SUCK!

Suck vad less jag blir på de som bara måste läsa här och leta efter nåt att gnälla på!
Jag hade lagt ut en fin sova-bild på Nellie och då gnälldes det om att stackars barn får sova i smuts men det var ju inte så konstigt då hon kommer i tionde hand:-(
Att det ibland blir suddiga, fläckiga bilder med kameran...händer mig ofta när jag tex fotar kläder mm....det finns inte i nån åtanke direkt!
Jag blir så sjukt less på folk som har tydligen så jävla tråkigt och patetiskt liv att de ids lägga sin tid och energi på att läsa en blogg bara för att leta efter nåt att gnälla på! Att de är så jävla trångsynta i sitt tänkande att de fäller en direkt utan att kanske kolla upp lite fakta först! Jag hoppas innerligen att dessa människor inte har några barn som får lära sig utav deras trånsynta sätt att tänka! Världen behöver inga flera idioter som bara klankar ner på andra och tror att bara deras sätt att leva är det rätta sättet för alla utan världen behöver mera såna som är empatiska och villiga att lära sig mera om sånt de inte vet ett skit om! SUCK

Nu vart jag så less att jag valde att ta bort bilden och kommentaren! Jag orkar inte vara irriterad idag!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Äsch, bry Dig inte och Du GRATTIS till bebisen i magen, skoj!! kram Åsa

2010-11-17 @ 17:20:38
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Kristin

Jag håller helt med dig om att det finns allt för många trångsynta msk här i världen. Jag tycker du och Peter gör ett jättebra jobb med både barn och hushåll! Eloge till er! Jag tycker det är jätteroligt att följa er blogg och läsa om hur ni lyckas få vardagen att flyta på. Vi är många som läser din blogg med glädje så fokusera på oss istället så hoppas jag att det känns lite bättre :)

Hälsningar Kristin

2010-11-17 @ 17:21:44
URL: http://kristinsegen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag läser din blogg varje dag! Jätteroligt att läsa om hur ni får ihop vardagen!

Jag är själv en av åtta barn! Både som barn och vuxen är det härligt med många syskon ! Dessutom är det roligt för mina fyra barn med många kusiner! Lycka till med nya bebisen!

2010-11-17 @ 17:40:06
Postat av: Elisabeth Johansson/Lovelli på FL

Jag hittade din blogg först igår och tycker redan att den är jättebra.

Det vore synd om du ändrade på den för att några, som uppenbart inte mår bra, ska klanka ner på er. Deras missnöje kommer troligen av att de själva lever ett trist och misslyckat liv. "Det man inte gillar hos sig själv, gillar man inte hos andra heller"



Jag är i alla fall förundrad av hur mycket skoj ni gör med barnen och önskar att jag hade haft samma fantasi.



En stor kram på er allihop"

2010-11-17 @ 17:59:24
Postat av: Elin

Ja jag kan förstå att du blir irriterad! tråkigt att sådana människor finns. Jag tycker du gör det kanonbra som orkar =)

2010-11-17 @ 18:00:03
URL: http://fruc.blogspot.com/
Postat av: is

Bry dig inte om dem! :)

Alla barn smutsar väl ner sig ibland, vuxna oxå i alla fall jag och det är inte alltid man ser det direkt heller. Hur många gånger har jag inte gått iväg till skolan i vad jag trodde var en ren tröja :P

2010-11-17 @ 18:04:21
Postat av: Jenny

Jag gissar att det är så att det finns de personer som tycker att det är roligt att ge elaka eller gnälliga kommentarer till dig,eftersom att du blir så arg och OFTA skriver inlägg där du svär och kallar folk idioter och säger att de är trångsynta och så vidare. Och det är dem säkert oxå. Men du "hjälper" dem bara genom att bli så arg. Dem blir säkert glada när dem märker hur du reagerar,och dem mår kanske bra av det. Jag måste ännu en gång påpeka att det är precis lika fånigt av dig att börja svära och skriva arga inlägg. I vissa lägen är du inte mkt bättre än dem som skriver elaka kommentarer.

