Tiden står still.....

När Mirka sätter fart! Japp, så måste det vara för ibland blir till och med jag själv förvånad över min energi:-D:-D
I fredags gjorde vi ju tårtor. Efter det hjälptes jag och Emmelie åt med att klippa/raka Victor, Oliver och Thor och efter att de duschat så stekte jag ett lass med pannkakor:-)
Peter åkte och storhandlade efter jobbet så vi bestämde att äta i lugn och ro på kvällen:-)


Nyfriserade killar:-)

När barnen lagt sig så tittade vi på Idol....eller jag lyssnade på det för jag lagade lite god mat samtidigt:-)
Överraskade Peter med lite extragod mat.....Råraka med massa löjrom, creme fraiche, sallad, röd lök och massa räkor:-)


Såå jäkla gott!

Jag har alltid gillat Idol men den här säsongen har jag knappt tittat på det. Men jag bara måste säga att Jay...han bara äger!! Han har sjungit bra varje gång men tycker att hans Madonna-låt - Prayer var så jävla bra!! Rös i hela kroppen när han sjöng:-)

Imorse var barnen uppe tidigt som vanligt. Jag tog en dusch och sen ville Alice, Oliver, Victor och Thor bada:-)
Städade lite innan frukosten så att Peter fick sova lite längre:-)

Fick hem nya kläder till Thor igår som jag bara var tvungen att beställa från Hej Baby! När jag hade tävlingen med de så var det många som skulle ha köpt Nova Star-jeans vie en eventuell vinst. Jag blev så nyfiken på dessa jeans (har ju hört om Nova Star men aldrig haft nåt) att jag beställde ett par till Thor som behöver nya byxor:-D


Såå fina jeans, blev supernöjd! Bestälde även den tuffa t-shirten som passar så bra på Thor:-D

Nellie var så duktig idag....Hon stog jättelänge på alla fyra dvs krypställningen:-D Hon börjag bli stor vår bebis:-D


Efter frukosten började jag baka. Vi väntade besök runt kl. 13 så jag bakade en långpannebulle med philadelphiaost:-)
 Och denna gång fotade jag den;-)

Ska skriva in receptet på den så snart jag hinner;-)

Tog hand om disken, drack några koppar kaffe, plockade runt lite mm tills Peter kom hem med saffran.
Jag bakade även en saffranskaka med vitchoklad på.....flerbarnsmamma hade bakat det här om dagen och det såg så gott ut att jag ville bara ha jag med:-D Tack för receptet Sophie;-)


Saffranskaka med smällt vitchoklad på + rosa strössel:-)

Sen kom vårt besök! Barnen har längtat efter de i flera dagar så alla vart såå glada när de kom, Helena med sina barn:-)
Vi fikade, snackade och hade det bara så trevligt:-) Tack vännen för påsen!!

När de åkte så tog de med sig Jennifer och Benny som skulle sova över där:-) Vi ska ditåt imorgon för lite andra ärenden så det passade bra och barnen vart överlyckliga:-)

Började i tvättstugan, lagade middag, åt, tvättstugan, plock, mera plock, tvättstugan, gjorde fyllningarna till smörgåstårtor, tvättstugan mm

Jag tvätten var klar, barnen somnat var det dags för mig att ta itu med 2st smörgåstårtor som vi ska ha med oss till ett "möte" imorgon. Linnéa hjälpte mig lite med att serva mig med allt jag behövde:-)


Ost/skink-smörgåstårtan


Lax/räk-smörgåstårtan:-)

När de var klara var det dags för höjdpunkten! Att göra goda mackor med fyllningar som blev kvar:-D


Kevin har lite beslutsångest:-D

Ojdå, vad mycket klockan har hunnit bli.....jag som "skulle bara" fixa foton + kolla runt lite medans jag åt mina mackor:-D:-D
Nattinatt

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj, vilken energi. Så mycket gott du har lagat, nu måste du nästan skriva vem som ska få det. Nellie har ju utvecklats enormt, kryper nog snart. Kevin ser nöjd ut, han har kanske provsmakat lite. ha en trevlig söndag hela familjen!

2010-11-21 @ 05:50:15
URL: http://www.grytlappen.blogspot.com
Postat av: Annika

Jäklar vad du är duktig på att baka!!

2010-11-21 @ 08:39:14
Postat av: Malou

Jag fattar inte hur du hinner med =) Jag har bara tre barn men tycker aldrig jag hinner baka =(. Dålig planering kanske? =) Kram

Postat av: Annette

Du milde vilken energi du har. Det är verkligen inspirerande att läsa din blogg:) Önskar jag hade bott i närheten för du är verkligen en människa jag hade velat träffa och lära känna! Du är fantastisk Mirka!

