Tack!

Vill säga tack och åter tack för er alla som följt oss på tv och som har varit såå underbara i era kommentarer mm!!

Barnen var lite ledsna igår efter det sista avsnittet och undrade de med " Men, vad ska vi nu titta på på måndagar??"
Vi var lite oroliga innan vi drog igång med hela denna "karusell" om hur det skulle påverka barnen när allt visades på tv och känner nu enbart lättnad och att vi valde rätt som ställde upp:-) Barnen (och då mest de större) har inte råkat ut något negativt alls TVÄRTOM:-)
Även de yngre barnens dagiskompisar har följt oss i tv:n och jag får så många kramar och små härliga pratstunder med de barnen när jag kommer till dagis:-) Jättekul!

Men  men, livet går ju vidare ändå och jag/vi finns ju kvar här på bloggen:-D Jag har ju också fb men har inte riktigt vant mig att använda den.....

Det har varit lite önskemål om en bild på min tatuering med barnens namn (Thor saknas än så länge) och även bilder på mina tårtor:-) Enklast är att gå in på mitt galleri på familjeliv.se ( Mirkamu), där finns bilder på tatueringen och nästan alla tårtor jag gjort;-)
Länk:  http://www.familjeliv.se/Hem/mirkamu/galleri.php

Nu magbild kommer på torsdag när det blir en "full vecka";-)


Idag firar vi vår bröllopsdag:-) Åtta år som gifta! Attans vad tiden går fort:-D
I vanliga fall går vi ut och äter en god middag men denna gång har vi valt att vänta med det tills på lördag då vi har lättare att få barnvakt:-)

Nu väntar tvätten på mig.....KRAAAAM

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej på er!



Hittade till din blogg idag...mycke härlig läsning!

Tack för en underbar säsong av Fam.Annorlunda, vilket jag inte tycker att ni är.Att vara stor fam är underbart.Har själv 6 barn.



GRATTIS TILL ERA 8 ÅR SOM GIFTA!!!!

Fin lgh ni hittat.Måste vara underbart med eget sovrum.



Kram Nilla

2010-03-16 @ 11:33:52
URL: http://www.pennyshouse22.blogspot.com
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Jag tittade på er i går och jag sa till min sambo att jag kunde inte förstå vad som var annorlunda med stor familj. Sen säger du det i kameran.



Kanske är det för att vi själva är många. Jag har ju 7. Två med min sambo o min sambo hade två innan så vi har 9 barn. Vi är inte annorlunda.



Man gör samma saker som alla andra. Kommer att sakna att titta på er. Man kände igen sig och det var roligt att se.



Kram på dig o grattis på bröllopsdagen!

2010-03-16 @ 11:37:12
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Bettan

Vilka grymma tårtor.....vad duktig du är!!!

2010-03-16 @ 11:49:41
Postat av: Ewa

Tack för att vi lära "känna" eran härliga familj. Tycker att det har varit så positivt att visa att vi med flera barn faktiskt inte alls är annorlunda utan bara fler.

Grattis på bröllopsdagen.



Kram från Ewa med 8 barn

2010-03-16 @ 11:52:06
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se/
Postat av: Annica

Gratulerar på bröllopsdagen, hoppas ni får en mysig lördag tillsammans.

2010-03-16 @ 12:01:10
URL: http://mizhakatt.bloggplatsen.se/
Postat av: Anita Månsson

Grattis på bröllopsdagen!

Postat av: johanna!

hejsan jag älskar fam.annorlunda det är tråkigt att de är slut nu "/ men hoppas det kommer en säsong 3 som jag tror att det gör.



men jag har några frågor och jag vore tacksam för svar!



hur många gånger har du gjort abort ? vilka år gjorde du det ? varför gjorde du det ?



jag har hört att han daniel har haft lite svårigheter vad är det som har hänt?



2010-03-16 @ 12:41:57
Postat av: Camilla

Hej! Tack för att vi fått följa er härliga familj under 10 veckor! Ni har varit bäst! Var inne och kikade på dina tårtbilder. Helt undebara, vad duktig du är!!! Blev nyfiken på tårtan med After Eightkräm och pärongrädde i. Lät ju såååå smaskigt! Har du något recept på den att dela med dig?

2010-03-16 @ 12:47:25
Postat av: josefine

grattis på bröllopsdagen:)

jobbar du med att göra tårtor´?