Man kan ju hoppas att dina äldsta barn inte läser din blogg,för då får dem ju läsa ganska många svordomar och läsa att du kallar folk både det ena och det andra.



Snart kanske dina barn tar efter dig och går runt och kallar folk idioter och surfittor om de blir arga på någon eller några.

2010-11-17 @ 18:29:30
Postat av: Maggda

2010-11-17 @ 18:41:18
Postat av: Maggda

Stå på dig, jag läser din blogg varje dag.. Tycker det är kul att se hur ni får ihop vardag och alla barn..

Man har rätt att skriva och lägga ut vilka bilder man vill på sin egna blogg, passar det inte folk så är det bara för dom att sluta läsa här..

2010-11-17 @ 18:42:46
URL: http://www.maggdaturnersliv.blogspot.com
Postat av: camilla

friska barn är SKITIGA barn =)

tror att dom som kommer med sånna inlägg är sjukt avundsjuka kanske inte kan få barn själva och blir fientligt inställda till dom som har många.

Tycker att du ska skita i dom trångsynta människorna.

Ni gör ett kanoners jobb med era 10 tycker att jag har fullt upp med mina 3...

Kram på dej =)

2010-11-17 @ 18:43:13
URL: http://trollens.blogg.se/
Postat av: Anna Hedlund

Usch, onödigt med elaka kommentarer. Helt sjukt att människor inte vet hur man ska bete sig mot andra. Kommentaren ovanför mig, vad ska jag säga? Svär du aldrig? Sa aldrig dina föräldrar något liknande?



Om mina föräldrar svär, betyder inte det att jag börjar göra det. + att vi bara är människor, ingen är perfekt - inte ens du!

2010-11-17 @ 18:44:19
URL: http://youareamazing.blogg.se/
Postat av: Anna Hedlund

Oj, nu hann några fler kommentera! Den kommentaren jag hänvisade till är "Jenny"!

2010-11-17 @ 18:45:24
URL: http://youareamazing.blogg.se/
Postat av: lena

orka inte ,,bry dig inte.

2010-11-17 @ 18:46:23
Postat av: Lisa

Jag hann varken se bilden eller kommentaren men nu blev jag nyfiken :(

Skulle Nellie komma i tionde hand.. haha! :D omg

2010-11-17 @ 18:46:27
Postat av: Jessie

Jenny:

Man kan ju hoppas att dina äldsta barn inte läser din blogg,för då får dem ju läsa ganska många svordomar och läsa att du kallar folk både det ena och det andra.

Snart kanske dina barn tar efter dig och går runt och kallar folk idioter och surfittor om de blir arga på någon eller några.



Kan inte annat än att hålla med!

2010-11-17 @ 18:53:30
Postat av: Mirka Norrström

Jenny: Jag kan inte riktigt hålla med dig faktiskt. Visst, jag ska inte bry mig om de elaka kommentarerna och det gör jag inte heller mer än typ i 5 minuter sen skrattar jag åt de idioterna...ja, för jag tycker att de är idioter för deras beteende bevisar det i mitt tycke! Att jag svär..ja det gör jag och det är inget jag går under stolen med. Jag tänker inte ändra på mig i hur jag skriver för jag svär ibland och det står jag för! De flesta människorna svär då och då och jag ser inget fel med det...så länge det är inga grova svordomar. Jag förstår inte varför det ska vara så fel av mig att i MIN blogg ge mothugg mot de dumma kommentarerna? Varför gör det mig till en dålig människa? Om någon kommer fram till mig irl och säger nåt idiotiskt, ska jag då i ditt tycke "vända andra kinden till" och bara ta skit? Sorry, men sån är inte jag;-)Men en sak kan jag hålla med om....Att jag ska inte visa de att jag blir irriterad och jag ska försöka förbättra mig;-)

