Hemma igen:-)

Har ni väntat med stor spänning:-D :-D

Linda var snäll och skjutsade mig till Sigtuna och gynet. Kom in nästan på en gång vilket var skönt för det är ju bara så jobbigt att behöva vänta länge inför sånt här:-D
Vul:et gick bara bra och det blir som det ser ut EN bebis:-) En liten elva:-)
Denna graviditet har dock börjat som många andra av mina graviditeter.....med två men det andra såg ut att vara på väg att tillbakabildas och jag litar på min gyn-läkare för han har aldrig haft fel med mig hittills:-)
Allt såg bra ut annars och bf blev runt 18/7 precis som jag själv räknat:-)
Efteråt gick vi till ett fik - RC och tog en Latte-paus:-D Sen körde Linda hem mig och nu passar jag på att fixa lite hemma innan det är dags att gå på Selinas utvecklingssamtal kl.13.30.
Har även samtal med Jennifer och Benny idag men de är först från kl.17.00.

Nu har man kollat att det ser bra ut i magen så nu kan jag ringa till mvc och boka tid för inskrivning:-)

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Så skönt, och tack för att du så sbabbt talade om för oss. Tänkt på dig hela förmiddan! Sköt om dig! Kramar.

2010-11-30 @ 12:11:39
Postat av: Mom of three boys

HÄRLIGT! Jag har verkligen väntat med stor spänning =))

Hoppas du får må superbra hela graviditeten!

KRAM!

2010-11-30 @ 12:12:23
Postat av: Carina

Vad härlig att se ett litet liv. En elva, älva, alva? Jag menar kan man se könet?

2010-11-30 @ 12:26:44
URL: http://justmintoo.blogg.se/
Postat av: Grynet

En Elvis! :P

2010-11-30 @ 12:28:40
URL: http://gryyneet.blogspot.com
Postat av: Malou

Va kul grattis..

2010-11-30 @ 12:34:33
Postat av: Gunilla

Härligt att allt såg bra ut! Grattis igen! Kram!

2010-11-30 @ 12:45:53
URL: http://familjenbrann.blogspot.com
Postat av: Frida

Grattis till tllökningen :) Ska ni ta reda på könet?

Kram från Frida i Skåne

2010-11-30 @ 12:49:52
URL: http://fridaafiianilsson.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Tack tack:-)



Carina: Det är alldeles för tidigt att se könet ännu...:-)



Grynet: Hahahaa, vem vet....barnen har enhäldigt beställt en lillebror:-D



Frida: Vi kommer att kolla könet...Inte för att själva könet spelar någon roll i sig utan för att underlätta när det gäller det praktiska med kläder mm:-)

2010-11-30 @ 13:01:51
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Jessica Ringdahl

Stooort Grattis! Tack för att du berättade för oss så snabbt! Kom bara ihåg ta hand om dig själv också även om du har mycket att göra!



Kram Jessica

2010-11-30 @ 13:05:06
Postat av: Anette

Ett jättestort grattis till er alla! Visst är det väl skönt att se att allt är ok?

2010-11-30 @ 13:12:28
Postat av: Madeleine

Jättestort grattis till att allt såg bra ut!!!

2010-11-30 @ 13:17:02
Postat av: Carro

Grattis till elvan=) Så härligt att allting såg bra ut! Ha en härlig dag!

2010-11-30 @ 13:36:31
URL: http://4barnsmamman.devote.se
Postat av: Hanna

är det inte egentligen nr 12 i syskonskaran? eller räknar ni inte med Peters äldsta dotter? Bara lite nyfiken över hur relationen till henne är? Har inte läst din blogg så länge,så kanske har jag missat det,men hon nämns aldrig?

2010-11-30 @ 13:37:06
Postat av: Anna

Va mysigt, hoppas du får en bra graviditet :-)

2010-11-30 @ 13:38:42
Postat av: Johanna

Vad skönt att allt såg bra ut, grattis! :D

2010-11-30 @ 13:50:17
Postat av: Elin

Hur mågna barn har din man nu? Är det inte 14st?

2010-11-30 @ 14:33:56
Postat av: Mirka Norrström

Tack för all grattis, det är verkligen skönt att få se det lilla hjärtat picka:-)



Hanna: Peter har 3 barn sen tidigare så detta blir nr.14 om man räknar allihopa:-) Eftersom Peters tidigare barn är stora och har egna liv så har inte jag så mycket att skriva om de...men jag brukar skriva när de har hälsat på mm:-)



Elin: Peter har 13 så detta blir 14:de barnet:-)

2010-11-30 @ 14:58:56
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mary

Grattis! När jag var liten hade vi en granne hon hette Elvan för hon var just nummer 11, kanske något att tänka på om det blir en tjej;)

2010-11-30 @ 14:59:29
URL: http://justinlife.bloggplatsen.se/
Postat av: Jessica

GRATTIS

2010-11-30 @ 15:16:07
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Izabelle

Kan barn tillbaka utvecklas? det visste jag inte, men nu har jag lärt mig något nytt då ;)

GRATTIS FAMILJEN!

2010-11-30 @ 15:40:15
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: linda

Grattis. Vad roligt att allt såg bra ut. Har själv väntat båda gånger på det vanliga ultraljudet och det är låååång väntan.