2010-03-16 @ 12:55:39
Postat av: Mirka

Pernilla: Tack så mycket och välkommen till min blogg:-)



Lisa: Alldeles riktigt, vi är ju som alla andra...bara lite fler:-)

Tack tack, kram



Bettan: Tack:-)



Ewa m8: Tack:-)



Annica: Tack:-)



Anita Månson: Tack:-)



Johanna: Jag har gjort abort 4 gånger:-( Första vid 16år. För ung och ostabilt förhållande...led dock mycket av att göra det, andra i början av vår relation.Det var för tidigt då vi hade alldeles för mycket strul runt om oss,Tredje när Thor var 3 mån. För tätt. Sista jan-09. Vi hade en semester campingresa planerad och betald och förlossningen skulle ske just då. Ville inte förstöra semestern för barnen som såg fram emot det.

Till saken hör också att alla de här 4 graviditeterna kom till trots p-medel och jag gjorde aborten efter stor övervägan för valen var inte lätta:-( Mådde dåligt men tog mina beslut baserade på vad som skulle vara bäst för bebisen och/eller de befintliga barnen. För det är enormt jobbigt när man helt oplanerat blir gravid och speciellt när man måste välja.

Ang. Daniel så vill inte jag riktigt på djupt in i det med respekt för honom. Men kortfattat så: efter att han knappt haft någon kontakt med sin mamma under uppväxten så fick han chansen till att flytta till henne och trots våra stora protester, valde han att göra det:-( Det svåra är att vi visste att det skulle gå åt skogen för Daniel eftersom hans mamma har inte riktigt de principerna/förmågan som behövs vid barnuppfostran mm. Vi hade regler och där fanns inga regler....Så nu 1 år senare har allt som vi befarade hänt tyvärr:-( Men vi finns där för honom när han vill och behöver det!



Camilla:Tack:-) Återkommer med recepten:-)



Josefine: Tack:-) Nej...tårtor är ett hobby för mig, är självlärd.



2010-03-16 @ 13:41:33
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: caroline

Jag undrar också vad jag ska se på på måndagarna framöver. Familjen annorlunda är ju det som gjort mina måndagar lite mindre jobbiga.

2010-03-16 @ 14:26:35
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Helen Kristiansson

Åhh vad vi älskar programmet och vi vill att ni flyttar hit!!



Finnes: En fantastisk skola och förskola med kunnig och engagerad personal. Aktiva föräldrar som jobbar på en grön profil med kretslopp, miljö och trädgård som tema. Skolan ligger i Burgsvik nästan längst ner på Gotland, det som kallas storsudret. Världens vackraste plats!?! Här bor man tryggt och naturnära med sina barn, med allt som hör livskvalitet till. Alltid nära havet, naturen, ängen och gårdar. I Burgsvik finns även mataffär, diversehandel, bageri, mack mm mm. Här är alla vänliga och hjälpsamma :-)

Kika in på våran blogg http://hoburghemochskola.wordpress.com/, hör gärna av er med frågor mm

Med vänliga hälsningar Helen och övriga föräldrar i Hoburgs Hem och skola förening



Många besöker storsudret på sommaren, men få vet att här är underbart vackert året om.



Välkomna och hör gärna av er med frågor, här på storsudret är alla hjälpsamma! :-)

2010-03-16 @ 15:00:13
URL: http://hoburghemochskola.wordpress.com/
Postat av: Anna

Hejsan!



Hur har ni det med dagistider i er kommun? Som föräldrarledig får man lämna sitt barn 3 timmar om dagen här i vår småländska kommun. Inga måltider... Lämna 8:30 och hämta 11.30. Helt värdelöst (enligt mig och många andra!)

Har ni nära till dagis/skola? Kram!

2010-03-16 @ 15:06:29
Postat av: Prillan

Hallå. Grattis på bröllopsdagen. Ska ni göra nåt speciellt i dag?? Kommer att saknar dig & din underbara familj på måndagskvällarna. Ni verkar att ha så mycket kärlek till varandra & till era barn. Det är så härligt att se. Vi hörs i morrn. Ha en bra dag. Kramar.