2010-11-17 @ 18:57:04
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: emma, mamma till julia [foto]

gud vad idioter det ska finnas! jättetråkigt med sånna kommentarer ju =/



svar: ja jag fick hämta julia på dagis idag för hon var så hänging.. inte lätt inte :/ hur är det med er då? var du inte intressared av det jag skrev i mejlet? kram

2010-11-17 @ 18:57:20
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Emma: Jag mailade dig dagen efter...har du inte fått det? Mailar igen:-)

2010-11-17 @ 19:03:59
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: zandra

Tyvärr så finns det poliser överallt.

Fattar inte att man inte har annat och gnälla på.

Här ser det ut som satan (pga att vi flytta) så man får passa sig för att lägga ut bild då om polisen hittar till mig.

2010-11-17 @ 19:12:24
URL: http://snurrigafamiljen.blogg.se/
Postat av: Manda

Jag läste i din blogg att ni också har strumpproblem...konstigt!:) Jag har nu slutat köpa en massa olika färger och olika mönster. Köper bara svarta eller flera av samma sort. Lite tråkigt men i slutändan är det väldigt smidigt.. Good Luck!

Kram

2010-11-17 @ 19:35:40
Postat av: Sofia

Den bilden som var så söt! Tycker ni verkar vara en otroligt härlig familj faktiskt och jag betvivlar starkt att Nellie skulle komma i sista hand bara för att hon är tionde barnet.

2010-11-17 @ 19:53:43
URL: http://anopendiary.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja du Mirka åsnor finns det överallt och enligt min menning får de skria bäst de vill orkar bry sig ;D...



Kram

Lotta

2010-11-17 @ 20:02:14
Postat av: Therese

Usch för sådana folk som skall leka poliser.

Det är som jag säger, smutsiga barn är friska barn.



Kram på dej och skit i dessa människor med elaka kommentarer.



you go girl

2010-11-17 @ 20:26:07
URL: http://elemra.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skit i alla trångsynta människor som uppenbarligen har så lite att göra så dom läser bloggar som inte tilltalar dom! Jag tycker du gör ett kanon bra jobb med dina barn!

2010-11-17 @ 21:20:02
Postat av: Johanna

Med 10 fina guldklimpar som du har kan du väl tänka dej att vissa blir avundsjuka. Hade jag varit du hade jag knäppt bort negativa kommentarer och bara släppt igenom dom positiva. Det är din blogg och du som bestämmer vad som ska stå där!!! Skit i idioterna.

Kram från en mamma med 1 guldklimp.

2010-11-17 @ 21:23:28
Postat av: Grynet

Folk är som de är. Jag har bloggat i 10 år, har nog långt ifrån lika många läsare som du, men då och då kommer det någon idiot och skriver skit för att jävlas.

KOm ihåg att de flesta av oss som följer dig har helt motsatta åsikter mot dem!

(Har du hunnit kolla på julgardiner på Carmen? :) )

2010-11-17 @ 21:24:58
URL: http://gryyneet.blogspot.com
Postat av: lena

Ta pissiga inlägg och kommentarer är en sak. Men att göra på hopp på barnen att de skulle komma på tionde plats får väl vilken mor som helst att gå i taket!! eller? Lixom hoppa på Mej men rör inte Mina barn!!!,,,

2010-11-17 @ 21:52:26
Postat av: Monica

Mirka, vet du vad jag tror!! Jag tror att dessa människor som sitter & kommenterar ditt liv osv, är

väldigt avundsjuka på dig, för att du har orken med alla dina barn... Bara för att dom inte kan leva det livet du lever, så måste dom hitta fel & brister hos dig, för att lätta deras eget liv...

Så, snäll sluta bry dig om vad andra tycker, lägg din energi på din familj & dina vänner! :)

Tycker du verkar vara en super bra Mamma, & du har en underbart fin familj :) Grattis & lycka till med magen :)Kram på dig!!

