Bvc, läkare mm

Vi hade en hektisk dag igår med läkarbesök, bvc mm.

När Selina vaknade så hade hon lika mycket utslag fortfarande! Ringde och bokade en läkartid åt henne....Kl.11.15 skulle vi till vc.
Vi lämnade barnen på dagis (förrutom Selina och Thor då) och gick hem igen. Jag hade börjat i tvättstugan kl.7 så gick dit direkt och tog hand om tvätten.
Kl. 11 kom syrran och hämtade mig, Selina och Nellie så åkte vi till läkaren.
Hon har nässelutslag! De tog ett stick i fingret på Selina för säkerhets skull för att utesluta scharlakansfeber men sänkan var helt normal:-)
Hon fick betapred (stavas det så?) och en annan tablett för att få bort utslagen + att vi fick hem 2st av de andra tabletterna som hon ska äta ons och tors. Har inte utslagen försvunnit efter några dagar så skulle komma tillbaka så de kunde börja med en noggrannare utredning....
Thor mår tipp topp nu , vilket är skönt:-)

Vi gick till vår lokala Ica efteråt och köpte lite fika med oss hem:-)
Vi hade en halvtimme på oss att fika tills det var dags att åka till bvc med Nellie.
Hon vägde 3030g nu och har gått upp lite lite tyckte bvc-tanten och undrade om jag gav Nellie även lite tillägg.
Men jag ammar ju bara vilket jag tycker funkar bra nu och vill helst försöka att få amningen att fungera så länge som möjligt utan att börja med flaska i onödan så jag får börja amma Nellie oftare nu så får vi se vad vågen säger vid nästa besök på tisdag!
Nellie sover jätte mycket på dagarna, 3-4 timmars perioder, äter och fortsätter att sova igen och har en 2-3 timmars period på kvällen då hon tuttar typ hela tiden.
Efter bvc gick vi förbi Ica igen då jag glömde handla en sak och inne i affären fick vi veta att Icas frysboxar hade gått sönder på morgonen så alla frysvaror såldes för halva priset! Det var rätt utplockat redan men lite smått och gott fick jag med mig hem:-)

Ner till tvättstugan och hämta upp tvätten och sen iväg med Peter till Plantaget för att köpa lite blommor mm medans syrran passade barnen.
Snabbt hem då klockan hade hunnit bli 15 redan så Peter fick skynda sig till dagis och hämta barnen.

Syrran åkte iväg och jag började med middagen och dammsög mm också medans Nellie sov:-)

Efter middagen gick vi ut och Anneli kom med sina barn:-) Efter en stund blev Nellie jättegnällig så vi gick in med vår fika istället....Peter och barnen var kvar ute och lekte:-)

Idag fick även Selina och Thor gå till dagis:-) Selinas utslag var mycket mycket bättre, knappt synbart och läkaren sa att hon kunde vara på dagis eftersom hon inte mådde dåligt på något vis.

Kl. 10.45 lämnade jag gubben hemma och gick iväg mot Märsta centrum där jag och Anneli skulle ha lunch-date:-)
Även Annelis syster Vicki och min syrra kom dit och vi hade en väldigt trevlig stund tillsammans (som vi alltid brukar ha*S*) Kom hem igen kl.14 och hann plocka undan lite innan det var dags att hämta hem barnen.

Efter middagen kom min mamma och syrra över på en fika och lite bebis-gos:-D


Syrran och mamma slogs nästan om att få hålla Nellie:-D


Sötnosen:-)



Victor ville också hålla i syrran sin:-)

Observera Nellies fina kläder...Det är de jag fick av en tjej som sytt de själv, såå duktigt gjort!
Kolla gärna in på hennes sida, hon syr massa fint och tar beställningar:-) Älsklingsfrö

Även Anneli kom på besök med sina barn:-) 

Idag har mamma (jag då)  inte tänkt sig för! Jag åt sallad till lunch och hade i kikärtor och bönor bla....Och stackars Nellie har haft rätt ont i sin lilla mage under kvällen:-( Jag måste bli bättre på det där, måste komma ihåg att jag kanske ska låta bli att äta vissa saker just nu!

Nu har hon äntligen somnat och jag ska också bädda ner mig, är supertrött så ögonen går i kors....




Kommentarer
Postat av: Daniella

ÅH, söt liten flicka med fint namn! Min dotter heter oxå Nellie! Tänkte bara fråga dig om lite resetips. Vi ska till Kolmården på semester. tar väl 4-5 timmar härifrån. Har 3 barn, yngsta är 2 år. Det blir hennes första äventyr, och att sitta så länge i bilen (men vi ska ju pausa!) Vad ska jag tänka på att packa ner förutom kläder efter väder. Är inte alls van att resa med barnen... Brukar ni ha matsäck med och vad är isåfall smidigast?



Kram!

2010-05-07 @ 08:59:37
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Bra att du har lite "is i magen" när det gäller amningen och inte kastar dig på ersättningen direkt! jag tycker det är bra jag :-) ibland tar det ju tid att få igång amningen och dessutom kan ju inte alla gå upp ett halvkilo i veckan. barn är ju olika.



kram

2010-05-07 @ 13:25:16
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Klara

Så söt Nellie är :) och vilka fina kläder hon har.

2010-05-07 @ 14:01:59
URL: http://klaraemilia.blogspot.com
Postat av: Tove

Hej!



Var bor ni nu då? Ni har flyttat till hus va? =)

Jag hittade aldrig inlägget ang. varför du skulle bli igångsatt. Vilket inlägg var det?



Hälsningar från Tove

2010-05-07 @ 16:18:51
URL: http://prinsessbloggen.blogspot.com
Postat av: Mirka

Tove: Vi har flyttat till en större lägenhet, 2 våningar med uteplats. Får duga tills vi har hittat det rätta huset:-) Blev igångsatt pga snabba förlossningar....



Beckah: Jag har ju aldrig lyckats vidare bra med amningen och nu när det känns bra så kommer jag inte ge upp så lätt:-D



Daniella: Vi brukar ha med lite leksaker till barnen och matsäck är ett måste:-) Det vi brukar ha i matsäcken är: massa frukt, yoghurt, smörgåsar, dricka....Lite godis är bra att ha om det blir riktigt kinkigt:-D

2010-05-07 @ 16:57:13
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0