Så där ja.....:-)

Nu har jag skrivit in alla de recepten som ni frågade efter:-) Fråga gärna om det är nåt ni undrar om gällande smörgåståtornas fyllningar! Jag bara höftar och tycker att det är då svårt att skriva upp exakta mått...oftast lyckas jag även göra för mycket fyllning men tycker inte att det gör nåt för då gör jag goda snittar eller rullader av de överblivna fyllningarna:-D

Vi var borta hela dagen igår. Började med att Peter lämnade Oliver och Thor till Emmelie som skulle passa de. Kevin stannade hemma.
Vi packade in oss i bilen med de 2 smörgåstårtorna jag gjort och begav oss mot Enköping och Helena m fam:-)
Jennifer och Benny hade sovit där och det hade funkat hur bra som helst:-)
Vi hade en jättetrevlig dag med gott till fika och jättegod middag blev vi bjudna på, Ungsbakad lax i hummersås och pressad potatis:-) Jag var helt sprickfärdig efter maten:-D
Smörgåstårtorna var till ett möte och de måste ha varit omtyckta före det blev ingenting kvar:-D Och då var det max 20 pers som åt:-D
Vi kom iväg hemåt bra sent och ungarna somnade direkt i bilen:-D
Tusen tack fam. O för att ni är de ni är och för en underbar dag med allt den innebar!

I morse hade jag svårt att komma upp. Alla sov som stockar så hade gärna legat kvar lite till jag med:-D Men men, skoldag idag så det gick ju inte för sig:-D
Jennifer och Benny kom iväg liite försent och när de kom till skolan så var dörrarna låsta så de kom hem igen! Orkade inte börja ringa till skolan för det är ändå näst intill omöjligt att komma fram, de har alltid bara en telefonsvarare på:-( Så då fick de två stanna hemma, Selina hade redan fått lov att ta ledigt idag:-)
Så alla förutom Kevin och Linnéa är hemma idag och myser:-)

Jag skulle vilja hitta nån bra sida att beställa pyssel-grejer ifrån. Några tips?? Förutom Panduro då;-)

Kommentarer
Postat av: camilla,blivande 8 barnsmamma

Hej Hej

Här brukar jag handla ifrån..



http://www.slojd-detaljer.se/



Mvh Camilla

2010-11-22 @ 11:32:29
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men vadå, låser de skoldörrarna? mvh Åsa

2010-11-22 @ 12:08:54
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: 4U2

Konstig skola som det inte går att komma in i efter en viss tid`

Jag letar också efter en bra pysselsida med försäljning.

2010-11-22 @ 12:10:09
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: norre

varför låste dom?

om barnen inte kommer till skolan senast 20 min efter start och vi inte ringt så måste läraren ringa oss och fråga vart dom är. Har ni inget sådant system?

2010-11-22 @ 12:50:21
Postat av: Emma

Kikar in hos dig :)

2010-11-22 @ 13:05:04
URL: http://familjenperssonss.blogg.se/
Postat av: Hwila

Går Thor och Nellie på dagis eller är dom hemma med dej? Skönt för Jennifer och Benny att va hemma och ta det lite lugnt idag :D

2010-11-22 @ 15:06:38
Postat av: Mirka Norrström

Camilla: Tack för tipset:-)



Åsa: Läraren ringde nyss och sa bara att de kanske glömt att göra så att dörren inte gick i lås...?



Norre: Läraren ringde ca. kl. 14.30....



Hwila: Thor går på dagis 15tim/vecka. Nellie är för liten och blir hemma med mig bra länge till:-)

2010-11-22 @ 15:12:02
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Patricia

http://www.skapamer.se är en bra nätshop med pyssel ... har själv handlat där och har alltid blivit nöjd :)

2010-11-22 @ 15:35:30
URL: http://patitas.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej Mirka.



Har en sak jag velat fråga ett tag men vet inte om den kommer att tolkas illa eller fel..

Det är absolut inte min mening om det nu råkar ske.



Jag väntar mitt 3:e barn och är rätt orolig för att det ska vara något "fel" med barnet. har ju liksom haft turen att få 2 friska barn redan och kanske borde vara nöjd och tacksam för det.



Så min fråga är lite. HUR vågar ni skaffa fler? Är ni inte rädda för att "turen" ska ta slut?



Min pappa och hans tjej skaffade hans 5:e och hennes 7:e barn och de fick en liten flicka som var svårt sjuk. Detta var inget de kunnat se på UL eller så. Hela familjen har blivit jättelidande pga detta. Jag älskar självklart min lillasyster. Men undrar om det verkligen är värt att chansa.



Hoppas du förstår min fråga och inte tar illa upp...