2010-11-17 @ 22:02:29
Postat av: Monica

Mirka, vet du vad jag tror!! Jag tror att dessa människor som sitter & kommenterar ditt liv osv, är

väldigt avundsjuka på dig, för att du har orken med alla dina barn... Bara för att dom inte kan leva det livet du lever, så måste dom hitta fel & brister hos dig, för att lätta deras eget liv...

Så, snäll sluta bry dig om vad andra tycker, lägg din energi på din familj & dina vänner! :)

Tycker du verkar vara en super bra Mamma, & du har en underbart fin familj :) Grattis & lycka till med magen :)Kram på dig!!

2010-11-17 @ 22:03:36
Postat av: Linda / ung mamma till Elvira

Jag beundrar dig jätte mycket!

Du är verkligen en otroligt stark person

Och en bra mamma, det finns inte många som

Skulle klara av så många barn, men du

Gör det och det är toppen!

Du är stark och är inte värd skit från

Andra! Kram

2010-11-17 @ 22:20:56
URL: http://lindasdiary.blogg.se/
Postat av: Ingela

Men usch så tråkigt människor ska orka kommentera såna fjantiga saker..Lägg ut bilden igen hon va ju jättegullig och oj om jag va Nellie så skulle jag vara lycklig att min mamma lät mig få sova i en skön säng och bli fotad med fläckig lins på kameran:-) By the way jag har addat dig på fejjan men kan tänka mig flera gör det och inte lätt att bli vän med alla..men jag läser din blogg dagligen i princip:-)väntar bebis 5 nu och du/Ni bli ju lite av en förebild med så många barn..:-) Kram Ingela

2010-11-17 @ 22:34:21
Postat av: tres

åh vilka tråk nötter de finns, jag får sådana kommentarer ibland med, då brukar jag bli förbannad och arj och svära, japp jag är morsa till två prinsessor men jag kommer förmodlingen alltid svära oavsett om jag är mamma eller icke, jag gillar svordomar,är man arj och förbannad är det skönt att kasta ur sig svordomar och sen är det bra. jag vet nog ingen som inte svär,kanske super kristna isåfall, jag tycker inte det är något dåligt med att svära. bättre svära och vara arj för stunden och få ur sig det än att gå runt och vara bitterkärring och klaga på alla andra i sin omgivning som en del gör istället för att svära.



jag älskar din blogg och man ser på bilderna och i teven och intervjuer att dina barn mår bra och är lika älskade allihopa och du hinner med alla barn lika mycket!

dom som kommenterar och gnäller gör väl det för att du skall bli arj och vill få ett arjt inlägg och vill göra dig förbannad kanske,dom kanske njuter av att göra livet surt och irriterande för andra, antar det inte är så som dom tror att du blir helt förstörd och uppretad som fan hela dagarna pga en löjlig kommentar som ej stämmer, man blir oftast irriterad för stunden och skriver då ett inlägg för att försöka förklara för ointelligenta personer som kommenterat, dock oftast utan lyckade resultat, för iaf dom som kommenterar puckat hos mig vill bara göra mig förbannad och få en reaktion eller så tycker dom verkligen så och tror verkligen jag är världens kassaste morsa,haha och att jag älskar någon mer än den andra :P kan vara tex. om jag har mer bilder på ena barnet vissa dagar och mindre bilder på andra barnet, så jäkla löjligt men då får vissa för sig att jag inte gillar mina barn lika mycket,haha :D hoppas dom inte har barn som dom kan smitta av sin patetiska pinsamma sätt på sina barn sedan.



grejen är ju den att alla vi som är normala morsor, vare sig vi är perfekta,lite glömska och slarviga,trötta jobbar morsor eller mammor med massa barn, så är vi inte felfria och alla gör misstag ibland med sina barn, men du har ju inte gjort något fel som jag tycker och många andra likaså... bilden såg smutsig ut,och?! är det något att gnälla och skriva kommentar om till en okänd människa på hennes blogg.... herregud,då skulle hon se mina barn just nu,hon skulle nog ringa soc direkt hahaha.