Ha det så bra på ert "möte" idag.

2010-11-21 @ 08:58:51
Postat av: Vendela

Shit vad duktig du är på att baka! Långpannebullarna har jag också testat - skitgoda!



Den där saffranskakan med vit choklad skulle jag gärna vilja att du oxå skrev ut recept på :-)

2010-11-21 @ 08:59:36
Postat av: Linda

oj vad du fixar och donar! så himla duktig är du!

kram

2010-11-21 @ 09:05:39
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: sargit

Kan bara instämma, vilken enrgi du har!

Själv bakade jag också långpannebullar igår, fast på natten då barnen somnat ;)(blev klar halv ett). Hittade ett recept i senaste buffe tidningen som jag ville testa, man gör t.o.m. vaniljkrämen själv (men råkade måtta fel så blev dubbelt så mycket socker än vad det var menat). Få se idag hur de smakar, men det såg bra ut :)

Hoppas ni får en trevlig lördag, själv inväntar jag ett tjejgäng till eftermidagen och min kära familj ska på annat håll då :)

kram

2010-11-21 @ 09:13:12
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Lena

Vad duktig du är på att baka:) och vilken energi du har, helt otroligt att du hinner med och orkar allt. Jag ser fram mot receptet på långpannebullarna. Dom ser jätte goda ut:) Och smörgåstårtorna vad har du för fyllningar i? Sen vill jag passa på att tacka för en intressant och rolig blogg. Kram

2010-11-21 @ 09:19:07
Postat av: 4U2

Vad jag vet har jag aldrig gjort en smörgåstårta, dina ser smaskiga ut, likaså räkrätten överst.

2010-11-21 @ 09:31:58
URL: http://4U2really.blogspot.com
Postat av: joni

jay måste ju lämna tävligen! om hdan får vara kvar trots det han har gjort så är det ju helt sjukt.

2010-11-21 @ 09:32:45
Postat av: Mila

vilken gullig bild på Victor Oliver och Thor. Victor har visst hål i byxorna vid knäet, Olivers linne ser uttvättat ut och lille Thor har dräggel fläckar hela t-shirten! :D

2010-11-21 @ 09:47:40
Postat av: petra

Måste bara säga att jag har följt din blogg sen ett kort tag tillbaks och jag är så imponerad av dig!! Att ha så många barn och ändå fixa och dona så som du gör....verkligen imponerande. Jag har två egna barn och två bonusbarn, väntar nu mitt tredje barn....och jag brukar va helt slut då vi haft alla barnen :)



Smörgåstårtorna såg helt underbara ut!! Vaad har du i fylningarna som du har emellan?

2010-11-21 @ 10:31:45
URL: http://jimmyssyster.blogg.se/
Postat av: Madde

Du är så bra Mirka! Du är så duktig på att fixa och dona och samtidigt ta hand om din fina familj.



http://thebencas.blogg.se/?tmp=21105307



Kramen

2010-11-21 @ 10:58:22
URL: http://thebencas.blogg.se/
Postat av: cecilia

Hej Mirka. Vilken energi du har :D Den smittar av sig haha. Hoppas du har de bra & att din graviditet är bra. Tänkte kolla om du ville ge dina recept på dina smörgåstårtoe & lite goda fyllningar? Maila mig gärna: [email protected] kramkram

2010-11-21 @ 11:12:24
Postat av: Anette

Jösses vad effektiv du är! Och vad fina smörgåstårtor!! Jag som aldrig ens orkat/hunnit prova baka en. Du sprider så mycket effektivitet kring dig så det smittar hit oxå, jag tror faktiskt jag ska prova baka en till jul:). Alltid så intressant att läsa vad ni hittar på. Fast det bara är vanliga vardagssysslor så tycker jag att du gör så mycket!

2010-11-21 @ 11:13:12
Postat av: Mirka Norrström

Jag lovar...recept på allt kommer:-) Inte idag för vi ska iväg snart men imorgon så:-)



Joni: Jag är inte så uppdaterad...Vad har Jay gjort??



Mila: Ja du, vissa kläder är stora favoriter och får absolut inte kastas av barnen så vad gör man....de lär nog inte dö av att använda det hemma:-D Thor är hemsk på att dregla så alla tröjor ser ut så framåt kvällen...men men, kan ju inte limma fast en dreggelkopp under hakan på honom:-D

2010-11-21 @ 11:15:16
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han knarkar, Jay alltså.

