Tomgång...

Det känns som att jag går i nån sorts tomgång just nu. Som om tillvaron är lite på ett avvaktande läge just nu.
Tröttheten gör nog sitt men sen är det jobbigt med väntan.... vill att saker ska hända NU....eller helst typ igår:-D

Tur att man har alla barnen som verkligen håller en igång:-D


Oliver, Nellie och Alice:-)
Nellie nöjer sig inte med att ligga i vagnen längre utan hon ska sitta och ha koll på allt:-)


Oliver är mig trogen i köket! Han kommer alltid och frågar om han får hjälpa till att laga mat....vår lilla kock:-)
Nu är det inte alltid att jag låter honom att hjälpa till men när det finns tid mm så får han gärna göra det:-)

Oliver sköter korv-stekningen:-)


En glad Nellie:-D

Efter middagen igår kom Lucas och Alissa förbi och hälsade på:-) Och eftersom det fanns lite mat kvar så fick Alissa äta middag hos oss:-)



Alissa tog på sig allt som hon tyckte var roligt: Selinas mössa, Nellies haklapp och dock-bärsele:-)

När de hade gått så var det dags att lägga barnen som hunnit bli rätt stojiga:-D

Idag kom Linda till oss efter dagislämningen och vi hann ta en fika innan det var dags för mig att gå till körskolan för min dubbellektion. Linda tog hand om Nellie under tiden:-)
Vi körde runt i Väsby, Häggvik och Edsberg och det gick bra det med tycker jag:-) Jag måste, måste ta tid och ork till mig att läsa den förbaskade boken också för nu börjar jag närma mig slutet!

Hann gå en vända till affären innan jag hämtade hem barnen. En av Jennifers bästa kompisar, Sonja har nyligen kommit hem från sin semester utomlands och de har saknat varann så pass att Jennifer får sova över hos Sonja inatt. De brukar sköta sig så bra trots att det är skola idag + att Sonja bor nästan bredvid skolan också:-)

Vi har åter igen en fullbokad helg framför oss och jag ser verkligen fram emot den:-)
Att få umgås med familjen och goda vänner är ju topp of the line:-)

Jag måste hitta nya varma skor åt mig själv! De behöver inte vara världens snyggaste MEN de måste vara varma och jag måste kunna vara ute utan att frysa om tårna en längre stund. Tips om bra vinterskor emottages mer än gärna;-);-)
Och när vi ändå är igång så tar jag gärna emot tips om var jag kan hitta en varm och skön vinterjacka? Gärna en längre modell - typ parkas, som helst täcker det mesta av baken:-) De jackorna jag har är helt okej...om de nu vore i 2-3 storlekar mindre. Nu ser jag ut som om jag var klädd i en potatissäck:-D

Idag är det dags för Greys Anatomy igen och jag får komma på nåt bra så jag håller mig vaken tills det:-D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Viking stövlar svart eller röd. Ser ut som en gummistövel. Ullfoder tål vatten o kyla. Toppen stövel. Ser inte dummt ut när man drar byxorna utan på. Finns på sportbutiker samt vissa skobutiker. Kostar mellan 350-499 beroende vart du köper dom.

Länken visar hur dom ser ut, finns i vuxen stolekar i butikerna. Lite stora i stoleken



http://www.sportamore.se/produkt/6907-viking-thermo-j-svart



Sportbutiker har didriksson jackor som är långa med pälskrage för 999 finns i olika färger



http://www.teamsportia.se/produkter/fritidskonfektion/klader/didriksons/didriksons-oregon-usx-parka/



Lycka till

2010-11-17 @ 16:26:48
Postat av: Anna

Jag köpte Curlingkängor på Scorett av märket Canada Snow för 1199:- Och de är varma, sköna och relativt snygga :) Jättegosiga då det är riktigt päls i... Ni är toppen... :)

2010-11-17 @ 17:16:44
Postat av: Trillingmamman

Hej vännen!



Hoppas du håller dig vaken till ditt favoritprogram ;-). Ett par tändstickor kan varmt rekommenderas skratt...Skämt åsido.



Angående kläder och skor så finns det i det oändliga att söka och hitta. Beror också på vilken prisklass du är villig att betala för. Kappor finns det gott om på Ellos, de som täcker rumpan och i dun. Ja alla möjliga modeller faktiskt.



Sen skor så finns det hur mycket som helst, men om de är varma återstår ju att se när man väl har dom på och det är smällkallt. Kan varmt rekommendera Naturkompaniet som har kängor för vandring och iskalla dagar. De kostar en hel del men är av MYCKET god kvalitet. Och finns det kängor där som håller för vandring på Mount Everest så borde du hitta för lilla kalla Sverige. De kostar tyvärr men håller lifetime om man sköter dom väl. Och de är snygga en hel del också. Går utmärkt att impregnera och står emot kyla och vatten väl.