leona varit i källaren med mig utan skor och strumpor och ligger och sover i sängen nu med smutsiga fötter för hon ville inte tvätta sina fötter och klockan var mkt och jag e trött och orka inte kriga med leona och lät hon sova med smutsiga fötter tills imorgon. och leia har målat idag och har tusch märken på magen och på armarna och även lite intorkat yoghurt i håret sen kvällsmaten, men vi har ju vatten och det är bara tvätta dom imorgon... :)

2010-11-17 @ 22:36:55
URL: http://lillamami.blogg.se/
Postat av: Michaela Lejonberg

Säger då det! Stackare att du får skit! Folk ska sköta sig själva o skita i andra! Vem tusan vet om den personen har det så perfekt?! Stå på dig Mirka! Du gör ett kanonjobb som mamma till alla dina fina barn!

Postat av: Heléne

Jag ville bara säga att jag tycker du är grym och att du absolut inte ska ta åt dig ( jag vet, lättare gjort än sagt) men keep going!! Kram

2010-11-18 @ 08:20:59
Postat av: Heléne

Eller lättare sagt än gjort, du väljer ;-)

2010-11-18 @ 08:21:48
Postat av: Madde

Kommer alltid att finnas folk som MÅSTE klanka ner på andra. För mycket fritid har de väl eller problem med sig själv...... Men jag förstår att du blir irriterad. Man försöker att inte bry sig men det är inte alltid så lätt att släppa det. Vågar de ens ha en riktig blogg själv eller de gör som inne hos mig? Att de går in som anonym eller under annat namn?



Kram på er!!!

2010-11-18 @ 08:53:50
URL: http://framtidsplaner.blogg.se/
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

De som kommer med sådana kommentarer är enbart avundsjuka. De söker lite uppmärksamhet. De vet inte bättre än att klanka ner på andra. Kanske mår de bättre själva då.



Skickar en stor kram till dig o de dina

2010-11-18 @ 09:08:37
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Tess "mamma till Nova & Mira"

Förstår att de är trist med sådana människor:-( Men försök att inte ta åt dig å håll huvudet högt... Å egentligen, vad spelar det för roll???

Äh bry dig inte om såna idioter;-)

Lycka till<3

2010-11-18 @ 09:18:53
URL: http://tessanstromback.blogg.se/
Postat av: Maria

Såna människor blir man ju så trött på! De måste verkligen vara missnöjda med sin egen tillvaro att de måste klanka ned på andra!



2010-11-18 @ 10:01:16
URL: http://danielssonsgarden.blogg.se/
Postat av: Trillingmamman

Ja man slutar ju aldrig att förundras över att det finns människor som absolut inte tänker alls. Ja man ska skita i dem och nej det är inte alltid så lätt. Förstår dig så väl att du blir förbannad, och med all rätt. Och varför ska inte du kunna försvara dig?!

Med barn så sänker man sig på deras nivå för att nå fram till dem och samma sak med grottmänniskor. Visst det hjälper inte alltid eller inte alls men fan vad skönt det känns efteråt att få ha sagt sitt. För det är inget olagligt över det öht. Fortsätt med det om du känner att det är det du vill göra.



