Jag gjorde det!!

Japp.......helt otroligt och jag är mäkta stolt över mig själv:-D

Jo jag menar fredagens middag.....ni vet den där läskiga lax-rätten jag skulle laga till:-):-)

Jag värmde dock upp lite fiskbullar till barnen för säkerhets skull:-D



Potatis, laxfilé,citronsås och ärtor *MUMS* Det var skitagott:-)

Barnen åt väl lite av laxen men föredrog fiskbullarna.....men såsen gillade de skarpt:-)


Så betyget blev tummen upp från alla:-D
Det här kommer att tillagas ofta hos oss så enkelt och gott som det var:-)


Efter middagen visade Alice vad hon brukar göra när hon sitter på toa! Jag har haft en av mina BH:ar hängandes där och tydligen så brukar hon sätta på sig de och "leka mamma" som hon säger:-D


Sötunge:-)

Även thor lekte med kläder.......Han har ett favvo-plagg som åker på allt för oftast. En av tjejernas prinsess-klänning:-) Och så söt han blir och stålt som en tupp när man säger det till honom:-D


Prinsessan Thor och Oliver:-)

Nellies kvällsmys med pappa




Igår hade vi full rulle. Vi hade planerat att åka till Enköping (rättare sagt 2 mil utanför E ) och först var det meningen att Kevin och Linnéa skulle stanna hemma och Jennifer vara hos sin kompis Wilma. Då hade vi fått plats i bilen och slapp köra 2 vändor som Peter planerat att göra annars. Men Jennifer ångrade sig i sista stunden och då fick vi tänka om och jag tyckte att det skulle vara lättare om jag,Alice och Nellie tog bussen i stället! Så vi 3 åkte buss till Enköping där Helena och Madde kom och hämtade upp oss så möttes vi till slut hemma hos de:-)
Vi grillade korv ute och barnen lekte i den snön som fanns kvar:-)
Alice tjatade om att få åka traktor så Anders tog med sig henne på en åktur till grisarna:-D

Efter grillningen gick vi in och fikade:-) Det är så roligt att helenas, Maddes och våra barn leker såå fint ihop allihopa! Helena lagade pasta carbonara till middagen åt allihopa:-)
Vi hade en härlig dag, Tusen tack våra vänner!! Vi är så glada över att ha fått lära känna Helena och Anders:-) Och även dig Madde:-) Det är helt otroligt hur bra man klickar med vissa personer och det känns verkligen som om vi hade kännt de mycket längre!

För att slippa åka buss hem så fick vi skjuts hem av Helena och Madde:-) Vi tog en kopp kaffe hos oss innan de skulle åka hemåt:-)
Det var en heldag som hette duga och vi gör gärna om det snart igen:-)

Idag är det som alla vet FARSDAG!! Vet inte riktigt än vad jag ska hitta på för skoj men nåt gott lär jag fixa till fikat i alla fall:-)

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej.... du får gärna lägga upp receptet på laxen,, såg riktigt gott ut =)...

2010-11-14 @ 08:26:20
URL: http://tjohansson79.bloggplatsen.se/
Postat av: Linda

Skulle man kunna få receptet?

2010-11-14 @ 08:29:47
URL: http://mammalindha.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Ja, just det, receptet vill vi gärna ha..! Ha en bra dag, och förresten Mirka; grattis till "magen"!

2010-11-14 @ 08:45:55
URL: http://bjorkabloggen.blogg.se/
Postat av: Helena

Ser efter hus i Enköping? Visst är det bra med människor man klickar med. Ha en trevlig Fars dag hela familjen.

2010-11-14 @ 08:51:03
Postat av: 4U2

Inte tänkt på hur det skulle se ut hos er vid middagen men då, när jag såg din bild, då tänker man på: får alla plats? Och tänk att vara mamma till alla dessa barn. Härligt.

