TACK!!! Och lite svar....:-)


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
                                 

Jag måste bara få säga att jag har de bästa läsarna ( nå ja...99,9% av er) i världen!!!
Era ord är så fina, snälla, omtänksamma mm:-)
Ett litet hjärta vill jag dela ut till er alla.......love you:-)


Jag har även fått lite frågor i all välmening och det är roligt....jag förstår att många kanske har svårt att förstå våra val men fråga på, kanske kan jag få en del av er att förstå.......jag bits bara på de elaka påhoppen:-D

Några av er undrar varför ett till barn när Nellie är så liten fortfarande:

Vi har fått de flesta barnen tätt med ca. 16-18 mån i mellan och tycker att det är bra att få barn tätt:-) Sen blir vi inte yngre heller...:-D:-D

När man väl kommit över en gräns så att säga....i vårt fall efter första tvillingparet då vi hade 5 barn hemma (4 gemensamma + Peters son) så blir inte det jobbigare med flera barn....mera jobb - JA men inte jobbigare. Sen har det bara "flytit på":-D Eftersom inga p-medel funkar på mig och vi är inte redo för att sterilisera nån av oss så lät vi ödet ha sin gång denna gång.... Varför inte liksom, vi har kärlek, ork och ekonomi kvar till nåt barn till:-)
Visst, vi bor trångt....men har nåt på gång (vill inte uttala mig mer om det först allt är helt spikat) och vi är helt säkra på att vi kommer att ha flyttat till större innan nästa bebis kommer:-) Och ja, de större får eget rum då...även fast de inte tycker att det är sååå viktigt;-)

Min kropp har inte tagit så mycket stryk som man skulle kunna tro faktiskt! Jag får möjligtvis ont i ryggen liite lättare än förr men vad vet jag....det skulle ju kunna vara så även utan alla mina graviditeter:-D

Hmmm, vad det nåt mera tro.....*tänker*

Jo, några av er tycker också att min reaktion på Maries kommentar var onödig och omoget.....

Jag förstår inte varför jag inte får reagera på sånt?? Är det omoget att bli arg? Det är mänskligt att visa känslor som kärlek, ilska, glädje mm. Bara för att jag har en öppen blogg så ska jag då vara tvungen att ignorera idiotiska kommentarer? NEJ, jag tycker inte det! Jag är en människa med känslor och ibland rätt temperamentsfull till och med och jag tänder till ibland! Att allt för ofta få liknande kommentarer (inte bara på min blogg utan forum eller bakom min rygg) av folk som INTE känner oss är svårt att ignorera varje gång! Jag tar inte åt mig men blir arg en kort stund och "biter" tillbaks. Att jag kallade henne för surfitta är för att jag tycker att hon beter sig som en! Och det var rätt snällt sagt av mig;-)
Om jag då är omogen i era ögon så fine for me;-) Men jag är inte en människa som tar skit från vem som helst..... Varför skulle jag?


Annars så har dagen varit......stormig:-D Och då menar jag på snöstormen som har dragit fram över Sverige:-D Barnen var jätteglada för att få vara ett par timmar på deras älskade dagis igen och leka med sina dagiskompisar:-)
Jag hade en dubbel körlektion på förmiddagen och Linda kom för att passa Nellie under tiden. Körningen gick bra och jag hann bli klar innan stormen slog till ordentligt:-)

Det var mindre kul att hämta hem barnen i snöyran men de brydde sig inte i sina varma overaller:-D



Kommentarer
Postat av: Ullis

En lite känslig fråga kanske. Själv har jag 3 barn tätt, ung 17 månader emellan. Jag kan själv känna att kroppen inte hunnit hämta sig emellan förlossingarna/graviditeterna och speciellt då känslan att kunna knipa riktigt. Håller inte riktigt tätt vid nysningar mm. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle va om jag då skulle ha 9 barn till.... Grattis och hoppas din graviditet blir perfekt, just som ni vill ha det ♥

2010-11-09 @ 19:53:38
Postat av: Linette

Denna fråga är också i all välmening så hoppas du inte tar det fel =D

Känner ni att ni har "koll" på och får tillräckligt men tid för att se varje individ? Jag tänker på när de flesta är i och börjar närma sig tonåren till exempel och man ska hinna uppfatta allas problem och funderingar... Om ni känner att tiden räcker till att sätta sig in i allas liv?

Kanske lite konstigt formulerad fråga men du fattar nog hur jag menar ;)

2010-11-09 @ 19:58:32
URL: http://linettesblogg.se
Postat av: Helena

Självklart Mirka att du ska oxå få säga ifrån!!Du är väl människa du med,förstår att även du kan tända till,VEM skulle inte ha gjort det av ett sånt inlägg!! Nej det var bra att du stod på dig!!Kram

2010-11-09 @ 19:58:53
Postat av: Sara - Only me

haft en bra dag?

2010-11-09 @ 20:02:55
URL: http://ssasas.blogg.se/
Postat av: Leila

Fick just veta att ni väntar barn nr 11... Jag kan inte säga grattis för det skulle inte komma från hjärtat. Jag tycker att det är så fruktansvärt dumt och oansvarigt att skaffa så många barn. Usch, stackars barn.