I perfekta mammors liv, som de flesta som klankar ner på Mirka verkar leva, så får man inte vara mänsklig. Barnen SKA ha POP-overaller annars duger de inte, likaså märkeskläder upp till tandhalsarna för de som inte har det är skitungarna som lever i misär. Råkar det vara på REA så är det en styggelse. Barnen ska helst ha POP-blöjor som skall bytas varje kvart för VE och FASA om stjärten råkar bli röd på en kvadratcentimeter, det är barnmisshandel det. Och det ska banne mig anmälas till soc, anonymt, för dessa personer är sååå rädda för vad föräldern i det här fallet kommer at säga om man råkar stå för sina åsikter. Barnen MÅSTE aktiveras varje kvart annars så är det så synd om dem, de får inte ha tråkigt en endaste sekund eftersom det är skadligt för deras utveckling. För i den stora vida världen sen så blir de aktiverade jämt av allt och alla. Och de får dessutom ALLTID 200% uppmärksamhet eftersom det har mamma och pappa lärt dem. Allt annat är skadligt. Går man inte på Öppna förskolan så är man en stor SKIT, för man kan ju inte aktivera eller sysselsätta sitt eget barn. Mammor har ingen fantasi och dessa små MÅSTE ha kompisar heeeela tiden. För en sexmånaders sitter ju faktiskt och umgås och samtalar precis som vuxna med deras jämnåriga. Och läggs barnen inte samma tid varje kväll så kommer det att påverka barnet för all framtid, det är ju skandal. Och titta på film mer än en timme prick... ILLVRÅL... barnets hälsa har förändrats drastiskt. Sömnen ska vara samma tid, samma plats och ske å samma tidpunkt varje dag. Inget annat fungerar. Veckoschemat med aktiviteter skall följas som lagboken. Annars kan det bli fel i barnets uppväxt, och det går ju inte. Barnet får ju men för livet. Råkade du ge smakportioner före sexmånaders ålder, AJABAJA!! Nu kommer tarmarna att bli outvecklade för all framtid. Hur kan du göra så??! Fick barnet inte alla delar av kostcirkeln under samma dag?! Herregud! Otänkbart, och så kan man INTE göra mot sitt barn. Och man får ABSOLUT inte höja rösten till sitt barn eller bli arg, för ingen i skolan eller på arbetsplatsen kommer att göra det om man gjort något dumt. På sin höjd får du säga Asch Sture vad du är tarvlig i en mycket låg ton, för svordomar är inte på tal om. Hela deras språkutveckling går åt helvete annars. Du ska helst läsa 10 sidor ur en sagobok varje kväll så inte språkutvecklingen går åt fanders, för de som aldrig har fått en saga läst för sig börjar inte läsa själva förrän de är 13 år och de har dessutom grav dyslexi som påföljder. Och du får inte se sur ut när du går med barnen, för då är du en dålig mamma som är stressad och kan därför per automatik inte sköta dina barn. Du måste ha ett Colgate-leende på läpparna för att barnet ska skyddas av sura miner, för i den stora världen så visar man inga känslor mer än SMILE ALLA! Har barnet mer än ett syskon, jamen hallå.. det går inte?! Hur ska du kunna ge barnet uppmärksamhet 24/7, för det är ju precis vad det får i verkliga livet också. VA!?.. har du haft barnvakt mer än en gång per år. OH MY GOD! Hur kan du, stackars barn. Dom får absolut inte vara mer hos någon annan är en kvart, och då helst i mammans knä. Annars blir barnet kinkigt, och det är ju omöjligt. Får inte gråta mer än en microsekund. Ska du duscha så ta med ALLA barnen. Ska du bajsa.. ja ta med alla barnen. För i den stora världen så gör ALLA så.. man får inte bli lämnad ALLS eller lära sig att faktiskt mamma kommer tillbaka efter dessa besök. Och skulle läraren bli akut skitnödig så spring genast ut och följ efter med in.



Ja nu blev jag ett jäkla grottmongo själv. Är det så konstigt? Fattar ni inte själva att ni skapar prestationsångest hos era barn. Ingen annan gör det mer än ni själva. Kom ner på jorden lite och våga vara mänsklig. Ni står ju inte ens för era åsikter genom att vara anonyma, FEGT! Och leta fel hos andra, har ni verkligen ett perfekt liv själva. Är det så att ni ALDRIG någonsin skulle göra något fel? Det skulle jag bra gärna vilja se...

