Helgen.....

Jahapp, då börjar även denna helg närma sig sitt slut och som alla andra helger så går tiden alldeles för fort:-D

Igår hade Linnéa, Jennifer, Benny och Selina en obligatorisk skoldag 9-12 och då brukar man samlas i skolan för att ha en städdag med loppis och cafeteria.....väldigt roligt tycker barnen:-)
Och så är de lediga imorgon som kompensation......

Jag fick nästan 2 timmar för mig själv igår! Japp, jag var helt allena, noll barn hemma! Overkligt och alldeles konstigt kändes det:-D Jag passade på att laga middagen men sen fick jag inget mera vettigt gjort.....jag visste liksom inte vad jag skulle göra, är ju så van vid att ha liv och stoj runt bena hela tiden så det blev en kortslutning i hjärnan av tystnaden:-D

Idag tog Peter med sig 7 av barnen och åkte på husesyn utanför Enköping. Linnéa gick till sin kompis Ebba och thor och Nellie stannade hemma med mig. Båda två sov och det blev så där konstigt tyst igen:-D
Fick Gitta på besök vilket var roligt då vi hinner inte ses lika mycket nu när hon jobbar o har sig:-)

Nu är hela familjen samlad igen och vi har precis ätit middag:-)
Idag är det då dags för att rösta och jag vet inte vem jag ska lägga min röst på!? Och tiden håller på att rinner iväg......! Jag låter Peter vila en stund innan vi tar en promenad till val-lokalen.....sen blir det väl att panik-välja nån av partierna:-D

Lite Nellie-bilder från igår:-)




Oliver med Nellie


Benny med Nellie och Oliver


Victor med Nellie och Oliver:-)

Killarna nästan slogs om att få hålla i Nellie och alla skulle fotas också:-D Och det är inte så lätt att få fina bilder på Nellie just nu för hon är jämt så upptagen med att äta på sina händer:-D

Kommentarer
Postat av: Trillingmamman

Vilka sköna bilder :-))). Hoppas helgen varit bra. Själv har vi packat som galningar, rensat förrådet och jag hann även med att rösta idag också. Förkylningen härjar i detta hem just nu och ALLA är sjuka mer eller mindre även Julie.



Kramar Eva

2010-09-19 @ 19:04:10
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Sophie med 6 barn tätt

Vilka fina bilder! Skönt med lite "egentid" :) KRAM!!!

2010-09-19 @ 21:21:14
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: BarbaMamman (Madde)

Vilka gullungar du har! Kan käka upp dom allesammans ;o)



Kraaaam på er!

2010-09-20 @ 00:04:06
Postat av: sussie

Nelly e så lik killarna. Söt e hon med så inte konstigt dom slås om henne. Kram

2010-09-20 @ 11:07:31
Postat av: Anonym

Hej Tittade ni på huset som jag skickade länken från blocket?

2010-09-20 @ 13:03:37
Postat av: Annica

Tusen tack för i dag Mirka! Kul att träffas!

VI ÄR HUR NÖJDA SOM HELST MED VAGNEN.

Tack igen!

kram

2010-09-20 @ 18:27:10
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag tycker att Nellie är jättelik Jennifer ^^

2010-09-20 @ 18:57:01
Postat av: Mirka

Eva: Hmm, jag är inte avundsjuk på dig och ditt packande men det är värt besväret eller hur:-) Tråkigt med dessa envisa förkylningar:-( Kramar från oss alla



Sophie: Ovanligt med egentid men lite skönt också:-D Fast jag föredrar liv o stoj:-D Kram



Madde: :-D:-D då måste du komma hit först:-D Kram



Sussie: Ja, hon är nog mest lik killarna:-)



Anonym: Japp, samma hus;-)



Annica: Men TACK själv:-) Det var riktigt kul att få träffa er och jag hoppas på att vi kan ses flera gånger:-) Kram



Elin: Njaa, det är hon inte riktigt;-) Alice var/är exakt kopia på Jennifer men Nellie är nog mera en blandning av de flesta:-)



2010-09-20 @ 19:55:55
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Peter o Mirka! Va kul, vad det något att hyra eller lät det för bra på nätet. Många kan ju överdriva med stoleken och så. Håller tummarna att det passade er.

2010-09-21 @ 09:15:49
Postat av: whatthefuckdotcom/Janna

Hejhej, ville bara meddela att betalningen har kommit in och att 25% gått till Unicef. http://www.unicef.se/egna-insamlingar/wtfdc



Tack än en gång för att du valde mig som bloggdesigner :)

2010-09-21 @ 11:34:05
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vad Nellie växer och sötare och sötare. Enköping är bra men bra skolor och närheten till allt. Jag har bott här ner i 2 år nu och trivs bra med skolor och dagis och så

2010-09-21 @ 14:45:51
Postat av: Mirka

Anonym: Själva huset var faktiskt bra men den ligger lite väl nära järnväg och finns ingen staket eller annat skydd där:-( Sen är inflyttning 1 oktober och han gav sitt svar om vem som fick huset idag....Lite jobbigt med en sån kort varsel då vi har 3 månaders uppsägning! Så vi backar nog från det:-(



Janna: Härligt:-) Och det är fortfarande jag som ska tacka;-)



2010-09-21 @ 22:36:50
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: smulan (sjubarnsmamma)

Känner igen mig ;-) Jag får mer gjort hemma när alla barnen är runt mig än vad jag får när jag är ensam. Lilla Nellie börjar bli stor. Roligt o få följa henne. Ja dom andra barnen med naturligtvis. Tycker om din nya design. Jag blev inspirerad o bytte min med. Du får gärna komma in o kika.



Jag önskar dig o din underbara familj en fin dag. Kram Lisa

2010-09-22 @ 11:15:14
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Anonym

brukar rammla in här regelbundet för att se hur allt går för dig...snubblade in på en sida i dag som jag tyckte hade så fina barnkläder...

ta en titt du oxå..

www.hjartegryn.blogspot.com

2010-09-22 @ 15:00:30
Postat av: Anonym

prövar igen...



http://alskadehjartegryn.blogspot.com/

2010-09-22 @ 15:01:33
Postat av: Ingrid

Inne och läser. :)

2010-09-23 @ 11:07:02
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com
Postat av: Christina Arnesdotter Ström

Hej Mirka!

Du har inte skrivit i din blogg på ett par dagar,är du sjuk?



Christina

2010-09-23 @ 12:23:06
Postat av: johanna

hejsan svejsan..

hur mås det??

jag har snubblat över dig då o då..och tänk flera ggr att jag ska ta kontakt...

bor på andra sidan stan..men har bara 9st kids...förhoppningsvis får jag en nr 10 med till nästa sommar,...

ha det gott

2010-10-01 @ 10:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0