2010-11-14 @ 09:02:24
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag skulle också vilja ha receptet på laxen

2010-11-14 @ 09:18:08
Postat av: Anita

härligt när man finner nya vänner som man klickar med kul=) och grattis till magen =) och som dom andra skriver gärna receptet det såg kanon gott ut =) beundrar dig som fixar och trixar med bak och grejer önska jag också kunde baka men dom generna har jag tyvärr inte fått misslyckas med det mesta =) tack för en kanon blogg =)

2010-11-14 @ 10:19:28
Postat av: Maria

Vad gott det ser ut! Lax äter vi ganska ofta men det börjar bli tjatigt att alltid äta nästan samma rätt hela tiden så ngt nytt vill vi gärna prova! Mao önskar jag få receptet på laxen! ;-)



Prova mammas kläder brukar vara kul! Har bild på när vår numer 13-åriga dotter som 1-åring går med trosor runt halsen (rena såklart) och en annan bild när vår numer 15-åriga dotter vid 3 års ålder har tagit på sig en bilkiniöverdel över sitt nattlinne och stoppat amningskupor inne i bikinibh:n!!! s Visst är de underbara de små. Härom dagen hade vår 1,5-åring lyckats få på sig 4-åringen trosor upp till knäna och hon gick omkring som en pingvin och skrek!



Dessa underbara ungar! :D



Vad söt Thor är i prinsessklänning! :-)

2010-11-14 @ 10:21:29
URL: http://sexbarnsfamiljen.blogspot.com/
Postat av: Eva

åh kan du inte lägga upp receptet? =)

2010-11-14 @ 10:41:45
URL: http://stjarnklart.blogg.se/
Postat av: Åsa

ja det är härligt när man finner vänner som man klickar med

2010-11-14 @ 10:44:48
Postat av: Lovisakarlsson!

vilken fin blogg!

fototävling nu på bloggen, kika in, och vinnaren kanske är du! :)

2010-11-14 @ 10:47:20
URL: http://looviisakarlsson.blogg.se/
Postat av: Sussie

Hej



Vilken underbart härlig bild när alla sitter runt matbordet och gör tummen upp :) Man blir glad av att se den.

Ha en bra söndag!



/Sussie

2010-11-14 @ 10:50:18
Postat av: Frida H

Jag har också en son som gillar att klä ut sig/upp sig och jag älskar det! Jag var själv sådan som barn och jag älskar maskerader nu som vuxen och jag drömde ihop kalas till junior med maskerad och tema! Ska bli så skoj!! Han älskar ta på sig mina ballerina-skor och en mössa sedan springer han runt och vill höra att han är "söt" "fin" och bäst :) Jag ska nog försöka hitta en klänning på rean nu i vinter, då jag inte har någon dotter att ta på den så vill jag inte lägga ut en förmögenhet, den kanske aldrig används..

2010-11-14 @ 11:04:45
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Postat av: isabella

Ojj, tio barn!!

Är det inte jobbigt? :o

2010-11-14 @ 11:18:21
URL: http://isabeeella.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Wow, jag är imponerad. Speciellt över hur du lyckas när det är till så många personer. Bra jobbat ;)

2010-11-14 @ 12:22:09
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Marie

Imponerande att du gjorde det! Ser även hur gott som helst ut, tror jag måste testa det i veckan! :)

2010-11-14 @ 12:56:15
URL: http://kanelpannkaka.blogg.se/
Postat av: Therese

Sa ju att du skulle klara det och att du fick tummen upp av alla barnen är ju ännu bättre =)

Du kan mer än du tror, det gäller bara att du tror på dej själv =)

KRAM

2010-11-14 @ 16:08:22
URL: http://elemra.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej Mirka!Läser din fina blogg varje dag,tycker du uppdaterar bra och jag älskar din blogg!Grattis till magen,underbart!!!Du har en sån härlig familj med så fina ungar!Ska bli kul att se er i rutan igen=)

2010-11-14 @ 19:45:02
Postat av: Sara

Jag älskar att kolla på din blogg då och då och har nu en fråga till dej. Ser på bilderna att dina barn ligger och sover lite här och där... skratt Men hur går det när de skall sova på kvällen sedan? Mina minsta som är ett och två år skulle vara uppe till midnatt om de fick ligga och sova middag när de ville.

Uppenbarligen får ju du och din man ändå tid ihop att göra nya små liv...

Har du några tips att ge angående sömn och småbarn?



MVH Sara

2010-11-15 @ 07:51:44
Postat av: norre

Har du peppar på laxen? ser ut som svrta prickar.

stod bara stt det skulle vara salt på därför jag undrar

2010-11-16 @ 14:08:26
Postat av: Nilla

Vilken läcker mat...kan nog gå hem är hemma.Det måste jag testa. Kramis

2010-11-16 @ 18:53:08
URL: http://www.wildavaregenangel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0