2010-11-09 @ 20:16:34
Postat av: julia

oj så mycket barn och så fina barn :)

2010-11-09 @ 20:30:42
URL: http://jamp.blogg.se/
Postat av: Miia mamma till My

Hej där, änu en mammabloggare. Och jag är ingen som skriver elaka kommentarer jag lovar :) Bättre o hålla det för sig själv i såfall. Ville bara säga grattis till nästa bebis :) Missade inte ett ända avsnitt av familjen annorlunda. :) Jag beundras verkligen av ni flerbarnsfamiljer, och underbara barn har ni också :) jag har ett barn och tycker det är jobbigt vissa dagar. Hoppas allt kommer gå bra med graviditeten och att dagarna är trevliga. Nu har jag hittat en till blogg att följa på bloglovin, utan tvekan :) ha en bra kväll. kram

ps vart kan man hitta där du skrivit om varför du sätts igång vid förlossningarna?

2010-11-09 @ 20:30:43
URL: http://busfroetochjag.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Leila: Du behöver absolut inte säga grattis MEN varför tycker du att det är dumt och oansvarigt?? Har du dåliga erfarenheter själv eller?? Få mig att förstå hur du tänker! DET ÄR INTE SYND OM BARNEN! Och hur kan du komma och påstå det när man inte ens känner oss?? Suck.....



Ullis: Visst har man nog liiite svårare att "hålla tätt" vid nysningar tex men så har det varit sen de första barnen:-D Kniiip:-D



Linette: Jag tycker absolut att vi hinner med att se alla som individer och tror/hoppas på att vi lyckas med det även när de flesta är i tonåren:-)

2010-11-09 @ 20:34:48
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: MA

Det här med att barn ska ha egna rum är överreklamerat. Jag har fyra barn. Mina två yngsta barn har alltid delat rum med varandra och de är nu snart vuxna.



Barn är livets gåva. Inte borde du behöva gå i försvar inför det faktum att du väntar ett barn. Det naturligast av allt. Hur många barn man har är ointressant. Som förälder har man alltid ett stort ansvar att fostra sina barn oavsett hur många det är med kärlek, omtanke, glädje och trygghet. Alla barn i en familj har rätt att bli sedd för den individ man är och varje barn har rätt till egentid med sina föräldrar.



Att få växa upp i en trygg och kärleksfull familj är tyvärr allt för många barn som går miste om. Det finns många otrygga barn i vårt land som längtar efter trygghet och god omvårdnad i från sina föräldrar.



Jag känner dig inte Mirka. Men din familj verkar mycket trygg och dina barn verkar vara bortskämda med kärlek. På bilderna som du visar i bloggen är alltid barnen välklädda och det verkar ofta vara mycket mat på gång.



Lycka till med alla dina barn och med nästa barn också för den delen. Fortsätt med att fostra era barn med kärlek och trygghet. Ni kommer säkert få känna på hur tufft det kan bli när era små barn blir tonåringar. Men om barnen har en trygg plattform att vila på och om de från början har fått lära sig vad som är rätt och fel så kommer du och din man lättare klara av situationer som kan uppstå med revolterande tonåringar.



Har du Mirka tänkt på alla barnbarn som du kommer bli farmor och mormor till en dag, det blir många det!!!! Kram på dig!

2010-11-09 @ 20:37:27
Postat av: Mirka

Miia mamma till My: Kul att du hittat hit:-) Välkommen:-) Kolla på "frågor/svar"...där borde du kunna hitta svar på det:-)

2010-11-09 @ 20:37:34
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mirka

MA: Vad fint du skriver:-) Så sant också:-)

Jag ser framemot den dagen vi har massa barnbarn och stora släktträffar mm....Tänk var härligt:-)

2010-11-09 @ 20:51:12
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

MA: Vad fint du skriver:-) Så sant också:-)

Jag ser framemot den dagen vi har massa barnbarn och stora släktträffar mm....Tänk var härligt:-)

2010-11-09 @ 20:52:17
Postat av: Marie D

Hej Mirka!!! Jag har följt Familjen Annorlunda alla säsonger. Tycker det är ett kanonbra program. =) Gillar dig och din familj. Era barn verkar så nöjda och glada. Jag passar på attt säga stort grattis till nästa bebis! Så roligt. Hoppas allt flyter på.

Jag kan säga att du har all rätt att utrycka dina känslor o bli förbannad. Det hade nog jag oxå blivit. Det är trångsynthet i stora mått av mäniskor som inte känner er att kritisera era val. Det säger mer om dom än om er. O personligen undrar jag varför de övehuvudtaget lägger energi på att läsa din blogg om de bara stör sig ?!?!?! VAd är poängen då??

Stor Kram från mig, som beundrar din energi, gillar din blogg och önskar er lycka till med allt som ni har framför er =)

/Marie D

2010-11-09 @ 21:08:29
Postat av: tres

det med boende är ju helt upp till er hur ni vill bo och vad ni trivs med och vad ni hittar för hus som passar er, skall man köpa ett hus så skall det ju vara ett långvarigt bra hus tycker iaf jag, så förstår ni inte hittat något ännu ni varit helt hundra på. det är ett stort steg och erat val,likaså erat val om ni vill ha barn tätt eller långt emellan. jag själv skulle oxå vilja ha barn tätt, det är mycket enklare så faktiskt. fast folk inte tror det :)

om du fick dra en gissning och du kunde få barn upp tills du var 60 säger vi, hur många barn vill ni då ha? :)

hoppas du ej tog min förra kommentar i inlägget under fel, menade ej du var omogen för du visade dig mänsklig och sa ifrån när du tyckte någon bette sig dåligt mot dig,det är bra man gör det,tror man mår dåligt utav att gå runt och irritera sig på saker folk sagt om en och ens barn, man behöver få det ur världen och skälla lite ibland!



jag menade bara att klart man inte skall spela mogen,som alla säger när man skall vända andra kinden till osv....

jag tycker det är mer mognare att säga vad man tycker och tänker om någon är dryg eller säger något oschysst till en.