Kramar Sofie

2010-11-22 @ 16:05:36
Postat av: Therese 24 år och mamma till Alicia 15 månader

Det finns en sida som jag är medlem på och den heter www.creativeclub.se där finns det även så att man kan beställa paket och så får man massor med pyssel. Fast det är i och för sig mer åt scrapbooking hållet! Vet inte om du är intresserad av det? Men det är värt att kika in där och kolla så får du själv se om det är nåt för dig :)

Hoppas ni har haft en bra dag allisammans.



Sköt om er! Kram / Therese

2010-11-22 @ 16:25:34
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Christina Arnesdotter Ström

Hej Mirka!

Jag måste beundra dig hur i sjutton hinner du med allt.När sover du....Tack för bra recept.Vilken mamma och pappa era barn har,ni är helt underbara.

Undra hur många barn som har det så bra.

Kram till er alla.

Christina

2010-11-22 @ 17:07:11
Postat av: Ulrika I

Här finns en hel del pyssel http://sykompaniet.se/index1.html

Kram/

Ulrika

2010-11-22 @ 18:02:28
Postat av: Sandra

pyhobby.se har superbra och billiga grejer. Dock främst scrapbooking.

2010-11-22 @ 18:30:43
Postat av: Frida

Hej! Jag brukar handla från Scrap och Korthuset, stämplar och allt möjligt. Jag tycker det är jättebra där. Bra nu till julen för då kan man göra julkort och julklappar till släkt och vänner =)

http://www.scrapochkorthuset.se/

här kommer också hennes blogg

http://scrapbookingsverige.se/

2010-11-22 @ 18:47:13
Postat av: Pia

www.pema.cc har massor av pysslesaker, billigt dessutom har dom mycket annat också spm tex hushållsartiklar, djurartiklar osv.

Snabba på att leverera med.

Pia

2010-11-22 @ 18:50:10
URL: http://egentillverkat.blogspot.com/
Postat av: mickan

lekmera har juh lite pyssel till jätte billiga priser=)

Toppen blogg föresten o grattis till nr 11o kanske 12=) Skojs skojs tycker jag=)Mvh mickan

2010-11-22 @ 19:12:52
URL: http://hippiemicka.blogg.se/
Postat av: Liselott

pysselklubben har jättebra pyssel som de skickar hem i ggr per månad. mina barn älskar det!

2010-11-22 @ 21:24:47
Postat av: Michaela Lejonberg

Vad för pyssel är du ute efter?

www.slojd-detaljer.se

www.cchobby.se



Sen har jag en hög med länkar till scrabookingbutiker om du vill ha! Bara maila elelr skriv i min blogg så kan jag ordna det!

Postat av: Mirka Norrström

Sofie: En jättebra fråga tycker jag och tar absolut inte illa vid mig:-) Vi är oroliga varje gång att det ska vara nåt fel och den oron växer med varje barn. Men en överläkare sa till oss en gång att eftersom vi har fått så många friska barn tillsammans tyder det på att våra gener passar väldigt bra ihop och riskerna är ytterst minimala att det skulle ske något. Det hjälpte lite mitt i oron men jag börjar ju närma mig 40 år så klart att oron finns där ändå. Samtidigt så har jag aldrig låtit en oro styra mitt liv utan tänker positivt:-)



Christina Arnesdotter Ström: Tack:-) Jag sover rätt bra på nätterna:-D



TUSEN TACK för alla länkar till olika pysselsidor!! Jag är ute efter massa olika roliga saker till barnen, så perfekt att ha sånt hemma nu på vintern när de inte är ute lika mycket:-) Har lessnat lite på det som säljs runt om oss och ville hitta på lite nya grejer, tjejerna är ju så pyssliga av sig:-D Tack;-)

2010-11-23 @ 09:45:48
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Fia

Kan inte du ha så där att man får ställa frågor till dig och sen svarar du i ett inlägg?:)Kram

2010-11-23 @ 11:16:33
Postat av: Madde

tack Mirka för att du är så inspirerande =)

vill fråga dej, eftersom du är så krativ i köket =)

jag ska ha hem föräldrargruppen på lördag, vi ska ha en "återträff" o barnen har inte träffats på ca 2 år, så det blir spännande!!

så jag vill bara höra om du har något roligt recept eller nåt att bjuda på!!

har du inte tid, så behöver du inte svara, men det hade varit kul =)



ha en fortsatt trevlig kväll.

kram madde

2010-11-23 @ 20:31:28
URL: http://madeleneljungdahl.blogg.se/
Postat av: Sandra

Har tyvärr inga bra tips att ge dig men däremot vill jag ge dig en award titta in hos mig och hämta den!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0