2010-11-21 @ 11:52:04
Postat av: Vendela

Joni: Jay ska inte alls lämna tävlingen! Han blir kvar i Idol mot att han följer ett behandlingsprogram! Tycker inte alls det är "sjukt" heller!



Mirka: Jay lämnade ett blodprov i Luleå vilket visade sig positivt för Cannabis. Det visade sig att han rökt hasch för ett par veckor sedan hemmai H-borg. Ett återfall alltså, som han ångrar. Tycker det är bra att han får vara kvar i Idol, alla förtjänar en andra chans. Kasta ut honom är lika med att kasta ut honom i knarkets värld igen.

2010-11-21 @ 12:01:57
Postat av: Agnes

Hej Mirka! Läser ofta din blogg, glad att du är så duktig att uppdatera. =) Jag ser fram emot recepten på framförallt dina smörgåstårtor. Jag gör ofta egna smörgåstårtor och är tacksam för nya tips om dina kan vara godare. Gillade skarpt garneringen av fisktårtan. Den såg supergod ut.

2010-11-21 @ 12:44:08
Postat av: Malin Saarenketo

jag älskar din blogg, läser så gott som dagligen o blir lika imponerad varje gång, vilken energi.Är själv 3-barns mamma men tror jag knappt har hälften av din energi:)Må så gott! Kram Malin

2010-11-21 @ 14:28:43
Postat av: Annica

du e så duktig gumman!



och du det där receptet på lång panne bullar vill jag jäääääte gärna ha, måste testa, det såg så gott ut =)



vi får ta och ses snart tror jag visst, det e ju snart lov igen me, annars kan jag komma över nån dag innan me =)

ha det

kram

2010-11-21 @ 19:46:25
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Lollo

Tack Mirka för ditt svar om potträningen! Smart drag att testa microlax. Kanske något för min kompis son. Hennes son har inte ens lärt sig torka sig själv. Jag antar att dina barn lär sig sånt samtidigt som de blir blöjfria eller? Hoppas du får iordning på Oliver och toaletten också.

2010-11-21 @ 19:46:26
Postat av: Camilla,blivande 8 barnsmamma.

Herregud vad du e duktig..oohh så fina smörgostårtor du har gjort..det vill jag oxå kunna göra..hoppas ni har haft en jättebra helg..

mvh Camilla

2010-11-21 @ 19:59:48
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Camilla,blivande 8 barnsmamma.

Herregud vad du e duktig..oohh såå fina smörgos tårtor du har gjort..jag vill oxå kunna göra sånna..Är det svårt?

Hoppas att ni har haft en jättebra helg..

Mvh Camilla

2010-11-21 @ 20:01:53
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Sandra

Mirka! Jag är så sjukt ibnpolnerad av dig!!!! Fattar inte hur du hinner allt, vilken energi! Berättade om dig och visade dina barn och ditt sista inlägg, för mina döttrar, varav 6 åringen utbrister, "så där mycket hinner ju inte du mamma, fast du bara har två barn!" Nej, precis jag är ingen super Mirka!

Postat av: Jessica

Alltså wow du är grym Mirka, gud vad goa saker du alltid gör mmmmmmmmmmmmm

2010-11-21 @ 20:54:05
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: S

Ryktas om att även du har en bulle i ugnen?!;)

2010-11-21 @ 22:07:46
Postat av: Lotta

Himmel önskar jag hade hälften av din energi...



Kram

Lotta

2010-11-21 @ 22:45:51
Postat av: Sussie

Hej Mirka

Vad du kan, vilka fina tårtor du gör och bakar och står i. man blir ju sugen av att läsa din blogg :)



Visst är det mysigt att advent snart är här. På fredag hade jag tänkt ta fram adventsljusstakarna och jag tycker det blir så mysigt då, älskar julen.



Ha en bra dag

/Sussie

2010-11-22 @ 09:31:40
Postat av: sussan

vilka fina tårtor =) måste bara göra en kommentar om den personen som klankade ner på kortet, för den ena hade hål på knät o linnet va slitet o en hade dregel, herregud säger jag bara, jag såg inte ens de sakerna, den personen måste sitta o leta fel med förstoringsglas, jag har bara 3 barn, o då skulle jag bli anmäld för missskötsel av mina barn, de kommer hem nästan varje vecka från skolan med hål på byxorna, de sliter byxor nåt grymt,

nä tycker såna personer kan sluta läsa bloggar när de bara ska klaga hela tiden.



Fina blev de i håret iallafall =)

kram o ha en bra dag

2010-11-23 @ 08:35:20
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Du är verkligen grym!

2010-11-26 @ 00:29:29
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Rebecka.a

jag älskar din familj ! :)

2011-01-24 @ 21:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0