2010-11-30 @ 16:10:28
Postat av: Ingela

ÅÅÅÅ så kul och skönt att det är kollat...:-) önskar er all lycka..själv har jag 6-7 veckor kvar tills bebis 5 kommer men e trött nu och tålamodet är inte 100..ni gör det såå bra..Stoor kram

2010-11-30 @ 17:14:23
Postat av: Ingela

ÅÅå stort grattis igen och vad kul ni kollat nu..väntade på att få höra de skulle vara tvillingar..men en är ju underbart oxå hihi..själv kommer 5an om 6-7 veckor och jag känner att det är fullt ös med 4 hihi och Ni har 10 ojoj vad ni gör det bra:-) tappar du inte tålamodet?mitt e då sämre nu under graviditeten men men får blir bättre sen..All lycka till Er!!!Stor kram

2010-11-30 @ 17:19:09
Postat av: frida

grattis till en liten elva=)

själv är jag beräknad till den 24/7 -11 så det ska bli kul att följa dig och jämföra, det är min första graviditet. Mysigt att få se bebis, antar att du gått privat eftersom du fått göra så tidigt?



mvh F

2010-11-30 @ 19:13:49
Postat av: Charlotte

Åh vad härligt att höra! Jag blir så enormt sugen men eftersom alla mina är födda med snitt får vi inte få flera nu...



Ha det bra!

2010-11-30 @ 19:42:42
URL: http://ansgarssyskon.se
Postat av: Sandra

Men vad kul att allt såg bra ut! Jag lovar att följa denna lilla elva på vägen!

Postat av: Camilla,blivande 8 barnsmamma.

JÄTTESTORT GRATTIS..

såå kul att se den lilla..



hoppas denna grav går jättebra,kul med en liten elva. fniss

ha en jätte trevlig kväll..

mvh camilla

2010-11-30 @ 21:24:22
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Oj grattis, där ligger jag i lä som väntar bara nummer sex :-)

2010-11-30 @ 22:55:54
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Barnshoppingbloggen Lina

Åh så roligt! Stort Grattis!

2010-11-30 @ 23:05:49
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/
Postat av: Ingela

Måste bara skriva att jag råkade skriva 2 inlägg hehe då jag inte trodde första kom in:-) så är ingen tokkäring så du vet hihi.....:-)

2010-11-30 @ 23:17:45
Postat av: karin Sjöström

Grattis till dig! förstår inte hur du orkar och hinner med allt,ja du måste vara ett mirakel till mamma:) och nu kommer elvan ett helt fotbollslag:)))



Du och din man är beundransvärda!!

Längtar tiils vi får se er och de nya familjerna på TV! MVH Karin



MVH Karin

2010-12-01 @ 11:39:02
Postat av: Åsa

Härligt att höra att allt såg bra ut :)

2010-12-01 @ 12:08:24
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mirka? Stämmer det att ni har fått varannan pojke, varannan tös? lr har ni två av samma kön på raken?



Om det är så, så borde ni få en pojk nu.

2010-12-01 @ 12:48:27
Postat av: emma

Grattis grattis.... fattar bara inte hur du orkar med 11 st... jag tycker det e fullt upp med tre...ler..



Ska bli spännande o läsa o hänga med nu då elvan e på väg=)

Grattis igen

2010-12-02 @ 21:14:54
URL: http://mammatillunderbarabarn.blogg.se/
Postat av: Frida H

Blir det en tjej kan du ju döpa henne till Älva eller Elva :) Elvira kanske?

2010-12-05 @ 20:25:18
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Postat av: Anna

En bebis till???????

Är ni galna?????????

Herregud............ Precis som att det inte räcker som det är nu då?? Ja jag säger då det, vissa gör ALLT för att slippa jobba och kamma hem skattemedel/barnbidrag varje månad.....

2010-12-07 @ 09:20:17
Postat av: Mirka Norrström

Anna: Men snälla lilla du.....känner du oss möjligtvis??? Du verkar vara precis lika okunnig som tyvärr många andra som drar till med att "man vill kamma hem skattemedel/barnbidrag" bara för att man har många barn! Tror du verkligen att vi blir rika på barnbidragen?? Visst de hjälper lite på traven MEN det är ändå tack vare våra egna inkomster som gör att vi drar allting runt varje månad! ALLA barnfamiljer har rätt till barnbidrag så då får du gärna göra det påhoppet på alla svenska familjer! Du har möjligtvis inte tänkt på vad våra barn kommer att göra när de blir vuxna? Jo seru, de blir skattebetalare de med och eftersom det nu föds för få barn mot vad som behövs när vi går i pension så ska du vara jävligt glad om det ens finns någon då som är villig att torka din bak när du inte själv är kapabel till det! Jag hoppas då verkligen att det inte blir nåt av våra barn med tanke på din inställning:-D Tänk att man bara måste automatiskt vara den som INTE vill jobba för att man vill ha många barn?? Vad får dig att tro det? Och framförallt...vad fan har du med det att göra i så fall? OM och då menar jag verkligen OM vi nu valde att leva på bara makens inkomst VAD gör då att du lider så fruktansvärt av det?? För en notis bara så har jag jobbat heltid sedan jag var 16år gammal, fick första barnet när jag var 25år, har jobbat mellan de 3 första graviditeten, har jobbat och pluggat mellan de sista 2 graviditeten så det är ju inte riktigt som du påstår heller! Bara människor som lever i sin lilla bubbla där deras leverne är det rätta tror att man skaffar barn för att slippa jobba så väx upp lite,vissa lever inte i sin egen lilla bubbla utan vågar utmana dessa sk "normer" MEN du ska ha ett stort eloge för att du vågar stå för din åsikt:-) Tack för det;-)Kram

2010-12-07 @ 09:55:09
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0