Liten summering:-D

Det känns som att det var evigheter sen jag skrev om bara vår vardag liksom:-)
Det har varit full rulle dagarna i ända och de dagarna barnen varit på dagis så har jag och Peter försökt ha lite tid för att göra saker som är enklare att göra just när barnen inte är hemma:-)

Vi har i alla fall hunnit vara i skogen med alla barnen och plockat svampareller (som Alice kallar kantarellerna*S*). Vissa gånger har Peter varit på svamp-plock med Selina när han har hämtat henne från 6-års...


Svampen som hela familjen var och plockade:-)


Och resultatet:-)

Vi har även fått vår "matsalsdel" ommålad. Det var fula, flottiga tapeter där innan och när vi flyttade in fick de nedslag. Nu valde vi att få de väggarna målade i stället för tapet....så mycket lättare att hålla rent väggarna:-)


Under arbetet.....

Varje morgon och eftermiddag under 3 dagar fick vi flytta på bord/stolar och den bly-tunga kökssoffan men det var det värt:-D


Ljusa, fina väggar är resultatet:-) Nu ska jag bara hitta en fin tavla och väggtext att ha
på de väggarna så blir det finemangen:-D

En dag var jag, Peter och Nellie och lunchade med brudarna:-) En trevlig avbryt på vardagen blev det och är lite förvånad över att Peter gjorde oss sällskap för det händer inte så ofta:-D


Annelie med Sami och sin sallad:-)


Annelies syster Victoria och Sami:-)


Linda med sin fralla:-)


Min favoritlunch - varm smörgås med sallad:-)


Peter med Nellie och Sami


Grillat har vi också gjort ett par gånger:-)
En dag kom Eva med sina 6 barn och vi grillade tillsammans. Hade en härlig eftermiddag tillsammans och jag måste bara säga en gång till att jag är såå glad att vi har fått lära känna Eva och hennes underbara familj:-) Eva är en sån fin människa och vän att man kan inte annat än älska henne:-)

Vi har även införskaffat oss en ny större grill, tacka vet jag Jysks höst-rea:-)


Och den är kanonbra!

Annars så har dagarna varit som de är.....fullt ös med barnen, hushållsarbeten mm:-D
Peter blir piggare och bättre för varje dag som går och det är skönt:-)

Oliver har blivit jättegosig mot Nellie.....han ska pussa henne typ konstant och så älskar han att ligga på golvet bredvid Nellie och bara mysa:-)


Myspys:-)


En puss:-)


Även Thor vill vara med:-)


En glad Nellie i sina nya härliga och ekologiska kläder från Röda Hund 

Igår var jag iväg och tatuerade mig igen:-) Ville ju ha med Nellie och Thor och eftersom bara ett namn fick plats i stjärnan så fick Thor en egen tatuering.....(undrar vad det blev dårå*S*)
Bilder kommer inom kort;-)

Ang. en ny design så har det inte gått så bra som ni ser....... Jag fick hjälp av en tjej men var tyvärr inte riktigt nöjd med resultatet:-( Jättetråkigt då jag vet att hon har lagt massa jobb till det mm men jag vill att den nya designen ska kännas lika rätt som den nuvarande gjorde.....
Så, nu har jag hjälp av en annan tjej som är skitduktig och jag vet att jag kommer att gilla vad hon än hittar på:-)
Så alldeles snart blir det designbyte OCH med Nellie med i bild:-D

Nu ska jag ta tag i våra busungar och få de i säng:-D

Kommentarer
Postat av: Linda;)

Du lyckas då alltid lägga ut dom muppigaste bilderna på mig du bara hittar, eller så är de bara för mig att inse att jag ÄR sådär muppig hahahaha. By the way, jättesöta bilder på barnen:)

2010-09-13 @ 21:54:22
Postat av: Mirka

Hahahaa:-D Du är ju så muppigt söt ju hahahaa

2010-09-13 @ 22:07:21
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

ett förslag på en väg text...



DRÖM

om morgondagen

MINNS

gårdagen

Lev

I nuet

2010-09-14 @ 08:31:25
Postat av: Trillingmamman

Ååååh goa du :-). Du ska veta att vi tycker detsamma om att träffa er. Helt underbara allihopa :-)))!



Ska försöka hinna med en träff igen innan vi flyttar ( nu är det allmänt känt ).



Önskar er alla en underbar dag i detta fina höstväder trots allt. Men det skulle inte skada med 30 grader och sol ;-). Bara ett år kvar till nästa sommar och förhoppningsvis värme :-P.....



Måste göra mig i ordning för jag ska rasta de små idag. Går inte att sitta inne :-).



Sköt om så gott. Många kramar Eva med hela familjen

2010-09-14 @ 08:50:38
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Hejsan! Vill först och främst säga att jag tycker du och Peter är några av de häftigaste föräldrarna jag någonsin har hört talas om. Jag följde Fam. annorlunda när ni var med. Du är nog lite av en hjälte för mig för jag kan säga ärligt att jag skulle aldrig klara av att ta 10 barn med mig i skogen. Hursomhelst hoppas att vi kanske kan etablera en kontakt med varandra för jag är oxå med i föräldrapanelen på minbebis.com. det hade varit roligt att lära känna dig som människa och inte bara det man fick veta på Fam. annorlunda vill säga grattis till flickan med för den delen. hon är jättefin och även ett stort grattis till den nya lägenheten. jag hoppas för er skull att ni snart kan hitta ett hus till er stoora familj! Ha det så bra så länge!

2010-09-14 @ 13:52:05
Postat av: Sofia

Du e ju bara bäst Mirka!!

Önskar jag hade din styrka o tålamod och

ditt lugn.

Önskar er all lycka!

Kraaaaaam

2010-09-14 @ 22:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0