Äntligen helg:-)

Fredag = dagisbarnen lediga:-) Ingen större stress på morgonen trots att skolbarnen ska iväg till skolan för de är så duktiga och sköter sig bra på morgonen:-)

Fick oväntat morgon-besök av min vän Gitta som dök upp oanmäld! Vi hade en trevlig morgonfika:-D
Senare gjorde vi även sällskap till affären....jag behövde handla lite ingredienser till kvällens bak.
Vi åker till Helena i Enköping igen imorgon och vill ta med mig lite fikabröd ju:-D

Jeanina kom på besök när hon hade håltimme i skolan:-)


Peter har ibland lite stooora krav på mig!
Igår när han var på Ica Maxi så provsmakade han på nån god lax-rätt där....han tyckte att det var så gott att han köpte ingredienser till det...

 
och nu förväntar han sig att jag....JAG ska få till rätten....och helst då lika god som den han smakade på!! Alltså nu undrar jag lite lite om han har förlorat förståndet helt?? ALLA vet ju att jag är ingen kock direkt.....typ väldigt långt ifrån det! Vad tänker min kära make på?? Visst, jag kan laga mat och ibland till och med få det till att bli riktigt gott MEN det är fisk vi har att göra med nu!! Jag kan inte laga till fisk!!
Jag får väl försöka göra mitt bästa......*svettas redan inför uppgiften* Kan ju inte bli värre än äckligt:-D:-D

Nellie är fortfarande rätt förkyld och hostar mycket på nätterna:-( Men hon är på rätt bra humör ändå, gullplutten:-)


Alice var riktigt trött igår efter dagis och slocknade så sött i soffan:-D




Jag har lite dåligt samvete över att jag inte hinner svara på allas fina kommentarer:-( Många skriver ungefär likvärdiga kommentarer och då svarar jag till de alla i en enda kommentar:-) Men jag vill att ni ska veta att jag verkligen verkligen uppskattar och älskar att läsa era kommentarer som får mig att må såå bra och jag blir ALLTID så glad över de! Ni är bäst!

Sen ibland återkommer vissa frågor om och om igen och jag vill tipsa de nyare läsare om att gå in och läsa på "frågor/svar" som finns under fliken - Kategorier. Där får man svar på de flesta frågorna tror jag:-)

Kram kram:-)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej din blogg är jättekul att läsa. tänkte bara höra hur länge du ammade och röker du nu när du är gravid ..grattis förresten till nr 11 =) jag har själv 4 barn

2010-11-12 @ 14:24:45
Postat av: Frida

Va gott med lax.. kommer gå jättbra ju, du kan ju allt! riktig supermamma ;)

kram.

2010-11-12 @ 14:32:56
Postat av: Therese

Laxen kommer du lyckas galant med.

Vad är det värsta som kan hända, kanske att du får koka makaroner, det dör ingen av, våga testa och tro på dej själv Kram på dej

2010-11-12 @ 14:37:24
URL: http://elemra.blogg.se/
Postat av: Sophie

Hoppas ni får en jättefin helg! Kram!

2010-11-12 @ 14:39:52
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Mirka Norrström

Sanna: Har ammat max 8veckor och ja, tyvärr så röker jag fortfarande men jobbar på saken;-)Tack tack:-)



Frida och Therese:Kanske går det med lite positiv tänkande;-)



Sophie: Detsamma vännen och lycka till med loppiset:-)

2010-11-12 @ 14:52:28
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vill gärna ha receptet :)

2010-11-12 @ 14:52:55
Postat av: Madde

Du kommer säkert att lyckas med laxen =)

kanske inte ser riktigt likadant ut som på bilden (gör aldrig det när ajg försöker) men det går alltid att äta =)



Du har en man som iallafall kommer med middagsförslag ;-)

när jag frågar får jag alltid till svar: men kom du på nåt, bestäm du, du är så bra på det!!



kram kram

2010-11-12 @ 14:54:42
URL: http://madeleneljungdahl.blogg.se/
Postat av: Annica

haha ja karlar dom e ju härliga, hoppas du får till receptet :)



ha det nu så fint i helgen!!!

2010-11-12 @ 14:58:48
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Pernilla: Skriver ner receptet senare:-)



Madde: Hoppas det:-D



Annica: Hoppas det:-D Ha en mysig helg ni med o klappa magen;-)

2010-11-12 @ 15:07:48
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Mamma M

Vill han ha den maten får han väl laga den;-)!

Nä men gör den tillsammans, det är ju mysigt att laga mat ihop.

2010-11-12 @ 15:09:04
Postat av: Denise

Nonsens! Alla kan laga mat! Recept och ingredienser hade du ju till hands! :) Gör det inte svårare än det är, och tänk hela tiden på att du är mästerkock. Då brukar det lösa sig.



Jag älskar din blogg förövrigt!

Vilken superhjälte du är som får vardagen att gå ihop! :)

2010-11-12 @ 15:10:09
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma
Postat av: Mary

Är imponerad över allt du hinner med!

2010-11-12 @ 15:20:13
URL: http://justinlife.bloggplatsen.se/
Postat av: Emy

Ååhh han är laxälskare eller? Provade också den lilla rätten de serverade på Maxi och det var hur gott som helst! Det är nog inte så svårt att göra ;) Ska prova själv att göra den. Men då blir det bara till mig och sonen då mannen inte alls diggar lax!

Lycka till med matlagningen!



Kramar

2010-11-12 @ 16:55:00
URL: http://minskatt.blogg.se/
Postat av: mia

Hej på dej!

Hoppas ni får en toppenhelg!

2010-11-12 @ 17:13:46
Postat av: Susanne

Gott med lax ser fram emot om du skriver ned receptet! då du har tid. Jag e oxå helt kass att laga mat men men man får testa sig fram :-). Trevligt att åka hit till Enköping i morgon på med rejält med kläder för blött är det :-(. Ha nu en riktigt bra helg Kram

2010-11-12 @ 18:49:07
Postat av: Mom of three boys

Mmmm va gott med LAX! ♥ Hoppas att det smakade. =)

Älskar din blogg - du din supermamma! KRAAAAM!

2010-11-12 @ 21:59:02
Postat av: Carina

Jag kan också tycka att det är lite knepigt med fisk.

Mest för att jag är rädd för att den inte ska vara klar och så blir den överkokt/stekt och torr istället.

Fast lax äter vi ofta. Det är så himla gott!

2010-11-13 @ 00:09:35
URL: http://justmintoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0