är ledsen om det stör dig att jag inte kan visa så mycket respekt för henne. Visst jag vet inte hur hon är innerst inne men jag grundar min respekt på det hon visar utåt och vad jag kan se så vill hon att människor ska se henne på ett specifikt sätt med tanke på hur hon beter sig offentligt!
Skulle jag möta henne privat och få se att hon trots allt har något vettigt innanför pannbenet så är jag den första att be henne om ursäkt!
Men vad som gäller hennes kropp så ändrar jag inte min uppfattning om den. Jag anser inte att hon är ett bra föredöme åt unga tjejer! Jag har själv som ung nästan svältit mig själv för att bli riktigt smal för jag trodde inte att jag dög annars och det mycket pga det man ser i tidningar, tv mm
Varför ska jag respektera hennes utseende när hon uppenbarligen inte verkar göra det själv?

PS. Jag är inte emot olika skönhetsoperationer bara de görs med måtta och passar in med resten av kroppen:-)

Kommentarer
Postat av: caroline

HÅLLER HELT OCH HÅLLET MED DIG MIRKA!

2010-09-08 @ 17:56:35
URL: http://carrofliin.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Bra sagt, Mirka. Är inte Barbietiden förbi? Tror inte våra unga tjejer, fäster så stor vikt vid henn. Hoppas jag i alla fall! Kramen!

2010-09-08 @ 18:08:20
Postat av: emelie

tja jag kolla på familgeanurlunda hela tiden det går på tv jag är beroende av det nu sen jag kolla på det fursta gången......????

2010-09-08 @ 18:22:14
URL: http://emelierosling,blogg.se
Postat av: Jessica

Håller helt och hålet med dig Mirka! Tack för detta! Verklgien inget skönhetsideal för unga tjejer. Vet alldeles för väl själv hur det är. Klart tjejerna svälter sig själva för att "duga" och passa in.

"Ser man ut så så kommer alla älska mig".. osv osv. Hoppas bara att dagens tjejer kan stå på egna ben och älska sig själva som dom är! Tyvärr är det inte alltid så men jag håller tummarna för det!

2010-09-08 @ 18:35:05
URL: http://yanoz.blogg.se/
Postat av: Susanna

Håller fullständigt med dig, Mirka!

Många tycker och tror att man är en "lyckad" person om man kan svälta sig så att man är smal som en sticka.

Jag ser alltid till personen inte storleken, om man är trevlig så spelar inte vikten någon roll!

Men det finns dom som tittar på mig som om jag är mindre värd för att jag i deras ögon väger minst 10 kg för mycket, tänk vad mycket trevligt sällskap dom går miste om!

2010-09-08 @ 18:59:13
Postat av: Tess W

Håller helt med dig Mirka!

Hade en kompis som dog under en operation för hon hade anorexi.

Världens finaste och underbaraste vän var hon men den där otäcka sjukdomen tog makten över henne!

Victoria och andra liknande tjejer är verkligen inga bra förebilder!



Du däremot är en inspiration och bra förebild för en tre barns mor som tycker att det är svårt att räcka till ibland!

Tack för det Mirka!



Stora kramar Tess W

2010-09-08 @ 19:01:36
Postat av: Maria

Håller med dig Mirka!

2010-09-08 @ 19:08:57
Postat av: Sussie

Hej på dig! :-)

Jag håller med dig fullständigt det du skrev vad du tyckte om Victoria. Varje gång man ser henne på Tv så är det bara så pinsamt. Spelar hon dum eller???



Du och din familj få ha det så bra..

2010-09-08 @ 19:25:53
Postat av: Sussie

Hej på dig! :-)

Jag håller med dig fullständigt det du skrev vad du tyckte om Victoria. Varje gång man ser henne på Tv så är det bara så pinsamt. Spelar hon dum eller???



Du och din familj få ha det så bra..

2010-09-08 @ 19:26:47
Postat av: lena

Hon är ju verkligen pinsam, det är väl det som hon försörjer sig på att vara.. Och väljer man att posera och vara som viktoria så tål man kritik. Kritik leder inte alltid till något dåligt!

2010-09-08 @ 20:00:00
Postat av: Pernilla

Hej Mirka, mycket bra skrivet av dig måste jag säga. Håller med dig till 100%

2010-09-08 @ 22:04:37
URL: http://pickibo.blogg.se/
Postat av: Anita

Jag håller fullständigt med dig Mirka .

Tack för en kanon blogg

Kram

2010-09-09 @ 06:58:21
URL: http://mickismickismickis.blogg.se/
Postat av: camilla

säger som dom andra: håller med dej där mirka =0)

härlig blogg du har.

kramen

2010-09-09 @ 09:12:54
URL: http://trollens.blogg.se/?tmp=171611
Postat av: Jag

Säger som alla andra håller med dig Mirka..

Hon är ja idag en plast docka med fotbollar som bröst och jag anser det är skrämmande och hoppas verkligen inte mina döttrar sätter henne som nån idol och idialfigur..