2010-11-09 @ 21:10:59
URL: http://lillamami.blogg.se/
Postat av: Leila igen..

Så nu ska ni trycka in 11 barn kanske till o med 12 barn i er lilla lägenhet. Det är egoistiskt dumt och oansvarigt. Ni tänker bara på er själva. NI vill ha fler barn men de 10 barn ni redan har, vad säger dom egentligen. Har sett att du har ignorerat den frågan hittils. Varför nöjer du dej aldrig? Du borde ju söka hjälp hos en psykolog..helt ärligt. Har du nåt tomrum som du försöker fylla eller vad beror det på. Jag förstår verkligen inte!

2010-11-09 @ 21:33:16
Postat av: Mia Fridh

Det är upp till er hur många barn ni vill ha. Själv skulle jag tycka det var stressigt. Det skulle vara lagom med 2 barn. Men alla är olika

och jag tycker att ni är helt fantastsika

Jag blev jätte glad för er skull



Ni är Underbara

2010-11-09 @ 21:33:18
Postat av: Leila igen..

Så nu ska ni trycka in 11 barn kanske till o med 12 barn i er lilla lägenhet. Det är egoistiskt dumt och oansvarigt. Ni tänker bara på er själva. NI vill ha fler barn men de 10 barn ni redan har, vad säger dom egentligen. Har sett att du har ignorerat den frågan hittils. Varför nöjer du dej aldrig? Du borde ju söka hjälp hos en psykolog..helt ärligt. Har du nåt tomrum som du försöker fylla eller vad beror det på. Jag förstår verkligen inte!

2010-11-09 @ 21:33:35
Postat av: Anonym

Så nu ska ni trycka in 11 barn kanske till o med 12 barn i er lilla lägenhet. Det är egoistiskt dumt och oansvarigt. Ni tänker bara på er själva. NI vill ha fler barn men de 10 barn ni redan har, vad säger dom egentligen. Har sett att du har ignorerat den frågan hittils. Varför nöjer du dej aldrig? Du borde ju söka hjälp hos en psykolog..helt ärligt. Har du nåt tomrum som du försöker fylla eller vad beror det på. Jag förstår verkligen inte!

2010-11-09 @ 21:34:19
Postat av: Maria Piteå

hejsan, ville bara säga grattis och sen komentera lite på detta. Vad ja tycker angående din ilska om inlägget så tycker ja bara att det är helt rätt. Om någon hoppar på ens familj så är det väl naturligt att försvara sig. sen så verkar inte era barn lida överhuvudtaget, och det tror jag är för att de är vana att vara flera. sen det där med att dela rum det är så olika från barn till barn, ni lär säkert märka om ett barn Behöver ett eget rum för då säger dom nog till. det kan ju behövas om dom känner att dom vill vara ifred när ni är en så stor familj kan de behövas. men jag tycker inte ni gör något fel alls, utan fortsätt som ni gör, så länge ni vet att det är rätt och era barn mår bra så har ni inte gjort något fel.



har själv inga barn men om ett barn mår dåligt så märks det. och skulle era barn inte få den uppmärksamheten de behövde så skulle dom vara mycket stökigare än vad dom verkar vara. för det är oftast så barn gör när dom behöver uppmärksamhet.



kram och lycka till=)

2010-11-09 @ 21:38:02
Postat av: Mia Fridh

Jag menar bara att själv skulle det vara lagom med 2 barn.

Men jag tycker absolut inte det är fel med dem som vill ha många barn,

Skriver så igen så att det inte blir några missuppfattningar.



Jag tycker i alla fall att ni är underbara



Jag tycker om er

2010-11-09 @ 21:40:33
Postat av: malin

hej tänkte bara säga att jag är imponerad över att du orkar. Jag har en dotter som jag är ensam med och jag tycker det är jobbigt nog. Och jag tycker att du har en skön inställning till allt, låt inte bittra människor som inte har nåt bättre för sig än att lägga sig i andra människors liv reta upp dig för det är de inte värda. :-)



http://nevergetburn.blogg.se

2010-11-09 @ 21:42:22
URL: http://nevergetburn.blogg.se/
Postat av: Denise

Gud, Vilken underbar "liten" familj. Jag vill själv ha hur många barn som helst. Eller så många barn som min kropp tillåter.



Vilken supermamma du måste vara som orkar med vardagen med tio små underverk.

Stort grattis till dig. :))

2010-11-09 @ 21:47:11
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma
Postat av: Emma

Gillar inte att folk skyller på att inga p-medel funkar på dom, har dom ens hört talas om kondom eller?

2010-11-09 @ 21:50:56
Postat av: Mirka

Leila: Så länge du inte har varit hemma hos oss och sett hur barnens vardag och liv ser ut så ska du inte säga varken bu eller bä! Visst vi bor trångt,till och med väldigt trångt i vissas ögon som anser att barn MÅSTE få ha egna rum MEN det behöver inte betyda att barnen mår dåligt! Är det såå svårt att fatta? Sen, om du inte läste inlägget bra nog, så har vi nåt på G men det är inget jag tänker avslöja mera om just nu! Men kan säga att det kommer i alla fall att täppa till din käft;-)



Och de större barnen som vet om min graviditet är bara glada över det....PÅ RIKTIGT!