Och angående bilden på Nellie när hon sov så såg inte jag något skit. Men jag använde ju inte lupp eller förstorade bilden 376 gånger, FY PÅ MIG att jag inte såg det. För tänk om det var så att det var ett dammkorn, Nellie måste ju vara helt förstörd och hennes rygg måste ju växa snett efter det. Skit på kameralinsen finns inte.



Och vad beträffar dina svordomar så är det väl bättre att säga fan eller surfitta när man är arg och ändå förstå och ha respekten för vuxna och andra människor. För arg får man inte bli. Men det är tydligen helt okej att kalla folk för horor eller jag ska knulla din morsa, dessa föräldrar borde ha medalj. Och de som råkar bli arg och säga surfitta... ner i fängelset!



Ja du Mirka, det finns planeten Jorden och tja.. andra mindre mysiga ställen. Vissa lever i en skyddad verkstad och vi andra i verkligheten. Om tjugo år så ska vi se tillbaka på dessa människor och förundras hur de verkligen klarar av att ens leva utan att ha ångest över allting.



Du är stark! Du är mäsnklig! Du är en av dom få jag känner som vågar vara det också! Du vågar stå för dina åsikter, vilket en stor andel av svenska befolkningen inte gör när det väl kommer till obehagliga situationer. Fortsätt med det, underbara människa. Dina barn är fantastiska och både du och Peter gör ett bra jobb!!!



Fasiken vad skönt det där kändes.... ;-), nu har jag rapat klart. Men oj.. var jag inte pedagogisk nu?



Nu måste jag förbereda lunch här, och mina stackars barn kommer att få rester från gårdagen! Ska anteckna och se vad det gav för effekt om si så där tio år ;-).

2010-11-18 @ 10:31:13
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: johanna

hejsan...

folk kommer ALLTID att hitta ngt att gnälla på...

vänd andra kinden till...men visst fan (ojjdå) svider det...

jag har idag nästan blivit folkskygg då jag inte orkar med folks skitsnack och elaka kommentarer..själv så skulle jag ALDRIG NÅGONSIN behandla ngn annan på samma sätt...

sista kommentaren jag fick här på ett barnkalas då en mamma fick veta att jag hade fler barn än genomsnittet..Jaha..vill du inte jobba!!!!??

inför mina barn!!!+div andra barn...

sköt om dig och försök att inte bry dig.... lättare sagt än gjort ..jag vet...

2010-11-18 @ 10:37:25
Postat av: Pella

Vilka låånga kommentarer! haha har ni ingen egen blogg eller? :D

2010-11-18 @ 11:06:37
Postat av: Sophie

Men herregud så folk håller på! Förstår att du lessnar och blir förbannad. Bakom sina skärmar där de tror de är anonyma kan de sitta & vara elaka men inte fan skulle de våga yppa ett ord om den/de träffade dig på stan/affären osv, då hade de inte vågat yppa ett ord. Fega tragiska människor alltså, antar det är avundsjuka det handlar om. Någon som lider av extremt låg självkänsla.

Stor kram!

2010-11-18 @ 11:47:10
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Mia JB med 5

Att folk orkar, Mirka!!

Vill bara skriva att du inte ska ta åt dig.

De måste har tråkigt trista liv som måste kommentera såna saker.

Du är bra och din familj så himla fin!!



KRAM!!!

2010-11-18 @ 12:15:44
Postat av: Sanna

men OH kan inte människor sluta vara så JÄVLA patetiska? Man blir ju rädd för hur människor tänker och kan VRÄKA ur sej något så dylikt när DE INTE VET SANNINGEN!! USCH kan bara spy när man tänker på det.



Men de är bara blunda för dessa ANONYMA TÖNTAR vågar inte stå med namn och adress när det säger något sådant. för de är rädda för konflikter men gärna vill vara "elak" för de själva mår så SNUSKIGTDÅLIGT!!!