2010-09-09 @ 10:20:19
Postat av: Vardagsprincessan

Hejja Mirka. Bra skrivet! =9

2010-09-09 @ 10:49:19
URL: http://www.vardagsprincessan.blogspot.com
Postat av: Marre

Allt du sa om Silversteth hade jag inte kunna säga bättre själv, tog o hämta kaffe när hon kom in i tv rutan..

Ni är guld värda du och din familj, sköt om er.

/ 3 barnsmamma

2010-09-09 @ 11:49:03
Postat av: Linda

När Silversteth började sitt tal gav jag henne 30 sekunder, på de sekundrarna hann jag med att först tänka vilken bimbo och sedan tycka synd om henne, talet var så pinsmat dåligt så jag stängde faktiskt av tv:n. Har man fått en chans att dela ut ett tv-pris då kan man väl ändå ta erbjudandet på allvar och göra det seriöst. Jag tycker iaf. inte att dåliga sexskämt platsar in på kristallengalan.

2010-09-09 @ 12:49:18
Postat av: Maria

Victoria gick ut med högsta betyg från skolan och har även pluggat entreprenör m.m.. så det hon gör är bara skådespeleri för det säljer!

Tack för en underbar blogg, kram!

2010-09-09 @ 14:37:50
Postat av: anne

Det luktar svartsjuka lång väg!

2010-09-09 @ 14:40:45
Postat av: Mirka

anne: Ha ha haa, du är rolig du:-D OM du kände mig så skulle du veta hur jävla fel du har ha ha haa

2010-09-09 @ 14:48:51
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Tess W

Anne: Svartsjuka har väl med kärlek att göra, du menade väl avundsjuka?

Tror nog Peter har bättre smak en så eftersom han valde Mirka (som är ungefär så långt bort man kan komma från Victoria)eller vad tycker ni andra?



Fast jag har också hört att Victoria hade jättebra betyg precis som Maria skrev!

Undrar varför hon inte använder de hjärncellerna då den goda Vickan?



Stora kramar Tess W

2010-09-09 @ 18:32:54
Postat av: Lotta

Självklart ska man inte anmärka på hur andras kroppar ser ut, alla är vi olika. Men i Victorias fall så har hon ju med viss hjälp ökat lite här i minskat lite där och just den kroppen är då INTE en förebild för unga tjejer tycker jag. Synd att hon förstörde sig så, hon var vacker från början...inte nu. Oproportionelig är hon!

2010-09-10 @ 10:53:11
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: camilla

hej, jag tycker att du och din familj verkar så otroligt ur söta!!



jag förstår inte varför du skulle behöva förklara dig. de flesta håller väl med dig om de du skrev? lr har jag fel?



hor som så är du jätte söt, ha en fin helg kram

2010-09-10 @ 16:35:48
URL: http://sorrysherry.devote.se
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Håller med dig. Ett bra svar du kom med oxå!



Kram Lisa

2010-09-10 @ 22:42:48
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Tänkte tipsa dig om en tävling jag har i min blogg. Man kan vinna en ansiktskräm från Karin Herzog. Den har ett värde på 399kr.



http://www.sjubarnsmamma.com/2010/09/vinn-chocolate-fran-karin-herzog.html



Vill du inte själv vara med o tävla så kanske du kan tipsa dina läsare om tävlingen?



Ha en fin dag. Det ska jag ha. Vi ska ha folk på middag så jag har lite att göra under dagen ;-)



Kram.

2010-09-11 @ 09:32:47
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: GreatGarlicGirl

Enig med deg! Det er faktisk en forskjell!

Leste nettopp om deg i den norske avisen, Aftenposten! Keep up the good work!

2010-09-11 @ 10:54:53
Postat av: Mirka

GreatGarlicGirl: Tack:-) Har själv inte fått tidningen ännu tyvärr...går det att läsa artikeln på nätet? Kram

2010-09-11 @ 13:10:04
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: mettemy

Jag gick i samma klass som vickan, hon var en trevlig tjej med medelbetyg, myyyycket sötare på den tiden!!! ( utan putläppar å jättebröst ) sen var vi med på nåt klass tjosan på tv ( efter hon blivit känd) å efteråt bjöd hon alla i klassen på resaurang. Det tycker jag var gulligt gjort.... men som sagt naturliga vickan var helt klart snyggare!

2010-09-11 @ 16:27:21
Postat av: elin

Åååh förlåt men hur DUM blir man.. En blogg är en personlig sak som oftast används för att skriva av sig om sina EGNA TANKAR OCH ÅSIKTER om olika saker. Så gillar man inte det du skriver så är det väl bara att låta bli och läsa den!

2010-09-12 @ 13:50:52
URL: http://epmn.blogg.se/
Postat av: Marika

DU har så rätt om Viktoria, Mirka!

Såg hela kalaset på tv och tycker att Viktoria gjorde ett uselt jobb...väldigt tafatt!

2010-09-12 @ 19:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0