Jag fyller inga tomrum....jag älskar att vara gravid, föda barn, ta hand om barnen, se de växa mm vissa gillar att göra karriär, vissa gillar sport....behöver de också psykhjälp då? Vi har valt vårt liv, vi gör ett bra jobb, vi har råd med det, barnen har det bättre än MÅNGA andra barn och jag är jävligt stolt över min familj oavsett dina åsikter!För du vet inte hur vårt liv är på riktigt.



Mia Frid: Jag förstog dig rätt;-) Tack



Maria Piteå: Klart att man tänder till när nån klankar ner ens barn;-) Och som du skriver...nog skulle det märkas på barnen om de mådde dåligt!

Kram



tres: Jag tror nog helt ärligt att detta blir min sista graviditet:-)

2010-11-09 @ 22:04:38
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mirka

Emma: Jag har testat olika p-medel och man kan inte veta att de inte funkar först det är "försent" eller hur. Inte använder man som gift par kondom ifall om inte p-piller, spiral mm kanske fungerar;-) Och numera så vet vi ju vad det handlar om och om vi inte skulle vilja bli gravida så skulle vi då ta åtgärder därefter....fast du vet väl att även kondomer kan spricka;-)

2010-11-09 @ 22:12:18
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Liselotte,22 år & mamma till Lilly 18 månader & Léone med BF 25/11♥

Jag tycker iaf att det är superkul att ni väntar tillökning i familjen & jag hejjar verkligen på er. Ni visar att man verkligen klarar av ett normalt liv med en massa underbara barn utan att ramla ihop som man själv känner att man vill göra med endast 1 liten utanför magen & en i =)



Hoppas att det blir en flytt till detta hus ni pratar om ;)



Kramar//Liselotte i Östervåal

2010-11-09 @ 22:34:34
URL: http://liselotteloves.blogg.se/
Postat av: Almas mamma

Hej Mirka! Jag har nyligen hittat din blogg, kände igen er från familjen annorlunda. Jag bor i Finland och tycker det är roligt att hitta en svensk blogg skriven av någon med finska rötter :)



Du har en jättefin familj och jag lyfter verkligen på hatten till föräldrar som orkar med så många barn! Själv har jag nummer två på kommande men är helt slutkörd när kvällen kommer, skulle aldrig orka med 11 barn :) Men vi är alla olika. Var tacksam för att du fått så fina och friska barn!



I övrigt vill jag också kommentera din ilska mot Maries inlägg. Klart att du får vara arg på henne, när någon pratar så om ens barn får man nog hugga tillbaka!!



Och jo, grattis till din graviditet! Hoppas allt går bra!

2010-11-09 @ 22:41:57
Postat av: Trillingmamman

Jag kan inget annat än att sucka efter vissa kommentarer här. Vet så väl att dessa människor inte går att diskutera med över huvud taget. Men jag förstår så väl ilskan Mirka ;-). Man har god lust att platta dessa till marken.. just för att de vägrar förstå.



Jag vet dock eftersom jag fått äran att träffa er och pratat med dig via telefon att verkligheten inte ser ut så som en del vill beskriva den. Ni är lika mycket människor som alla andra. Och åter igen så är det ett mirakel att vänta barn oavsett antalet man har innan. Det är en gåva att få den möjligheten. Och ni har verkligen förutsättningarna för att ha en stor familj, GO FOR IT! Era barn kommer att ha glädje av varandra.



Massor med kramar från Eva med familj :-)

2010-11-09 @ 22:45:55
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Eva-karin

Läser din blogg nästan varje gång du skriver nåt och gillar din stil=)

Har själv 4 underbara grabbar och kan absolut tänka mig en till inom en snar framtid(lillen är 4 mån)=).



Och vill bara säga GRATTIS TILL BEBIS I MAGEN=)!!

2010-11-09 @ 22:49:25
Postat av: Ida - A princess diary ♥

Grattis till graviditeten! :) Men känner ni aldrig att det "räcker" med barn? Haha! :)

2010-11-09 @ 22:58:10
URL: http://pappasguldkort.blogg.se/
Postat av: Lantismamman-Mamma till Fem döttrar

Du skulle inte ens behöva sitta här och förklara dig. Att folk inte bara kan acceptera ens val här i livet?! Som jag har skrivit tidigare till dig(vet inte om du läste min kommentar)så har jag fått försvara mig flera gånger då folk har haft synpunkter på mitt liv. En stor kraam till dig från mamman till fem döttrar<3

2010-11-09 @ 23:11:44
URL: http://lantismamman.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

onödig och omoget? Mohawhawhawhaaaa... Jag hade hängt ut "sur*ittan"s IPnummer, namn och adress -lätt att hitta med hjälp av Ipsearch.. Jag hatar anonymisar och gillar att tala om vilka dom är... men sen har jag aldrig påstått att Jag är mogen heller... bara lite ond ;)

2010-11-09 @ 23:12:24
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Eva Maria Niobarnsmamma

Ett stort grattis!Jag har själv 9 barn och jag kan säga att när jag väntade mitt yngsta barn var det en del som ej sa grattis.Jag får frågan väldigt ofta om jag ska ha fler barn.Men det svarar jag inte på.Hur jag planerar mitt liv har väl ingen annan med att göra!

2010-11-09 @ 23:26:07
Postat av: Nettan

Grattis till bebben i magen :) Måste bara säga att jag tycker du är en sån stark kanonmamma, jag kan tycka det är "jobbigt" och fullt upp med två barn.

Jag förstår inte vart du får din energi ifrån, lust att låna mig lite :P? Lycka till med hus och nya bebisen :) Kram

2010-11-09 @ 23:29:14
URL: http://mznettan.blogg.se/
Postat av: is

Själklart får man bli arg! You go girl! Hon verkade vara en surfitta ;)

2010-11-09 @ 23:29:21
Postat av: Monkan mamma till tre barn.

