Viljornas kamp!

Viljornas kamp del.200 el nåt  bröt ut igår imorse! Jag har ständiga duster med Alice som är såå envis och viljestark så det förslår sig.... Om det finns någon unge som verkligen vet hur man sätter vuxnas tålamod på prov så är det Alice, fanns det en tävling i "Sveriges envisaste unge" så skulle hon ha goda chanser för en pallplats:-D:-D

Är man konsikvent så brukar de flesta barnen lära sig vad som gäller rätt fort:-) Men Alice ger sig inte trots att hon vet och kan "reglerna"...... hon bara måste få testa ändå!
Nu är det inte så att jag vill bara gnälla på Aliceför trots våra duster så är hon även en otroligt hjälpsam , mysigt underbar tjej som har glimten i ögat:-)

Men att ha dessa duster med henne på morgonen när alla ska göras klara för skola/dagis, är otroligt påfrestande må jag lova.....


Selina, på väg till dagis


Victor:-)


Thor:-)

Jag kom till dagis till slut, så där en halvtimme försent:-D

Tog en sväng upp till affären och köpte lite morgon-snacks:-)


Gillar verkligen Proviva-dryckerna och sen var jag bara tvungen att provsmaka Ben och Jerry-glassen:-D
Och den var riktigt god också:-)

Linda kom på en fika:-) När hon hade gått hann jag fixa lite lunch åt mig och sen kom min mamma....
Vi gjorde sällskap till affären, jag hade några paket att hämta där:-)
Hämtade barnen och gick hem för att förbereda inför grillning.

Även min mamma beslutade sig för att grilla med oss:-)
Jag hade tvättstugan hela kvällen och hade turen att kunna börja nästan 2 timmar tidigare, bra det då tvättberget var inte o leka med:-D

Victoria och Anneli med barna kom och hälsade på:-)

Nellie är rätt kinkig på kvällarna och somnade först framåt kl.01 *jäsp* För att vakna sen................

..........Kl. 08 på morgonen!! Vad hände?? Jag fick sova i 7 timmar:-):-)

Morgonmys:




Efter all morgon-bestyr, tog Peter med sig Selina på en tur till "vår" loppis och jag gick upp till affären med barnen för att köpa glass:-) Mötte upp Gitta med Alissa på vägen då de skulle följa med:-)


Vi väntar på Gitta

Efteråt bänkade vi oss på vår baksida och njöt av solen:-)
Min mamma och syster med dotter Denise kom efter ett tag de med:-)
Senare kom även min styvpappa Armas....
När Gitta hade gått började vi förbereda för dagens grillning och även min lillebror med fru och barn kom så det blev ett gäng som skulle grilla:-)


Victor och Thor


En trött Thor som ville vila i vagnen


Familjen min: Mamma, syster, lillebror och Armas:-)


Min brorson Vincent gillade att gräva:-)


Skottkärran var rolig den med:-)


Tjejerna solar:-)


Korv, revbensspjäll och lax


mamma, Tony och hans fru Therese

Precis när vi hade ätit klart och bara min mamma och syster var kvar så fick vi trevligt besök av en gammal nät-kompis till mig, Ingrid och Lasse från Östersund! Jag och Ingrid har kännt varann rätt många år nu via nätet och sågs en gång när Alice och Oliver var små. De har också 2 tvillingpar i ungefär samma ålder som våra båda:-)
Nu hade de bara sin minsting med sig till oss dock (de har 6 barn);-)
Jätte kul att träffas igen även om det bara blev en kortare stund:-)
Även Victoria och Anneli med barnen kom på ett kvällsbesök:-)

Peter jobbade på med uteplatsen hela eftermiddagen och nu börjar det bli klart...bara allt man har planterat börjar växa så:-D Sicken duktig karl man har:-)


Kommentarer
Postat av: Petra

Oj vad jag skrattade åt att du fick sova så länge... jag kommer ihåg känslan när man vaknar lite lätt yrvaket och inser att man fått sova sammanhängande och inte fattar vad som hände ;-) Ser fram emot att du får många såna nätter ;-)

Kram

2010-05-23 @ 11:57:04
URL: http://www.willvindesign.se/blog/
Postat av: Izabelle

Hej Mirka! Hoppas du har det bra. Kan du inte lägga in en bild på Nellie sötnosen med den ursnygga dressen du köpte till henne? vore hemskt snällt. Annars hare gött hälsa familjen.Kolla gärna min blogg. Kram

2010-05-23 @ 15:35:57
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Annelie

Härligt med så många bilder! Du är så duktig på att ta foto och lägga in. Har du förresten hittat nån som är bra på att göra fina hemsidor? (Tänkte på att du ville fixa till din blogg!)

2010-05-23 @ 19:03:16
Postat av: Trillingmamman

Hej Mirka!



Gud vad jag kände igen mig med det där som du har med Alice. Linn min dotter är också väldigt, väldigt envis och har en tendens att pröva tålamodet till max. Hon är sju år så jag antar att det hör lite till åldern kanske, vet inte hur gammal Alice är? Men visst är det jobbigt samtidigt som de är goa och mysiga också.

Hoppas att det löser sig med tiden :-).



Du är duktig på att gå och använda stegräknaren! Saknar min också som kommer att åka på efter sommaren. Nu har jag nedräkning här och det är bara åtta veckor kvar.



Kramar Eva med alla barnen

2010-05-24 @ 08:49:03
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Marih

Mums Den där glassen verkar inte vara o leka med ;o) Var den god? Måste jag leta upp och prov-smaka jag me!!



Ha en fin dag!

2010-05-24 @ 14:14:31
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Inne och läser och tackar för senast! :)

2010-05-26 @ 23:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0