2010-03-16 @ 15:21:40
Postat av: Jessica

Tråkigt att fam annorlunda är slut. Kände igen mig,är själv uppvuxen i en stor familj (äldst av 7 syskon) Jag pratade med en väninna häromdagen och sa att ni bor ganska nära oss och min dotter hörde detta och sa "kan vi inte åka och hälsa på dom?" Kunde bara konstatera att även om vi bor nära (vi bor i sigtuna) så kan vi tyvärr inte det. Men grattis på bröllopsdagen! :)

2010-03-16 @ 15:29:52
Postat av: camilla

Vilken härlig familj ni är.

Dina tårtor är helt otroliga.

Hoppas på en ny säsong av er och lycka till med er nya bebis.

2010-03-16 @ 15:36:11
Postat av: sussie

Vilka gudumliga tårtor du har gjort. Du borde ha det mer än till en hobby. Jättefina. Lägger även till ett grattis på er 8:åriga bröllopsdag. Lättare att få barnvakt när det är helg. Kan även vara lite mysigare att gå ut då med. Såg vagnen du valt nu. Den var fin. Hoppas att det kommer att bli en säsong till med er. Och hoppas även att du kommer att fortsätta att blogga. Alltid lika kul att sitta och läsa. Och lite trevligare när man upptäcker att du även har svarat. Ha en underbar tisdag. Hälsningar från ett soligt skönt skåne. Sussie

2010-03-16 @ 15:42:37
Postat av: kicki olsson

man få grattulera på er bröllopsdag,de blir väl många fler få jag hoppas?? fira den nu så gott ni kan och krama omvarandra och barnen.kram kram

2010-03-16 @ 15:50:38
Postat av: joseefine

Nya kläder!!http://josefineshop.blogg.se/

2010-03-16 @ 15:57:40
Postat av: anna

Grattis på bröllopsdagen!, hoppas ni får det jätte bra på lördag när ni ska ut :)



Jag har också följt familjen annorlunda alla 10 veckor, inte missat ett avsnitt, det är ju så himla underbart att se :) Och nu har jag också problemet om vad jag ska se på måndagar, kommer verkligen sakna att få se er och dem andra familjerna! Även fast jag "bara är 16" så är det ett utav mina absoluta favorit program :)

2010-03-16 @ 16:24:03
Postat av: Anonym

Hej Mirka

Vill först o främst tacka för ett toppen program! Underbart att fått följa er familj under så lång tid! Jag hoppas att det går bra med den lilla nya bebisen som kommer till er snart!

Jag skriver till dig här för att jag inte hittar nån mail adress eller liknande till dig.

Jag driver en barnklädesbutik på nätet som heter milkmilla.se. Vi säljer kläder från Katvig , Ida T och didiriksons mfl samt tillbehör från bla Elodie details. Vi skulle gärna vilja ha ett samarbete med dig. Kontakta mig om du är intresserad.

Vi finns på [email protected]

Ha en fin kväll

//Carolina

2010-03-16 @ 17:53:47
Postat av: Mikaela

Jag tycker det är så tråkigt att Familjen annorlunda är slut nu :( Det programmet är ett av mina favoriter, och det verkligen fängslar mig att få se erna liv!



Jag hoppas att det kommer ännu en säsong, att ni dyker upp igen :)



Ha det bra :)

2010-03-16 @ 18:17:55
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Linda Åström

HEEEEJ Mirka!!

Såå roligt att fått följa er i Fam.Annorlunda.Ännu roligare blev det när jag upptäckte att det bloggade!

Grattis till era 8 år som gifta!!!



Såååå fina tårtor du gör. Använder du sugarpaste till dekorationerna eller???



Sköt om dig o magen!

Ha det!

2010-03-16 @ 19:29:58
URL: http://mittlivmedthyra.blogspot.com
Postat av: marie

kikade på dina tårtbilder, och gud vad fina de är. det är fantastiskt vad duktig du är. verkligen begåvad. inte funderat på jobba på konditori?

ha det bra

2010-03-16 @ 19:36:51
Postat av: Lotta

GRATTIS PÅ BRÖLLOPSDAGEN!