Hej Mirka!



Vill börja med att Gratulera till Graviditeten, vad roligt för er :) Jag tycker inte alls det är fel eller dumt av er att skaffa många barn, jag skulle själv ha velat ha många barn men alla mina tre har varit prematurfödda så tre omgångar på neontalen får räcka. Men som sagt jag förstår att ni vill ha många, och barn är ju så underbara på så olika sätt och jag tror faktiskt barnen blir mera trygga och självständiga med många syskon och dom lär sig ju att dela med sig och sammarbeta och mycket annat så det är bara positivt att vara en stor familj.

Njut av din graviditet nu och stå på dej, längtar tills man får se eran härliga familj i rutan igen :)



Kram Kram!

2010-11-09 @ 23:31:44
URL: http://monica-karlsson.blogspot.com
Postat av: Ann-Britt

Måste bara säga att folk bryr sig i sånt de egentligen inte har med att göra.Det är väl ingen som kan bestämma hur många barn andra ska ha.Var och ens ensak.Kanske lite avundsjuka.

Era barn ser då verkligen ut att vara trygga och må bra.Grattis.

2010-11-09 @ 23:37:14
Postat av: Ajdinsmamma

Hej, hej.

Grattis till alla fina barn och bebisen/bebisarna i magen :)



Har du någon mailadress som jag kan nå dig på?



Kram

2010-11-09 @ 23:40:38
URL: http://chicmommy.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är upp till var och en att skaffa så många barn de själva vill. Vill man ha ett så skaffa ett, vill man ha 11 så skaffa det. Alla människor vill inte ha ut exakt samma sak av livet; några vill göra affärskarriär, andra vill ha barn, några vill aldrig skaffa barn osv. Det enda gemensamma med livet är väl att alla vill må så bra som möjligt. Om det sedan innebär att skaffa barn eller göra karriär....båda saker skulle väl isf göras ur egoistisk synvinkel.



Så länge man orkar och mår bra så finns det väl inget fel i att skaffa många barn.



Mirka; Du har en underbar familj, återigen grattis till bönan i magen!



Kram!

2010-11-10 @ 00:01:32
URL: http://sexbarnsfamiljen.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Självklart är det tillåtet att bli förbannad på kommentarer som folk lämnar. MEN man behöver inte sjunka lika lågt som personen som skrev den elaka kommentaren,genom att skrika ut surfitta åt henne i din blogg. Bli förbannad,bli så förbannad du vill! Alla blir förbannade om man får orättvis kritik. Men man är lika dålig själv sen,om man börjar skrika surfitta till folk.

Jag är 23 år gammal,och du är.....ja hur gammal är du?:-) Jag vet inte riktigt,men du är ju äldre än mig i alla fall......och lite omoget är det att göra som du gjorde. Tycker jag i alla fall.....sen är det väl inte alla som håller med mig,men då får det vara så!



2010-11-10 @ 00:11:41
Postat av: mella

Grattis till den lill* i magen åh va härligt med en till. Det är bra att du biter ifrån jag har bara 6 st men får allltid en massa såna där himla tråkiga komentarer. Tycker du är fantastisk! Kramiz

2010-11-10 @ 00:24:06
Postat av: Harriet Kyolaba

Hej det är första gången jag besöker dig....vill bara säga att du är väldigt Vacker och din blogg är jättefin:) Du får gärna kika in hos mig och se mina underbara barn och hoppas du lämna spår kraaam.....WOOOOOOOOOW är alla verkligen DINA BARN???? Damm du ser bra ut...:)

2010-11-10 @ 00:38:18
URL: http://kyolaba.blogg.se/
Postat av: Harriet Kyolaba

Hej det är första gången jag besöker dig....vill bara säga att du är väldigt Vacker och din blogg är jättefin:) Du får gärna kika in hos mig och se mina underbara barn och hoppas du lämna spår kraaam.....WOOOOOOOOOW är alla verkligen DINA BARN???? Damm du ser bra ut...:)

2010-11-10 @ 00:38:25
URL: http://kyolaba.blogg.se/
Postat av: Hanna

Har försökt plussa ihop vilka av barnen som är tvillingar och vilka som är enlingar men nae, det går helt enkelt inte :P kan du inte skriva ett inlägg om det? :)

2010-11-10 @ 00:43:49
URL: http://hanneluren.blogg.se/
Postat av: Artan

Hej hur mår du idag då? :)

Kram!

2010-11-10 @ 01:18:41
URL: http://artanart.blogg.se/
Postat av: martina

Jag är imponerad av er, följde programmet slaviskt och tycker ni verkar som världens härligaste familj:) Längtar tills jag själv börjar skaffa familj, vill ha många barn (kanske inte 11 st;) men jag vill ha en stor familj. Håller med dej, tänk va roligt med släktträffar, julaftonar mm när man blir så många:)

2010-11-10 @ 01:25:19
URL: http://martinahagberg.blogg.se/
Postat av: Malin H

Hejsan Mirka!

jag har följt familjen annorlunda alla säsonger och hittade hit till din blogg idag :) och jag tycker att er familj är helt underbar, man kan riktigt se se hur kärleken och tryggheten spirar i hela er familj :)

Att sätta ett barn till världen är den allra vackraste gåvan som finns. Jag har själv bara ett barn men skulle mer än gärna vilja ha fler barn. Era barn kan skatta sig lyckliga som har fått så underbara och kärleksfulla föräldrar som ni är :)

Grattis till den lilla nya familjemeddlemmen som får se världen med sina ögon nästa sommar, så glad gör eran skull :)

Varma kramar till er alla

2010-11-10 @ 02:28:41
Postat av: Mia JB

Hej Mirka!!