Har lärt mig att det är ingen idé att bry sig för vissa människor lever för att vara elaka,skavellerkärringar och dryga människor..

TYVÄRR!!

2010-11-18 @ 12:26:30
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Mom of three boys

TRILLINGMAMMAN!!! ÄLSKAR DIN TEXT!

Ååå va du skrev superbra!

Du verkar oxo vara lika duktig som Mirka!

Kram! =)

2010-11-18 @ 14:47:51
Postat av: Lena

Hej!

Jag har inte följt din blogg så länge, men tycker det är jätteskoj att läsa. Är lite avis på er som har 10 barn, jag har bara 4 + 1 (min sambodotter). Fick ett missfall ivåras men sen har det inte blivit nåt tyvärr, det är väl åldern. Jag vet ju att det inte är så lätt när man passerat 20 x 2 :)

Det finns så många negativa personer som måste bara klaga på allt, tyvärr. Stackars dom tycker jag, att alltid måsta finna nått negativt hela tiden. Tur att det finns glada,fina människor som lyfter upp tillvaron. Många jättekramar till dig från en "avundsjuk" läsare i Jämtland

2010-11-18 @ 15:01:53
URL: http://lenahammarfjall.blogg.se/
Postat av: Linda ;)

Trillingmamman!! Fan va bra skrivet! Jag skratta nästan så jag pissa på mig när jag läste inlägget!!

2010-11-18 @ 19:30:17
Postat av: .

wow. asså jag bad inte om uppmärksamhet jag sa(skrev) bara vad jag tycker.

och sen, mm, visst. kameror brukar lägga till stora smutsfläckar! alltid x/

men skit samma det är inte mina ungar.

2010-11-18 @ 21:14:05
Postat av: sussie

Fy vad man blir trött när man läser att folk inte har ett eget liv. Som några redan sagt tidigare skitiga barn är friska barn. Sen ska du veta Mirka jag tror inte dom är det för den delen heller. Bra du skiter i dom för dom är inte ens värde en kommentar från dig. Kram på dig och ha en bra kväll.

2010-11-18 @ 22:14:19
Postat av: Hanna

TA bort bilden hjälper ju säkert.... Då undrar ju bara många som läser varför du tagit bort den?

INTE rent mjöl i påsen?

lätt att se på en bild om det är smuts av kameran eller inte.

2010-11-19 @ 05:06:22
Postat av: Therese

Hej :)

Jag blir så arg när jag läser kommentaren du har fått.. Men samtidigt tänker jag, fan vilken avundsjuk människa! Hon sitter bakom sin datorskärm trygg och kastar skit på människor hon inte känner, säkerligen endast för att få känna sig bättre själv.

Jag tycker du gör ett grymt jobb som har 10 kottar och en 11:e på väg. Ni är en grym familj som är jordnära och lever i nuet. När ni var med i familjen annorlunda var ni den enda familjen man kunde känna igen sig själv i. Ni är verkligen ni i serien och gör er inte till!

Jag placerar dig högt upp Mirka för allt jobb du gör. Era barn är otroligt fina barn som verkligen visar glädje och lycka.

Och jag tror många sitter hemma och tittar på er och känner sig avundsjuka för att ni har bildat den familj som så många andra vill ha.

Jag önskar er all lycka och hoppas få se er i tv rutan snart igen.

Stor kram till dig

2010-11-19 @ 08:39:45
Postat av: Therese

Hanna - Är du på riktigt eller vad? Försöker du provocera fram något?

OM du har familj föreslår jag att du går och tar hand om den på ditt sätt istället för att sitta här och bete dig som en barnunge!

Det stinker avundsjuka!

2010-11-19 @ 08:42:01
Postat av: lovisa

folk ska alltid klaga på nåt:/

2010-11-19 @ 09:17:36
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Ida

Fin blogg :9

2010-11-19 @ 09:18:58
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0