KRAM

LOTTA

2010-03-16 @ 20:07:28
URL: http://ingenannanlik.blogspot.com/
Postat av: Johanna

GRATTIS på er bröllopsdag:-)

2010-03-16 @ 20:22:18
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Camillasnyahem

Ni har verkligen varit måndagens höjdpunkt, tack för ett jättebra program! Jag hoppas vi får se er i rutan snart igen! :)

2010-03-16 @ 20:47:25
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Kadri

stort grattis till er

2010-03-16 @ 20:59:16
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Evelina

Tycker verkligen eran familj ser ut att vara hur underbar som hellst :) Grattis till 8 år som gifta. Jag och min kille har sutit här fastklistrade framför tv´n för att få en glimt av eran familj. Så lugna & harmoniska och verkar ha tålamod till 1000 ;) Hoppas på att familjen annorlunda ska spelas in igen, och att eran familj då har n given plats.

2010-03-16 @ 21:36:41
URL: http://evelina85.blogg.se/
Postat av: Vendela

Tycker också det är tråkigt att det är slut nu. Vi får hoppas att namninsamlingen trycker på så vi får en fortsättning :-) Skulle ni ställa upp en säsong till om ni blev tillfrågade?



Tur man har din och de andra mammornas bloggar iaf så man får följa er :-)



J-ar vad duktig du är på att göra tårtor!! Blev grymt imponerad när jag tittade i ditt galleri!



Stort grattis på bröllopsdagen!

2010-03-16 @ 21:39:33
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Grattis på bröllopsdagen!

Var inne och tittade på din tatuering den var jättefin.Vet ej hur jag ska göra min. Jag har tre barn. Det är så härligt med dig för du är så ärlig man vet det. Man ser det på dig som person. Kram Maria.

2010-03-16 @ 21:42:34
Postat av: Angelica

Såg avsnittet nyss, så roligt med ultraljudet!! :) Såg riktigt fint ut, och så kära ni såg ut :)



Grattis på er bröllopsdagen!! :)



2010-03-16 @ 22:08:33
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Angelica

Har du gjort dem tårtorna?! :O

Jisses, dem var ju gudomligt fint!!!

2010-03-16 @ 22:16:09
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Weronica

Hej!!

Tack för en superbra säsong, hoppas på ännu en där ni är med!

Måste bara ställa en nyfiken fråga, du nämner nånstans att du har tvättstugan, du måste mena att du ska tvätta? Såg på nån bild att du verkar ha både tvättmaskin och torktumlare??

Enormt skönt med eget! =)

En ganska ointressant fråga egentligen, men blev bara nyfiken..Antar att du har många nyfikna tröttsamma frågor..=)

Kram!!

2010-03-16 @ 22:38:16
Postat av: Anonym

Märkte en sak nu när jag kollade på fotona på era barn och fotot på dig Mirka. Kortet längst upp, andra från vänster på din flicka. Hon har samma min som du har på din bild. Kopia av dig :)

2010-03-16 @ 23:26:56
Postat av: Sandra med 5 ljuvliga barn

Vilka FINA tårtor du gör! Helt otroliga... Hur gör man en sån där Barbietårta? Är det en vanlig docka där i?

Såg oxå att du var jättefin som brunett! Trivdes du med den frisyren?

Roligt att se några av barnen som bebisar. Kan du inte göra en gissningstävling med dina barn som bebisar? "Vem är vem???"

2010-03-17 @ 00:06:00
Postat av: Kristina

Har du skrivit graviditetsdagbok eller förlossningsberättelser?

Hinner du fixa babyalbum till alla dina barn? Jag ligger efter och hinner ingenting sånt och jag har bara 3 barn.

2010-03-17 @ 00:09:22
Postat av: Carita

Stort Grattis till era 8 år som gifta. :-)Hoppas ni hade en mysig dag.

Kommer att sakna er i rutan, det har varit roligt att se familjen annorlunda, jag hoppas med programmet kommer tillbaka.



Ha det superbra och ta hand om dig.

kram från Carita med 5 små guldklimpar hemma. :-)

2010-03-17 @ 00:42:52
URL: http://imraskrypin.blogg.se/
Postat av: sargit

Grattis på bröllopsdagen Mirka!

Hittade till din blogg idag via tv4.

Missade sista avsnittet igår då barnen krävde sitt, så såg den nyss på nätet (jag vet, borde sova vid denna okristliga tid).

Upptäckte först då att du även bloggade.

Ska fortsätta följa din blogg nu.

Ses när vi råkas :-)

Hare gott!