Här är en till ny läsare!

Såg bilder på dig å barnen på en "nätkompis" blogg o blev nyfiken på hur er familj har det nuförtiden googlade, hittade hit å så stötte jag på en överraskning!



Grattis till ett litet underverk till!



Åh, vad jag avundas er som verkligen gör som ni själva vill å inte låter andra påverka er o era beslut!



Själv har jag fyra barn ganska tätt och när jag efter skilsmässan från deras far blev gravid med min nya kille (efter tre år) så blev folk som galna och kom med allehanda kommentarer!

Inte många grattis fick man tyvärr, å då va det min nuvarande makes första barn.



Idag har jag fem underbara ungar, och jag hade gärna haft en liten till om inte åldern o andras åsikter spelat in.



Lycka till, jag fortsätter läsa här nu!!!



Kram

Mia

2010-11-10 @ 03:24:40
Postat av: Helena

För inte så jätte länge sen vore det ingen som hade höjt på ögonen över antalet barn i er familj. Min mormors mamma födde 16 barn och arbetade själv som barnmorska :-) Det var bara nåt jag började reflektera över när jag läste alla kommentarerna här. Tyvärr var det en del av hennes barn som aldrig fick bli stora, idag ska vi vara tacksamma över att vi lever i en del av världen där dom allra flesta barn får växa upp till vuxna människor. Jag kan inte förstå varför det är så upprörande för vissa människor att det föds efterlängtade och älskade barn. Det finns så mycket hemska saker i världen, förfasa er över det istället för nåt som är en fin sak! Känn bara glädje Mirka!

2010-11-10 @ 05:34:14
URL: http://helenasfamiljohem.blogspot.com
Postat av: madeleine

Tycker att man skall få götra precis som man vill, 1 5 lr 10 barn så länge man känner att barnen å man själv mår bra!! Tycker att ni är supergrymma, blir det någon ny omgång fam Annorlunda?

Ha en härlig onsdag!

2010-11-10 @ 07:31:29
Postat av: Siriporn

Jag önskar att jag en dag får en lika stor familj och lika fina barn som ni har! Och grattis till er nästa "lyckobomb" -Som jag kallar det! ;) Jag önskar er all lycka i framtiden. Ska bli spännande att följa din blogg :)

2010-11-10 @ 07:49:35
URL: http://siriporns.blogg.se/
Postat av: Madde

Mycket bra skrivet. Vi har själv fem barn och ett till påväg. Förvisso så är två av barnen bara hos oss på deltid. Min äldsta dotter är 10 år men delar rum med sin 2 år yngre syster och vill INTE sova ensam ÄN SÅ LÄNGE. När jag var liten så delade jag rum med min 3 år yngre bror fram till att jag var 11 år. Att ha eget rum är inte det viktigaste för ett barn utan att ha föräldrar som bryr sig om dem. Alla skall få leva sitt eget liv som de själv vill. Jag beundrar er och tycker att ni gör ett bra jobb och du.... jag tyckte inte du överreagerade på inlägget, du har lika stor rätt att skriva vad du tycker i din egen blogg som hon har att klanka ner på andra Om inte mer rätt



Ha en bra dag // Madde

2010-11-10 @ 08:04:48
URL: http://framtidsplaner.blogg.se/
Postat av: Hellan

Fin blogg o va många fina barn du har.



Jag har 1 barn o är 23 år. Vill ha MAX 1-2 till, det får räcka för min del.



Du måste vara en stark kvinna som har tålamod för så många barn Hehe ;D

2010-11-10 @ 08:28:25
URL: http://hellertzz.blogg.se/
Postat av: Jessica

Alltså Leila eller vad hon nu hette? Är hon aningen dum i huvudet eller? Alltså ursäkta mig. Men om man nu inte gillar detta, Mirka, Mirkas blogg mm. varför vara här då?? Har nog kommenterat det förut med. Om men inte gillar det och irriterar sig, varför läsa över huvud taget????

Som en talare skrev ovan, du ska inte ens behöva förklara dig Mirka. Ni verkar ha en underbar familj med allt vad den behöver. Vissa är "skapta" för att ha många barn och vissa för inga barn alls. Inte så konstigt med det..

Förstår dig mycket väl att du biter ifrån. Självklart, du ska väl itne behöva sitta där och ta massa skit bara för att du skriver från ditt hjärta i DIN blogg och som du sagt själv, för dig själv.

Lycka till Mirka! Hoppas bebben rullar på som det ska! kramar till dig och familjen!

2010-11-10 @ 08:51:32
URL: http://yanoz.blogg.se/
Postat av: Emy

Hejsan Mirka!

Kul att hitta din blogg då jag är en trogen "Familjen Annorlunda" tittare ;)

Älskar alla familjerna och tycker det är fantastiskt att ni klarar av 10 barn när jag tycker det är stressigt med ett! ;) Men som du säger så är alla olika och klarar av olika med barn. Och givetvis har du rätt att säga din åsikt! Det var en väldigt onödig och elak kommentar hon gjorde. Hade reagerat likadant ;)

Tack för de härliga programmen vi har fått se och lycka till med boletandet!