Annars finns det nog en hel del i "vanliga" butiker med. Ju tjockare sula desto bättre håller det från kylan ( och gärna foder i ).

http://www.naturkompaniet.se/Product/ProductList.aspx?id=5745



Ja det var lite tips från mig och du lär säkert få en drös från dina läsare ;-). Bara att titta igenom tipsen :-). Lycka till i varje fall!



Kram kram

2010-11-17 @ 17:41:08
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: 4U2

Skönt när de vill hjälpa till i köket, det får man tillbaks när de blir lite äldre.

2010-11-17 @ 18:19:36
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: Sophie

Hej tjejen! Letar också jacka.. Fryser ihjäl. Var sugen på en didriksons i parkasmodell men den finns inte i 34. Får nog åka till stan och leta noggrannare. Kram

2010-11-17 @ 19:10:05
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: O

Kan man inte få se en bild på din mage?

Du är väl gravid? eller har jag fattat fel??

2010-11-17 @ 19:17:15
Postat av: Tina

Hej!



Dessa skor varmfodrade både i botten och sidorna och ja överallt i skon. Har dom inte själv men min kompis köpte dom. De ser sköna och bekväma ut.



http://www.skopunkten.com/Barnskor/Modeller/Visa-Alla?art=256566



Du kan alltid kika på dom.



Ha de bra

2010-11-17 @ 19:23:34
Postat av: Anna

Rekommenderar kuoma!! Jag har till äldsta dottern, och nu när mina föräldrar åkte till Finland beställde jag av dem. De kostade 30€ istf 799kr här l Umeå. Ullklädda invändigt, går att maskintvätta och de väger ingenting!



/Anna

2010-11-17 @ 19:43:04
URL: http://mitt-liv-anna.blogspot.com
Postat av: Anna

Köpte ett par McKinley(inter sports märke) i "Canada-kängsmodell" Gummi under, runt om upp till ankel, sen skinn ovanför. Stora klumpiga, men varma hållbara underhållsfria. Massa ull inuti, numera får jag köpa ny fårskinns-sula om året, men dom håller och är varma o sköna. Köpte dom när jag var 29 och nu är jag 36. Och dom står emot slasket.

2010-11-17 @ 20:13:40
Postat av: sargit

Kan rekomendera salomon kängor. Har haft ett par som jag köpte -98 och använder dem fortfarande (fast de nu börjar visa tecken på slitage så de börjat spricka lite), de var dock inte vinterskor utan vandringsskor men använde dem med ullsocka i vintertid vilket fungerade bra.

Då de börjar bli lite slitna så köpte jag för ett tag sedan ett par nya salomon, fast vinterkängan (då jag inte hittade liknande den jag har).

Är jättenöjd och de väger typ ingenting och är varma, för varma just nu känns det som.

Kostar ju nästan tusenlappen men det är det värt då de håller länge.

kram

// Sargit

2010-11-17 @ 20:58:33
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Johanna

Härliga bilder på fina barn!!!



Skit i puckot som skriver onödigheter i din blogg. Blockera IP-numret :-)



Sov gott!!!



Kram om

2010-11-17 @ 22:44:59
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Susanna

Ellos har en fin vit jacka som är modell längre, ska själv köpa den ; )

Matchande varma stövlar/kängor finns på stadium.

Lycka till!

2010-11-17 @ 23:04:07
Postat av: Mom of three boys

Rekommenderar Sorel skor! Mycket varma, även när det är -30 grader ;-)



http://www.brandos.se/sorel/snow-angel-lace-nl1810-010-black/a20191



http://www.ellos.se/ListPage/Search.aspx?SearchText=sorel&ConceptStoreCategoryId=

2010-11-17 @ 23:38:59
Postat av: Elin

Jag har köpt ett par uggs och de är underbara. De kostar ju skjortan men jag beställde av en kille som har en annons på Blocket om de och då kostade de bara 899. Inklusive frakt också. Jag vet inte om han har lagt ut annonsen på hela Sverige. Men om du går in på Blocket och sen Västerbotten och söker på uggs så hittar du dem :) finns i olika modeller och färger. Och de är såå sköna.

2010-11-17 @ 23:42:48
Postat av: Hanna

Jackor borde det väl finnas gott om på Stadium outlet?

2010-11-18 @ 06:34:10
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Vad roliogt med en liten matlagninsintresserad :D

Min lilla Nellie vill med hjälpa till med mat. men inte så lätt när man är 2 år.. ;)

Kram

2010-11-18 @ 10:02:25
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Mary

Jag köpte uggs eller ja kopior eller nått liknande på rusta för 99kr helt ok kvalitet dessutom brukar vinterskor bli så fula efter en sesong i snö, och saltslask så då kan man bara slänga om de inte var alltför dyra:) Passade på att blinga mina med lite pärlor för att de skulle bli lite annorlunda http://justinlife.bloggplatsen.se/kategori/77691-pyssel/ men inget man behöver göra. De är lätta varma och sköna dåiallafall.

2010-11-18 @ 11:14:19
URL: http://justinlife.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0