2010-03-17 @ 01:29:24
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Mirka

Helen Kristiansson: Vi skulle lätt kunna flytta längre bort från Stockholm....om inte det vore detta med arbete. Peter har ju ett väldigt bra jobb med bra lön och det känns lite väl våghalsigt att lämna sånt i såna här tider tyvärr.... Men tusen tack för ett trevligt förslag:-)



Anna: När man är arbetslös/föräldrarledig så gäller det 15tim/v på dagis här. Men de flesta har då barnen där 5tim/dag i 3dag/v vilket är mycket bättre för barnen:-)

Nu efter flytten så tar det ca.15-20min att gå till dagis/skola.



Prillan: Tack:-)



Jessica: Barn är så söta med sina kommentarer:-D



Camilla: Tack:-)



Sussie: Tack:-) Skicka hit lite sol också;-)



Kicki Olsson: Tack, ja det får vi hoppas:-D



Anna: Tack så mycket:-)



Mikaela: Ja vi får väl se hur det blir sen....



Linda Aström: Tack så mycket:-) Jag använder sugerpaste,flowerpaste och även marsipan ibland:-)



Marie: Tack:-) Jag har ju ingen utbildning så vet inte om nån skulle vilja anställa mig....



Lotta: Tack:-)



Johanna: Tack:-)



Camillasnyahem: Ja vi får se om de frågar oss igen:-D



Kadri: Tack:-)



Evelina: Tack:-)



Vendela: Tack tack:-) Inte helt omöjligt att vi skulle tacka ja till en ny säsong;-)



Maria: Tack: Bestämm först var i kroppen du vill ha tatueringen. Kanske lite krumiluxer o blommor och barnens namn där runt om....



Angelica: Tack:-)



Weronica: Nä jag menar verkligen tvättstugan! Har tvättstapeln men P har inte kopplat in den ännu;-)



Anonym: Ja, Jennifer och även Alice är kopior av mig när jag var liten:-D



Sandra m 5 ljuvliga barn: Tack:-) Det är en riktig barbie i tårtan:-D man bygger upp själva tårtan i en skål som vänds upp o ner sen så får man kjol-formen:-)

Jag har varit brunett imellanåt men tröttnar fort på det....så nu håller jag mig blondare. Trivdes inte riktigt i frisyren.... P vill att jag färgar håret svart som jag hade gjort när vi blev ett par (hårdrocksbrud vet duS)



Kristina: Har aldrig skrivit gravdagbok eller förlossningsberättelser:-( När det kommer till foton i allmänhet så är jag katastrofalt dålig på att fixa album mm! Fotona ligger i en kartongskäms på mig....Och nu framkallar vi inga foton längre...



Carita: Tack:-)



Sargit: Hej tjejen, hur går det nu när du jobbar igen? Hoppas att barnen mår bra så ses vi ju säkert i "byn":-D Kram

2010-03-17 @ 10:23:21
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åhhh kommer sakna er ju!! Hoppas det blir en ny säsong.



TACK så hemskt mycket för att vi har fått följa er i TV; det har varit superkul :)

2010-03-17 @ 11:05:23
Postat av: Jaana

Grattis på bröllopsdagen!! Det har varit roligt att få följa er under måndagskvällarna med barnen och vi har spelat in varje avsnitt och nu har vi kollat säkert hundra gånger på varje avsnitt då mina barn älskar programmet... Hoppas på en ny säsong... Lycka till och kramar från Eskilstuna :)

2010-03-17 @ 12:25:34
Postat av: cajsa

hej Mirka



först måste ja säga att jag kommer sakna se eran familj på tv. ni verkar ju helt underbara.. å ja ställer mej samma fråga som dina barn vad ska man nu se på Måndagar.. Hoppas verkligen vi får se er snart igen i rutan... kram

2010-03-17 @ 16:01:24
URL: http://metroblogen.se/zessan83
Postat av: Pernilla

Hej!!

Ville berömma Er för att Ni tar fin hand om snart 10 barn..

Jag har fullt upp med 5 barn i åldrarna 15,12, 7, 5, 1,5 år...Varannan vecka bor de 2 äldsta hos sin pappa..

Har följt Familjen Annorlunda slaviskt,

det har varit min heliga stund i veckan!

Hoppas verkligen det kommer fler avsnitt .

Lycka Till med bebisen i Maj!

Vilken snygg vagn Ni köpt, förresten!!

Kram Pernilla

2010-03-19 @ 12:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0