Många kramar från familjen Hellsten

2010-11-10 @ 09:15:22
URL: http://minskatt.blogg.se/
Postat av: Annika - familjebloggen med blandade tävlingar

Klart som tusan att du har rätt att reagera på hennes kommentar... Surfitta var väl egentligen ganska milt sagt... Själv hade jag blivit skitförbannad en stund, sen kanske man hade blivit lite "ledsen" inombords - innan jag hade blivit ignorant typ... men ilska är ju första delen liksom, så jag förstår dig helt å hållet!



Tätt mellan barnen tror jag är bra faktiskt... jag försökte få fler barn direkt efter min äldste (som snart blir 7år!) men det ville sig inte alls. Men sen träffade jag min nuvarande sambo. Vips - jag var gravid. Han föddes i dec 09, jag vart gravid igen i januari - oj! Men missfall i mars, sen vart jag gravid igen i april - och i januari väntas bebis titta ut! Blir 12-13 månader mellan de yngsta. Och jag har, ärligt talat, inget emot att skaffa fler redan efter nåt år igen!

De har nog större glädje av varandra när det är mindre åldersskillnad, de ser likheter i och mellan varandra osv. Leker bättre... (men kivas också - det märker jag på min äldste och sambons äldste - det skiljer endast tre veckor på dom!)... haha =)



Men det finns fortfarande inte nåt finare än barn! ;) Kör hårt! Du och Peter verkar verkligen ha hjärtan av guld - som räcker till både ett och två fotbollslag ;)

2010-11-10 @ 09:30:31
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis Mirka! :) Gud va skoj med ännu en liten knodd! Blev överlycklig för eran skull när jag läste att ni väntar nr 11 eller vem vet nr 12 kanske :) Och sen att folk säger att du ska ignorera negativa kommentarer, nej nej nej PÅ DOM BARA!



2010-11-10 @ 10:19:43
Postat av: caroline

Jag hade HELT OCH HÅLLET missat nedre delen på förra inlägget! Men fattar nu att du är gravid igen :D GRATTIS! Gud så glad jag blir! Ni är jättebra föräldrar!

2010-11-10 @ 10:40:37
URL: http://carrofliin.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

ÅÅÅH vad härligt! Sitter och ler när jag läser din blogg. :)



10 barns mamma - det måste vara underbart. Jag älskar barn, har inga själv men jag har många syskon som jag har älskat att ta hand om och jag gör det fortfarande. Däremot så har jag väldigt lite tålamod och blir väldigt lätt stressad så jag skulle nog inte klara av mer än 2 barn. Men jag älskar stora familjer :)



KRAM påå dig Mirka och grattis till den kommande :)

2010-11-10 @ 10:47:44
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Johanna

Reaktionen på Maries kommentar var inte alls onödig och omogen. Om var och en går in i sig själv och funderar över hur ni själva skulle ha reagerat i samma sits så skulle ni nog reagerat på samma sätt.



Jag tycker det är bra att du säger ifrån. Att vara en offentlig person innebär inte automatiskt att man måste vara kapabel till att tåla mer skit och "tacksamt och tyst" också ta emot det.



Kram på er, HOPPAS HOPPAS HOPPAS ni får huset ni har i kikaren nu.



Ja pari lausetta suomeksi joka kommentin lopussa. Rakkautta ja lämpöä teille koko perheelle lähetän sylin täydeltä.



2010-11-10 @ 10:54:33
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: JULBLOGGEN

SISTA CHANSEN! TÄVLA OM EN BACK JULMUST I MIN BLOGG!IMORGON UTSER JAG 3 LYCKLIGA VINNARE.



TÄVLA DU OCKSÅ! LYCKA TILL!



2010-11-10 @ 10:57:26
URL: http://julaftonsmorgon.blogg.se/
Postat av: Tjockismamman

Åhh vauva taas oi kun ihanaaa...ONNEA ONNEA teille kaikille

Mirka....

2010-11-10 @ 10:58:16
URL: http://timaki-timaki.blogspot.com
Postat av: Lena

oj vilken stor familj ni har, man ligger liksom i lä med 3 barn :)

2010-11-10 @ 11:05:38
URL: http://lenapebbles.blogg.se/
Postat av: Lena

oj vilken stor familj ni har, man ligger liksom i lä med 3 barn :)

2010-11-10 @ 11:11:08
URL: http://lenapebbles.blogg.se/
Postat av: Emodia

funkar inga p-medel?

Inte ens kondom?

2010-11-10 @ 11:22:44
URL: http://emodia.blogg.se/
Postat av: polly

massa grattis o lycka till

2010-11-10 @ 11:23:30
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: JS Projects

Vilken härlig blogg du har :D

Allt bra med dig idag ? :D

2010-11-10 @ 11:29:51
URL: http://jsprojects.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sydämestä se kommentti tuli, ihan sydämestä :-)



Halaus!

2010-11-10 @ 11:35:22
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hejsan Mirka !



JÄTTE JÄTTE GRATTIS TILL BEBIS I MAGEN ! Åh vad härligt ! Så spännande! Blir oxå arg på de dumma kommentarer du fått, avundsjuka människor tror jag att det är !! Jag kan oxå bli irriterad över knäppa kommentarer. En del irriterar sig på att Jag har mina barn hemma att de inte går på dagis till exempel. Det ska alltid finnas människor som ska tycka så mycket om andra. grggrgrgr Hinner inte skriva så långt inlägg då vi är sjuka här hemma , dags att avrunda , men jag kikar in en sväng senare. Ska bli jätte spännande att få följa denna graviditet. Undra om det blir tvillingar denna gång ? Vad tror du ? ÅH sååå spännande ! KRAM från Ulrika

2010-11-10 @ 11:52:25
URL: http://Ullahuligan.blogspot.com
Postat av: Amanda

Stort grattis till bebisen! Jag hade också blivit arg om någon hade skrivit så till mig. Jag tar åt mig väldigt lätt också. Stora familjer är det bästa som finns man har alltid någon att leka med och umgås med hela tiden. Man lär sig mer om att alla får vara med och leka och att man ska dela med sig. Sen helt klart blir det tjafs också, men det blir det i alla familjer. Blir det så blir det som mamma sa och alla är lika välkomna!! Nästan ingen som sa grattis till mamma när hon väntade sitt 5:e barn men det är bara till att skita i. Sen fungerar inte preventivmedel för alla heller och inget preventivmedel är 100% säkert får någon. Stort grattis :D

2010-11-10 @ 12:26:12
URL: http://amandaanders.blogg.se/
Postat av: Amanda

Glömde fråga :) men kommer du själv från en stor familj?! Lite nyfiken. Om du har många syskon :D

2010-11-10 @ 12:34:18
URL: http://amandaanders.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att det är gränslöst egoistiskt att skaffa så många barn. Det finns ingen som helst logik eller försvar. Världen ser ut som den gör om du har så mkt kvar att ge hjälp då en stackars barn som kanske behöver hjälp av ett familjehem eller att få komma en helg då och då. Jag tycker ni borde skämmas att vara så grymt enkelspåriga.

Ett tips är att faktiskt sterilisera sig som man inga problem.



Ni är ju helt sjukt ego alltså!!



Lena H

2010-11-10 @ 14:32:20
Postat av: Anonym

Till dig LENA H



Varför skulle det vara gränslöst egoistiskt? kan du inte själv få barn, att du är sååå avundsjuk????



Tror du är grymt avundsjuk!!!

2010-11-10 @ 15:19:26
Postat av: Livmoderskeppet

Jag fick länken till din blogg av en kompis idag och har inte läst hela din blogg, men du förtjänar verkligen INTE en sådan kommentar. Varför är det fel med en stor familj? Jag förstår inte detta fördömande som finns runtom i Sverige.



Sedan tycker jag att sådana kommentarer som den här ovan "kan du inte själv få barn, att du är såååå avundsjuk???" är hemskt skrivet dock. Varför skulle vi ofrivilligt barnlösa spruta ut skit på andra hursomhelst?



Jag ser glädje i att fina människor får många barn, är inte elak om det. Att jag är ofrivilligt barnlös gör mig INTE till någon att hacka på!

2010-11-10 @ 15:23:30
URL: http://livmoderskeppet.blogspot.com
Postat av: Inger

Hej fina Mirka!Jag blir så förbannad när jag läser vissa kommentarer, visst är det ert val! Jag följer din blogg och tycker att ni är underbara människor. Grattis till tillökningen! Många kramar Inger

2010-11-10 @ 15:35:22
Postat av: Mirka Norrström

Tack alla ni gulliga för gratulationerna mm:-)



Lena H : Du får gärna ha din åsikt men tycker du då också att enbarnsföräldrar är egoistiska? Det borde du göra...samma prinsip typ;-)Vilka mera är egoistiska? Jag är inte dum i huvudet, jag vet vilka p-medel det finns och tänka sig, jag vet även vad sterilisering är förnåt! Men ska jag sterilisera mig för att DU tycker att jag är ego? Även om alla barnen inte varit planerade så har de varit välkomna och jag har hittills inte varit redo för att klippa ledarna;-)I din inbundna värld kanske det inte finns några försvar eller logistik....men i min finns det. Tänk var mycket bättre det vore i hela världen om alla var lite mera öppensinnade och inte så fördömmande! Vem är du eller någon annan till att döma mig och mina val? Så länge vi tar hand om våra barn och alla har det bra så låt det vara så....

2010-11-10 @ 15:59:39
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej



Om ni "bara" lät ödet bestämma denna gången när du blev gravid, vad har då bestämt alla gånger. Ni har ju försökt med alla preventivmedel som finns.

Har ni försökt med ansvar&logik det räcker ganska långt.



Anna

2010-11-10 @ 16:04:01
Postat av: Jessica

Vilka vidriga människor alltså. Va trött jag blir! Och då menar jag verkligen inte Mirka och hennes familj. Jag menar ni vidriga personer som spyr sådan galla över Mirka. Herregud. NÄR ska ni ta och ge er??? Senaste nu "Har ni försökt med ansvar&logik det räcker ganska långt." Shit. Ge upp. Om ni nu hatar detta så mycket så försvinn, sluta läs. Eller ni kanske VILL plåga er själva och bli irriterade?? Jävla idioter. Ursäkta mig men alltså. Väx upp. Som Lena H, kära nån. Haha säger jag. Som sagt är du så avis för att du själv inte kan få barn. Haha.

Fasen va arg man blir på er som skriver.



Jag njuter och tycker det är kul, intressant att läsa Mirkas blogg! Fortsätt så Mirka! Ja håller på dig!

Kram

2010-11-10 @ 17:39:55
URL: http://yanoz.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tyvärr så måste det alltid vara någon som ska klaga mm.

Det är ju inget farligt, har en på mitt jobb som fick barn för över ett år sen. När barnet fyllde 1år så hade hon nr2 i magen som skulle ut två månader senare :) Orkar man så finns det väl ingen regel på hur länge man MÅSTE vänta.. :)



Är sjlv i väntanstid, första dock. Så det var kul att finna en blogg med en 10barnsmor ;)

Då kan de ju inte vara så farligt ;) hahaha :P



Ha en fin dag!

2010-11-11 @ 10:45:52
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0